USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:46

Haha bedoel je die vacuüm zakken Stephanie????

Ja dalista ik ben een ongelooflijke chaot en heb gister avond pas laat een poging gedaan me koffer in te pakken en moest ook nog mn haar verven dus ja mom to the rescue *\o/*

classeygurl

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:01

Oh ik lees net al die berichten over het eten in de U.S.A. Wij zijn helemaal fan van de TGI Fridays en Apllebees... Mmmmm!!!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:10

shilady schreef:
Haha bedoel je die vacuüm zakken Stephanie????

Ja dalista ik ben een ongelooflijke chaot en heb gister avond pas laat een poging gedaan me koffer in te pakken en moest ook nog mn haar verven dus ja mom to the rescue *\o/*

Nee gewoon platte zakjes met rits waar je doorheen kan kijken! Super handig want je kan alles lekker makkelijk erin en eruit halen

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:53

Nadir schreef:
Maar als je nu van LA naar NYC vliegt kom je toch ook bij binnenlandse vluchten aan? Dan ga je ook niet door allerlei extra controles omdat je een buitenlander bent. Dus dat verandert dan niet, dat is alleen als je de eerste keer de VS in komt.

Dat was inderdaad mijn vraag. Sorry dat ik het zo krom neerzette. Ik bedoelde dus niks over de precontrole maar dat was waar mijn gedachtegang begon.
Dus, ik kan in NYC gewoon door een korte controle aangezien ik LA al heb gehad? Super!

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:59

Ik heb met een vriendin afgesproken om ooit naar New jork te gaan *D :j
En ik ga met m'n vader, broer, zus nog eens een rondreis maken!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 19:28

knabbelgirl schreef:
Dat was inderdaad mijn vraag. Sorry dat ik het zo krom neerzette. Ik bedoelde dus niks over de precontrole maar dat was waar mijn gedachtegang begon.
Dus, ik kan in NYC gewoon door een korte controle aangezien ik LA al heb gehad? Super!

Juist, geen gedoe dus straks in NYC. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:08

We hebben anderhalf uur vertraging :(
Zit nu in het vliegtuig maar we zullen 7:40 aankomen ipv 6:10

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:17

Bedankt Nadir!!

Wat balen Shilady!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 20:31

knabbelgirl schreef:
Nadir schreef:
Maar als je nu van LA naar NYC vliegt kom je toch ook bij binnenlandse vluchten aan? Dan ga je ook niet door allerlei extra controles omdat je een buitenlander bent. Dus dat verandert dan niet, dat is alleen als je de eerste keer de VS in komt.

Je hoeft door geen enkele controle heen als je van een binnenlandse vlucht af komt. Je loopt gewoon naar buiten.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:25

Stephanie_M schreef:
Jeaulijn schreef:
Hoihoi!

Ik meld me graag alvast even in dit topic, komende zomer gaan wij (mijn ouders, vriend, broertje en zijn vriendin) 2,5 week deze route reizen met een aantal extra dagen in o.a. San Fransico: http://www.traveltrend.nl/3.1/wp-conten ... -dream.jpg

Ik moet het hele topic nog doorspitten en heb me nog niet echt goed georiënteerd op alle bezienswaardigheden, dus dat komt nog. Ik hoop in ieder geval dat ik hier de tips kan krijgen om de puntjes op de i te zetten voor onze vakantie :)

Oee pittige route in 2,5 week, mijn route was bijna hetzelfde maar dan ruim 3 weken! Je gaat een hele hoop bekijken, kijk even op het allesamerika forum daar vind je een hele hoop informatie, maar houd er rekening mee dat je veel in de auto zal zitten! Een dagje heen en weer vanuit LA naar SD kan ik niet echt aanraden, het lijkt 'maar' 200km maar je kan er 4 uur over doen. Zou lekker de tijd in LA gebruiken!:). Bij elk park krijg je een map en een boekje met alle wandelroutes dus dat is erg makkelijk! Vraag even goed na of je hotels zich 'in' de parken bevinden en niet op een uur/anderhalf uur afstand want dat zou echt zonde zijn!

Bedankt voor je reactie! Met het in de auto zitten hebben we rekening gehouden, alleen in LA, SF en Las Vegas hebben we extra dagen, in totaal 18 nachten (Las Vegas was een eis van mijn vader; hij gaat al tegen zijn zin mee omdat we gaan vliegen, dus op deze manier had hij toch iets in te brengen :+ ). SD hebben we al onze twijfels over, mijn broertje wil daar eigenlijk niet naartoe, dus wie weet wordt dat idd geschrapt.

@ Dallista: Thanks voor de tips! Gaan we rekening mee houden!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 21:29

Katja schreef:
knabbelgirl schreef:
Je hoeft door geen enkele controle heen als je van een binnenlandse vlucht af komt. Je loopt gewoon naar buiten.

Ah oke, heel erg bedankt!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 03:58

Ben er eindelijk :D
Morgen maar naar tmobile om mn simkaart weer te activeren en daarna naar de kapper

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 07:06

Have fun shilady!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:52

shilady schreef:
Ben er eindelijk :D
Morgen maar naar tmobile om mn simkaart weer te activeren en daarna naar de kapper

Welkom terug in het kouwe kikkerlandje! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 21:55

Haha ik zit nog in Amerika hoor
Tot 4 juni

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 13:13

Shilady ben jij tevreden over een simkaart daar kopen en gebruiken? Zat te denken ook een prepaid daar te kopen met internet en telefoon, zodat ik goed bereikbaar ben, apps kan gebruiken etc. maar geen ervaring natuurlijk

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:22

Ik ben super tevreden over de tmobile
Ik loop de winkel in en ik krijg gewoon een simkaart voor 3 dollar en waardeer hem op met het gewenste bedrag :)
Heb veel contacten hier dus heel erg handig dat hun mij dan kunnen bellen en smsen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:26

Die van T-Mobile hebben wij ook altijd, blijf het fijn vinden om daar ook bereikbaar te zijn voor mijn kenissen

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:40

Nog 3 dagen en dan gaan we rondtoeren... Heb er zo'n zin in :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 14:45

Toch het rondtoeren geworden CL?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 15:37

Jups, vliegen op Denver dan daar n nacht doorbrengen en dan met de camper toeren :D

Hele planning weet ik niet en wil ik ook niet weten... Ga het vanzelf zien ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 16:00

Leuk CL, veel plezier alvast!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 16:16

Jeaulijn schreef:
Jeaulijn schreef:
Hoihoi!

Ik meld me graag alvast even in dit topic, komende zomer gaan wij (mijn ouders, vriend, broertje en zijn vriendin) 2,5 week deze route reizen met een aantal extra dagen in o.a. San Fransico: http://www.traveltrend.nl/3.1/wp-conten ... -dream.jpg

Ik moet het hele topic nog doorspitten en heb me nog niet echt goed georiënteerd op alle bezienswaardigheden, dus dat komt nog. Ik hoop in ieder geval dat ik hier de tips kan krijgen om de puntjes op de i te zetten voor onze vakantie :)

Oee pittige route in 2,5 week, mijn route was bijna hetzelfde maar dan ruim 3 weken! Je gaat een hele hoop bekijken, kijk even op het allesamerika forum daar vind je een hele hoop informatie, maar houd er rekening mee dat je veel in de auto zal zitten! Een dagje heen en weer vanuit LA naar SD kan ik niet echt aanraden, het lijkt 'maar' 200km maar je kan er 4 uur over doen. Zou lekker de tijd in LA gebruiken!:). Bij elk park krijg je een map en een boekje met alle wandelroutes dus dat is erg makkelijk! Vraag even goed na of je hotels zich 'in' de parken bevinden en niet op een uur/anderhalf uur afstand want dat zou echt zonde zijn!

Bedankt voor je reactie! Met het in de auto zitten hebben we rekening gehouden, alleen in LA, SF en Las Vegas hebben we extra dagen, in totaal 18 nachten (Las Vegas was een eis van mijn vader; hij gaat al tegen zijn zin mee omdat we gaan vliegen, dus op deze manier had hij toch iets in te brengen :+ ). SD hebben we al onze twijfels over, mijn broertje wil daar eigenlijk niet naartoe, dus wie weet wordt dat idd geschrapt.

@ Dallista: Thanks voor de tips! Gaan we rekening mee houden![/quote]

San Diego vond ik erg leuk maar zal echt teveel worden in jullie route!
Zelfde geldt voor even "door zion" heen rijden. Dat is een park waar iemand gemiddeld 2 nachten inroostert omdat je hier niet echt met de auto doorheen kan het is echt een wandelpark. Zou hem dus lekker overslaan en voor een andere keer bewaren!

Grand Canyon en Monument Valley op 1 dag bezoeken wordt een race tegen de klok, zeker als je in Flagstaff/ Williams slaapt dat ligt namelijk niet in het park! Vraag of je een hotel in het park kan krijgen en ruil de overnachting van Page in voor eentje in Monument Valley. In Monument Valley kan je geweldig paardrijden trouwens! 547 km op een dag reken maar op 8 uur rijden dan kan je geen 2 parken bezoeken.

Eventueel kan je overwegen om scottsdale te laten vallen en in 1x van LA naar Grand Canyon te rijden, dit wordt een lange rit! Maar het geeft je wel de mogelijkheid om een dag bij bijvoorbeeld Yosemite te plaatsen, want volgens mij heb je hier nu maar 1 nacht? Wat echt te weinig is dit was voor mij een van de hoogtepunten van mijn reis! Het is daar echt prachtig :). Je hebt een paar leuke korte en lange wandelingen, zwemmen in de rivier, watervallen bekijken, glacier point oprijden. De route Mammoth lakes/Yosemite lijkt kort maar je rijdt over de Tioga pass waar je niet hard kan en wilt rijden. Je hebt onderweg prachtige landschappen en bergmeren. Zeker de moeite waard om heel veel uit te stappen en te genieten!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:23

Veel plezier CL! Geniet ervan!

Oke tmobile stond hier inderdaad boven aan de lijst, duidelijk dus. Een stomme vraag waarschijnlijk, maar is het nog regio gebonden of volledige dekking en gelijke kosten door heel Amerika (ivm LA NYC)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 21:31

Thanks! Denk dat wel gaat lukken :)