IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:42

Wij hebben bijna onze hele reis rond.
Nog 1 overnachting zoeken en dan is dat klaar. Auto is gehuurd, tickets zijn gekocht...
Straks onze route nog plannen en kijken wat we precies willen zien.
Ik heb er zin in :)

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:46

Wij gaan dit voorjaar in hostels zitten. Niet op voorhand geboekt, zodat we er nog vrij in zijn. Ik heb de hele lonely planet al doorgelopen en uitgezocht waar ik graag heen wil. Doe dit normaal echt nooit. Dan zie ik wel gewoon waar ik eindig. Vanavond leen ik de lonely planet uit aan m'n reisgenoot. En als het goed is heb ik deze week ook mijn kaarten binnen. Kan ik echt een route uitstippelen en inschatten wat we op een dag kunnen doen... Here enige dat vast staat is dat ik rond het weekend in Akureyri wil zijn om een vriendin op te zoeken. Nog een maand geduld nog, maar dan mag ik weer!

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:46

JewEmm schreef:
Wij gaan dit voorjaar in hostels zitten. Niet op voorhand geboekt, zodat we er nog vrij in zijn. Ik heb de hele lonely planet al doorgelopen en uitgezocht waar ik graag heen wil. Doe dit normaal echt nooit. Dan zie ik wel gewoon waar ik eindig. Vanavond leen ik de lonely planet uit aan m'n reisgenoot. En als het goed is heb ik deze week ook mijn kaarten binnen. Kan ik echt een route uitstippelen en inschatten wat we op een dag kunnen doen... Here enige dat vast staat is dat ik rond het weekend in Akureyri wil zijn om een vriendin op te zoeken. Nog een maand geduld nog, maar dan mag ik weer!

Wij hebben wel gehoord dat je het best hotels wel kunt boeken omdat het snel vol zit. Maar wij willen dan ook wel een kamer met zijn tweeën.

Wij gaan deze zomer! Twee weken en we gaan een auto huren zodat we full circle kunnen. Mocht iemand dezelfde reis maken: een schema is zeker welkom want we zijn er nog niet helemaal over uit. Tickets zijn wel geboekt en dit weekend willen we ook de auto vastleggen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:49

Mij werd door de universiteit van IJsland ook geadviseerd om op tijd een hotel te boeken. Voor de laatste dagen van ons verblijf zoek ik nog iets. Wij zijn normaal meer van het op de bonnefooi reizen, maar gezien onze beperkte tijd gaan we die dagen toch maar vast plannen.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:38

Hmm... ga ik daar nog eens over denken. Dat geldt ook voor buiten het seizoen?
Wij gaan ook n volledig rondje doen, dus kan je na de reis wel ons schema doorgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:38

Wij waren er in oktober en omdat we problemen hadden met de verwarming in de camper zijn we halverwege de reis omgeschakeld naar hotels. Nooit problemen gehad met boeken; gewoon de middag vantevoren kijken waar we ongeveer uit zouden komen en dan boeken via internet.

Natuurlijk zal er minder keuze zijn maar het geeft wel veel meer vrijheid.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:52

Hangt echt af van de tijd waarop je gaat. In het hoogseizoen zit (zeker in het zuiden) alles vaak al stampvol.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 23:50

Ik ga in mei in dan wordt er ook ernstig aangeraden wel te boeken. Veel zit idd snel vol. Wij gaan ook een rondje IJsland doen :)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 01:05

Wij hebben inderdaad ook al geboekt! We gaan dus 6 nachten mee met eldhestar en blijven nog 2 nachten in een hostel. Samen met mijn zusje op een 6 of 8 persoons kamer geloof ik :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:45

Wat is eigenlijk het hoogseizoen in Ijsland? :)) Wel handig om rekening mee te houden met boeken.
Vriendlief ziet spoken en wil álles nu al gaan vastleggen (8 maanden van tevoren), ik denk daar iets anders over... :Y)

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:45

Voor zover ik weet zijn de maanden juli en augustus hoogseizoen in IJsland.

Hier is de auto inmiddels gehuurd, toch maar voor een fourwheeldrive gegaan aangezien dat wat fijner voelde.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 16:31

Juni/juli/augustus (waarbij het begin juni en eind augustus vaak nog/al ietsjes rustiger is)

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 17:39

ik ben nu net 2 weken terug van IJsland en wat is het gaaf!!! echt een geweldig mooi land! we gaan zeker nog eens terug! helaas hebben we geen Orka's gespot maar verder was alles top!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:00

:) Foto's?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:19

:wave:

Ik wil begin mei 5 of 6 dagen naar IJsland. Kans is aanwezig dat ik alleen ga omdat een vriendin nog heel erg twijfelt.

Standplaats is Reykjavik :D
Ik wil in ieder geval naar Blue Lagoon, Golden Circle "tour" en paardrijden.

Ik twijfel nog over een huurauto. Is dat een must? En iemand ervaring met paardrijden? Kan dit de dag zelf nog worden geboekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:07

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:42

x
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-02-22 18:40, in het totaal 1 keer bewerkt

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 21:53

Ik hou tix.is altijd in de gaten voor leuke concerten. Weet niet of dat wat voor je is?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 23:10

Blijheid klinkt als de plek waar ik gezeten heb. Heet de host gudrun?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:08

@JewEmm; Een klassiek concert lijkt me wel tof, maar verder ben ik er niet zo van nee :o Ik zag toevallig ook net dat er in het operahuis een gratis lunchconcert van een uurtje is op de 6e, daar ga ik wel eens kijken :j

@Joki; De host heet Eir/Irma :) Er zijn volgens mij best veel mensen die zulk soort kamers aanbieden in Reykjavik :j

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 15:19

Dan is het volgens mij een andere. Ik zat in the old bicycle shop

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 18:33

*\o/* *\o/* *\o/*
Volgende week zit ik er weer!!!

Ik denk dat we een beetje deze hostels van HI aan gaan houden in dit schema (als het weer het toelaat, we hebben speling gelukkig)

Selfoss
Vik
Vagnsstadir
Reydarfjordur
Husey of Akureyri
3 nachten Akureyri
Grundarfjordur
Borganes of Grundarfjordur
Reykjavik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:33

Gaaf JewEmm!! Alvast heel veel plezier daar :)

Ik zit ook al volop in de voorpret, ook al ga ik pas in juni. Lekker aan het uitzoeken waar ik allemaal heen wil (en hoe ik dat combineer met genoeg rusten), en net ook een aantal boeken besteld uit/over IJsland :)

Nog een vraag trouwens aan de mensen die al vaker in IJsland geweest zijn. Ik heb uiteraard een goede waterdichte jas mee/aan en waterdichte wandelschoenen, maar ik zie dat een aantal tours ook waterdichte broeken aanraden. Die heb ik nu niet, en ik twijfel of het de moeite waard is om aan te schaffen aangezien ik hem alleen in daar zal gebruiken. Simpele regenbroek kost natuurlijk de wereld niet, maar mijn ervaring is ook dat die praktisch meteen doorlekken en ik vind het zonde om geld te besteden aan een goeie als hij vervolgens toch in de koffer blijft zitten.

Iemand ervaring met of het (in juni) echt nodig is?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 11:43

Wat voor tours zou dat zijn dan?

Ik heb geen regenbroek oid mee genomen en ook niet nodig gehad. Bij de Walvistour en Jokulsarlon kon je van die pakken lenen.

Yv heeft met paardrijden wel een regenbroek aangetrokken, maar die was alsnog zeiknat, dus dat had ook weinig nut :') :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:11

Wij hebben onze reis ook rond. Nu aftellen ;)
Onze overnachtingsplekken:

Laugarvatn
Steinar
Hornafjordur
Seyðisfjörður
Skútustaðir
Akureyri
Blönduós
Kleppjárnsreykir

En de laatste nacht overnachten we in de buurt van het vliegveld. We zijn nog aan het kijken of we daar echt wat voor boeken of even de ogen sluiten in de auto ;) We vliegen om 6 uur s morgens al terug dus ergens beetje zonde om daar een hele nacht weer voor te boeken.