Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:33

Ik heb normaal ook niet zoveel moeite met ruimbagage (en mijn laptop past ook wel in mijn rugzak), maar momenteel probeer ik ruimbagage absoluut te voorkomen ivm de vertragingen/ koffers kwijt/ te weinig personeel/ lange wachttijden (en dan ook nog moeten inchecken). Ik wil op dit moment zo eenvoudig mogelijk reizen met zo min mogelijk stress. Dus ik betaal een beetje extra voor priority. Moet iets eerder boarden daardoor, maar kan er na het landen wel direct vandoor :Y)

En inderdaad, ‘we’ willen zo goedkoop mogelijk vliegen maar dat betekent ook het ‘uitkleden’ van de opties. Logisch gevolg toch? Als ik al geld uitgeef voor een vakantie struikel ik niet meer over die 6,- extra hoor. Betaal ook graag voor extra beenruimte op langere vluchten. Met m’n 1.64 :')
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 13-06-22 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:42

tui heeft helemaal geen priority. Dus niet overal kun je dat boeken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:44

Bij Easyjet mag je alleen gratis een rugtas mee, een koffertje als handbagage = bij betalen. Dus dat je handbagage altijd maar gratis mee kan is ook niet overal het geval :)

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:50

Het is inderdaad ook afhankelijk van de maatschappij :j in augustus vlieg ik met easyJet en dan betalen we ook al extra voor een koffertje.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:55

Ik vlieg met Transavia, daar staat ook duidelijk op de site dat je handbagage in het ruim geplaatst kan worden. Er kunnen maar 70 stuks handbagage mee. Je mag daar wel een extra (klein) tasje meenemen. Laptoptas, cameratas of een kleine handtas.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:11

Lavitabella schreef:
Ik vlieg met Transavia, daar staat ook duidelijk op de site dat je handbagage in het ruim geplaatst kan worden. Er kunnen maar 70 stuks handbagage mee. Je mag daar wel een extra (klein) tasje meenemen. Laptoptas, cameratas of een kleine handtas.

Ze controleren er allen helaas niet op dat die andere tas klein is..

Vorige week terug gekomen van vakantie. Mensen kwamen met een trollie en een tas die net zo groot was als een trollie als handbagage..

Als er dan ook nog omgeroepen wordt dat alleen kofferjes boven in mogen en tassen bij je voeten...
Ik ben lang, dus zit al klem zonder rugtas bij m'n voeten. Dus die gaat hoe dan ook boven in.
Zit er nu over na te denken om volgende keer ook een koffertje als handbagage mee te nemen om te voorkomen dat m'n tas bij m'n voeten moet. Koffer in het ruim vind ik niet erg.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:37

Dat staat inderdaad ook op de site dat de tas bij je voeten moet. Dan is een koffertje wel een slim plan. Die hoeven nooit bij je voeten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:55

Is het al wat beter georganiseerd? Mijn vakantievoorpret wordt zo wel bedorven.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 20:01

Ik ben onderweg naar Amerika. Vanochtend om 05.15 op Schiphol, mega rijen maar het liep wel redelijk door. Uiteindelijk met 1u30min door check-in (met koffer), security en douane. Mijn vlucht had bijna 2 uur vertraging. De rijen voor Europese vluchten waren langer. Security was wel beter geregeld, het liep echt wel door. Vooral check-in duurde erg lang. Succes!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:35

Tsja als je niet wilt dat je trolley in het ruim moet, gewoon een tas meenemen die onder de stoel past. Dan heb je daar sowieso geen gedoe over ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:39

Eapy schreef:
Ik ben onderweg naar Amerika. Vanochtend om 05.15 op Schiphol, mega rijen maar het liep wel redelijk door. Uiteindelijk met 1u30min door check-in (met koffer), security en douane. Mijn vlucht had bijna 2 uur vertraging. De rijen voor Europese vluchten waren langer. Security was wel beter geregeld, het liep echt wel door. Vooral check-in duurde erg lang. Succes!

Dank je. Wij vliegen al om 5.15.
Ben benieuwd....

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 22:53

Ik vlieg zaterdag om 13:10 uur is de planning. Ik ben er om 9:15 uur denk ik al, want volgens de verwachting is het druk.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 04:02

Live vanaf Schiphol..
Geen ruimbagage en vooraf ingecheckt, konden overal zo doorlopen, wij dachten nog dat we verkeerd zaten want was geen sterveling te bekennen.

Wij vertrokken uit verstrekhal 3, gate E.

Bij inchecken stond de rij tot buiten, als al die mensen daarna naar de security gaan zal het wel iets drukker zijn.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 15:53

Afgelopen zondagochtend rond 9.00 uur (piekdag) geen rijen buiten te zien. Zag de tenten wel staan.. Vlogen zelf via Gate M, aparte security ingang dus, en waren alles bij elkaar een half uur kwijt. We hadden bagage mee en voor de zekerheid ook een setje kleding in handbagage meegenomen. Hadden een soepele reis en vlogen netjes volgens schema.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:38

Wij zijn vanochtend geland vanuit Amerika. Alles verliep snel en soepel. Koffers waren er erg snel.

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:49

Ik vlieg komende vrijdag 20:30, ik ben benieuwd. :')

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 17:56

Wij waren vanmorgen in ruim een uur door inchecken, bagage afgeven en douane. Helaas heeft onze inmiddels als 5.5 uur vertraging, zijn we nog niet onderweg en werd er net omgeroepen dat ze nog een andere maatschappij zoeken om onze koffers aan boord te brengen (tui). Dus ik ben benieuwd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:28

sureido schreef:
Fitzroy schreef:
Ik heb geen stress van inchecken en koffer vd band halen. Was gisteren ook het eerste buiten, de taxichauffeur schrok zich een hoedje. Zo fijn, alleen handbagage.

Ben jij dan ook zo’n persoon die al naast de stoel staat terwijl de deuren nog dicht zijn als er geland is? Want die personen irriteer ik me toch zo aan.

Ook grappig dat super veel mensen al gaan staan, en alsnog moeten wachten tot alle rijen voor hun weg zijn. Ik heb even een vrouw een smeuig lachje gegeven die duidelijk ongeduldig stond te wachten van 2 rijen achter mij in het gangpad :Y)
Je hebt staan en je hebt staan. Zeker na een lange vlucht ga ik ook vaak staan om weer even in beweging te komen en m’n benen te strekken, en soms na een korte vlucht ook als m’n knie heel erg pijn doet (die kan nogal gaan zeuren als hij een tijdje gebogen is geweest), maar ik ga niet staan drammen. Ik heb dus ook totaal geen problemen met mensen die opstaan, hun spullen pakken en vervolgens rustig blijven staan. Geeft ook wat meer ruimte aan je buren.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 08:52

iirrssjjee schreef:
Tsja als je niet wilt dat je trolley in het ruim moet, gewoon een tas meenemen die onder de stoel past. Dan heb je daar sowieso geen gedoe over ;)

Die net zo groot is als een trolley. Ik heb een rugzak in exact het maximale formaat van een trolley en deze is dus wat vormbaar, dus gaat wel passen als het moet. Maar in het ruim kan gewoon niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 12:51

Vanavond vliegen we terug naar NL. Vanaf Las Palmas.
Ben benieuwd hoe het zal gaan. Aan beide kanten van de vlucht.

Ik ga proberen onze handbagage gewoon aan boord bij ons te houden. Ook voor de corona/personeelscrisis vond ik het vermogen van Schiphol om bagage terug te geven al een ellende.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 13:01

Ook wij vliegen vanavond terug vanaf kreta, landen om 22:20 volgens planning

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-22 22:20

Ik kom morgen om 12.00 aan op schiphol.Volgens hun site wordt het een piekdag dus ik ben heel erg benieuwd..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 08:47

Wij waren op 2 juni binnen anderhalf uur door de incheck en de douane (rond 7 uur 's ochtends). Op de terugreis waren we binnen een half uurtje Schiphol uit, inclusief de wandeling van het vliegtuig naar de kofferband (rond 7.30 uur 's ochtends). Viel ons heel erg mee dus.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 11:46

Ik heb gisteren avond 1,5 uur op mijn koffer moeten wachten op Schiphol. Reed uiteindelijk 12 uur snachts weg bij Schiphol

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 12:03

Amado schreef:
Ik heb gisteren avond 1,5 uur op mijn koffer moeten wachten op Schiphol. Reed uiteindelijk 12 uur snachts weg bij Schiphol

Toen ik vannacht aankwam op schiphol (01:00) was het inderdaad ook erg druk bij de bagagebanden.

Ik had alleen handbagage dus kon gelukkig zo doorlopen.

Wat dan ook wel weer heel grappig was, was dat op het vliegveld van Reykjavik de douane helemaal niks te doen had. Zaten gewoon te wachten tot dat er eindelijk weer mensen kwamen haha! Is qua hoeveelheden reizigers natuurlijk ook niet te vergelijken met Schiphol :+