USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:18

Wat gaaf, Fitzroy! Ik ben heel benieuwd naar de foto's, ook van Grand Canyon North.

Grappig om te lezen welke restauranten jullie leuk vinden, er zitten echt dingen bij die ik juist verschrikkelijk vind. Zo heeft bijv. Olive Garden imo maar weinig met Italiaans te maken. Zo zie je maar weer dat het heel moeilijk is om aanbevelingen te geven aan mensen die je niet kent.

Mijn favoriet op het moment is Red Lobster. En de porties zijn zo groot dat ik gelijk voor 2 dagen avondeten heb! :Y)

Nessie

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:21

Zoveel keuze qua eten, dat wordt nog lastig! We willen het wel proberen een beetje low budget te houden omdat we het liever aan activiteiten en winkelen uitgeven. Gelukkig houden we beide erg van fastfood (en ook 2 weken lang dus 3 weken denk ik dat geen problemen zal opleveren haha) dus dat zal wat schelen in de kosten.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:31

Uit eten gaan is juist goedkoop naar mijn mening, wij waren altijd zo'n 30 dollar met twee personen kwijt bij Olive Garden en Outback. Meestal namen we dan enkel een hoofdgerecht aangezien je toch gratis sla of soep erbij krijgt :D

Fastfood zou ik geen drie weken kunnen volhouden, 1 of 2 keer prima maar dan mis je toch echt wat aan je vakantie.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:34

ik vind het eten ook heel erg goedkoop!
En je krijgt water gratis :) alleen dat drink ik niet omdat het uit de kraan is :')

Morgen weg *\o/*

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:46

Yikes, 2 weken fastfood zou ik echt niet kunnen. Ik word al misselijk na 1x Mac (niet dat dat mee tegenhoudt :P).

Wij eten op vakantie meestal een goed ontbijt (zit er bij sommige hotels gratis bij) en dan tussen de middag alleen fruit of een muesli reep ofzo.

Met de Tripadvisor app kan je zien welke restaurants dichtbij zijn en er staat vaak een prijsindicatie bij, dat is ook heel handig! Meestal niet zo goedkoop als fastfood, maar veel lekkerder.

Fijne reis shilady!

Wij zouden volgende week eindelijk weer eens een mooi reisje binnen de continentale VS maken om aan mijn "50 staten voor mijn 50e verjaardag" te werken, maar ik kon de verleiding van kroketten op Aruba niet weerstaan. :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:47

Als ik in een restaurant zit eet ik alsnog of frietjes met vlees of pizza, maar inderdaad met wat salade of een keer pasta erbij voor de afwisseling is wel lekker!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:00

Gratis refills houden de rekening ook redelijk laag. Maar de fooi haalt hem wel weer omhoog

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:59

Guinevere schreef:
Wij zouden volgende week eindelijk weer eens een mooi reisje binnen de continentale VS maken om aan mijn "50 staten voor mijn 50e verjaardag" te werken, maar ik kon de verleiding van kroketten op Aruba niet weerstaan. :')

50 before 50 staat hier ook op mijn bucket list :D Ik heb er al 31 gedaan, dus heb nog wel een eind te gaan. Mijn plan is om op een bepaald moment één gigantische roadtrip te maken doorheen alle staten die ik nog niet gedaan heb 8-)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 23:07

Dankjewel Guinevere :D

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:02

Leuk om hier nog wat tips te lezen qua ketens! Ik gebruik voor overige restaurants vaak de Yelp app.

50 before 50 is wel heel gaaf zeg! Dat ga ik nooit redden. :P

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:27

Hoihoi!

Ik meld me graag alvast even in dit topic, komende zomer gaan wij (mijn ouders, vriend, broertje en zijn vriendin) 2,5 week deze route reizen met een aantal extra dagen in o.a. San Fransico: http://www.traveltrend.nl/3.1/wp-conten ... -dream.jpg

Ik moet het hele topic nog doorspitten en heb me nog niet echt goed georiënteerd op alle bezienswaardigheden, dus dat komt nog. Ik hoop in ieder geval dat ik hier de tips kan krijgen om de puntjes op de i te zetten voor onze vakantie :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 09:54

Zeg nav die precheck waar ze op schiphol over denken komt er een vraag in mij naar boven.
Je zou dan in Amerika door de controle voor de inwoners mogen. Maar, ik ga eerst naar LA 8 dagen, en dan vlieg ik naar NYC, moet ik dan in NYC weer opnieuw in de rij voor buitenlanders, of kun je dan ook de snelle rij pakken? Misschien een super domme vraag hoor! Maar voor ik braaf 3 uur (bijv) sta te wachten terwijl het heel snel kon, of andersom hihi

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:06

Die precontrole is nog lang niet aan de orde. Er zijn vragen gesteld aan de Europese Commissie, eer dat die worden behandeld cq beantwoord moet het nog besproken worden ben je al een tijd verder. Dan moet het in de Tweede Kamer en Eerste Kamer nog worden besproken. Er moet nog een doorberekening worden gemaakt van de kosten. En schiphol moet nog een hele vleugel afsluiten voor Amerika controle

Eer dat dit gaan gebeuren zitten we in volgend jaar en ik denk zelf dat jaar daarop en dus 2017

Maar stel dat jij gaat als dit wordt ingevoerd, dan mag jij dus in de rij van lokale bevolking staan, ook met doorvluchten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:32

Als dat doorgevoerd wordt hoef je helemaal niet meer in een rij te staan. Je komt dan bij de binnenlandse vluchten aan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-15 11:13

Maar als je nu van LA naar NYC vliegt kom je toch ook bij binnenlandse vluchten aan? Dan ga je ook niet door allerlei extra controles omdat je een buitenlander bent. Dus dat verandert dan niet, dat is alleen als je de eerste keer de VS in komt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:53

Ik zit nu in het vliegtuig naar Dublin!!
Zal dalijk even vertellen wat ik ervan vond als ik door de pre clearence door ben :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:55

Jeaulijn schreef:
Ik hoop in ieder geval dat ik hier de tips kan krijgen om de puntjes op de i te zetten voor onze vakantie :)

Prachtige reis, wel veel rijden. :D
Tip: wees goed voorbereid op de hitte, neem altijd veel water mee, en blijf drinken. Ik vond Las Vegas in de zomer bijvoorbeeld echt te warm, en Death Valley eind september al een drama. Het is heus wel te doen in de zomer, maar voorzichtigheid kan nooit kwaad.

lemonyellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:06

Ik ben aan het twijfelen of ik een half jaar in Amerika psychologie te gaan studeren via het programma van ISEP.
Ik zou het heel fijn vinden als mensen hier hun ervaringen van studeren in Amerika willen delen!
Ik wil ook heel graag daar blijven paardrijden dus een omgeving met veel interesse voor paardrijden (Engels of Western) zou helemaal geweldig zijn!
Alvast bedankt!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 13:58

Jeaulijn schreef:
Hoihoi!

Ik meld me graag alvast even in dit topic, komende zomer gaan wij (mijn ouders, vriend, broertje en zijn vriendin) 2,5 week deze route reizen met een aantal extra dagen in o.a. San Fransico: http://www.traveltrend.nl/3.1/wp-conten ... -dream.jpg

Ik moet het hele topic nog doorspitten en heb me nog niet echt goed georiënteerd op alle bezienswaardigheden, dus dat komt nog. Ik hoop in ieder geval dat ik hier de tips kan krijgen om de puntjes op de i te zetten voor onze vakantie :)

Oee pittige route in 2,5 week, mijn route was bijna hetzelfde maar dan ruim 3 weken! Je gaat een hele hoop bekijken, kijk even op het allesamerika forum daar vind je een hele hoop informatie, maar houd er rekening mee dat je veel in de auto zal zitten! Een dagje heen en weer vanuit LA naar SD kan ik niet echt aanraden, het lijkt 'maar' 200km maar je kan er 4 uur over doen. Zou lekker de tijd in LA gebruiken!:). Bij elk park krijg je een map en een boekje met alle wandelroutes dus dat is erg makkelijk! Vraag even goed na of je hotels zich 'in' de parken bevinden en niet op een uur/anderhalf uur afstand want dat zou echt zonde zijn!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:56

Nou ik ben uiteindelijk erdoorheen gekomen bij pre clearence hier in Dublin en zit nu een Ierse scone te eten :p

Maar het was weer drama
Natuurlijk kreeg ik bij de automaat een groot kruis #howsurprising
Daarna moest ik naar achter voor een verhoor en om me tas te identificeren
Domme vragen beantwoordt :')

Ach ik begin er goed in te woorden

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:01

Was inderdaad bij jou te verwachten shilady, jammergenoeg. Maar kan het ook wel begrijpen als ik hun kant bekijk.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:03

Me moeder heeft mn koffer super netjes ingepakt en ik weet zeker als ik dalijk in boston die koffer open dat het lijkt alsof er een bom ontploft is :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:30

shilady schreef:
Me moeder heeft mn koffer super netjes ingepakt en ik weet zeker als ik dalijk in boston die koffer open dat het lijkt alsof er een bom ontploft is :')

Tut tut tut, je weet toch dat je je koffer nooit door iemand anders mag laten inpakken?! :D
edit: alle gekheid op een stokje, heb me serieus dat wel eens afgevraagd, als een kind zo'n vraag zou krijgen, heb je zelf je koffer ingepakt, en zijn/haar ouders heeft voor hem/haar ingepakt, wat je dan voor reactie krijgt. Weet niet of ze daar nu nog zo happig op zijn... ;-)
Laatst bijgewerkt door Dallista op 21-05-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:32

Dallista schreef:
shilady schreef:

Tut tut tut, je weet toch dat je je koffer nooit door iemand anders mag laten inpakken?! :D

Hahaha oo dat jij dr aan denkt!
Reiszakjes kopen bij de blokker zijn perfect tegen een rommelige koffer!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:39

Stephanie_M schreef:
Dallista schreef:
shilady schreef:

Hahaha oo dat jij dr aan denkt!
Reiszakjes kopen bij de blokker zijn perfect tegen een rommelige koffer!

Ik denk dat shilady bedoeld dat haar koffer door haar moeder netjes was ingepakt, maar dat de douane dit compleet overhoop heeft gegooid en dat de koffer nu een rommeltje is