Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:13

25 graden en een lekker briesje :D

baudyh

Berichten: 4321
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:44

Heb je Facebook? De Nederlandse Jackie boots heeft op zakynthos een excursie bedrijf. Nefis travel. Die zit volgens mij ook in tsivilli ( of hoe je het ook schrijft) en weet super veel.
Geeft trouwens top excursies, echt een aanrader.
Misschien haar benaderend

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 18:07

Wij hebben daar ook excursies bij gedaan. Volgens mij zijn zij al begonnen als ik hun Facebook bekijk.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:30

Ik zal even rondkijken daar. Zijn hier in Tsivili al zoveel excursie winkeltjes.
Vandaag gaan we naar het uizicht op de navagio shipwreck.
We hebben tot maandagavond een auto dus dat is wel heerlijk.

In Laganas las ik dat je daar prima kan snorkelen en zo het water in kan lopen.
En we willen graag een dagje varen en eventueel snorkelen bij de keri caves.
Iemand nog tips? Ik zag dat nefis niet echt een dagje keri caves aanbood namelijk

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 11:49

Escada schreef:
Ik zal even rondkijken daar. Zijn hier in Tsivili al zoveel excursie winkeltjes.
Vandaag gaan we naar het uizicht op de navagio shipwreck.
We hebben tot maandagavond een auto dus dat is wel heerlijk.

In Laganas las ik dat je daar prima kan snorkelen en zo het water in kan lopen.
En we willen graag een dagje varen en eventueel snorkelen bij de keri caves.
Iemand nog tips? Ik zag dat nefis niet echt een dagje keri caves aanbood namelijk



Strand van Laganas is heerlijk, je kan zo het water in, maar valt weinig te snorkelen. Naar mijn mening is snorkelen leuk in baaien bij de rotsen. Omdat daar vaak zee-egels, visjes en inktvis zit. Laganas is een groot strand.
Als je een waterfiets huurt op het strand van Laganas, heb je grote kans dat je een schildpad tegenkomt.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:33

Goede tip!
We zijn nu in Laganas, wilde graag kijken bij Cameo Island maar dat is gesloten helaas.
Shipwreck vonden we erg mooi vanaf het uitkijkpunt!

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:42

Je hebt zo'n baai met inham wat heel leuk snorkelen is. Naam is me ontschoten

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:52

Voor snorkeltips:

Korakonisi
Porto Limnionas
Porto Roxa
Dafni beach, zeker aan de rechterkant bij de rotsen . (Neem de eerste afslag richting Dafni Beach als je vanuit Argassi komt, die weg is het beste).

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:54

Escada schreef:
Goede tip!
We zijn nu in Laganas, wilde graag kijken bij Cameo Island maar dat is gesloten helaas.
Shipwreck vonden we erg mooi vanaf het uitkijkpunt!


Aan het strand van Laganas zit het restaurant van Mel haar schoonfamilie.

Je kan ook een boottrip maken naar de Blauwe grotten
Wij waren toen met vrienden op Zakynthos en 1 had zijn vaarbewijs. Wij hebben toen zelf zo'n klein bootje gehuurd.
Maar dan moet je wel een beetje ervaren zijn. Je wordt nl. door andere (speed)boten ingehaald en dan krijg je veel golven.

_Mel

Berichten: 4040
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 12:54

Boven Zakynthos stad heb je ook nog Bohali. Heb je heel mooi uitzicht over de hele stad. Bij het zaakje wat naast het kerkje zit, hun terras ligt er precies tegenover, hebben ze heerlijke koffies en gebakjes <3 Lemon pie en Banoffee <3

Ons restaurant is helaas nog niet open :( Man is nog druk met verbouwen.

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:02

Ja! Porto limonias, zo mooi. En xigia heel bijzonder en keri, en het uitzichtpunt. En vanaf adios sostis kun je vanaf het strand vertrekken naar de keri cavés, als ze al varen dan.

Balen dat ik op school zit haha

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:49

Ja iedereen is nu druk aan het schilderen en schoonmaken van alle winkels en restaurants. TUI annuleert nog steeds alle vluchten zag ik naar Zakynthos maar Transavia vliegt wel gewoon.
We worden echt door iedereen aangehouden met de vraag met hoeveel we kwamen met het vliegtuig. Zo sneu. Het liefst wil je ook overal wat eten maarja dat gaat niet.
De vliegtuigen van transavia vliegen voornamelijk naar Corfu met als tussenstop Zakynthos dus zoveel toeristen lopen hier nog niet.
Morgen gaat het meeste weer open als het goed is dus word het wat drukker :D

Fitzroy

Berichten: 25232
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 15:55

Ik krijg net bericht dat mijn accommodatie nog gesloten blijft |( Hang nu in de wacht bij Sunweb.

Escada

Berichten: 3907
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:16

Ooh nee!! Hopelijk kan je het omboeken

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:39

Fitzroy schreef:
Ik krijg net bericht dat mijn accommodatie nog gesloten blijft |( Hang nu in de wacht bij Sunweb.



Irritant zeg !!

raket

Berichten: 4099
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:42

Fitzroy schreef:
Ik krijg net bericht dat mijn accommodatie nog gesloten blijft |( Hang nu in de wacht bij Sunweb.


Heb je wat kunnen regelen?

Escada, ik hoop dat voor iedereen die afhankelijk is van toerisme het wat aantrekt. Ook goed voor de mensen die toe zijn aan vakantie. Mijn longen willen graag even luchten, ik heb per ongeluk gefietst in de mist..

Fitzroy

Berichten: 25232
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 17:45

Ja, ik ben weer terug bij de oorspronkelijke accommodatie. :+ Wel jammer want ik wilde liever naar een andere plaats, maar het is niet anders. Hoewel als ik nu annuleer, krijg ik wel mijn geld terug.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:55

Fitzroy schreef:
Ja, ik ben weer terug bij de oorspronkelijke accommodatie. :+ Wel jammer want ik wilde liever naar een andere plaats, maar het is niet anders. Hoewel als ik nu annuleer, krijg ik wel mijn geld terug.


Ik ben echt een control-freak, van dit soort veranderingen, krijg ik de kriebels.

Mijn E-tickets staan klaar, weer een stapje verder. ;)

Fitzroy

Berichten: 25232
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-21 18:09

Kijk eens aan!

Ik zit toch heel erg te twijfelen om te annuleren en dan met TUI te gaan :+ Dan kan ik nl wel naar het dorpje dat ik op het oog had.

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:37

Hoi iedereen!

Ik kom ook even binnen vallen.
Op 3 juni vertrek ik voor 5 maanden naar griekenland om stage te lopen.
Ik vlieg in eerste instantie naar Kreta, daar krijg ik trainingen op de airport. En als alles goed verloopt vertrek ik een paar weken laten naar Santorini om daar mn stage af te maken. :D

iirrssjjee

Berichten: 5963
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:50

Ik kom ook binnenvallen :+

Geboekt voor 26 juni, 8 dagen Zakynthos met mijn man! We hebben sowieso voor de hele periode een auto. We zitten in Agios Sostis in het Lithakia Beach hotel, via Sunweb.

We willen in ieder geval 1 dag een bootje huren en lekker varen (in de regio waar we zitten). Ook willen we een dagje naar Shipwreck Beach (uitkijkpunt of strand zelf weten we nog niet). Verder nog op zoek naar leuke tips! Heb al even gescrolld en wel veel leuks tegen gekomen. Ook tips voor leuke restaurants (lunch en diner) zijn zeer welkom!

Mooie strandjes om te liggen, mooie baaitjes om te snorkelen, en verder niet al te intensief :+.

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:35

Er zijn al veel tips gegeven over Zakynthos.
Wij zijn 1 x met zo'n groot schip naar het Shipwreck geweest, 1 x met zo'n klein motorbootje en 1 x met de auto.
Was bizar druk toen (juni) en sommige mensen doen echt levensgevaarlijk om een selfie/foto te maken.

__denise

Berichten: 3212
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:06

Als het nog zo rustig is zou ik mijn kans pakken om toch met de boot naar de strand zelf te gaan. Dat is normaal gesproken niet te doen druk. Wij hebben ook vanaf boven gekeken en een wandelpad daar afgelopen, dat was ook wel gaaf.

Afbeelding
Na een half uur hiken met ruim 40 graden >;)

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 21:19

Wat leuk dat er zoveel mensen naar Zakynthos! :D Mijn man en ik zijn ook al aan het aftellen.


Thanks voor het delen van de snorkellocaties, we gaan ze allemaal bekijken. Gek op snorkelen <3

Electra63

Berichten: 18083
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:01

Cinderella schreef:
Wat leuk dat er zoveel mensen naar Zakynthos! :D Mijn man en ik zijn ook al aan het aftellen.


Thanks voor het delen van de snorkellocaties, we gaan ze allemaal bekijken. Gek op snorkelen <3


Wanneer gaan jullie ?