[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Schimpie

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 09:31

Nou de Portugal plannen worden steeds concreter, ik heb nu contact gehad met mensen waar mijn paardje hopelijk een jaartje kan staan als we in Portugal zijn gaan wonen totdat we meer zekerheid hebben en dan kan ze overkomen.
Erg fijn want ik wil haar echt niet verkopen.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:54

Ik kom net weer terug van een paar dagen denemarken en heb me ingeschreven voor de studie 'danish and more danish' en voor de kwalificatie (noem je dat zo? Nagelbijten / Gniffelen ) dag voor een opleiding voor ijslandse paarden in denemarken Haha! Dus in augustus ga ik deens leren en de paarden gaan mee en staan op de school, en ik woon op de campus. Nu ga ik een stal zoeken die mij hopelijk onderdak willen bieden tot augustus zodat ik alvast naar denemarken kan. Beetje inburgeren en op die stallen kan ik optimaal trainen voor de kwalificatie dag Haha! Heb er zo' zin in Go jij! Go jij!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:04

Lachen joh!!!! Dat is echt super!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 19:50

wat gaaf thokkadisje! Pling

schimpie dat zou echt fijn zijn als je paardje meekan Ja

ik heb van mn werk toestemming gekregen voor een maand verlof Go jij! Go jij! dus heel de maand november gaan we down under om alvast te oriënteren Hyper! heb er echt zooo zin in!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:54

suze_ schreef:
ik heb van mn werk toestemming gekregen voor een maand verlof Go jij! Go jij! dus heel de maand november gaan we down under om alvast te oriënteren Hyper! heb er echt zooo zin in!

Jaloers Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:55

hihi Bloos

ja ik kan het zelf ook nauwelijks geloven dat we er nu echt heen gaan en dat daarna alles in werking gaat (als het goed is). echt woo Bloos!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 21:56

Ik zit nog steeds hier op cyprus Clown Vorig jaar was er een dames race waar ik aan mee heb gedaan, alleen dit jaar doen ze het waarschijnlijk niet Boos!
Ik heb het nog steeds naar me zin en het heeft zaterdag heerlijk 10 min geregent Haha! de dagen worden wel weer heet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:21

ik heb soms wel de zenuwen hoor.. zit veel te lezen over emigreren naar down under en fora af te struinen.. en het is allemaal best ingewikkelde business Nagelbijten / Gniffelen veel mensen die worden afgewezen.. hoop zo erg dat het ons wel lukt Bloos

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:48

suze_ schreef:
ik heb soms wel de zenuwen hoor.. zit veel te lezen over emigreren naar down under en fora af te struinen.. en het is allemaal best ingewikkelde business Nagelbijten / Gniffelen veel mensen die worden afgewezen.. hoop zo erg dat het ons wel lukt Bloos

Ik heb er stiekem ook al wat onderzoek naar gedaan Clown Nu doe ik een universitaire studie, waar ik in NZ ook nog best veel punten voor krijg...maar dat job offer he...dat doet t m.

Is dat in Australie ook zo'n issue? Moet je daar ook een job offer hebben?

iloveyah87; dat kan ik me idd nog herinneren! Heb destijds je topic op HAW gevolgd, maar niet gereageerd dacht ik. Jammer dat ze het dit jaar niet doen, was wel leuk geweest! Kun je zelf niet iets organiseren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:52

ja zonder joboffer heb je gewoon te weinig punten.. maar ik heb na mn havo nooit wat afgemaakt.. dus ik alleen gaat hem al niet worden.. dus we hopen op een joboffer van mn vriend binnen te komen. hij werkt offshore en kent wel mensen daar die dat doen.. hij solliciteert al af en toe. maar toch wel erg spannend..
punten verzamel je met diploma's/opleidingen, leeftijd, ervaring, of er veel vraag is naar je beroep.

ik heb er wel familie wonen.. hoop dat dat misschien helpt voor wat punten.. of dat mijn nicht mij aan een baan kan helpen daar Lachen

je moet ook een Verklaring van goed gedrag hebben, een IELS test doen en van alles en nog wat. Vaak duurt het 1,5-2 jaar al dat papierwerk eer je echt je visum hebt en over kunt Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:52

we wilden eerst ook naar NZ, maar qua werk hebben 'we' in australie meer kansen Ja

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 22:58

Ja, het blijft lastig. Heel hard duimen dat je vriend een baan aangeboden krijgt! Wat ik gelezen heb op een NZ forum is dat het helpt als je bij een bepaald bedrijf langere tijd in de buurt blijft en regelmatig je gezicht laat zien, belt ed. zodat je erg veel interesse toont. Dat schijnt te helpen.

Ohh wel fijn dat er familie woont! Hopen ook dat je nicht iets voor je kan betekenen...heeft zij destijds ook een joboffer gekregen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:00

nee zij is getrouwd met een aussi, dus dat gaat dan wat makkelijker. ik zei al tegen mn vriend ik sla gewoon in november een aussi aan de haak, trouwen, paspoort, scheiden en dan kom ik jou opeens tegen Huilen van het lachen Knipoog

ja als alles bevalt in november dan gaat mn vriend flink aan de slag met netwerken Ja

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:03

suze_ schreef:
nee zij is getrouwd met een aussi, dus dat gaat dan wat makkelijker. ik zei al tegen mn vriend ik sla gewoon in november een aussi aan de haak, trouwen, paspoort, scheiden en dan kom ik jou opeens tegen Huilen van het lachen Knipoog

ja als alles bevalt in november dan gaat mn vriend flink aan de slag met netwerken Ja

Haha, ja das ook een manier Huilen van het lachen

Blijft je vriend langer daar of blijven jullie allebei een maand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:04

ja toch? Haha!

hij gaat half oktober al, dus iets van 6 weken. Ik volg begin november voor 4 weken. dus nu heeel hard aan het sparen Clown

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:06

suze_ schreef:
ja toch? Haha!

hij gaat half oktober al, dus iets van 6 weken. Ik volg begin november voor 4 weken. dus nu heeel hard aan het sparen Clown

Mooi Ja

Ja, die tickets zijn echt stervensduur...ik mocht ook nog 500 euro luchthavenbelasting bijleggen Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:08

Bloos! wooo.

ik weet nog niet eens precies hoe duur ze zijn Nagelbijten / Gniffelen
hoe duur waren die van jou als ik vragen mag?

ik reken op 1500 retour a'dam-sydney... en eigenlijk willen we vanaf sydney ook nog retour NZ doen Nagelbijten / Gniffelen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:12

suze_ schreef:
Bloos! wooo.

ik weet nog niet eens precies hoe duur ze zijn Nagelbijten / Gniffelen
hoe duur waren die van jou als ik vragen mag?

ik reken op 1500 retour a'dam-sydney... en eigenlijk willen we vanaf sydney ook nog retour NZ doen Nagelbijten / Gniffelen

Ik weet het niet precies, ben twee jaar geleden met een organisatie gegaan omdat het de eerste keer was dat ik alleen ging reizen en dan ook nog zo ver van huis.

Ik heb toen 1750 euro aan hun betaald. Dat is al hun service, inclusief een aantal overnachtingen in Singapore, Sydney en Auckland.
Ik ben met British Airways en Qantas gevlogen. Route heen: Amsterdam - London - Singapore - Sydney - Auckland. Terug: Christchurch - Sydney - Singapore - London - Amsterdam.

Dus ik denk dat ik al gauw aan een ticket van 1500 euro zat, en dat is dan nog exclusief luchthavenbelasting..Misschien is het iets minder dan dat, maarja, zeker met de brandstofprijzen nu...geen grapje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:14

alles wat leuk is, is zo dúúr he Scheve mond
had je ook zoveel tussenstops?

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:18

suze_ schreef:
alles wat leuk is, is zo dúúr he Scheve mond
had je ook zoveel tussenstops?

Ja, vervelend he

Ben heen denk ik 1,5 uur op Heathrow geweest. In Singapore had ik 1 overnachting. In Sydney ook, maar dat was nauwelijks meer een nacht te noemen Nagelbijten / Gniffelen Wat een drama Huilen van het lachen Ik had geen wekker en ik moest mn vlucht halen, kun je nagaan hoe lekker ik heb geslapen Knipoog Zag eruit als een zombie de volgende ochtend..Heb overigens wel mn vlucht gehaald.

Terug ben ik overal overgestapt op de genoemde route, dus toen overal hoogstens een paar uur rondgelopen. Heb 31 uur over de terugreis gedaan Bloos!

De tussenstops vond ik op zich wel fijn om even mn benen te strekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:19

pfff wat zal jij moe zijn geweest Nagelbijten / Gniffelen

ik ben naar de filipijnen geweest met 1 tankstop in Bangkok, was totaal 24u en ik was al dood Nagelbijten / Gniffelen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:29

suze_ schreef:
pfff wat zal jij moe zijn geweest Nagelbijten / Gniffelen

ik ben naar de filipijnen geweest met 1 tankstop in Bangkok, was totaal 24u en ik was al dood Nagelbijten / Gniffelen

24 uur is ook lang Ja Maarja, was idd behoorlijk kapot en ik stonk Nagelbijten / Gniffelen

Weet je al met welke maatschappij je wil vliegen? Of gewoon de goedkoopste?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:30

ja de goedkoopste denk ik Clown
ga eind juni boeken.. dan ga ik beetje oriënteren Ja

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:41

suze_ schreef:
ja de goedkoopste denk ik Clown
ga eind juni boeken.. dan ga ik beetje oriënteren Ja

Succes alvast iig Knipoog En hou ons op de hoogte *LOL* Zou bijna in je koffer kruipen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 23:42

Haha! het wordt nog druk in mn koffer ROFL