HET Wintersport topic 2008/2009!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

Re: HET Wintersport topic 2008/2009!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:10

Wow :=
Zou ik ook wel willen, al durf ik het nooit denk ik!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:11

Oh ik heb er zon zin in :D

Wss rustig aandoen omdat ik dan net een week uit mn gipskorset ben, dat worden geen offpistes schansen oid maar gewoon rustig naar beneden van de blauwe piste :))

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:13

Haha inderdaad, we hebben ook een keer zo'n trainingsrondje gezien van zo'n groep Oostenrijkse kereltjes van een jaar of 8, nou die gaan dus echt al heel hard...zoef en dan was er weer eentje voorbij :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:14

xLies schreef:
Ik hoef dit jaar geen helm meer geloof ik, vorige 2jaar wel om dat het in Italië tot je 15 verplicht is.

Ik draag altijd een helm met het skiën :) En vrijwel iedereen waar ik mee ski ook, wij zijn niet anders gewend. Je zal maar met je hoofd op een rots vallen, of tegen een boom aan rossen, of je ligt op een piste en er skiet iemand tegen je hoofd aan. Klinkt misschien als doemscenario, maar ik zie het elk jaar weer een paar keer gebeuren ;)
Vind het ook niet meer dan logisch om een helm te dragen. Je haalt al gauw dezelfde snelheden als op een brommer, en daar is een helm wel vanzelfsprekend.

Afbeelding

ik ben de linker. Rare foto, maar heb geen andere _O-

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:15

Ik vind het altijd zo vernederend, dat die kindjes van daar van 10jaar ofzo veel beter skiën dan mij!

@verootjoo: Maar wij blijven netjes op de piste, niet in de buurt van rotsen etc. En ja wil niet weér zo'n knalgele helm! Zal ff foto zoeken :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:17

Jimb0o schreef:
Vandaag en gisteren dames-skiën in Zauchensee, de afdaling en de supercombinatie (slalom en afdaling) op eurosport! Wij gaan ook elk jaar een dagje skiën daar en zijn uiteraard ook van die piste (de weltcup-strecke) afgeweest....in 15 minuten....die vrouwen doen het gewoon in 1,44... := Hun vertrekpunt ligt dan zelfs nog een stukje hoger, waar je als normale skiër niet eens kan komen.. :+

Kan wel :Y) Maar dat record haal ik idd ook niet. Heb die afdaling ook eens gedaan met een paar mensen. Ons record was 5.32 8-) Ik had mn snelheid volledig onder controle, maar voelde me wel enigszins kamikaze toen. Maar ik ben wel een echte snelheidsskiër :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-01-09 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:19

xLies schreef:
Ik vind het altijd zo vernederend, dat die kindjes van daar van 10jaar ofzo veel beter skiën dan mij!

Haha dat heb ik ook, maarja als je er van jongs af aan mee opgroeit...zij hebben daar in de winter in plaats van gymles, 1 of 2 x in de week ski-les.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:21

xLies schreef:

@verootjoo: Maar wij blijven netjes op de piste, niet in de buurt van rotsen etc. En ja wil niet weér zo'n knalgele helm! Zal ff foto zoeken :P

ja ok. Ik ben best vaak offpiste te vinden :7 Maar als jij met een km/h of 60-70 met je hoofd tegen de vlakte gaat op een piste heb je toch een goede hersenschudding/hersenkneuzing. En dat kan wél altijd gebeuren.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:21

verootjoo schreef:
Jimb0o schreef:
Vandaag en gisteren dames-skiën in Zauchensee, de afdaling en de supercombinatie (slalom en afdaling) op eurosport! Wij gaan ook elk jaar een dagje skiën daar en zijn uiteraard ook van die piste (de weltcup-strecke) afgeweest....in 15 minuten....die vrouwen doen het gewoon in 1,44... := Hun vertrekpunt ligt dan zelfs nog een stukje hoger, waar je als normale skiër niet eens kan komen.. :+

Kan wel :Y) Maar dat record haal ik idd ook niet. Heb die afdaling ook eens gedaan met een paar mensen. Ons record was 5.32 8-)

Das best snel, was het zeker wel vrij rustig of niet?
Bij ons was die piste erg druk en moesten we steeds op mams wachten :+

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:23

Haha maar zo snel ski ik niet :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:26

@Jimb0o: Waren wel andere mensen. Kwestie van goed voor je uitkijken, focussen, precies weten wat je wil, en in 1 ritme bochten draaien. En hopen dat er geen nono's in je weg skiën, scheelt weer een paar seconden om die te ontwijken :Y) En niet wachten op anderen natuurlijk :P

@xlies: heb jij wel eens je snelheid gemeten?? na een paar weekjes les zit je zo op de 50 km/h. Een beetje gevorderde skiër zit zo op 60/70 km/h. Het wereldrecord speedski ligt namelijk op de 250 km/h. ;) het lijkt alsof je zacht gaat, maar ondertussen haalt vrijwel iedereen gemakkelijk iig de 50 :j

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:27

Nee ik weet het niet, maar ik ben altijd heel voorzichtig dat ik niet te snel ga want wil niet me benen gaan breken :+

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:29

Lies er kan altijd iets gebeuren, al ga je met een slakkengangetje. Als er een ander je omver werkt, zit jij met de gebakken peren. Helm is gewoon altijd verstandig en ik vind eigenlijk dat ze het verplicht moeten stellen. :)

Ik ski regelmatig op de Hahnekamm, Kitzbühel, waar ook de Weltcup gehouden wordt (aankomende week). Daar zijn grote delen van de renstrecke afgesloten omdat het simpelweg te gevaarlijk is voor gewone skiërs, het gaat echt loodrecht naar beneden. Altijd wel leuk om op tv te zien waar jij 2 weken daarvoor nog was. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:32

Helm verplicht vind ik ook een prima plan.
Vind het overigens altijd frappant dat je vaak vergevorderde skiërs ziet mét helm, en beginners zonder helm :=
Oostenrijkers/zwitsers zelf zul je vrijwel nooit zonder helm op de piste zien. Nederlanders (vaak degene die niet goed skiën) zie je erg vaak nog zonder helm.
hmmzz.... waar gaat het fout :?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:33

Ja ik moet waarschijnlijk dit jaar weer helm, ze zouden het gaan verplichten tot 16 :oo. Zei net vriendin tegen mij, ik was niet naar infoavond geweest :P

Afbeelding
Zo'n mooie helmen hadden we *D

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:34

Ja in Italië is het tot 14 toch verplicht ..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:35

Ik ben 2 jaar geleden in Italië geweest toen was ik 13, toen hoefde ik geen helm op :n

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:37

Bij ons was het toen verplicht, vriendin die met haar ouders ging moest ook altijd helm.
Kan ook zijn dat enkel in het gebied Bormio / Livigno verplicht is, maar denk niet alleen daar.

En in Oostenrijk zouden ze het tot 16 gaan verplichten ..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:37

Als je een gele helm lelijk vindt, koop je er toch een die niet geel is :?

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:39

Wij gaan dit jaar voor het eerst met ons hele gezin op wintersport!
Behalve mijn vader heeft niemand nog geskied, dus alles is nog helemaal vreemd voor ons. We gaan naar Oostenrijk in het plaatsje Flachau.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:41

Ik heb die ook niet gekocht, niemand heeft die gekocht.
Maar we gaan met school, hun monitors zijn er van AxionTeam, en die hebben gele helms, en dan nemen die die mee op vakantie voor iedereen.
Dat is dus de reden dat ik geen helm wil, het is niet mijn eigen dusja wie weet wie heeft die allemaal al opgehad :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:44

Hooi :wave:

ik ag met de krokus naar Altenmarkt i Pongau, bij Zauchensee, Radtstadt, Flachau daar

meer mensen :Y)

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:51

xLies schreef:
Nee ik weet het niet, maar ik ben altijd heel voorzichtig dat ik niet te snel ga want wil niet me benen gaan breken :+

Maar dat zegt eigenlijk helemaal niets. Zoals ik al zei een paar pagina's terug is mijn stiefmoeder twee jaar geleden aangeskied door iemand die niet meer kon remmen. Ze stond gewoon stil aan de rand van de piste. Ze viel keihard op haar achterhoofd en was maar wat blij dat ze een helm droeg. En mijn zusje skiet altijd heel rustig en beheersd en is supervoorzichtig. Die is een paar jaar terug ook hard gevallen, ze gleed gewoon weg. Ze is met bloedend voorhoofd de piste afgekomen, gelukkig had haar helm een groot deel van de klap opgevangen. Er zijn gewoon zoveel onvoorspelbare factoren, dat ik vind dat er niet echt een excuus is voor een helm. En bovendien is een helm heerlijk warm aan je hoofd, je hoeft je nooit meer druk te maken om hoe je haar zit en je ziet er superprofi uit :))
Mijn vriend heeft dezelfde helm als jij verootjoo ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:57

das echt een fijne helm :)
Enige nadeel dat er gaten inzitten, en wij houden nogal van elkaar ondersneeuwen :D Dus als er iemand op de piste zit, met een rotgang aankomen skiën, keihard remmen, en een hele sneeuwwaaier erover heen maken :') Dan krijg je allemaal sneeuw in je helm met gaten :))

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:04

I_Love_Kyara schreef:
Wij gaan dit jaar voor het eerst met ons hele gezin op wintersport!
Behalve mijn vader heeft niemand nog geskied, dus alles is nog helemaal vreemd voor ons. We gaan naar Oostenrijk in het plaatsje Flachau.

ik ook! :D