Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:54

Zo, weer terug van een kort tripje bij jullie. Vanuit Newcastle naar Schotland geweest. Drymen, Kinross, New Lanark. Met name het laatste hotel, New Lanark mill hotel was best wel iets anders dan anders. Mooi verbouwd industrieel pand met veel originele delen maar ook een modern, comfortabel hotel.
Ook de directe omgeving was de moeite waard als de industriële revolutie je interesse heeft. Daar gaan we dus nog eens terug als het kan.

Mooi weer gehad, te veel gegeten (maar wel lekker) en lekker de toerist uitgehangen :D

Damelza

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:59

Mag ik ook meekletsen? :D

In Januari vertrek ik voor een halfjaar naar Engeland om in Sheffield te studeren

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 10:24

Welkom Damelza!

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 14:38

Is hier nog nieuws?

Hier is mijn paardje twee weken geleden aangekomen! Wat heb ik haar gemist!
Enorm fijne stal, ben blij met mijn keuze!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 11:17

Ik ben net terug van een paar dagen Londen, prachtig! Nu ben ik wel erg benieuwd naar de pensionstallen in Londen, mocht ik er ooit naar toe gaan. Heeft iemand daar ervaring mee?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 14:06

Lizzy, geen ervaring mee, maar ik denk wel super duur, als je weet dat ik al 425 per maand betaal :P

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:37

Bumblehorse schreef:
Lizzy, geen ervaring mee, maar ik denk wel super duur, als je weet dat ik al 425 per maand betaal :P

Whaaa wat duur :=
Ik heb een nieuwe stalling sinds zaterdag: £195 per maand exclusief bakgebruik (£5 per 30 min). Dit is DIY dus incl stal, 24/7 wei en hooi, zelf uitmesten en voeren, maar het is ook de duurste DIY van het eiland (isle of man). Wel de beste trouwens :Y)

Wat zit er in jouw pakket?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 15:44

Bumblehorse schreef:

En waar zit jij? Ik heb verder geen plannen hoor nog om daarheen te gaan, maar sta er zeker wel voor open :j

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:56

woepsie90 schreef:
Bumblehorse schreef:

Whaaa wat duur :=
Ik heb een nieuwe stalling sinds zaterdag: £195 per maand exclusief bakgebruik (£5 per 30 min). Dit is DIY dus incl stal, 24/7 wei en hooi, zelf uitmesten en voeren, maar het is ook de duurste DIY van het eiland (isle of man). Wel de beste trouwens :Y)

Wat zit er in jouw pakket?

includes:
•Daily muck out and skipping out Monday to Friday; but not on Saturday, Sunday and Bank Holidays
•Breakfast and dinner (all quality hard feed)
•Ample hay
•Daily turnout and bring in
•Morning rug changes
•Inclusive daily use of horse walker where turn out is not possible due to bad weather conditions

Owners are expected to attend every evening to groom, pick out feet, put on stable rugs, skip out, water and hay, etc. Alternatively, they can pre-book this service to be paid as an extra. Owners are also expected to muck out by 11.00am at weekends and on Bank Holidays.

Moet zeggen echt tevreden, mag 2 hooinetten ophangen als paardje dat nodig heeft...

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 17:56

Lizzyy schreef:
Bumblehorse schreef:

En waar zit jij? Ik heb verder geen plannen hoor nog om daarheen te gaan, maar sta er zeker wel voor open :j

Hastings

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:37

Beetje late reactie, maar ik denk inderdaad dat rondom Londen de stallen waarschijnlijk erg duur zijn ;)

Ik betaal 280 per maand voor part-livery, maar ik zit in Cardiff.
Daar zit bij in: onbeperkt kuil, dagelijks buiten en binnen zetten in de wei, onbeperkt gebruik van stapmolen, we hebben 2 bakken, waarvan 1 verlicht 's avonds, beiden mogen we onbepert gebruiken.
Ik moet zelf mijn bodembedekking en hardvoer betalen.
Verder zitten we op een toplocatie voor buitenrijden, ik moet 200m over de weg en dan ben ik in het bos waar je uren kunt rijden :)

Heel blij dat mijn paard hier is trouwens! En ze is ook wel echt op d'r plek.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:43

Careano schreef:
Beetje late reactie, maar ik denk inderdaad dat rondom Londen de stallen waarschijnlijk erg duur zijn ;)

Ik betaal 280 per maand voor part-livery, maar ik zit in Cardiff.
Daar zit bij in: onbeperkt kuil, dagelijks buiten en binnen zetten in de wei, onbeperkt gebruik van stapmolen, we hebben 2 bakken, waarvan 1 verlicht 's avonds, beiden mogen we onbepert gebruiken.
Ik moet zelf mijn bodembedekking en hardvoer betalen.
Verder zitten we op een toplocatie voor buitenrijden, ik moet 200m over de weg en dan ben ik in het bos waar je uren kunt rijden :)

Heel blij dat mijn paard hier is trouwens! En ze is ook wel echt op d'r plek.

Bedoel je krachtvoer met hardvoer (hardfeed) :D? Grappig hoe je die engelse woorden overneemt, heb ik ook last van.

Klinkt als fijn plekje en niet te duur!!

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:30

Haha ja woepsie!
Mijn moeder zegt ook elke keer dat ik mijn zinnen nu engels opbouw met Nederlandse woorden haha. Ik woon hier samen met mijn Nederlandse vriend maar misschien doen we dat allebei wel maar merken we het helemaal niet!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:32

Careano schreef:
Haha ja woepsie!
Mijn moeder zegt ook elke keer dat ik mijn zinnen nu engels opbouw met Nederlandse woorden haha. Ik woon hier samen met mijn Nederlandse vriend maar misschien doen we dat allebei wel maar merken we het helemaal niet!

:j
Herkenbaar. Een vriend van me is in GB geboren (vader was buitenlandjournalist) en als 6-jarige naar NL gekomen. Hij heeft dat ook nog heel lang gehad en nog steeds is zijn accent herkenbaar.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:32

Ik woon u al 15 jaar in Belgie en worstel nog steeds met dat probleem, ik kan bvb ook geen verschil zien tussen wanneer een woordt met de of het wordt gezegd/geschreven, wel geen accent, krijg er altijd complimenten over :D .

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 15:08

Mijn man en ik moeten altijd lachen om elkaar want we horen het wel bij elkaar als het mis gaat maar als we zelf praten hebben we het niet door :D

Ik zei als antwoord op iets: "ja hoor, dat is fijn", als in "sure, that's fine" :+

Zo gaat het de hele tijd. En ook vaak pauzes als we moeten nadenken en zoeken naar het juiste woord. Maar dat heb ik andersom ook, ik probeerde bv het woord stoer te vertalen tegen een vriendin maar écht, ik kwam er niet uit :+ nadat ik confident, comfortable, secure probeerde zei ik maar gewoon lachend "she was very STOER!" :+ (ik had het over een merrie die iets onverwachts deed)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:11

Iemand die in de buurt van Sheffield zit toevallig? :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:40

Damelza schreef:

Hopelijk komende zomer, is dat bijtijds genoeg?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 17:00

ikke schreef:
Damelza schreef:

Ik ben hier van Januari tot Juni, daarna ga ik waarschijnlijk wat rondreizen in Europa als er nog wat geld over is :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:49

Damelza schreef:
ikke schreef:

Ik ben hier van Januari tot Juni, daarna ga ik waarschijnlijk wat rondreizen in Europa als er nog wat geld over is :P

Jammer, dan lopen we elkaar net mis. De beurs in Kelmarsh is eind juli.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:36

Ik verhuis binnenkort van de West Midlands naar Newcastle. Nieuwe baan na bijna drie jaar. Ik ben nu in Newcastle om flats/huizen te bezichtigen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:47

Annash schreef:
Ik verhuis binnenkort van de West Midlands naar Newcastle. Nieuwe baan na bijna drie jaar. Ik ben nu in Newcastle om flats/huizen te bezichtigen.

Jij gaat lekker daar, dat je je nieuwe baan daar hebt en niet terug gaat naar NL.

Gefeliciteerd alvast met je nieuwe baan en hopelijk vindt je een leuk huis in Newcastle. Er zijn lelijkere plekken in GB om te wonen :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 19:54

Ik wilde ook helemaal niet terug naar Nederland, dus de beslissing was snel gemaakt.

Newcastle is idd erg leuk zover. Net ook nog even naar het strand geweest. Heerlijk zeg.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 11:04

Leuk Annash! Wel een redelijk accent daar of niet ;) ?

Woepsie dat zeg ik ook vaak ja! "Oh ja dat is fijn"
Andersom ben ik soms nog steeds niet van mijn ", hoor" aan het einde van de zin af. Dus "Oh nee hoor" maar dan zeg je dus per ongeluk "Oh no hoor", wat wat anders klinkt oeps.

Ik heb volgende week weer een wedstrijd gepland met mijn paard hier! Het is eventers training dus een dressuurproef en dan een parcours met showjumps en cross country hindernissen, ga voor het eerst wat hoger (95cm) dus ik ben benieuwd!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 14:57

Ik heb een vraag voor de mensen die nu in engeland wonen,
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Wat is de volgorde hoe jullie de emigratie hebben voorbereid?
Zijn er nog dingen waaraan je moet denken?
Eerst huis/dan werken....maar dan zit je met inkomsten lijkt mij.
Of juist andersom?
Hoe gaat dat met verzekeringen enz?

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen :)