USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 11:47

Inderdaad, ik ga gewoon wat in de buurt ligt wanneer ik honger heb :P Keten of niet kan me niet zoveel schelen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:29

Mij ook niet, kijk liever op de menukaart.

Ik ga maar eens kijken of ik een recept voor Chicken Fried Steak kan vinden... schijnt iets lokaals te zijn in Oklahoma en werd me daar aangeraden door een taxichauffeur. In een restaurant besteld en vond het erg lekker, terwijl ik geen fan ben van steak, maar het is niet te vergelijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:44

Ik ben wel fan van bepaalde ketens, maar denk dat het ook een beetje komt omdat er gewoon van die plekken zijn waar je imo een keer geweest 'moet' zijn als je voor het eerst in Amerika bent. Olive Garden, Wendy's, een keer naar de McDonalds, dat soort dingen. Ik ben zelf groot fan van Ruby Tuesdays, heb daar echt meerdere keren heerlijk gegeten :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 15:21

Ruby Tuesday is ook echt super. Hier hebben wij weinig tot niet bij ketens gegeten. Ik kijk vaak op Yelp en Tripadvisor maar even goed is het dan wisselend van kwaliteit. En bij ketens weet je gewoon wat je kunt verwachten. Gisteren in Page was alles bijna dicht op zondag en zijn beland bij Sonic Drive in, ook grappig. Daar komen ze op rolschaatsen de bestelling brengen naar je auto en heb je bij iedere plek een bord om te bestellen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:46

Ik houd vooral van afwisseling als het op vakanties in de VS aankomt, en dus ook eten. Soms bij kennissen, het echte Amerikaanse dagelijkse eten, soms bij chain restaurants, soms wat luxer, soms wat goedkoper, en als we op onszelf zijn doen we het eigenlijk altijd heel simpel, dan halen we wat bij een Walmart of een grocery store, maar net wat er zit, en eten we het lekker op de motelkamer op; ik ben al happy met een bakje rijst met wat kip, of gewoon lekker een stuk stokbrood met zalm. Lunchen in nationale parken is meestal een bak sushi en wat andere goodies die we de avond ervoor hebben ingeslagen. Het gemakt dient de mens. ;-)

Ik eet wel graag bij restaurants als Joe's Crab Shack en de Red Lobster; dat soort voedsel kan je toch zeer moeilijk (betaalbaar!) aankomen in Nederland.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:58

Wij halen wel vaak ontbijt en lunch bij de supermarkt :) hebben vaak twee bordjes en bestek mee in de bagage, dus kunnen in de auto of aan picknicktafel eten :)

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:37

Als ik in California ben eet ik altijd Mexicaans. Mexicaans is echt favoriet, heerlijk!. Maar de In N Out en de Cheesecake factory sla ik meestal ook niet over. Het grote aanbod aan verschillende restaurants (vooral in de steden) vind ik wel een plus aan de VS.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:41

Ik ben naar een heel goede Mexicaan in Texas geweest. Oef, dat zou ik ook wel dagelijks kunnen eten!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:59

Ben in San Francisco een restaurant binnen gelopen omdat ik er op 5 minuten tijd 6 politie-agenten binnen zag lopen. Die weten meestal ook wel waar je goed en goedkoop kunt eten. Heb ook nooit zo veilig gegeten trouwens...... :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:12

Mexicaans :9

Wij wisselen ook af met ketens en lokale eettentjes. Soms was er echt niks wat ons aansprak en dan keken we op de iPhone of er een keten in de buurt zat en reden we daar heen.

Fitzroy, zijn jullie nu nog in de VS?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:25

Hehehe, dat herinnert me aan mijn eerste keer in de VS, en dat was in Washington state. Mijn vrienden namen me mee naar een Mexicaans restaurant. Ik snapte er niets van! Washington, way up north, en dan Mexicaans?! Wist ik veel (ik was nog jong hoor, lol). Vond het echt niet te eten, (was een Taco Bell, geloof ik) en zwoor dat ik nooit meer Mexicaans zou eten.

Dat hield ik welgeteld 15 jaar vol... tot ik bij andere vrienden in een ander deel van WA kwam, en wat hadden ze klaargemaakt? Yup. Maar 15 jaar later vond ik het gelukkig wel lekker. ;-) (natuurlijk wel home-made cooking, dat is anders dan de Taco Bell)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:14

Ieks, Taco Hell (oeps, Bell!)!

1x geweest... Nooit meer! Gelukkig hier wel wat andere goede Mexicaanse restaurants zitten, evenals n goede Griek/Italiaan, n Turks/Roemeens restaurant en n typisch Amerikaans klein restaurantjes waar de specialiteit turkey is <3

Verder idd de ketens als TGI Friday's, Uno's, Olive Garden, Applebee's, Friendly's (al ben ik daar niet zo'n fan van), Denny's (erg lekkere sirloin gehad daar), Ruby Tuesday (al zit die wat verder weg want de dichtstbijzijnde is van de 1 op de anders dag gesloten ;( ), PF Chang en Cheesecake Factory...

Damn, toch best veel goede restaurants/ketens die hier op max 30min autorijden vandaan zitten.

In het stadje zelf zitten ook leuke restaurants maar als straks het race seizoen weer begint (Juli-Aug) dan wil ik daar niet meer eten... Alles word dan 50% duurder omdat t dan echt toeristenseizoen is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:23

Taco Bell is natuurlijk ook het walgelijkste Mexicaans dat je kan krijgen :D Chipotle is bv. al een heel stuk beter!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:36

Chipotle <3

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:06

Fitzroy schreef:
Ruby Tuesday is ook echt super. Hier hebben wij weinig tot niet bij ketens gegeten. Ik kijk vaak op Yelp en Tripadvisor maar even goed is het dan wisselend van kwaliteit. En bij ketens weet je gewoon wat je kunt verwachten. Gisteren in Page was alles bijna dicht op zondag en zijn beland bij Sonic Drive in, ook grappig. Daar komen ze op rolschaatsen de bestelling brengen naar je auto en heb je bij iedere plek een bord om te bestellen.

Ik heb echt een hekel aan het eten van sonic maar die drinks zijn geweldig! Over 1000 opties! Maar goed dat ik vrienden heb die daar werken en vaak wat te drinken voor mij meenemen *\o/*

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:31

El Polo loco
is een goede maar goedkoop mexicaans restaurant (eigenlijk fastfood restaurant) maar echt een aanrader goed eten voor een kleine prijs :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 20:54

Ik vind de quesadilla's van Taco Bell echt jummie... :~

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:39

Nadir schreef:
Ik vind de quesadilla's van Taco Bell echt jummie... :~

Eens! Maar de rest moet je laten liggen. Naja, de nachos zijn ook wel prima.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 01:05

Nadir, ja, we zijn er nog. Zitten nu in Kanab en gaan morgen het gebied van de Coyotes Buttes (onderdeel van Grand Staircase Escalante NM) in waar maar 20 mensen per dag mogen komen en wij het geluk hadden een permit te bemachtigen.
Dan nog naar de Grand Canyon North Rim en dan weer terug naar Vegas.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 03:33

Chili's...en dan vooral voor de toetjes! :9
En de Ihop.

Ik ben nu in Florida en beiden staan nog op de planning. :Y)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 07:20

Ihop vond ik zooooo tegenvallen :p

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 08:31

Fitzroy schreef:
Nadir, ja, we zijn er nog. Zitten nu in Kanab en gaan morgen het gebied van de Coyotes Buttes (onderdeel van Grand Staircase Escalante NM) in waar maar 20 mensen per dag mogen komen en wij het geluk hadden een permit te bemachtigen.

Gaaf dat jullie er bij zijn!!
Veel plezier nog!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 09:05

Nog een fijne reis Fitzroy!

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 10:25

CubaLibre schreef:
Chipotle <3

<3 <3

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:55

Fitzroy schreef:

Oeh, ga je naar The Wave? Lijkt me supermooi, veel plezier!