[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 12:26

Muga schreef:
Bedoelde ook niet achterhouden als compensatie hoor maar denk dat, als het eenmaal betaald is, je kan fluiten naar een fatsoenlijk excuus/antwoord... zolang ze nog geld krijgen blijf je wat belangrijker als klant...

boyca schreef:
Heftig dit zeg! Ik zou hier ook zo slecht tegen kunnen. Ik zou ook niet eerder betalen dan dat je wat hebt vernomen in de vorm van een exuus of compensatie. In ons huis zijn ook bouwvakkers geweest maar er was er geen een bij die zo prutste als bij jou. En daar zaten ook buitenlanders bij. Sterket nog even met de laatste loodjes :(:)

Ik snap wat jullie zeggen. We hebben vandaag doorgevraagd hoe het nu verder gaat als ze klaar zijn. Dan komt er iemand van het bedrijf het werk keuren. Oké, daar zijn we blij mee. Maar als zij vandaag zeggen dat ze klaar zijn, dan gaat de klachtenbrief de deur uit. Dan is dat afgerond en dan kan de persoon die komt, die brief meenemen in zijn beoordeling. En dan zien we wel weer verder.

De laatste loodjes wegen idd het zwaarst. Erwin is vandaag kwaad geworden. Nououououou, eer dat je die kwaad hebt! Hij pakte een ladder van ons en daar bleken ze een stuk ijzer op geschroefd te hebben als bovenste trede. Dat zag hij niet dus hij zet die ladder tegen Pelle, kras. Pas toen snapte hij wat ze gedaan hadden. Ook heel scherp hij had zijn handen open kunnen halen. Ze hebben dat nooit gevraagd. Echt hartkloppingen. Wie verzint nou dat je ongevraagd iemands spullen gaat aanpassen naar je eigen wensen... Brrrr. Ook weer op die lijst... We gaan richting 6 kantjes.

boyca

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:01

ik vind dat hondsbrutaal!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 13:19

boyca schreef:
ik vind dat hondsbrutaal!!

Wij ook

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:37

Ik zou geen euro meer betalen totdat ze alles opgelost hebben volgens afspraak en then some. Wat een stelletje idioten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:39

-O- :(:) echt zo niet acceptabel -:(-

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 14:40

@ Prairy en Karuna and all,

Nog een paar uur dan zouden ze klaar moeten zijn.

Dan wachten tot de controle man een afspraak maakt.

Dan kijken wat er uit komt.

We zijn ondertussen aan het kijken naar wat de kosten van een onafhankelijke derde zijn die ook kan komen controleren en een rapport opmaakt (als die negatief uitvalt dan zijn de kosten van het rapport voor Groupe Verlaine) en we zijn aan het kijken wat onze rechtsbijstand hiervan vindt.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:46

Pff Monique en Erwin, wat een narigheid. Is jullie zo niet gegund. Hopelijk krijgen jullie de bijstand die jullie verdienen ter compensatie. Dat is echt het minste..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 14:47

Ik heb wel eens prutsers meegemaakt en gehoord van anderen. Maar die van jullie is bijna met stip het ergste pffff

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 14:48

Kaatastrof schreef:
Pff Monique en Erwin, wat een narigheid. Is jullie zo niet gegund. Hopelijk krijgen jullie de bijstand die jullie verdienen ter compensatie. Dat is echt het minste..

Dank je, het is erg jammer zoals alles gegaan is. Het eindresultaat zal best acceptabel zijn op wat issues na, maar de weg ernaartoe was ernstig waardeloos.

@ Karuna, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt. Maar ja, we hebben eigenlijk alles zelf gedaan, tot zelfs hele huizen gebouwd, alles zelf. Alleen stuken hebben we meneer Lubbers laten doen. Ach, wat een lieverd was dat. Ik zal hem nooit vergeten! Deze boys hier ga ik ook nooit meer vergeten, maar dan in de negatieve zin.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 16:16

Verstandig om een derde erbij te halen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 19:09

KLAAR !!

Nee, natuurlijk niet. Komen we boven, hebben ze 3 van de 4 ramen opengemaakt en betimmerd. De 4e zijn ze vergeten. Dus dat moet nog gebeuren. Ze hebben er al 10 uur op zitten, willen nu nog naar de familie in Parijs, dat is 8 uur rijden. Dus hij wilde maandag terugkomen. Hij heeft zijn baas gebeld en die zei, je maakt het nu af. Dus hij heeft er giga de pest in. En Erwin heeft hem ervoor gewaarschuwd dat hij x en y moest doen. Hij heeft het tot het laatst niet gedaan. En nu zit hij in de problemen want 1 hij weet niet waar het andere raam nu zit en 2 hij kan niet x en y meer doen. En Erwin heeft het twee dagen lang gevraagd.

Ik ga er weer heen om te kijken of ze elkaar niet vermoorden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:23

:knuffel:

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 19:40

Allerlei bazen aan de lijn gehad, nee, het is niet goed, nee zeg we gaan geen checks geven, ja, ze moeten maandag terugkomen. Brrrrr. Ik ga zo het filmpje on line zetten, vers van de pers. Soap.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 20:07

Wat een ellende, sterkte. Ik hoop dat jullie snel de ellende kunnen vergeten en genieten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 20:41

Tinka schreef:
Wat een ellende, sterkte. Ik hoop dat jullie snel de ellende kunnen vergeten en genieten.

Dank je, het is werkelijk ongelooflijk, hoe kun je nu een raam/lichtbron vergeten. En we hebben het allebei meerdere keren tegen ze gezegd.

Maar zeker als ze maandag dan weg zijn, dan gaan we plannen maken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 21:05

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 21:59

Ik heb jullie ellende de afgelopen tijd gevolgd… pfff..
ik vind dat jullie nog heeeeel netjes gebleven zijn hoor!

Wat een volk.. wat een zooi maken ze ervan..
zo ga je toch niet met spullen van een ander om.. de trap en die stoel.
Echt vreselijk! Ben benieuwd naar het vervolg maandag..
ik hoop dat ze jullie wel nog flink tegemoet gaan komen hoor want dit kan echt niet!

Knuffel voor jullie! :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:43

Wat een ergernissen. Gewoon zo erg ook hoe weinig respect er is naar jullie huishouden toe. Lijkt allemaal maar snel snel te moeten. Ze doen hun werk (beperkt), maar meer niet.. :n

Wel bizar om de zolder zo te zien nu. Wat een enorm verschil. Wij zaten daar een jaar terug nog de lagen stof en stokoude spulletjes op te ruimen.. Ik hoop dat de ellende snel achter de rug is en jullie de focus weer kunnen herleggen naar het positieve.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 23:00

-Namiro- schreef:
Ik heb jullie ellende de afgelopen tijd gevolgd… pfff..
ik vind dat jullie nog heeeeel netjes gebleven zijn hoor!

Wat een volk.. wat een zooi maken ze ervan..
zo ga je toch niet met spullen van een ander om.. de trap en die stoel.
Echt vreselijk! Ben benieuwd naar het vervolg maandag..
ik hoop dat ze jullie wel nog flink tegemoet gaan komen hoor want dit kan echt niet!

Knuffel voor jullie! :(:)

Wij vinden ook dat we erg netjes naar hen zijn gebleven, dank je, Namiro, en idd ik ben al aan de slag gegaan met een van de trappen, de beukentrap valt gelukkig mee, hij is goede kwaliteit en goed gelakt, dus met een creditcard krijg ik het er af zonder schade, maar hoe ergerlijk alllemaal, maar never again.

Kaatastrof schreef:
Wat een ergernissen. Gewoon zo erg ook hoe weinig respect er is naar jullie huishouden toe. Lijkt allemaal maar snel snel te moeten. Ze doen hun werk (beperkt), maar meer niet.. :n

Wel bizar om de zolder zo te zien nu. Wat een enorm verschil. Wij zaten daar een jaar terug nog de lagen stof en stokoude spulletjes op te ruimen.. Ik hoop dat de ellende snel achter de rug is en jullie de focus weer kunnen herleggen naar het positieve.

Er is geen respect, en het is voor mij als vrouw nog erger, je wilt niet weten hoe minachtend ze naar mij kijken, daarom heeft Erwin het meest van de communicatie gedaan.

En ja, die zolder toen, wat een t-zooi, maar wat was het fun met jou die oude meuk uit te zoeken, die gekke dingen die we tegenkwamen!

En na maandag gaan we naar opbouwen. Snel dit traject vergeten en doorgaan!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:00

Gaan jullie op de zoldervloer ook nog isolatie leggen, en daarop dan een vloer? Het gaat ongetwijfeld allemaal heel mooi en ruim worden op zolder, heerlijk al die ruimte.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 08:06

Ha die Odette, jij bent er ook vroeg bij vandaag, kon je niet goed slapen? Ik liep al om 7 uur met de honden te wandelen, wandelen en denken is wel fijn, Maar ook erg vroeg wakker al op zondag. Jammer. Ik had graag willen uitslapen.

Om je vraag te beantwoorden, ja inderdaad. Boven de keuken hebben we dat al gedaan en dan moet de rest van het huis nog ...

We gaan vandaag opmeten wat we nodig hebben voor boven de slaapkamer, want daar lag al, maar dat hebben we weg moeten halen van de Moldaven en dat kon niet meer terug. Er komt dan ook gelijk een vloer overheen, net als op de keuken, maar dat moet dus behalve boven de keuken nog op de rest van de 200m2. incl vloeren...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:10

Ja dat wordt veel werk, maar dan is het ook wel echt af. Enig idee wat voor vloer het wordt.
Wij zitten ook te twijfelen over de vloer op de benedenverdieping. Liggen nu tegels, eind jaren 50. Er zitten her en der gaten in en echt mooi vind ik ze ook niet. Eerst wilden we tegels eroverheen doen, maar misschien is iets van pvc ook wel mooi. En makkelijker te leggen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 08:16

Tinka schreef:
Ja dat wordt veel werk, maar dan is het ook wel echt af. Enig idee wat voor vloer het wordt.
Wij zitten ook te twijfelen over de vloer op de benedenverdieping. Liggen nu tegels, eind jaren 50. Er zitten her en der gaten in en echt mooi vind ik ze ook niet. Eerst wilden we tegels eroverheen doen, maar misschien is iets van pvc ook wel mooi. En makkelijker te leggen.

O ja ik herinner me foto's van jullie tegels. Wat je kunt doen, is wat wij in de muziekkamer hebben gedaan. Daar liggen nog heel goede tomettes, maar we hadden daar veel vochtproblemen. We hebben toen vloerbalken over de tomettes gelegd, zónder de balken op de vloer vast te schroeven. Her en der hebben we naar de muur toe vanaf de balk hoekbeugels gebruikt, maar dus nergens de originele vloer beschadigd. Daartussen isolatie, eroverheen chipboardplaten en daaroverheen een kliklaminaat. Dat werkte supersnel en we hadden de hele vloer er in no-time inliggen, echt in iets van twee dagen of zo. Het voordeel hiervan is, dat stel dat je het huis wilt verkopen, je tegen de nieuwe kopers kunt zeggen dat de oude tometten er nog onder liggen onbeschadigd, als ze dat willen.

Dus onze nieuwe vloeren boven zullen ook zo worden. Alleen in Erwins hobbykamer komt vloerbedekking. De rest van de kamers ook laminaat of misschien zelfs vinyl. Het zullen kamers zijn die niet vaak gebruikt worden en we zullen voor de goedkoopste oplossingen gaan.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:19

Wij hebben geen tomettes hoor, niet nodig die te behouden. Probleem is wel dat we alle deuren moeten inkorten, en dat zijn er nogal veel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 08:21

Klopt dat hadden wij ook, maar wij hadden er maar 2. En toen hebben we besloten andere deuren ervoor te kopen en die hebben we met hun deurpost óp de nieuwe vloer gezet, voor de muur. Omdat wij de muren van die ruimte toch nog gaan bekleden. Maar als dat geen optie is, dan moet je inderdaad in je deuren gaan zagen.