Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:38

Escada schreef:
raket schreef:
Goedemorgen, wil je mijn regenboog zien haha.


Ik wil jouw regenboog wel zien hoor <<) _O-


Te laat, de 3 stralen zon zijn verdwenen en alleen nog regen.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:56

Ik vraag altijd aan de hoteleigenaar of hij een goed adres weet. En ik maak vooraf foto's van alle schade op de auto.

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:55

Electra63 schreef:
Ik vraag altijd aan de hoteleigenaar of hij een goed adres weet. En ik maak vooraf foto's van alle schade op de auto.


Dat had zij ook gedaan. Zowel de eigenaar als ik stonden er bij. Toch beweerde hij dat dezelfde krassen dieper waren geworden. Wij gingen daar s avonds eten. En toen ze mij dat vertelde werd hij heel onsympathiek.
Nog nooit mee gemaakt in Griekenland zo iets.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:51

raket schreef:
Electra63 schreef:
Ik vraag altijd aan de hoteleigenaar of hij een goed adres weet. En ik maak vooraf foto's van alle schade op de auto.


Dat had zij ook gedaan. Zowel de eigenaar als ik stonden er bij. Toch beweerde hij dat dezelfde krassen dieper waren geworden. Wij gingen daar s avonds eten. En toen ze mij dat vertelde werd hij heel onsympathiek.
Nog nooit mee gemaakt in Griekenland zo iets.


Overal heb je oplichters.
Maar als ik bewijzen heb, kan hij mooi de boom in.
Stel me maar schriftelijk aansprakelijk, zou ik zeggen en het dan bij mijn verzekering neerleggen.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:17

Weet iemand hoe het in Griekenland eraan toegaat met de maatregelen? Op de website van TUI lees ik dat mondkapjes zowel binnen als buiten verplicht zijn in openbare ruimtes. Betekent dit ook dat je op het strand en bijvoorbeeld in een winkelstraat een mondkapje draagt?
Er staat verder dat essentiële winkels open zijn en andere winkels alleen op afspraak. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat. :)

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 11:32

Op Zakynthos word weinig een mondkapje gedragen, alleen in winkels en restaurants. Veel restaurants gaan volgende week pas open

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 12:05

Wordt het nu al wel wat drukker op straat en de stranden?
Zie je meer toeristen nu?

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 13:32

Gisteren waren we in Zakynthos stad en toen was letterlijk elk terras vol door de bevolking zelf. Die mogen nu natuurlijk ook pas weer naar het terras dus die nemen het er ook van :D

Nu op het strand in Laganas en daar zijn ook veel Grieken zelf. Zie wel steeds meer toeristen, langzaam gaat er overal een restaurantje open en ik hoor om me heen dat de 25ste en de 29ste de meeste restaurants toch wel geopend zijn.

Ik vind de rust wel lekker zonder al die toeristen, rustig op de weg en op het strand :))

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 15:27

Ja lijkt me heel bijzonder. Wij hadden dat vorig jaar in chalkidiki. Uitgebreid de kans om alles in de rust te bezichtigen. Maar voor de ondernemers wel lastig.
Ik zou alle toeristische hotspots gaan bekijken.

Laganas heeft een heel mooi strand, maar normaal overlopen door dronken Engelse jeugd, dus ik zou het er van nemen.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 16:45

raket schreef:
Ja lijkt me heel bijzonder. Wij hadden dat vorig jaar in chalkidiki. Uitgebreid de kans om alles in de rust te bezichtigen. Maar voor de ondernemers wel lastig.
Ik zou alle toeristische hotspots gaan bekijken.

Laganas heeft een heel mooi strand, maar normaal overlopen door dronken Engelse jeugd, dus ik zou het er van nemen.


Wij hadden een paar jaar geledeneen hotel aan het strand van Laganas.... nergens last van gehad.
Maar wij gaan wel altijd in juni.
Op de strip zie je dan wel feestvierende, dronken jongelui, maar strand van Laganas vond ik echt fijn.

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:05

Dat zal inderdaad wel uitmaken. Richting kalamaki en agios sostis was het prima. Maar echt met string in de supermarkt etcetera. Maar dat soort types centreren zich wel rond de strip ja. Ik vond het strand er erg mooi. Kalamaki ook.
En nu wil ik Grieks eten. Zit ik zo weer aan mijn bordje macaroni....

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 17:29

Lekker, Grieks eten :9

Ik ben ook helemaal blij, ik werd vanmiddag door de ggd gebeld dat mijn afspraken omgezet werden in 1 Janssen-vaccinatie a.s. zaterdag al. En dus hoef ik geen pcr-test meer want ik ben gelijk volledig ingeënt *\o/*

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 17:41

Fitzroy schreef:
Lekker, Grieks eten :9

Ik ben ook helemaal blij, ik werd vanmiddag door de ggd gebeld dat mijn afspraken omgezet werden in 1 Janssen-vaccinatie a.s. zaterdag al. En dus hoef ik geen pcr-test meer want ik ben gelijk volledig ingeënt *\o/*


Ik vind het best lastig.
Omdat ik in januari Corona heb gehad, zou 1 vaccin voldoende zijn.
Ik heb zelf om een 2e vaccin gevraagd.

Zolang we nog geen vaccinatiepaspoort hebben, moeten we een negatieve test hebben, werd gezegd door Tui, toen ik ging boeken en het navroeg.
Omdat de adviezen nu iedere keer wijzigen, laat ik die testen maar staan.
Ik heb ze ook al betaald voor 5 pp.

Albertina71

Berichten: 754
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:05


Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:32

Albertina71 schreef:
Het staat er wel in de Reisapp van Buitenlandse Zaken en op https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... pa/country onder Coronavirus
Maar ik zou het ook spannend vinden of dat vaccinatiebewijsje echt echt echt geaccepteerd wordt :o


Ja ... maar ik heb nog maar 1 vaccinatiebewijs.
Volgens GGD voldoende als je Corona hebt gehad, maar dat zie ik niet terug.
Mijn 2e vaccin, op eigen aanvraag, krijg ik pas na mijn vakantie.

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:44

Dat zou ik ook lastig vinden. Tenzij je kunt aantonen dat je besmet was eerder.

Voor mij is het vaccinatie bewijs heel fijn. Want de openingstijden van de testlocaties matchen niet met mijn opleiding

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 18:53

Ik heb alleen in de app een melding dat ik toen positief was getest. Niet iets op papier.

Fitzroy

Berichten: 25233
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-21 22:07

Als je dat toch kunt laten zien is het ook goed, lijkt me. Maar je hebt gelukkig al afspraken staan. Je had misschien ook een antigeentest kunnen laten doen?

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:28

Fitzroy schreef:
Als je dat toch kunt laten zien is het ook goed, lijkt me. Maar je hebt gelukkig al afspraken staan. Je had misschien ook een antigeentest kunnen laten doen?


Waarom? Een pcr is betrouwbaarder dan een antigeen. Of bedoel je antistoffen laten prikken? Daar heb ik niet over kunnen vinden wat ze accepteren.

Ik zie wel wat straks nodig is. Alleen pcr is voor mij niet zo handig. Maar verder kan ik alles aanleveren. Besmetting, antistoffen, vaccinatie. Als ik maar weet hoe....

Ik wil met mijn blote voeten de zee in lopen.

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 22:33

Escada schreef:
Op Zakynthos word weinig een mondkapje gedragen, alleen in winkels en restaurants. Veel restaurants gaan volgende week pas open


Wij gaan 11 juni! 8 dagen naar kari. Hopelijk word het een heerlijke vakantie :D

Wij zijn beide volledig gevaccineerd dus we gaan ervoor. Ik dacht nog misschien een sneltest meenemen, mochten ze lastig doen dat je zoiets kunt doen ter plekke?

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-21 23:00

Wij gaan 9 juni !

Ik zal blij zijn als ik dat paspoort heb :D
Ik heb zo'n hekel aan die onzekerheid.

Ik ben ook niet bang voor mezelf. Maar mijn oudste dochter heeft nog geen Corona gehad en ook nog geen vaccin gehad. Stel dat zij positief is en dan moet achterblijven, terwijl we met 5 volwassenen gaan en 1 kind.

E4D
Berichten: 490
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 11:42

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of Rhodos en Kos leuk zijn als vakantie bestemming voor "jongere" mensen? Ik ben zelf 31 maar heb geen behoefte aan een vakantie omringd met allemaal gezinnen met gillende kinderen of senioren om mij heen. Het is wel leuk als er wat te beleven is. En hoe zit het hier qua prijs? Is het betaalbaar of erg duur? Ik bedoel dan vooral eten, drinken en excursies dus niet zozeer accomodaties.
Dacht eerst dit jaar naar Kreta te gaan maar dat wordt misschien lastig ivm de datums dus ben nu aan het kijken naar Rhodos en Kos. Laatste weet ik wel iets over maar Rhodos nog niet echt.
Ben een paar jaar geleden naar Zakynthos geweest en dat beviel goed maar was toen met een grote groep en net buiten/aan beging van het hoofdseizoen dus het was nog vrij rustig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9109
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:05

E4D schreef:
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of Rhodos en Kos leuk zijn als vakantie bestemming voor "jongere" mensen? Ik ben zelf 31 maar heb geen behoefte aan een vakantie omringd met allemaal gezinnen met gillende kinderen of senioren om mij heen. Het is wel leuk als er wat te beleven is. En hoe zit het hier qua prijs? Is het betaalbaar of erg duur? Ik bedoel dan vooral eten, drinken en excursies dus niet zozeer accomodaties.
Dacht eerst dit jaar naar Kreta te gaan maar dat wordt misschien lastig ivm de datums dus ben nu aan het kijken naar Rhodos en Kos. Laatste weet ik wel iets over maar Rhodos nog niet echt.
Ben een paar jaar geleden naar Zakynthos geweest en dat beviel goed maar was toen met een grote groep en net buiten/aan beging van het hoofdseizoen dus het was nog vrij rustig.



Ik ben 2x op Kos geweest eerste keer was ik 24 denk ik en toen ik 28 was. Mijn man is 3 jaar ouder en wij hebben het super leuk gehad!

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:09

Kos is heel erg leuk, zelf ook 2x geweest
Je hebt er een barstreet waar veel jongeren zijn en genoeg te doen :j

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:37

Yes!! Geboekt en over 4 weken op naar Kos. Aftellen kan beginnen. Gelukkig kan het weer en hoef ik niet te wachten tot oktober. Dan gaan we naar Rhodos