Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:57

NatasjavE schreef:
Hier wel Electra :D al zou nu wel heeel boos kunnen reageren omdat je me naam verkeerd schrijft.....ofzo :D ;)

Haha, ik heb EEN vriendin die heet Natascha, sorry, ik zal het niet meer doen. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 19:00

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Hier wel Electra :D al zou nu wel heeel boos kunnen reageren omdat je me naam verkeerd schrijft.....ofzo :D ;)

Haha, ik heb EEN vriendin die heet Natascha, sorry, ik zal het niet meer doen. :D

Nou vooruit dan...het is je vergeven. :D

manzano

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:22

Zo hard gekletst!

Net terug van dagje met de auto op Samos. Was top!! Gehuurd bij Mirto (2x een dag auto en twee dagen scooter). Erg fijn bedrijf.

Verder hebben wij dit jaar ook veel meer betaald voor vakantie dan normaal. Was ff niet anders. Als we 3 dagen later gingen en dan 8 ipv 11 dagen scheelde het 200 euro, maar toch hiervoor gekozen.

Sterren en websites zeggen me niet zo veel heb ik inmiddels wel geleerd. Wij zitten hier... http://www.ledrasamoshotel.gr/en/index.html
Is geloof ik 3 sterren, maar dat had het in NL nooit gekregen :') Maar ik weet niet beter, dus vind het niet erg.
Foto's op de site zijn ook veeeeel mooier ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:39

Ziet er toch goed uit. Wij zaten laatst in een super luxe hotel in Gran Canaria, maar je bent alleen op je kamer om te slapen en te douchen, dus ik hoef geen luxe kamer. Omgeving (liefst aan het strand) vind ik het belangrijkste bij het uitkiezen van een vakantie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:43

Ja het ziet er op de site super uit. Waarmee ik wil zeggen dat je op basis daarvan niet te veel moet verwachten, want dan kan het dik tegenvallen ;)

Ik had niet veel tijd met uitzoeken van de vakantie. Op zich zitten we hier wel prima, maar zou Votsalakia niet nog een keer kiezen of aanraden aan anderen (tenzij hun wensen anders zijn uiteraard).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:48

Ja, maar ik vind aanraden sowieso altijd moeilijk. De één wil strand, de ander zwembad, rustige omgeving of nabij het centrum i.v.m. shoppen of stappen.

Ik heb nog nooit een vakantie gehad, die mij is tegen gevallen, wel hotels/plaatsen waar ik niet meer heen zal gaan, maar alle vakanties waren leuk. Je moet er toch zelf wat van maken. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:51

Daarom zit ik hier ook wel prima ;)
Auto huren etc...... Al heb ik vandaag echt op een top strandje gelegen, maar helaas andere kant van het eiland. Had ik laatste 2 dagen ook wel heen gewild.

Alleen Turkije vond ik gewoon echt niks :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:53

Maar je omgeving vind ik wat dat betreft toh verschil maken. Molivos op Lesbos was bijv heel sfeervol (buiten hoogseizoen :+ ) en echt Grieks. Dat is hiet tótaal niet en dat vind ik wel jammer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:02

manzano schreef:
Daarom zit ik hier ook wel prima ;)
Auto huren etc...... Al heb ik vandaag echt op een top strandje gelegen, maar helaas andere kant van het eiland. Had ik laatste 2 dagen ook wel heen gewild.

Alleen Turkije vond ik gewoon echt niks :n

Ik ga sowieso ieder jaar naar Syros in een eenvoudig appartement. Mijn schoonouders wonen daar. Syros is erg Grieks, geen bingo, broodje kroket e.d. Daarnaast gaan wij regelmatig op vakantie naar andere plaatsen/landen. Naar Turkije ben ik nu 2 x geweest, lekker in een all-in resort met 6 vriendinnen, ook helemaal leuk. Een vakantie met vriendinnen is toch anders, dan een vakantie met je man of gezin. :D Verder zijn we naar de "bekende" toeristeneilanden van Griekenland geweest, zoals Kos, Rhodos, Kreta, nog wat Cycladen-eilanden en een gedeelte van het vastenland. Maar ik heb nog wel wat eilanden/plaatsen op mijn verlanglijstje staan, er valt nog genoeg te zien in Griekenland.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:20

Moordneiging nr 3...
Vriendin heeft eindelijk ingezien dat je voor island hoppen ed je je toch een beetje ingelezen moet hebben en een hele hoop opties bekeken moet hebben...
En daar is ze zojuist mee begonnen.
En ze wil niet boeken voor ze alles uitgezocht heeft...
En kans is groot dat ze overmorgen komt met wat ik 3 maanden geleden al wist/bedacht had etc etc.

Ik ben blij dat ik bij mn tante ben voor een paar dagen om voor de puppies te zorgen.. Dan heb ik tenminste geen tijd om me hierover druk te maken.

Nja, ze heeft als planning: zondag boeken. En ze gaat er nu nachtwerk van maken om alles uit te zoeken enz.

Nouja.. Ik ga maar lekker een hersenloos spelletje spelen op mn telefoon.. Laat haar t maar uitzoeken en boeken, ik zie wel of we nog gaan/ waarheen we gaan/ wat we gaan doen..
*ik maak me er niet meer druk om
*ik maak me er niet meer druk om
*ik maar me er niet meer druk om
*zennnnnnnnn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 23:29

Zwitsal, sterkte, ik ben wel benieuwd waar en wanneer je uiteindelijk naar toe gaat. :D

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 00:05

Haha nou anders ik wel!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:33

Misschien kan je vriendin het zichzelf makkelijker maken door de lonley plannet te kopen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 09:51

Nou ze kan toch ook op jou vertrouwen..... Of gewoon boeken en dan wat bekijken. Ik zou daar echt niet zo veel tijd insteken.
Vraag me wel af hoe jullie vakantie gaat lopen als het nu al zo gaat :o

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:00

Maar als je op Tripadvisor e.d. kijkt kan een hotel toch bijna niet tegenvallen? :P Op de eigen site ziet het er bijna altijd mooier uit.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:12

Nou idd, Manzano. Wat een lekkere vriendin heb jij, Zwitsal. Verstand op 0 zetten dan maar.

Ik vond zelf Kokkari het leukste plaatsje op Samos.

Wij zijn wel echt luxebeestjes, dus dan weet je gewoon dat je meer betaalt maar dat hebben we er graag voor over. Wij zijn bv. de hele vakantie nog niet op het strand geweest maar dat hoeft dan ook niet als je een privé zwembad hebt.

Natasja, dat van jou klinkt als een mooie route. Hoe doen jullie dat met douchen e.d? Misschien dat ik de verkeerde haventjes zie in Griekenland maar over het algemeen zie ik geen havens met faciliteiten voor zeiljachten. Waar haal je dan je water en benzine e.d?

Ik kijk idd ook altijd op Tripadvisor en zoover, maar het blijft toch ook persoonlijk.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 11:21

Fitzroy schreef:
Natasja, dat van jou klinkt als een mooie route. Hoe doen jullie dat met douchen e.d? Misschien dat ik de verkeerde haventjes zie in Griekenland maar over het algemeen zie ik geen havens met faciliteiten voor zeiljachten. Waar haal je dan je water en benzine e.d?

Op de boot is een kleine douche en 2 toiletten. In de meeste havens komt er een auto met watertank langs en een een tankauto voor de diessel.
De zeer grote havens moet je mijden maar heel veel kleine haventje draaien op het hele yachtgebeuren. De faciliteiten zijn doorgaans prima. De iets betere havens hebben electra voor de boot en een kraan om zelf water te tanken.

In veel hotels en restaurants mag je overigens ook voor 2 of 3 euro even douchen.

Afbeelding

Dit is het type boot waar we mee rond dobberen.

Afbeelding
Onze boot vorig jaar in Assos-Kefalonie. Daar waren overigens geen voorzieningen. Maar goed dan douche op de boot.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:01

Zoover zegt ook niet alles. Ik zal bijv hierover ook een prima recensie schrijven omdat ik weet hoe het in griekenland is en ik het niet erg vind om op keiharde bedden te slapen en te douchen met een volledig verkalkte douchekop met de helft van de tijd geen warm water en een half douchegordijn......
Maar als iemand op basis van de site, mijn 8 op zoover, een echt 3 sterren complex verwacht zoals in NL komt ie bedrogen uit ;)

Lijkt me fijn als je idd faciliteiten aan boord hebt. Zag van de week idd ook allemaal schepen zonder dat er stroom was vanaf de kade.
Heb je dan een flinke accu aan boord ofzo??

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:06

manzano schreef:
Lijkt me fijn als je idd faciliteiten aan boord hebt. Zag van de week idd ook allemaal schepen zonder dat er stroom was vanaf de kade.
Heb je dan een flinke accu aan boord ofzo??

Ja, een hele flinke. En als je op de motor vaart dan laad die ook op. Maar ook als er wel stroom komt vanaf de kade.
Tis vaak een kwestie van stroom pakken als je kan en anders de motor laten draaien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:10

Ah op die manier!!! Weer wat geleerd :) Zat me dat van de week serieus af te vragen. Wel leuk om te zien hoor die mooie boten.
Moest er 1 aanleggen tussen 2 anderen. Heel gepriegel ook door de wind enzo. Maar leuk om te zien hoe iedereen elkaar helpt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 15:09

Het lijkt me echt zo leuk om te kunnen zeilen, zeker voor op vakantie dan :j
En wij kijken nooit op Zoover omdat we niet zo van Nederlanders op vakantie houden haha, Tripadvisor is toch wat meer internationaal, en de enige keer dat we een hotel hebben gehad dat tegen is gevallen was toen de recensies op Tripadvisor al niet zo geweldig waren maar we het er toch maar op hebben gegokt :P Normaal boeken we nooit iets dat niet tenminste een 7 gemiddeld haalt. Maar natuurlijk pas je je ook aan aan het land, je weet inderdaad dat 3 sterren in Griekenland niet hetzelfde is als 3 sterren in Nederland, maar ach. :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:14

Fitzroy schreef:
Nou idd, Manzano. Wat een lekkere vriendin heb jij, Zwitsal. Verstand op 0 zetten dan maar.

Ik vond zelf Kokkari het leukste plaatsje op Samos.

Wij zijn wel echt luxebeestjes, dus dan weet je gewoon dat je meer betaalt maar dat hebben we er graag voor over. Wij zijn bv. de hele vakantie nog niet op het strand geweest maar dat hoeft dan ook niet als je een privé zwembad hebt.

Ik kijk idd ook altijd op Tripadvisor en zoover, maar het blijft toch ook persoonlijk.

Smaken verschillen, een (privé) zwembad boeit mij totaal niet, ik wil zand en zee :D

Ik kijk op allebei: zoover en tripadvisor en neem dan nog een gedeelte met een korrel zout. Ik vind sommige mensen vreselijke zeikerds. ;)

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:27

@ NatasjavE sorry voor de late reactie, maar ben vooral aan de oostkust van corfu geweest, twee keer op t vaste land ( weet de namen van de stadjes niet meer) twee keer aangelegd op Paxos, en nog even rond antipaxos gezeild, maar was echt suuuuuuppper! Volgend jaar gaan we weer! misschien naar griekenland, maar misschien ook wel naar kroatie, zeilen was echt suuuuper!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:22

Tripadvisor? Echt nog nooit van gehoord! Ik kijk altijd op zoover en lees de typisch nederlandse reacties zoals 'weinig afwisseling in t eten' enz enz (ja als je alleen maar aardappelen en vlees lust en dus alleen maar patat eet is er niet veel afwisseling nee) met een flinke korrel zout.
Scheelt ook wel dat ik in nederland nog nooit in een hotel heb geslapen.. Dus een 3 sterren hotel verwacht ik al al die dingen die jij opnoemt manzano.
Sowieso is er vaak met vlagen geen warm water, vooral in t hoogseizoen. Tja als iedereen om 8 uur gaat douchen dan is t water wel eens op ja.

Lonely planet heeft ze vandaag zowaar gekocht (op eigen initiatief). Ik heb vanmiddag een reisoverzichtje gemaakt waarin we 3 eilanden bezoeken. Dus bijv dag 1 aankomst, dag 2+3 verblijf op eiland x, dag 4 ferry naar eiland y enz.
Daar is ze nu mee akkoord, behalve dan dat ze van de eerste ze eilanden van te voren al een app wil boeken. Daar heb ik echt geen zin in, lijkt me juist leuk om daar in de haven aan te komen en dan een appartementje of kamer of camping oid uit te zoeken bij de grieken die daar met foto's staan.

Maar ik zal der zo een compromix sturen: eerste eiland/paar dagen nu al een app boeken, daarna ECHT op de bonnefooi. Want island hoppen en dan van te voren alles al vastleggen, das niets.

Op vakantie maak ik me er trouwens niet druk om hoor, hoe de sfeer zal zijn.
Dan is er geen vuiltje meer aan de lucht :). Als ze daar eenmaal is ziet ze wel dat t allemaal goedkomt ed. Denk dat ze t gewoon een beetje spannend vindt om zo op de bonnefooi weg te gaan :)
Maar we zijn al 11 jaar beste vriendinnen en ik weet dat als we daar eenmaal zijn dat t helemaal goedkomt en we waarschijnlijk 15 dagen lang 4 handen op 1 buik zijn :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:27

Dat opwachten bij de haven/vliegveld is lang niet overal zo (meer).

Verder zou ik wel zorgen dat je de laatste dagen eindigt op het eiland waar je vertrekt en dus niet daar beginnen als je er maar paar dagen wilt blijven.