Heeft iemand ervaring met het aanvragen van de ESTA door middel van google werk? Nou ja zal het even nader toelichten.. Mijn vader heeft ESTA gewoon gegoogled en de 1e hit gepakt, ter goeder trouw die ESTA via die site aangevraagd. Hij mocht wel even 57 euro omgerekend p.p. dokken! Heeft hij maar gewoon gedaan omdat hij 'niet beter wist'. Ook kan hij op deze site dingen als het adres en vluchtnr niet meer online wijzigen, terwijl hij dit nog moet invullen omdat ons definitieve vluchtnr nog niet bekend is.
Mijn vriend en ik hebben de ESTA ingevuld op de site die ook op de site van Arke stond, en moesten dus gewoon 14 dollar p.p. betalen en kunnen alles online nog wijzigen.
Mijn vader vraagt zich af wat hij nu moet doen. Volgens de site heeft hij wel toegang tot de USA, en het schijnt dat je daar zoveel betaald voor de extra service die ze als site verlenen. Wellicht dat het wel officieel is zo, maar dat online wijzigen is even een punt. Neem aan dat ze het bij de douane niet accepteren als je het uitprint en met balpen de rest invult, daar hebben ze geen snars aan toch aangezien het digitaal is?
Een tip aan iedereen: Altijd een site gebruiken die eindigt op .gov!
Charles
Geplaatst: 23-03-13 16:06
_Marjon_ schreef:
Zo'n site is het inderdaad! Hij gaat het wel goed laten controleren iig .
Ja verstandig! Want je wil inderdaad niet het risico lopen dat je in de problemen komt bij de douane. En voor de volgende keer, er is dus 1 echte site waar je terecht kunt voor een esta en dat is www.esta.cbp.dhs.gov
Grit
Geplaatst: 23-03-13 16:10
Wat vervelend zeg. Extra service, jaja, heel jammer dat op deze manier onwetende mensen op worden gelicht Zo heeft mijn vader ook kaarten voor Guus Meeuwis besteld via de site die als eerste naar boven kwam. Wist hij veel, dat is meteen goed afgestraft, bye, bye geld.
Ik zou inderdaad ook even informeren bij de ambassade en bij twijfel toch maar weer de 14 dollar betalen en aanmelden bij de officiele site. Ik kreeg bij mijn aanvraag de melding dat er nog een geldige esta liep. Wellicht krijgt jouw vader die melding ook als hij het opnieuw aan vraagt? Dan weet je zeker dat het goed is. Ik neem aan dat alle officiele esta aanvragen op een dezelfde plek geregistreerd staan. Maar of dat ook zo is??
Er stond ook op de site dat als je belt dat ze gewoon Nederlands spreken, jaja mijn pa gebeld, kreegtie een of andere wazige Amerikaan aan de lijn, en er sprak echt niemand Nederlands hoor . Via bovenstaande site hebben mijn vriend en ik gewoon de ESTA geregeld idd. Moet bij die van hem even checken of die alweer goedgekeurd is, hij heeft een nieuw paspoort.
Ongeacht wie je esta heeft aangevraagd moet je hem terug kunnen vinden via de officiële site. Is hij daar niet te vinden dan vrees ik dat hij niet aangevraagd is.
Dat bedoelde ik ook Marjon. Als je vader via de officiele site nu een esta aan vraagt, zou hij de melding moeten krijgen dat er nog een geldige loopt. Zoniet, dan zou ik het opnieuw aanvragen.
Jeetje wat een gedoe met die esta's.. eigenlijk zou dat verboden moeten worden! Verder een hoop leuke berichten met vakantieplannen
Nerwen
Geplaatst: 24-03-13 15:49
Wat een leuk topic dit Ik ga hier even meelezen, heb voor dit jaar geen plannen om naar de USA te gaan, maar wil - onvoorziene omstandigheden voorbehouden - in 2014 of 2015 een rondreis van 3 tot 4 weken langs de westkust gaan maken. Nu eerst even flink sparen, zodat ik zo'n rondreis ook kan bekostigen .
Wat ik in ieder geval wil doen is een heel stuk langs de Pacific Coast Highway (Highway 1) rijden, een wandeling door de Redwood Forests maken, Yosemite National Park bezoeken en de Grand Canyon en Death Valley staan ook hoog op het lijstje. Verder natuurlijk de steden als San Francisco, Los Angeles, San Diego en misschien Las Vegas.
Ik wil sowieso in het voor- of najaar en (uiteraard) een auto huren. Ben me al een beetje aan het inlezen, want een goede voorbereiding is het halve werk . En helemaal als ik in m'n uppie ga wil ik niet voor onverwachte verrassingen komen te staan .
@nerwen.. klinkt gaaf. wij hebben soortsgelijk in 2011 gedaan. was echt prachtig. begonnen in las vegas, grand canyon, indianen resort (weet de naam steeds niet), bryce canyon, death valley, san francisco, via de pacific coast higway naar los angeles en san diego
MontyRulezz
Geplaatst: 24-03-13 17:32
Dat is een geweldige reis Nerwen!! Wij hebben afgelopen september 4 weken aan de westkust rondgetrokken, echt een droomreis!! Inderdaad ook auto gehuurd, en begonnen en geeindigd in LA. Wij hebben wel Las Vegas meegenomen, wat ik echt kan aanbevelen!
Ik weet nog niet zeker of ik alleen ga . Probleem is dat bijna al mijn potentiële reisgenootjes een reisje naar de VS erg duur vinden Maar met een hele goede voorbereiding zou ik wel alleen naar de VS durven.
Een andere optie zou een georganiseerde groepsreis zijn (van Fox bijv.), maar eigenlijk gaat mijn voorkeur daar niet naar uit. Heb liever de tijd aan mezelf en dat ik onderweg kan stoppen wanneer ik wil enzo. Plus dat dat best heel duur is in vergelijking met zelf alles regelen.
Ach, je kan altijd nog een reismaatje zoeken via het een of andere reisforum ofzo, als je voorkeur toch naar een reisgenoot gaat. Ik ben tot september 2014 in USA en heb ook nog die dingen op de planning staan. Je kan altijd een onderdeel meeten, als je niet helemaal alleen ergens naar toe wilt.
Yasmine
Geplaatst: 24-03-13 18:57
Alleen reizen gaat prima, hoor Ik ken ook veel mensen die het doen en ik doe het af en toe ook, maar niet zo'n verre/lange reizen. Als je in hostels verblijft of andere accomodaties die contact met andere reizigers stimuleren, dan maak je heel makkelijk contact met anderen. Dan kan je een dagje ofzo samen reizen of samen wat dingen bezoeken, en dan ga je weer alleen verder wanneer je wil.
Het enige waar je wel rekening mee moet houden als je een auto huurt en alleen bent, is dat je wel zelf veel zal moeten rijden. In dat opzicht is het wel handiger en veiliger om een tweede bestuurder te hebben zodat je af en toe rust hebt.
Nou, alleen reizen is op zich ook niet zo erg. Maar als ik bedenk dat je daar vrij lange stukken in gebieden rijdt waar het bloedheet is en je uren lang niemand tegen komt, dan zou ik dat niet zo snel doen... Dan zou ik eerder voor een drukker gebied kiezen, aan de oostkust of Florida bijvoorbeeld.
Het scheelt dat ik autorijden helemaal geweldig vind . Muziekje erbij, prachtige omgeving, comfortabele auto (daar zou ik bij zo'n reis dus niet op bezuinigen, dan maar wat duurder en een superfijne auto, dan spotgoedkoop en een koekblik bij wijze van spreken) en ik ben al snel helemaal tevreden. Voldoende rust nemen is inderdaad wel heel erg belangrijk, maar dat is ook een kwestie van gezond verstand en keuzes maken.
Hotels e.d. hoeft voor mij dan weer totaal niet luxe. Zolang ik een Egyptische woestijn heb overleefd waarbij we alleen op dunne matjes sliepen zonder sanitaire voorzieningen, dan zal ik een goedkoop hotelletje in de VS ook wel overleven
Overigens verwacht ik inderdaad makkelijk contact te kunnen maken met andere reizigers in hostels e.d. mocht ik alleen gaan . Eigenlijk maakt het me niks uit, alleen of met een reisgenootje
Bezeikte boel wel, ze vragen je creditcardnummer anders mun je niet verder. Blijkt dus dat je dan direct die code moet opgeven die ze je al eerder hebben gegeven wil je gratis kunnen bellen....
Hoelang duurde het bij jullie voordat je je paspoort terug had?
Ik had net mijn vader aan de telefoon en die overweegt om een vakantiehuis in Florida te kopen. Of wij er dan ook regelmatig gebruik van zouden maken....? Wil ik me best voor opofferen