Ik weet dat het niet hetzelfde is als een cutting zadel, bedoel er alleen mee te zeggen dat het wel een doel heeft maar niet om te pijnigen. Ik reed bij de guestranch ook met een cutting/roping zadel als ik het goed heb
Wil er dus alleen mee zeggen dat men blijkbaar denkt dat het daar zit om expres pijn te doen en sommige denken zelfs dat de genitalen worden afgekneld en dat ze daarom bokken, dit is dus absoluut niet het geval. Ze bokken omdat ze weten dat ze moeten bokken, en dat kan zijn ómdat ze die band om hebben, zal het eens navragen
Jolliegirl, die paarden zitten gemiddeld 10/15 seconde, miss iets langer, in de arena
Dus wat dat betreft is het zo voorbij lol.
Elke sport heeft zijn voor en nadelen. Ik vind bijvoorbeeld paarden als Totilas (ondanks dat het er gaaf uit ziet) niet meer natuurlijk, de manier hoe hij loopt, maar andere vinden dus idd rodeo mishandeling etc. Dat mag, maar zou het wel fijn vinden dat die mensen zich eerst even er in verdiepen ipv meteen zeggen dat het mishandeling is omdat het iets is wat we niet gewend zijn
heb begrip ervoor dat het niet iedereen zijn sport is hoor