Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suor

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:02

Heel herkenbaar hoor! Hoewel ik vorige zomer dan nog wel ben geweest, normaal ga ik tussendoor ook nog wel twee keer weg. Nu alleen een weekendje weg geweest in Nederland, maar daar en thuis laad ik echt niet op. Ik merk dat ik ook echt een beetje op m'n tandvlees loop.

Hopelijk kunnen jullie gewoon gaan!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:35

Ik kan altijd maar 1 x per jaar. Altijd in sept. Vorig jaar een heerlijke vakantie gehad. Hopelijk lukt het dit jaar weer. Ik leef er ook echt naar toe

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:09

Electra63 schreef:
Ik ben vorig jaar ook niet op vakantie geweest, na een stressvolle en drukke periode.
En ik wil absoluut niet verwend over komen, maar ik ga bijna altijd 3 x per jaar op vakantie naar het buitenland. Ik mis dat gewoon, om daar naar uit te kijken. Ik knap ook lichamelijk op van de zon.
En wij hebben familie en vrienden daar, die ik graag had willen zien.

Ik snap dat.. :j
Ik ga in vrijwel altijd in Juni en in Oktober naar Griekenland..
Vorig jaar juni werd een week texel met de caravan.. ja.. dat is toch anders. En Oktober dan Portugal.

Even eruit.. niets aan je hoofd. Geen dagelijkse verplichtingen, dat is goed voor een mens.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:21

Ik heb net stiekum naar Tenerife gekeken. Daar gaan wij ' s winters weleens heen.
Daar zijn nog wel betaalbare accommodaties vrij, op dit moment.
Stel dat heel Griekenland oranje wordt.
Alleen andere vliegdagen, dus moet je PCR-test weer aanpassen enz.
Irritant !
Ik hoop echter nog steeds op Zakynthos.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:35

Ik hoop ook dat ik voor niets naar andere eilanden zit te kijken. Maar heb wel een mooi hotel gezien op Mallorca.. dus die maar opgeslagen in favorieten..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:36

Lotus83 schreef:
Ik hoop ook dat ik voor niets naar andere eilanden zit te kijken. Maar heb wel een mooi hotel gezien op Mallorca.. dus die maar opgeslagen in favorieten..

Mallorca ook een goed idee !

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:38

Electra63 schreef:
Lotus83 schreef:

Mallorca ook een goed idee !

Ik denk alleen, nou dat weet ik wel zeker dat als Griekenland helemaal op Oranje gaat de prijzen in andere gebieden niet meer te doen zijn.

Was in oktober ook.. van 8 dagen all in Griekenland naar 8 dagen Portugal alleen ontbijt en evengoed bijbetalen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 11:54

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:47

Ik snap je electra! Man en ik gaan minstens 2x per jaar op vakantie, vaak 3x. 1x wintersport 1x zomervakantie. Zijn januari 2020 nog op wintersport geweest, daarna helemaal niks (op 1 weekend in een huisje in Limburg na). Wij zijn er ook gewoon weer aan toe. Dus inddd duimen dat iig Zakynthos geel blijft!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 15:22

Vorig jaar 3 vakanties geannuleerd en 1 lang weekeind weg met vriendinnen.
Ik ben wel in juli een weekeind met de paarden weggeweest naar Brabant en in oktober 2 nachtjes naar de Veluwe.
En wel in de zomer paar x naar het strand.

Maar ik hou van de Griekse geur en het eten. Lekker geen huishouden enz.

Als deze vakantie ook niet doorgaat, heb ik alleen nog eind september 1 weekje met mijn zus.
Maar mijn man heeft het ook nodig. Die blijft maar bezig en moet ook gewoon ff relaxen.

Ik vind het erg dat ik straks 3 jaar mijn schoonmoeder niet heb gezien. Al is zij dementerend en herkent ze ons niet eens meer.

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 16:10

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:27

Ik kan echt uitkijken naar die 11 dgn Griekenland per jaar. Ik ging altijd met mijn moeder. We zijn in 2018 voor het laatst samen geweest. In 2019 moesten we annuleren omdat mijn schoonmoeder heel slecht was. Vorig jaar ben ik uiteindelijk alleen gegaan. Mijn moeder durfde het op het laatste moment niet aan ( ze word wel al 87 dit jaar, dus zo gek was het niet)
Mijn vriend wil niet. Is nog nooit op vakantie geweest en met thuis de paarden , onze winkel en schoonmoeder ( die heel veel zorg krijgt) gaat het ook niet.
Dat alleen is me vorig jaar goed bevallen dus dat ga ik weer doen. Niet dat ik geen vriendinnen heb maar ik vind het heerlijk even alleen.
Thuis is het altijd druk.
Ik ga lekker half pension in een hotel. Auto erbij.
Ik vermaak me prima. Altijd in sept. Dan zijn alle veulens er en loopt bijna alles buiten. De beste periode. Hopelijk blijft kefalonia geel en kan ik gaan

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 20:57

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 23:28

Mallorca ook een goed idee ![/quote]

Ik ben net terug van Mallorca. Daar word erg goed gehandhaafd. Op straat mondkapjes op en in het hotel als je je verplaatst ook.
Maar het was het allemaal waard.
Maar ik vind Griekenland toch echt leuker!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 00:04

Ik wil sowieso liever naar Griekenland.
Maar als alternatief Mallorca of Tenerife.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:34

Vraagje..

Op de eerste vlucht naar Lesbos zijn vanmorgen 12 mensen geweigerd omdat ze papieren niet in orde hadden

Daar krijg ik stress van :')

Dus nog even voor mij, wat is er nou precies nodig?

Een negatieve PCR-TEST niet ouder dan 72 uur voor aankomst, incl gezondheidsverklaring

Een goed ingevuld PLF waar je een QR code voor krijgt.

Je paspoort.

Ik vergeet toch niets?

*kan hier slecht tegen :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:42

Je kunt het beste de vliegmaatschappij bellen, want zij bepalen bij het inchecken of bij het boarden of de papieren in orde zijn.

Een probleem kan zijn dat de negatieve pcr-verklaring niet in het Engels was opgesteld (of één van de andere toegestane talen), of dat het documentnummer (paspoort of id-kaart) er niet opstond, of dat de test te lang geleden gedaan is.
Of dat de test niet negatief was, maar positief :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 14:46

Dus als ik vlieg met TUI en zij geven aan dat een registratiebewijs geaccepteerd wordt, kan ik er dan vanuit gaan dat ik aan boord kon zonder PCR?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:54

Fitzroy schreef:
Dus als ik vlieg met TUI en zij geven aan dat een registratiebewijs geaccepteerd wordt, kan ik er dan vanuit gaan dat ik aan boord kon zonder PCR?

Ja.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 15:02

Ja, dan laten ze je in elk geval toe in het vliegtuig. Of er in Griekenland zelf ook nog controle is, weet ik niet. Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken:
In Februari vlogen we met tussenstop in Athene. KLM deed de controle van de documenten. Bij de tussenstap zag ik dat er een document controle was voor degenen die Athene als bestemming hadden. Wij moesten alleen overstappen en moesten de andere kant op, zonder controle. Aangekomen op Kreta was er geen controle.
In Mei vlogen we rechtstreeks naar Kreta. Transavia deed de controle van de documenten tijdens het inchecken. Bij aankomst op Kreta was er weer geen controle.
Op de terugweg was de documentcontrole in Heraklion, weer tijdens het inchecken. Er werden toen trouwens wel mensen geweigerd, waarvan het document niet in orde was. Mijn papieren werden teruggevraagd, als voorbeeld van hoe ze eruit moeten zien :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 15:09

Mijn nichtje had afgelopen zaterdag ook problemen met terugkomen van Santorini. Zij hoefden toen nog geen test (want pas vanaf de 30e oranje) maar er werd heel moeilijk gedaan en uiteindelijk hebben ze op de luchthaven van Athene alsnog een sneltest moeten doen. Terwijl formeel gezien ze gewoon naar Nederland had mogen komen zonder test.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 16:02

Albertina71 schreef:
Je kunt het beste de vliegmaatschappij bellen, want zij bepalen bij het inchecken of bij het boarden of de papieren in orde zijn.

Een probleem kan zijn dat de negatieve pcr-verklaring niet in het Engels was opgesteld (of één van de andere toegestane talen), of dat het documentnummer (paspoort of id-kaart) er niet opstond, of dat de test te lang geleden gedaan is.
Of dat de test niet negatief was, maar positief :+

Ik heb pakketreis via Corendon.
De test heb ik bijgeboekt dus ga ervan uit dat dat in orde komt.

PLF kan ik ook via Corendon invullen.

Ik ga pas de 17e maar wil het gewoon helder hebben :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:33

Fitzroy schreef:
Mijn nichtje had afgelopen zaterdag ook problemen met terugkomen van Santorini. Zij hoefden toen nog geen test (want pas vanaf de 30e oranje) maar er werd heel moeilijk gedaan en uiteindelijk hebben ze op de luchthaven van Athene alsnog een sneltest moeten doen. Terwijl formeel gezien ze gewoon naar Nederland had mogen komen zonder test.

Volgens mij klopt het ook hoor. Als je via Athene vliegt moet je daar vandaag een sneltest doen. Athene is oranje.
Als je vanuit Santorini gelijk naar ned was gevlogen dan niet. ( op zaterdag dan)
Maar Athene is oranje toen ook al

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-21 19:37

Nee, want als je op de luchthaven in Athene bleef, hoefde dat niet. Alleen als je de luchthaven verliet, maar dat was niet aan de orde.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:56

Het doet allemaal wel wat met de voorpret. Van elk pushbericht schrik ik me een hoedje.
Ik ben toch maar aan de voorbereidingen begonnen. Vreemd als je niet weet of je gaat....