Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:38

Wij hadden de hele week 36 graden, alleen de laatste dag was het kouder...

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:40

Ohh lekker!

Ik ben heel benieuwd hoeveel graden het in december gaat zijn.. Ben nog nooit in december geweest en hoor verschillende verhalen. De een zit overdag toch met een vestje aan, de ander ligt languit in het zwembad.. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:58

Op de site stond dat het in november gemiddeld 25 graden zou zijn := Dus toch 11 graden warmer nog?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:04

Hmm, hopelijk is dat in december ook zo :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:42

Ha, handig een Egypte-topic, mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op een vakantie naar Egypte in mei :j

Nu is het zo dat ik ivm mijn baan in het onderwijs alleen in de meivakantie kan en jeetje, wat schíeten de prijzen dan omhoog in vergelijking met de weken voor en na de meivakantie :oo Logisch natuurlijk, maar nu zijn wij dus aan het kijken of we in Duitsland gaan boeken. Al gezien dat we hier in NL bijna €800,- betalen voor een 5sterrenhotel voor 8 dagen en in Duitsland dus voor datzelfde hotel nog geen €700,- voor 11 dagen!

We hebben beide geen ervaringen met Egypte en kijken nu vooral naar Hurghada en Sharm el Sheikh. Mijn vraag hier is nu: welke plaats leent zich het beste voor een vakantie van 8 tot 10 dagen waarbij we in ieder geval:
- Piramides willen bekijken
- Willen snorkelen of een korte duikcursus willen doen
- Iets van een groter stad willen bezoeken

Verder willen we gewoon om de dag naar het strand en dan de andere dag zoiets als bovenstaand ondernemen :j

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden, en hebben jullie evt. ook ervaring met boeken in het buitenland? :)

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:47

De dingen die je beschrijft, kan je vanuit de meeste plaatsen wel doen. Maar ik geloof dat je vanuit Hurghada beter bij Luxor zit en vanuit Sharm bij Cairo (en de piramides dus). Correct me if I'm wrong. :D

Via een Duitse maatsschappij is het idd een stuk goedkoper, vanaf Brussel vliegen ipv Schiphol ook...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:31

Vanaf hurghada moet je nog dik 4 uur met de bus naar luxor toe , ik heb het geweten .. ;)
Was echt zoo ziek daar , maar verder is luxor wel heel mooi om een keer te zien !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:46

vanaf Brussel is niet goedkoper vliegen,want wij zijn naar schiphol gegaan terwijl ik een half uur van zavetum af woon :D .
Wel maakt de tijd uit waarin je boekt.Belgie kent bv geen meivakantie en daardoor kan in belgie een vakantie boeken wel eens goedkoper wezen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:58

Mae schreef:
Ha, handig een Egypte-topic, mijn vriend en ik zijn ons aan het oriënteren op een vakantie naar Egypte in mei :j

Nu is het zo dat ik ivm mijn baan in het onderwijs alleen in de meivakantie kan en jeetje, wat schíeten de prijzen dan omhoog in vergelijking met de weken voor en na de meivakantie :oo Logisch natuurlijk, maar nu zijn wij dus aan het kijken of we in Duitsland gaan boeken. Al gezien dat we hier in NL bijna €800,- betalen voor een 5sterrenhotel voor 8 dagen en in Duitsland dus voor datzelfde hotel nog geen €700,- voor 11 dagen!

We hebben beide geen ervaringen met Egypte en kijken nu vooral naar Hurghada en Sharm el Sheikh. Mijn vraag hier is nu: welke plaats leent zich het beste voor een vakantie van 8 tot 10 dagen waarbij we in ieder geval:

Verder willen we gewoon om de dag naar het strand en dan de andere dag zoiets als bovenstaand ondernemen :j

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden, en hebben jullie evt. ook ervaring met boeken in het buitenland? :)

Da`s dus ook mijn 'probleem' :D

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:50

Als het maar 100 verschil is dat niet zo groot, je moet ook niet vergeten dat je dan ook nog naar België toe moet.
Soms kan het wel verschillen en is het de moeite waard om in België of Duitsland te vertrekken maar dan moet het wel opwegen tegen het verder reizen naar een vliegveld. Is natuurlijk ook afhankelijk waar je woont...

Wij gaan over 2 weken... :D Ben ook benieuwd naar de temperatuur...schijnt wel wat fris te kunnen zijn en dat er best wat wind staat...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:12

Stond toen eind dec wel een aardige wind. Maar je kan uit de wind gaan zitten en dan is het heerlijk. 's Avonds koelde het wel goed af. Dus wel een trui mee.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:06

Heeft er iemand ervaring met Dahab?
Ik zie een heeele vette aanbieding op arke, en mn vriendje is bijna jarig....:D
Ik zag ook dat het in Hurghada nu 27 graden was en daar 21?
Kan toch nooit dat er zoveel verschil in zit?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 12:10

Een vriendin van mij is daar pas geweest en is haar zeer goed bevallen, de temperatuur was daar dik 30 graden ca 2 wk geleden..

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:56

Uums schreef:
Mae schreef:

Da`s dus ook mijn 'probleem' :D

AFRADER!!!
Ik ben zelf met duitse maatschappij geweest en de prijwen verschillen niet veel.
Het is geen aanrader

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:37

bonney4evver schreef:

Ik ben vorig jaar daar geweest. Ik vond het leuk. Maar als je voor het stappen gaat hoef je er niet heen.
Kan er wel stappen hoor, maar is niet echt bruisend.
Maar qua duiken en relaxen is het erg goed.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:57

Romyjuh_Xx schreef:
AFRADER!!!
Ik ben zelf met duitse maatschappij geweest en de prijwen verschillen niet veel.
Het is geen aanrader

Kun je vertellen waarom het tegen viel? Het hotel en de omgeving, of puur de service binnen die Duitse maatschappij?

Want de prijzen verschillen wel heel veel in de periode dat wij willen: hier in NL is het dan namelijk meivakantie (= :$ ) en in Duitsland in die periode niet, dus voor ons zou dat zomaar €200 p.p kunnen schelen :oo Daarom overwegen we het dus :j

Reistijd verschilt maar weinig, wonen zelf in omgeving Rotterdam, dus Amsterdam zitten we met een uurtje, Brussel eveneens en Düsseldorf is 1,5 uur. Mijn vriend zit op de kazerne in Eibergen, dus eventueel kunnen we ook vanaf Münster vliegen en gewoon een nachtje van tevoren al zorgen dat we in Eibergen zijn :j

We overwegen het toch wel serieus, zeker omdat ik wel gezien heb dat je ook in Duitsland eenzelfde vereniging als de ANV in Nederland hebt :j Dus bij evt. vertragingen of annulering krijgen we gewoon ons geld terug :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 11:28

bonney4evver schreef:

dahab vond ik maar een zooi om te zien := veel zwerfdieren en afval en kinderen die bedelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:24

Ik ben weer terug en oh wat was het heerlijk :D
En wat is het hier koud en pokkeweer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:52

Zo, zal ook even een paar fototjes spammen :)

We hebben het echt super naar ons zin gehad, lekker klein hotel, max. 120 kamers of zo. Alles was prima, wat verouderd, maar prima.
Eten was top, personeel was top, service was top, niemand ziek geworden (maar dat hadden ook niet verwacht). Alleen ik paste niet onder de douche _O- Maar ja, daar was prima mee te leven :+ Half hangend/zittend kan je ook douchen.

En ik denk dat alle vervelende, irritante, opdringerige en aan je zittende Egyptenaren toevallig 11 dagen het land uit waren, want we zijn er geen 1 tegengekomen :D
En de taxi chauffeurs, met je hoofd schudden en "La" roepen naar ze was voldoende, reden ze meteen door.
Zelfde bij de bedelende en sieraden-verkoop (Bedouïnen) kindertjes, "La" en "Barra" en het is duidelijk voor ze.

Na'ama Bay zijn we 1 avondje geweest, toen hadden we het wel gezien. We zijn Lloret ook ontgroeid, dus dat ook :+
Dahab zijn we helaas maar een paar uurtjes geweest, wat was dat mooi zeg. Vond het er helemaal niet vies, zo zijn de woonwijken gewoon. Vond het heerlijk om eens 'echte' mensen te zien en er rond te lopen.
Wat ik vreselijk jammer vond aan Sharm is dat ze zo'n groot deel van de cultuur verloochenen, alleen maar voor de toeristen. Je mag er nota bene rustig blowen! En al die Russische barbies in bikinitopje over straat, ik vind het echt not done. Maar ja... voor de toeristen en het geld tolereren ze veel... Zonde.
En Sharm zelf... tja hotels in de zandbak :+ Prima plek verder hoor, maar als je wat wil zien moet je echt wel wat ondernemen.

Heb wél gesnorkeld :D Bij Ras Mohamed en later nog met onze nieuwe buren in het hotel, aan paar nederlandse militairen die ook duikinstructeur waren :) Dus, die namen ons mooi op sleeptouw :D
Heel veel gezien, ze wisten allemaal mooie plekken en welke vissen en weet ik het wat :+ Tig Nemo's gezien uiteraard, koraalduivels, blue spotted stingray, kogelvissen, octupus en uiteraard veel bikinifish :D (de gidsen op de boot noemden alle vrouwelijke snorkelaars zo :D)

Bedouïn meisje
Afbeelding

Sinaï
Afbeelding

Sinaï
http://yfrog.com/5pegypte20091001j

Na'ama Bay
http://yfrog.com/5pegypte20090121j

Ras Mohamed
http://yfrog.com/j7egypte20091701j

Ras Mohamed
http://yfrog.com/j5egypte20092271j

Sinaï
http://yfrog.com/0segypte20092511j

Bedouïn vrouw
http://yfrog.com/3megypte20092031j

Even roken met oma
http://yfrog.com/j7egypte20092581j

St. Catharina klooster
http://yfrog.com/j3egypte20090301j

Dahab
http://yfrog.com/5tegypte20091641j

En wij maar iedere keer die trailer achter de auto gooien :D
http://yfrog.com/7cegypte2009233j

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:07

Ziet er goed uit!

Ik heb vandaag de tickets opgehaald.
We vliegen lekker op tijd!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:50

Jammer, ik kan je foto's niet zien. Kom automatisch op de startpagina van Imageshack.
We;l een leuk verslag, heel herkenbaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 00:55

Zal ze morgen even opnieuw plaatsen Klaasje, zie al wat er fout gegaan is :) Maar nu eerst even slapen :D

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 01:01

Thanks! Slaap lekker!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:19

Oeh foto's zien er goed uit :D Krijg er echt helemaal zin in, zeker nu ik naar buiten kijk met al die regen.. :\

Nog 26 nachtjes slapen :):)