Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 00:40

Ik zit te kijken voor de Filipijnen, maar daar is zoveel moois dat ik niet helemaal weet waar te beginnen.
Ik zou daar 2 of 3 plaatsen willen bezoeken in ongeveer 2,5e week. Mag met een binnenlandse vlucht al dat qua kosten niet te gek gaat.
Waarom Filipijnen? Omdat daar de stranden bloedmooi zijn en er veel mooie plekken zijn om te snorkelen. Maar ook mooie natuur.

Dus we zoeken:
- bloedmooie witte stranden met snorkelmogelijkheden (tripjes mag uiteraard ook)
- Mooie natuur. Rotsformaties/watervallen etc
- niet te toeristisch maar wel nog stranden met bedjes.
- niet te lang reizen. (dus niet eerst 2 vluchten, 6 boten en 3 uur autorijden)

En we willen de reis denk ik met tussenpauze doen op de heenweg, dus of een of twee overnachtingen in Hongkong of andere overstap, of Manila. Maar die laatste spreekt me nog niet zo aan, nja HK ook niet maar ik ben sowieso geen stedenmens :=

Dit even als alternatief voor Costa Rica.
En als jullie bovenstaande eisen weten in een ander Aziatisch land, dan hoor ik dat ook graag!

Earth

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 20:48

Niet allemaal tegelijk _O-

Ik ben inmiddels zelf al aan het zoeken geweest en de Filipijnen lijken toch een goede keuze te zijn. Ik heb een toffe boottocht tussen 2 eilanden gevonden, lijkt een beetje op de boottocht die we in de Komodo Eilanden ook hebben gedaan en dat was echt onwijs gaaf! Dus dat is wel wat voor ons :) En verder heb je daar gewoon zoveel mooie stranden. Ik zal dat nooit zat worden _O-

Kent er iemand trouwens Cathay Pacific? Ik had er nog nooit van gehoord maar dat is ook een internationale vliegtuigmaatschappij blijkbaar.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:58

Over de Filipijnen kan ik je niks vertellen. Wel dit jaar naar Australië gevlogen met Cathay. Is prima bevallen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:16

Ah goed om te horen. Ik had er nog nooit van gehoord maar ik zie al dat het een Hongkongse maatschappij is.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:36

Ja klopt inderdaad. Was allemaal prima gewoon grote maatschappij en bonus was ijs bij de maaltijd in het vliegtuig _/-\o_ :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 21:47

Haha dat is altijd mooi meegenomen. Nou ze reizen vrij gunstig op Manila dus dat is wel interessant.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 22:08

Cathay Pacific is helemaal prima, zelf mee gevlogen van Amsterdam naar Auckland. Had een langere overstap in Hong Kong dus lekker daghotel gepakt.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 20:17

Filipijnen is tof! Ben vlak voor corona geweest. Ik heb een rondje gedaan Manilla, Siargao, cebu, Bohol en Siquijor. Wij hebben heel lang getwijfeld over welke eilanden aan te doen. Maar prachtige vakantie gehad. Duik je ook?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 22:06

Emj_23 schreef:
Filipijnen is tof! Ben vlak voor corona geweest. Ik heb een rondje gedaan Manilla, Siargao, cebu, Bohol en Siquijor. Wij hebben heel lang getwijfeld over welke eilanden aan te doen. Maar prachtige vakantie gehad. Duik je ook?

Oh ik snap je twijfel haha. Er is zoveel moois te doen en te zien.
Ik kan helaas niet duiken vanwege mn oren, man idem. dus we snorkelen graag. Ik wil ook kijken of ik met de walvishaai (of op zn minst een poging tot) kan doen. Maar dat kan in de buurt van Bohol geloof ik.

Voor nu lijkt dit het idee:

Afbeelding

Maar of we linksom of rechtsom gaan is nog even bezien haha.

Ik wil overigens niet 3 weken alleen maar snorkelen dus als je nog tips hebt voor dingen op land te doen dan hoor ik het graag.
Manila verblijven we denk ik alleen maar een nacht na aankomst en voor vertrek. Ik ben niet zo van de steden en waarschijnlijk is het ook te warm voor mijn man :=

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 22:19

Een dag is zat in Manilla. Op Bohol gaan kijken naar de tarsiers, hele kleine aapachtige. Qua eten, de lokale bbq is echt lekker en op Cebu varken aan het spit. In Manila hadden we een dag een chauffeur die ons van a naar b bracht, heel fijn. Kijk met de walvishaaien even waar en met welke aanbieder. Wij konden het niet diervriendelijk vinden op de route en hebben het dus over geslagen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 22:33

Emj_23 schreef:
Een dag is zat in Manilla. Op Bohol gaan kijken naar de tarsiers, hele kleine aapachtige. Qua eten, de lokale bbq is echt lekker en op Cebu varken aan het spit. In Manila hadden we een dag een chauffeur die ons van a naar b bracht, heel fijn. Kijk met de walvishaaien even waar en met welke aanbieder. Wij konden het niet diervriendelijk vinden op de route en hebben het dus over geslagen.

Ja daar ga ik zeker naar kijken, ik wil niet dat ze gevoerd worden en we hoeven ook niet op een boot met 50 man ofzo.
En thanks voor de tips verder, altijd leuk om te horen.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 13:42

Cathay Pacific is een prima maatschappij. Ik vind het beter dan bijvoorbeeld een KLM.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 22:12

Ik heb voor volgend jaar een familietrip geboekt. Tante opzoeken in de VS.
Ik ging opzoek naar een ticket voor amsterdam naar newark. Kwam rechtstreeks uit op 985 euro.
Ging ik bij gate1 kijken en daar kwam ik op een ticket uit met overstap in Kopenhagen en Stockholm voor alles bij elkaar 602 euro! Very cheapy :D
Ook nog een leuke BF deal geboekt voor het hostel in New York zelf voor 468 euro.

Ik vlieg met SAS

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 22:27

Dat zou leuke prijzen :D

Ik ben ook met tickets aan het klooien, kan het niet uitstaan dat je voor manila - Guanzhou - Amsterdam, €322.- betaalt. Wil ik 2 losse tickets kopen Manila - guanzhou €60. Guanzhou - Amsterdam €600. Zo stom _O-

Die van €322.- is met een overstap van 10 uur :') Dan kun je net niks, maar dan moet je slapen op het vliegveld. Dat gaan we niet doen. 1 keer gedaan, en dan was 6 uur geloof ik, dat was al niet te doen :')

Heb ook nog een ticket gevonden van €354.- maar dat is 4.50 uur s' nachts vertrekken, oftewel een nacht doorhalen. Daar ben ik ook niet zo van...
Dit zijn trouwens enkeltjes. We gaan via het ene vliegveld heen en het andere vliegveld terug.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 02:22

En als je een combiticket boekt? Enkeltjes zijn altijd duur?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 14:40

Ja inmiddels heb ik al een retourticket gevonden voor €750.- Dat is een stuk beter haha. Dat is in februari, als ik een retour in maart-april boek dan kost dat 1000+.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:10

Wij hebben het laatste nachtje helaas alweer van onze trip door Vietnam. Morgen nog een 9 uur overstap in Hongkong, daar maar eens rondkijken en daar maar weer overgaan op nagenieten de voorpret voor de nieuwe plannen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-23 16:12

Ik ben benieuwd naar een verslag! Lijkt me erg mooi daar.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:13

Ja helemaal fantastisch, vooral het noorden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 21:22

Wow ik heb vliegtickets gevonden naar Manila voor €690.- Incl koffer. Wat een feestje! *\%/*
Dat zijn bijna de oude prijzen.

Het is vliegen met Saudia, die maatschappij ken ik niet. Oh oliebol, die krijgt echt slechte recensies... Misschien toch maar niet doen dan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:28

Is prima te doen hoor, alleen een overstap op Jeddah is niet ideaal, zorg dat je wat warms aanhebt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 21:31

Ja daar moeten we 6,5 uur wachten. Ik zit te kijken of we op het vliegveld kunnen overnachten maar dat kan ik niet vinden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 21:34

Tis er erg koud, geen comfortabele bankjes en geen internet toen wij er vorig jaar zaten. Maar het vliegen zelf was prima

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 23:02

Mm ik heb er toch vanaf gezien. 6,5 uur is net tekort om nog fatsoenlijk te slapen buiten het vliegveld, omdat je dan ook nog door de douane moet. Dus dan houden we met een beetje geluk maar max 4 uur slaap over, maar als je pech hebt minder. Dus dan slaap ik uiteindelijk toch niet _O-
En ik lees teveel verhalen van mensen die koffers zijn kwijtgeraakt, vluchten die last-minute worden gecanceld en al van dat soort ellende. Dan betaal ik liever wat meer voor een betrouwbare maatschappij.

Kwam ook nog tickets van €700.- op Experia, maar dat is ook een flutsite zeg. :=

Kom nu op €814.- uit voor een overstap van 1,5 uur. Dus dan ben je met 16 uur over. Dat scheelt weer. Aangezien ik niet zo best tegen lang reizen kan heb ik dat er nog wel voor over.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:11

Is het nog gelukt met de tickets Earth?

Hier net 2 dagen terug uit Dubai. Wat was dat heerlijk, even een dikke week van de zon genoten.

Nu opzoek naar een leuke trip voor februari/maart. Iemand hier tips? Dacht misschien aan Athene..