Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:08

Hey hallo,

Wij hebben een restaurant, tankstation, camping en teakhouten winkel in Canada, Skookumchuck, Brittisch comlumbia.
Het is daar echt supermooi.
Zelf ben ik vanuit daar naar Alaska gereden, echt een aanrader!

Voor meer info over ons plekje even Pb`en, daar kun je altijd overnachten! :)

Groetjes

marlo

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:58

ik (wij, mijn vriend en ik) vliegen dinsdag via londen naar calgary met air canada!
wij gaan ongeveer 6 mnd tot een jaar werken in de buurt van lethbridge op een grote boerderij, landbouw en veeteeld (vlees koeien). whaa super veel zin in, we zijn een half jaar bezig geweest met het plannen, regelen en boeken maar het is gelukt!
we hebben allebei onze baan opgezegd, en vertrekken gewoon. (nou ja werkplek met verblijf is wel geregeld). heeeel misschien willen wij ook wel emigreren.
Als je gaat werken heb je een werkvergunning nodig.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar wij hebben een open werkvisum aangevraagd (en gekregen!) via de ambassade in berlijn, kan alleen via berlijn, niet via nederland, dit is voor jongeren tot 30 jaar, en heet het zogenaamde Youth Mobility Program. kun je voor maximaal 1 jaar lekker legaal werken, maar je hoeft geen vaste werkplek te hebben, vandaar dat het een open werkvisum is.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:08

Ik hoop dat je goed weer hebt bij aankomst, marlo. Ik zat zelf net voor de 2e keer in een sneeuwstorm. De eerste keer was 's nachts en deze is overdag. Niet leuker of makkelijker moet ik zeggen, bah. Veeeeel sneeuw dit jaar hier t.o.v andere jaren. Straks moet ik m'n dochter nog ophalen, ik hoop dat het gaat lukken....

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:55

Ik ga 23 april voor 2 weken naar Canada met mijn studie :D. Dit gaat de route worden:
Afbeelding

Ik heb er echt super veel zin in, ik heb altijd al eens naar BC willen gaan. Ik hoop alleen dat er nog wel een beetje sneeuw is, dan lijk het me net even mooier. We vliegen met Air Canada, heb nog nooit buiten Europa gevlogen, dus ik ben erg benieuwd hoe het is op zo'n lange vlucht!

J_C_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:58

Nicky; gave route!

heel veel plezier, wil zelf ook heel graag nog eens naar BC...

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:22

De route die je rijd heb ik zelf ook gereden, echt geweldig, behavle vancouver island ben ik niet geweest.
Wij zijn helemaal naar Alaska gereden, echt geweldig, beren gezien van 2 meter afstand, maar dan wel op een loop bruggetje hoor! Maar hij liep ook langs mn camper toen ik net wakker werd, zo stoer!

X
Heel veel plezier.. !

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:21

Thanks dames! :D Ik ben echt zo benieuwd, heb er zo veel zin in :D

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:35

Gave route! Dan zit je wrs op dezelfde datum in Calgary als dat wij aankomen :)
Of wij zitten net een paar daagjes erna.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 02:54

Daar hoort natuurlijk whale watching bij, daar kom je niet onderuit, Nicky_Ray. Leuke route overigens.

Onze auto zit muurvast overigens, zucht... Het mag wel snel gaan smelten want ik heb niet voor zo heel veel dagen eten in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:46

balance schreef:
Daar hoort natuurlijk whale watching bij, daar kom je niet onderuit, Nicky_Ray. Leuke route overigens.

Onze auto zit muurvast overigens, zucht... Het mag wel snel gaan smelten want ik heb niet voor zo heel veel dagen eten in huis.

pak je je paard toch? :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 16:30

eevita schreef:
pak je je paard toch? :D

8-) Ja, dat zal dan misschien wel moeten... Ik denk erover om zo de auto los te trekken maar hmm..... Ik weet het nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:47

helicoptertje bellen, voor voedselpakketten.. :D

Maarre, ik begrijp dat er nu nog zo veel sneeuw ligt.. goh, je zou zeggen, dat het zo langzamerhand wel lente wordt daar aan de overkant van de oceaan!

ik checkte net nog even een weer site, er komt nog wat sneeuw aan , en dan daar na wel zon..
:+

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 17:54

Ik moet zeggen dat ik zoveel sneeuw hier alleen in het eerste jaar dat we hier kwamen wonen gezien heb. Op het moment valt er gestaag een nieuwe lading. Heel fijntjes, geen dikke vlokken maar ja, het is wel weer een laagje erbovenop.

Goed is dat je de mestballen dan niet ziet, grijns. Die haal ik pas in het voorjaar weg want ze zitten vastgevroren op de grond. Je begrijpt wel dat ik in het voorjaar altijd een flinke klus heb. Morgen gaan de kids weer naar school, ze hebben donderdag een snowday gehad, komt toch echt niet zo vaak voor hier want men is voorbereid op de winter.

Vrijdag hadden ze ook vrij dus ze hebben een lekker lang weekend gehad. Morgen kunnen ze in hun pause wat boodschappen gaan halen. Dinsdag heb ik een belangrijke afspraak, ik hoop dan toch wel los te zijn. Zoonlief heeft gisteren goedbedoeld flink gas zitten geven met als gevolg dat de auto nu ECHT vastzit. Lessen voor het leven. Maar dan liever niet met mijn auto, smile.

*edit: zit net te bedenken dat de kids als we nu naar NL zouden gaan flink moeten afkicken wat autorijden betreft. Ze rijden allebei al met een voorlopig rijbewijs. De jongste is 15, het mag vanaf 14. Wel moet er dan iemand naast zitten die ouder is dan 18 en meer dan 3 jaar (geloof ik) het rijbewijs heeft. Af en toe wel even zweten hoor, je kunt geen ingreep doen. Maar toch blijkt dat het best gaat.

Ze moeten 1 jaar met dit rijbewijs rijden, dan mogen ze praktijk examen doen. Dan mogen ze alleen rijden maar het is nog steeds een voorlopig rijbewijs. Daarna krijgen ze dan nog eens een praktijk examen en krijgen ze een gewoon rijbewijs. Ik ben inmiddels wel wat afgedwaald geloof ik, grijns.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:28

tja, andere wereld heh!
Dat er nu toch meer sneeuw ligt dan andere jaren, tis toch beetje trend volgens mij. Wij hadden hier dit jaar ook weer voor t eerst in jaren weer ijs in januari. Heerlijk zo even

Ehm, plannen om terug naar nederland te komen?? Spreken je jongens wel nederlands, of ben je zelf daar overgestapt naar engels?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:40

Ik hoorde dat het bij jullie weer flink geregend heeft, dat vind ik ook maar niks. Inderdaad wel leuk als in NL ook af en toe een vleug kou is. Alleen al voor het ongedierte dat zo toch flink uitgedunt wordt lijkt me zo.
Nee, niet echte plannen maar zeg nooit nooit natuurlijk. Toevallig hadden we het er pas over in de auto; over hoe luxe het is als ze zo jong mogen autorijden.

We spreken thuis nederlands. Af en toe hoor ik ze wel Engels praten onderling en omdat ze op jonge leeftijd al hierheen zijn verhuisd, schort er wel wat aan hun NLs, vooral in schrift. Maar dat is niet meer dan logish natuurlijk.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:10

Ik heb ook redelijk wat sneeuw en koude temperatuur gehad. Daarbij werd gezegd dat het normaliter nooit zo lang volhoudt. De sneeuw van november lag er nog en normaliter is deze toch wel al behoorlijk gesmolten wanneer de volgende lading valt.
Verder heb ik ook vernomen dat er regelmatig zelfs nog wel sneeuwstormen voorkomen in mei, dus wat dat betreft hoef je je misschien geen zorgen te maken voor sneeuw Nicky_Ray.

Marlo, veel succes dinsdag! Zag net dat de temperatuursvoorspelling voor dinsdagnacht ergens tussen de -28 en -36 ligt voor Calgary ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 22:27

tja, hier komt t momenteel weer ouderwets met bakken uit de hemel.. Goed voor de plantjes,zullen we maar zeggen!

wat mij betreft houden we hier in nederland wel de regel dat je mag pas autorijden met je 18e, iets te veel verkeer hier!

Nicky_Ray

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:21

Wow -28, koud!!!!! Hebben jullie enig idee wat de normale temperaturen overdag zijn eind april? Is natuurlijk wel verschillend per regio, maar ik heb niet echt een idee waar ik op moet rekenen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 23:36

eevita schreef:
tja, hier komt t momenteel weer ouderwets met bakken uit de hemel.. Goed voor de plantjes,zullen we maar zeggen!

wat mij betreft houden we hier in nederland wel de regel dat je mag pas autorijden met je 18e, iets te veel verkeer hier!

In Duitsland zijn plannen geweest om met 16 te beginnen, ik weet niet of het al zo is? Het voordeel van dit systeem is, dat de kids in de auto van pa of ma rijden en die zijn daar heeeeeel zuinig op over het algemeen, grijns. De verantwoording komt dan ook weer meer bij de ouders te liggen en de kids betalen torenhoge verzekeringen. Dan ga je wel opletten. Tuurlijk kun je ook door een ander een ongeluk krijgen maar ik geloof wel in dit systeem. Spitsuur is hier ook druk natuurlijk en daar hou ik ze niet uit weg. Examens worden verbazend vaak in het spitsuur gehouden valt me op.

*edit: Eevita, wat vind je dan van de 4 way stop op kruispunten hier?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:00

die 4 way stop idd. Dat zou in nl nooit werken :+ Genoeg hakkepuffers die gewoon doorkachelen.

Wel even wennen de eerste keer :j

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:16

Maar... wel goed systeem toch? Jawel hoor, zou in NL ook werken. Of in elk geval moeten werken. Ik zag hier op t.v. dat in NL proeven worden gedaan waarbij de verkeerslichten verwijderd worden en de verantwoording bij elk individu gelegd wordt, werkte toch wel hoor. D'r liepen ook voetgangers over en dan ga je wel opletten als automobilist. Vond het wel leuk dat NL als voorbeeld gesteld werd. Overigens heb ik soms ook niet door wie nou eerst was hier bij de 4 way, grijns. Ga je heel voorzichtig van rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:34

nou, ik ben blij dat t in nederland niet aan de orde is, als ik mijn buurjongetje van 16 alleen al op zijn brommertje zie rijden....

Wat is een 4way stoplicht, by the way.. Dat de eerste die aankomt, voorrang heeft? Zoiets?
Kan me wel herinneren dat als je rechtsaf wilde, en het stoplicht stond op rood, en je kan, dat je dan wel door mocht rijden...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:46

Het is geen stoplicht eevita, er staan op het kruispunt aan elke vier de kanten gewoon stopborden, en dan is het inderdaad first come first serve.
Weet nog niet wat ik er van vind. Eerlijk gezegd ben ik meer voorstander van stoplichten.
Dat je vrij bent om rechtsaf te gaan is wel een voordeel.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:50

ja best nog koud als we aankomen in calgary!
maar komt helemaal goed, warme kleding hebben we wel bij ons.
ben echt zo benieuwd hoe we het gaan hebben, en hoe we het gaan vinden. tot nu toe zijn we eigenlijk nog helemaal niet zenuwachtig geweest (doen anderen voor ons hihi). vandaag ook nog niet, terwijl het al onze laatste dag in nederland is.

wWj denken alleen maar leuk toch zo'n pak sneeuw, maar kan me voor stellen dat als je er woont het dan iets minder leuk wordt haha, dan zie je steeds meer de ongemakken er van.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 10:51

Nicky_Ray schreef:
Ik ga 23 april voor 2 weken naar Canada met mijn studie :D. Dit gaat de route worden:
Afbeelding

Ik heb er echt super veel zin in, ik heb altijd al eens naar BC willen gaan. Ik hoop alleen dat er nog wel een beetje sneeuw is, dan lijk het me net even mooier. We vliegen met Air Canada, heb nog nooit buiten Europa gevlogen, dus ik ben erg benieuwd hoe het is op zo'n lange vlucht!

He Nicky, dan kom je langs waar ik vorig jaar 4 maanden heb gezeten (Vernon). Daar heb ik gewerkt op een ijslanderstoeterij met 120 ijslanders. Mooi gebied iig. Veel plezier!