Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 03:55

@ kheldra, als ik niet in Canada zat, dan had ik meteen contact met je gezocht. Klinkt echt helemaal geweldig.

@ NYC, fijn dat je paard goed is aangekomen in de US.

@ ValerieJ, ben ook blij dat ik terug ga naar de reining farm. Het is maar voor 3 maand, maar mss kan ik via hen een andere plek vinden in de reining, we zien wel. Hier in BE zijn er idd te weinig mogelijkheden om reining te rijden zonder eigen paard.

@ heidi_wilco, wat fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt in Engeland! Dat gevoel om te emigreren ken ik. Als het even kon, dat emigreerde ik zo naar Canada *zucht*

@ZusJacobs, ben je al in Oostenrijk? Zo ja, hoe bevalt het?

@ Caithlynn, wat een nare ervaring heb je gehad seg. Maar moedig van je dat je het toch nog eens kans wilt geven ergens anders. Ik hoop dat je een leuke plek vindt!

@ Ilsaaa, meestal vragen de meeste plaatsen toch een minimum leeftijd van 18 jaar of ouders. En de speciale Working Holiday visas voor Canada, Australië en Nieuw-Zeeland kun je pas aanvragen vanaf je 18de. Je kan misschien iets zoeken in NL, ervaring opdoen en als je wat ouder bent verder reizen? Of je kan een internship doen in de USA, daar heb je wel een organisatie voor nodig en dat kost dan ook weer wat... Hoe dan ook, geef je droom niet op, ik heb 15 jaar lang gewacht om mijn droom waar te maken, en ik geniet van elk moment. Had ik het maar eerder gedaan! Maar beter laat dan nooit ;)

@ xLaura, ik raad Canada zeker aan :) Ik heb eigenlijk (nog?) geen last van heimwee en ik ben hier nu een dikke 3 maand. Het is zelfs zo dat ik op dit moment helemaal niet terug wil naar België :o

@ vaxie, wow, je tijd in Italië klinkt erg heftig. Maar wel een prachtige ervaring. Ik kan begrijpen dat je verschillende ervaringen wilt opdoen. Hopelijk vind je een leuke plek voor de zomer!

@ Love1992, klinkt alsof je een prachtige tijd hebt daar in DK!

@ SpikkelFire, succes met je zoektocht naar een baan!

Hier in Canada alles goed. Nog 2 weken en het seizoen zit erop... Kan het niet geloven, tijd is gevlogen hier! Ik kijk uit naar mijn volgend avontuur, maar ga het hier wel missen! Misschien kom ik wel terug volgend seizoen, tot mijn visa verloopt, wie weet. Al zou ik ook graag verschillende ervaringen opdoen, dus toch maar even rondkijken of ik niks anders vind. We zien wel :)

Monchou

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:44

Hoi,

Ik kom even binnen vallen. Ik ben op het moment op zoek naar een baan in de paarden. Liefst in Nederland, maar ik sta ook open voor banen in het buitenland. (Ben al eerder enkele maanden in Engeland geweest).

En nu ga ik even bijlezen :D

Groetjes, [***]

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:00

Ik ben inmiddels helemaal gesetteld in Doha. Werk is leuk, en ook een aardig sociaal leven opgebouwt, ik blijf hier nog wel even.

Martine, we zoeken hier nog een junior instructor. lsgeefervaring niet nodig, engels spreken en communicatief vaardig zijn wel. minimaal een jaar. leeftijd ongeveer 21 tot 29' ish.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:16

Zo, even bijgelezen. Wat een leuke verhalen allemaal zeg!

Sorry Kehdra, het Midden-Oosten trekt mij helemaal niet :o
Maar leuk om te horen dat je het naar je zin hebt :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:24

@kehdra klinkt wel echt heel bijzonder en gaaf. ik keek net even op de site, en wat ziet dat er mega groot en professioneel uit zeg! wat is jou taak daar precies? Hoe ziet jou leven er nu uit in het Midden-Oosten? qua huisvesting bijvoorbeeld.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:26

leuk tweety_be! twee weken is niet zo lang meer, geniet er nog even van! :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:08

Ik heb het reuze naar mijn zin hier in London <3

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:02

Jaloers dat jij het zo leuk hebt daar Tweety! Ik mis Canada nog steeds.. helemaal nu het bij mij telkens niet zo mee zit met de adressen :P

Ik zit nu in Oostenrijk bij de schapenherder, het is wel grappig maar niet mijn lifestyle. Ben echt geen poesie met back to basic maar geen douche/warm water gaat me toch wel ver! Verder heeft hij schijnbaar nog maar 200 schapen (van de 2000 dat hij op de advertentie had staan) dus echt veel werk met de schapen is het ook niet.. Ik ga iig verder kijken naar iets in de buurt! Voor twee weekjes hou ik het hier wel vol, mensen zijn hartstikke lief en ik ga niet dood van het werk hier :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:38

Zonde zeg ZusJacobs, hopelijk vind je snel iets anders. Jammer dat het niet helemaal is zoals verwacht, maar je bent wel weer een ervaring rijker.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:00

myrt3 schreef:
Zonde zeg ZusJacobs, hopelijk vind je snel iets anders. Jammer dat het niet helemaal is zoals verwacht, maar je bent wel weer een ervaring rijker.

Ja inderdaad.. ;)

Ondertussen hard opzoek naar iets anders.. Als mensen nog iets weten in Duitsland/Oostenrijk en omgeving. Iets met dieren (voorkeur paarden, geen sportstal). Mijn zoekopties raken op.. En ik wil hier niet langer zitten en als ik naar huis ga wordt ik uitgelachen haha. Plus duur grapje als ik elke keer terugkeer! :P

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 20:24

Eeeen ik vertrek zondag weer naar Duitsland, dit keer op een IJslander bedrijf. Gebeurt veel en er is een gewoon huis waar ik een kamer in krijg :P Klinkt nu al beter haha

Let's see of dit iets is!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 15:49

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:47

Wat een leuke en bijzondere verhalen hier! Ik vertrek over 4 weken naar Bonaire om daar te gaan werken, ontzettend veel zin in!
Kehdra, echt iets voor mij! Helaas ben ik dus voor nu al voorzien! Het ziet er prachtig uit bij je!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 10:53

Slechte timing Navanja! mocht Bonaire nou tegenvallen... :P

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:44

Navaja, Bobaire klinkt super, wat ga je daar precies doen?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:32

Even positief nieuws vanuit mijn kant, ook al is het hier wat doodgebloed..

Ik ben gister weer in Duitsland gearriveerd, reis was gelukkig niet zo lang (6 uurtjes). Mijn aankomst kon niet beter, ik werd gelijk rondgeleid.. mocht douchen (ik heb een eigen kamer -groooooot- EN een eigen badkamer......... ) en kreeg een heerlijk kippetje aangeboden. Ondanks dat ze weinig Engels spreken gaan het communiceren beter dan gedacht en is het erg gezellig! Ontzettend aardige mensen en volgens mij is het een hartstikke leerzame plek voor mij. IJslanderrijschool en ze traint haar eigengefokje jonge paarden op voor de verkoop. Wordt veel rijden en trainen. Eerste dag was iig super!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:28

Wat leuk! Hebben ze ook een website?
En Duits gaat denk ik straks vanzelf :j
Veel plezier!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:07

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:14

Ik heb net mn visum aangevraagd voor NZ! Vertrek 3 dec, dus hoop dat het voor die tijd allemaal geregeld is, maar daar heb ik wel vertrouwen in! Heb nog een paar dingen op mijn to do lijstje staan, dus dat komt ook allemaal goed:D

Ik ga btw al werkend/backpacken NZ verkennen. En wil ook graag op een paardenbedrijf werken dus.
Zouden jullie (met het oog op de hoeveelheid spullen) al je eigen paardenspullen mee nemen? Rijbroek neemt niet echt ruimte in beslag, maar ik bedoel meer je jodphurs, chaps en cap?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 21:46

Als je gaat backpacken? Absoluut niet.. dat wordt veel te zwaar reizen! Ik gebruikte mijn wandel/bergschoenen als rijschoenen (altijd al gedaan), reed in mijn spijkerbroeken (ook altijd al gedaan) en cap gebruikte ik of van daar of niet.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 23:00

Ja idd als backpacken idd. Maar dacht precies t zelfde, was alleen benieuwd naar meerdere ervaringen zeg maar.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 07:55

myrt3 schreef:
Ik heb net mn visum aangevraagd voor NZ! Vertrek 3 dec, dus hoop dat het voor die tijd allemaal geregeld is, maar daar heb ik wel vertrouwen in! Heb nog een paar dingen op mijn to do lijstje staan, dus dat komt ook allemaal goed:D

Ik ga btw al werkend/backpacken NZ verkennen. En wil ook graag op een paardenbedrijf werken dus.
Zouden jullie (met het oog op de hoeveelheid spullen) al je eigen paardenspullen mee nemen? Rijbroek neemt niet echt ruimte in beslag, maar ik bedoel meer je jodphurs, chaps en cap?

Waar ga je heen? Heb je al werk gevonden? Hier zit een hele groep Nederlanders, mocht je oud en nieuw in het nederlands willen vieren?

Ze hebben hier ook hele goedkope jodphur look a likes bij the warehouse, kosten geendrol en na afloop gooi je ze gewoon weg. Zorg wel dat alles goed schoon is want de rekening voor schoonmaken en reinigen van modderige schoenen is niet goedkoop.

Ik en mijn man werken nog steeds in NZ, wel na wat tegenslagen 3x verhuisd in 3 maanden, maar nu weer aan het werk bij Nederlanders en naar onze zin.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-14 20:32

Hoi, sorry dat ik even kom binnenvallen maar ik heb een vraag en hoop dat iemand van jullie hier antwoord op weet.
Ik wil volgend jaar tussen mijn bachelor en mijn master een tussenjaar gaan doen waarbij ik in het buitenland met paarden wil werken (op een ranch). Momenteel neig ik er heel erg naar om naar Canada te gaan, maar ik wil dan eigenlijk rond september 2015 weg en dan een half jaar blijven, of misschien langer, ligt er een beetje aan hoe het loop. Maar is dit eigenlijk mogelijk met werkvisum of gaan die alleen per kalenderjaar?

Als iemand verder nog tips oid heeft hoor ik dat graag, ben momenteel nog alles aan het uitzoeken hoe ik het wil gaan regelen (één plek of meerdere en via workaway of iets anders)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:09

Ik ga ook weer naar het buitenland.
T is maar België maar toch :p

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 13:56

s1993 schreef:
Momenteel neig ik er heel erg naar om naar Canada te gaan, maar ik wil dan eigenlijk rond september 2015 weg en dan een half jaar blijven, of misschien langer, ligt er een beetje aan hoe het loop. Maar is dit eigenlijk mogelijk met werkvisum of gaan die alleen per kalenderjaar?

een working holiday visa gaat in vanaf het moment dat je het land binnenkomt en is dan 365 dagen geldig. een work visa, is voor bepaalde tijd en gaat in vanaf het moment dat deze goedgekeurd wordt