Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 17:42

Leuk zo prullen buiten. Geeft voldoening en is netjes.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 17:46

Zonnetje hier ondanks de voorspelling van heel veel regen. Vandaar ook gemaaid vandaag. Eindelijk lang droog.

Temperatuur nu 4.7 maar voelt zeker warmer.

Pien ik ben inmiddels alweer verder :P

Acculading 3 nu ook leeg. Oude dame lag lekker te snurken in haar mandje na haar wandelmarathon door de tuin, snel de rest gemaaid en het worteldoek stuk nog een tweede keer extra kort. Arme grasmaaier :(:) met al die hobbels molshopen en graspollen. Maar wat een genot zo maaien. Ook de schuine stukken gaat best. :)

Voor vandaag alleen nog afwassen op het programma en douchen. Ik ben wel moe maar niet uitgeput en hartslag en temperatuur zijn aardig ok. :j

Bus gecheckt vandaag ook, niks mis *\o/* mee alleenp de bandenspanning was wat afwijkend.

Mooi baantje toch, de tweede maaisessie :D geeft idd voldoening en oogt meteen ook bewoonbaarder. En hier kan het worteldoek op, dat hele stuk is als het goed is dadelijk houtsnipper of iets anders natuurlijks oid. Met plantgaten met sierplanten in borders. En afscherming rechts naar de buren stukjes met hoger groenblijvend siergras, niet woeker bamboe bamboe palen met klimplanten of zoiets (halfrond?) om nog een extra zitje te maken achterin.

Was wel lachen, de eerste sessie, er stopt een auto man stapt uit. En vraagt of ik over drie dagen weer ga maaien :') :)) De achterbuurman met een leuke grap dus. Niet aardig misschien maar wat er achter zit is dat de vorige eigenaar iedere drie dagen maaide. Weer of geen weer. Iets wat eigenlijk niemand in het dorp goed begreep. Maar ja voor de gemiddelde nederlander normaal. Gezien de fotos ook best knap dat je een dergelijk terrein zo strak krijgt. Petje af, dat gaat mij niet lukken :')

Afbeelding

Ik weet niet of ik deze al had getoond hier maar die worden voor voor met bloembollen en kruiden. Lekker voor op het zuiden. Ik hoop dat ze er nog meer hebben de volgende keer dat ik er ben. Voor mijn bananas dan en misschien vijgen ook. Ze zijn enorm groot (75 cm hoog) dik kunststof maar vooral ook erg betaalbaar. En geschikt voor dadelijk ook op mijn septictank waar alleen bakken mogen

Afbeelding

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:18

Lekker bezig geweest hoor!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:03

Wat een mooi plekje wordt het zo :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 20:39

:') zo kijk ik er nog niet tegenaan. Binnen is een grote chaos met dozen, spul en kleding waar ik nog geen kasten voor heb, een volgestapelde houten tafel, een campingtafel met twee klapstoelen en twee lig tuinstoelen die er al stonden, en twee hondenligplekken, rol vinyl. En mijn planten en lego bloemenboeket. De omschrijving van de woonkamer. -O-

De keuken is vergelijkbaar inclusief rol vinyl. De schuur staat vol met spul dat opgehaald moet worden door de tweedehands zaak. (Morgen ga ik er persoonlijk heen) en resten kasten vol met gereedschap en de achtergebleven koelkast zit kleding en gereedschap in nu.

Nog niet echt leefbaar binnen dus. En mijn energiegebrek merk ik wel. Eigenlijk raar achter een grasmaaier lopen gaat redelijk ok. Een doos tillen en verplaatsen. Dat is meteen hoge hartslag en slapte.

Maar de kleine metalen kasten liggen nu in de camper in elkaar gezet en in doos. De grote zijn besteld. Ik heb 4 kleinere voor nu (meer zijn nog te koop) en twee grote in bestelling, alles knaagvrij opgeslagen dan. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 21:26

O ja na wat ik vanavond zag bedacht ik me wat. Straaljager kwam over met naverbrander aan die tegen de donker wordende lucht zichtbaar was met vlammen. Iets dat me in een keer terugbracht toen ik nog een jong pukkie was en dat voor de eerste keer zag.

Blijft bizar. Waar ik ben opgegroeid. Dorpje met 100 inwoners. Huis rond 1850, cafe geweest. Maar ook varkens stalletje en vee. 1600 m2 grond met fruitbomen. En in de vliegroute van Laarbruch met straaljagers. Door mijn ouders gekocht voor de helft in guldens wat ik er in euros voor heb betaald.

En nu dorpje 126 inwoners, huis uit 1846, is cafe geweest, 1600 m2 grond met fruitbomen varkenskot en kleine koeienstal en in de af en toe vliegroute kennelijk van een straaljager basis. :oo Hoeveel overeenkomsten wil je hebben.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 09:20

Dat is wel een bijzondere cirkel :)

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 11:32

Hele mooie cirkel ik hoop echt dat je daar zo gelukkig wordt en ook je oude hondje er nog lang mag gaan genieten <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 12:02

Ik bedacht me dat gister en mijn papa had het ook al eerder benoemd. Hoewel een heel ander soort huis voelt het wel bijna gelijk. Raar eigenlijk. Toen hij het huis kocht stond het ook al jaren leeg.

Vandaag neem ik een niks dag op denk ik. Guur weer, moe, geen zin. De camper is wel leeggepakt op chemisch toilet na. Misschien wat kastjes in elkaar zetten rustig zittend, licht werk. En als die in elkaar zitten kan ik gaan ompakken en ruimte maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 21:47

Hoewel vandaag idd een luie dag opgenomen. Toch wel wat gedaan. Vanmiddag naar de vuilstort geweest om wat adressen en telefoonnummers te vragen. De electricien was helaas dicht, morgenvroeg bellen. Ik heb een adres waar ik stookhout vandaan kan halen en een hoop lol in de supermarkt.

Heel verhaal kun je overheen scrollen. :P

ik had rundergehakt nodig, vrij simpel zou je zeggen als ze hem hadden een heerlijke gegrilde locale biologische kip (ik mag hem hebben simpel kip, wat peper zout knoflook en lang grillen slurp hoe vervelend zo om de hoek) en een klantenkaart. :') ze hadden geen gehakt zo klaarliggen dus dat moest gedraaid worden maar het apparaat moest nog klaar gemaakt worden. Of ik dat erg vond om even te wachten. Nee hoor.


Bleken ze alleen biefstuk te hebben, de rest was al op jammer genoeg. mega grote homp van achter welk stuk ik wilde dat er gemalen werd. Nou boeit me dat niks. :+ goed vlees is goed vlees. Beetje duur (maar ook heel goede pure kwaliteit en geen volgepompte zooi) ook als hondenvoer maar ach samen delen. Twee bakken van 500 gram soort van. De beprijzing ging drie keer mis :+ de galette de pomme de terre avec onion (slurp rosti dus vers gemaakt) daarvan wilde de beprijzing ook niet. Affijn de man weer, nietweglopen even wachten ik moet even naar dekassa voor de prijs. Helemaal bang en in de stress dat ik te lang zou moeten staan :(:) wel lief.

Affijn na veel ingeslikte gemerde eindelijk het juiste pakket met de juiste prijzen. :D Toen de klantenkaart bij de kassa. Meisje was vrij nieuw. En het was druk dus ik heb twee mensen voor laten gaan. Ah u bent de nieuwe bewoonster van nummer .... ik woon een straat verderop in het volgende dorp daar en daar. Eh ok ik weet dat daar altijd een hond gestrekt op straat ligt te pitten. Daar dus. Welkom en gezellig en zoef deze mevrouw was weg. Toen een van de winkel medewerkers ah u bent de nieuwe bewoonster van de voormalige ..... la bas. En bent de overbuurvrouw van Charlotte (eh :? o ja wie was dat ook alweer) Gezellig ik woon daar en daar in die straat. Ik had u al gemist afgelopen weken. Ok ik ben goed besproken in ieder geval. Was gezellig in ieder geval. Maar ik kan geen namen en geen gezichten onthouden. Mijn hersens willen dat niet echt meer doen, dat gaat nog een issue worden maar ik zwaai nu maar standaard naar mensen :wave: .

Toen de klantenkaart, de chef werd erbij geroepen, o jee de slager _O- die al grinnekend zei o u weer. >;) Vervolgens wilde de kaart niet activeren. Met veel gewurm lukte dat uiteindelijk. Toen bleek ik toch nog wat vergeten te kopen, vrijdag koken voor drie man. Dus weet de winkel in, werkte de kaart weer niet, weer de slager erbij. :)) Hoe maak je een entree in de winkel een dorp verderop. Ik ben daar al vaker geweest maar nu herkennen ze me.

Wel lief, de slager had vanwege internationale vrouwendag voor alle vrouwen die boodschappen kwamen doen en de medewerksters een roosje ingeslagen. <3

Volgende stop, haardhout helaas maken ze het wel maar verkopen niet aan partikulieren wel heb ik een adres. Maar ook die mevrouw a u bent de nieuwe bewoonster van ....ik woon in die en die straat het laatste huis bij het bos. _O- Zucht. :')

Ik dacht daarna te gaan eten bij een meer en daar oude dame even laten wandelen. Eindje rijden wel. Kom ik daar aan, groot hek, interdit, fermee anuel chasse an cours, -O- voor niks het eind gereden. Maar een andere plek gekozen om te gaan eten,de kip was nog warm.

Luie dag verder in huis kachels aan, maar wel beneden alles voorzien van fonkelnieuwe co meters (1 per ruimte) en rookmelders (2 per kamer). Morgen de rest ophangen boven en in de schuur.

Ook nog een beetje in de moestuin wat dood spul verwijderd voor een deel toen het droog was en ko dametje in de tuin rondkeutelen. De rabarber (brr maar gv en mijn paps zijn er dol op) komt al uit. En ik heb 4 van die metalen groeisteunen gevonden. Alleen met regen is laarzen een must. Mijn schoenen zogen zich vol in de modder. #)

Daarna de vader van gv een virtuele rondleiding gegeven lang leve beeldbellen. En lui in de tuinligstoel wat tv gekeken met koffie gezet vanaf de houtkachel met een heerlijke lange vinger koekje bij de kachel. Nu zo weer bedtijd. Morgen de kliko buiten zetten, ze komen vrijdag ochtend om 4.15 langs.de arme mannen beginnen om 4.00 :(:)

Morgen een bult telefoontjes plegen, als het droog is hopelijk de fruiboompjes planten en de bloembollen in de grond. Anders kasten in elkaar zetten.

Mijn diner zonder de sla op de foto

Afbeelding


Deze rustdag heeft me goed gedaan. Ik voel me beter dan vanmorgen.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30289
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 22:44

Goed verhaal. In elk geval goed voor je Frans, elke keer hetzelfde verhaal :))

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 23:02

Lief bedoeld maar ik kan het niet onthouden. :') Als ik deze mensen in een iets andere setting tegenkom herken ik ze gewoon niet de eerste 10/15 keer of zo :o ik heb dat al eens met de fysio gehad. Die zag ik toch regelmatig, maar toen een keer buiten de praktijk.en dan gaan mijn hersens op error. -O- Ik weet dat ik iemand moet kennen maar geen idee waarvan of welke naam erbij hoort. :? En dan beginnen mensen een heel gesprek en ik maar denken aargh wie is dit. :+ Helaas een van de mankementen die ik heb, niet zichtbaar wel erg irritant.

Maar idd goed voor mijn frans. Door covid werken mijn hersens duidelijk minder scherp en het kost me echt moeite het goed te verstaan. En probeer dan een fatsoenlijk antwoord te geven of kom niet op woorden. Worstel met vervoegingen en le en la. Gelukkig wordt het me vergeven en krijg ik de correcte variant voorgezegd gelukkig daar leer ik ook weer van.

Kortom hoewel een niet veel gedaan vandaag toch veel gedaan. :P

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:08

Herkenbaar, als ik mensen ergens tegenkom waar ik ze niet voor het eerst gezien heb dan herken ik ze ook niet.

Verder goed verhaal inderdaad :D

pmarena

Berichten: 48495
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:02

Nouja wellicht onthoud je wel zo'n beetje van welke huizen iemand zich aan je voorgesteld heeft...alleen dan even niet welke naam en gezicht bij het huis horen :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 00:22

Zelfs dat kan ik niet onthouden straatnamen nog geen weet van alleen de hond weet ik

Nu slik noodweer kruipt hier heen. ik sliep net, schrok wakker van een scherpe rommel en een hoop geflits. Ik ben geen onweer fan. Er staat bij de meteo ook een waarschuwing. Camper schudt soms heen en weer en venijnige stortregen nu. En ik heb zo n slaap. Toch spannend eerste keer noodweer. iets te vaak teveel sjit gehad daarmee

Tenten weg of kapotgewaaid. Dakluik eraf, moeten schuilen in een gebouw of auto ipv campeermiddel met fikse stroom storing als gevolg. En drie dagen windkracht 11 moeten doorstaan op een beschutte plek

Sterke ozonlucht nu pffff niet fijn even volhouden en duimen dat alles heel blijft

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:32

Klopt. Er komt en is een tempĂȘte/ storm.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 00:40

Ik merk het hier tot 60 per uur. Steeds vlagen onweer lijkt voor nu overgewapperd. Hopelijk ga ik er doorheen slapen zo

Meteo fr is wel goed accuraat ik krijg zo weer een onweersbui geloof ik. Er stond binnen 5 minuten erg heftige regen dat werden 4 minuten dat is wel fijn. Weet ik wat er komt

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:45

Het gaat hier behoorlijk te keer. Ik zou in huis gaan slapen. Dat staat er morgen nog! Dat is zeker.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 00:46

Matras op de grond red mijn lijf nu niet na de covid en longontsteking anders had ik dat wel gedaan nog geen echt bed beschikbaar helaas

Gelukkig staat de wind gunstig

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:53

Ik vind het buitengewoon onverstandig. En dan ga ik uit van het geweld hier. No way dat ik in een camper zou gaan liggen.
Ik ga in ieder geval nu slapen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 00:55

Slaap lekker

Als het te gek wordt doe ik dat ook. Nu het is hier kwa wind voorspellingen veel.minder dan verder westelijk.

Ik heb veel heftiger gehad maar nooit alleen :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 08:47

Tegen 1.00 werd het weer rustiger, maar het ergste was duidelijk rond 2300 en ben ik in slaap gevallen. Alles lijkt heel gebleven zo op het oog. Nu is het een stuk warmer maar droog en grijzig weer, de wind is aardig weg

Mer1980

Berichten: 19022
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:48

Eerst een leuk verslag van de winkel :D Je hoort er al helemaal bij ;)

Fijn dat je je eerste storm bij je huis ook al gehad hebt. Nu hopen dat ze wegblijven voorlopig.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 19:48

Vandaag een soort van heen en weer dagje. Best wat km gemaakt maar weer wat contacten kunnen maken, nu wachten op de beloofde telefoontjes van de electricien die ook boilers doet en op termijn ook zonnepanelen kan aanleggen en ook electrische verwarming in alle soorten en maten doet, en de tweede hands zaak maar bezocht. Hopelijk bellen ze nu wel. Pand is net soort van klaar zo te zien. Maar nieuwe dorpjes gezien en een nieuwe mooie weg met haarspeldbochtjes en een echte rots gereden. :D

Nog een hoffelijke meneer getroffen <3 ik mocht absoluut niet zelf de zakken potgrond in de camper tillen. :') Dat ik het karretje erheen reed was hij al eigenlijk niet mee eens, hihi. Hij had wel mogen meerijden goede spierballen. :D Ik had al de kleinste zakjes genomen zodat ik ze baas kon. Ik merk dat de covid flinke tik heeft gegeven kwa kracht ook.

Maar de twee gele potten zijn nu gevuld met aarde. De bloembollen van de vorige woonplaats zitten nu allemaal in de grond in een bak die er al stond. De andere bakken ga ik kangzaam aan plantbaar maken. De 8 fruitboompjes gepland en ook de bes zit in de grond.

En de kip maar in een pan gedaan en op de kachel gezet. Smaakte best en gratis warmte. :D

Voor bezig en een hoop gezwaai weer van voorbij rijdende mensen. Grappig, en de lijnen hier zijn erg kort. De camper stond een beetje l ullig afgelopen dagen omdat ik er steeds iets uit moest halen. Die staat nu aan de zijkant in langsrichting waar ik twee parkeerplekken wil maken, alleen die grond loopt stevig op en moet gevlakt worden, soort van damwand platen en daarna semi verharding, maar ja heb je daar een tuinman, een bestrater of een wegenbouwer voor nodig? :?

Vanmorgen een sms je van de burgermeester dat ze blij was dat de camper nu aan de zijkant stond ivm de weg op draaien vanuit een ander dorp, ik heb maar meteen teruggesms t dat ik nog een bedrijf zoek die me kan helpen zodat ik veilig kan parkeren, net sms terug gehad wat er precies moet gebeuren en dat ze mogelijk wel bedrijven kent die op korte termijn kunnen helpen. Zo anders dan in nederland.

En o ja ik heb twee soorten pootaardappelen gekocht, een snelle soort en een trager groeiende variant. Die kunnen begreep ik over een week of twee de grond in. Ik begin maar bescheiden met 50 stuks 25 van elke soort. Eventueel nog een derde soort met een rode schil of zo. Dan kan ik even vooruit. Voor twee personen zouden 200 pootpiepers genoeg zijn op deze grond voor jaarrond ervan eten.

Mijn lunchplekje onderweg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bak voor met tulpen
Afbeelding

Gekocht bij de kringloop, een mega pannenonderzetter

Afbeelding

Mijn halve kip in pan. Deze hoort eigenlijk er niet voor maar de doos met nieuwe pannen is nu even zoek.

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 44022
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 20:38

Klinkt goed Karuna. Veel gedaan.