Egypte 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:25

Ik las op nu.nl dat het aan het eind van de pier is gebeurd, maar dat de Egyptenaren dat liever niet bekend maken in het kader vh toerisme.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 07:48

Oh brrrrr ik ben in Australië al snorkelend op 2 haaien gestuit gelukkig schrokken die net zo hard van mij als ik van hen. Waarop we alle 3 een andere kant op vlogen. De beelden van de go pro waren wel grappig toen.

Roos prachtige foto’s

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 13:29

Als haaien 2 keer een rondje zwemmen van te voren dan zien ze toch dat het geen eten voor ze is?
Hopelijk gewoon pure pech en niet dat ze die haaien voeren want dan snap ik zo een ongeluk wel.
Maar dat zijn speculaties natuurlijk.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 04:12

TamaraFloor schreef:
Als haaien 2 keer een rondje zwemmen van te voren dan zien ze toch dat het geen eten voor ze is?

Wel als het een soort is die mensen eet

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:43

Geen 1 haaien soort eet mensen.
Bij haaien aanvallen is het ook altijd alleen een beet en worden de mensen niet opgegeten.
Alleen door de grote schade die ze aanrichten overlijden mensen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:09

Nou en er zijn dus haaien die daarom bekend staan dat het wel eens gebeurt

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 11:10

Goeiemorgen.

Kunnen jullie mij helpen.
Ik zou graag met mijn moeder naar Egypte willen voor een all inclusive vakantie met een excursie naar de piramides.
Welk hotel is goed volgens jullie? En welke plaats is goed en leuk voor een beetje sightseeing en winkeltjes.
Moeder is 75 en ik 44.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 14:43

blackstar schreef:
Goeiemorgen.

Kunnen jullie mij helpen.
Ik zou graag met mijn moeder naar Egypte willen voor een all inclusive vakantie met een excursie naar de piramides.
Welk hotel is goed volgens jullie? En welke plaats is goed en leuk voor een beetje sightseeing en winkeltjes.
Moeder is 75 en ik 44.

Als je moeder 75 is en je gaat all inclusive zitten kom je waarschijnlijk aan die strook terecht waar Hurghada ook ligt. Die omgeving is verder niet zo boeiend. Ik zou je toch aanraden om Cairo niet als excursie aan te doen, maar er op zijn minst een nachtje te blijven. Het Egyptisch museum en het museum of Egyptian civilization (waar alle Royal mummies liggen) is te interessant en voor een dame van 75 lijkt me de reis heen en terug op 1 dag wel erg uitputtend. Niemand verplicht je om elke nacht in je resort te slapen natuurlijk, dus ik zou dit zeker overwegen.
Ik zat zelf in Cairo in Loay Pyramid hostel (zo heette het geloof ik, heb evt wel een telefoonnummer voor je, die jongen spreekt heel goed Engels en is goed op de hoogte van alles omtrent excursies). Ik had daar een privekamer maar het heeft wel trappen om er te komen en de straat waaraan het ligt is wel een vies Zandstraat je (daarentegen wel vanaf je dakterras prachtig uitzicht op de piramides) en het is verder niet luxe, ik heb wellicht andere standaarden dan jullie. Hoewel ik me afvraag hoe hoog de standaard moet zijn in vergelijking met in 1 dag heen en weer gaan, wat ik dus zeker niet zou aanraden
Je kunt deze jongen sowieso ook appen als je iets luxer wilt vinden, hij zal je sowieso helpen. Egyptenaren zijn over het algemeen super vriendelijk, behalve in de toeristische gebieden, maar deze jongen heeft blijkbaar zijn ware karakter niet verloren ondanks zijn hysterische landgenoten in het gebied rondom de piramides. Laat maar weten als je een nummer wilt. Hij kan ook vast een goede gids regelen die goed Engels spreekt, of wellicht wil hij jullie zelf gidsen, ook als je besluit in een ander hotel te slapen (of helemaal daar niet overnacht)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 16:08

Super bedankt voor je bericht. Daar heb ik heel veel aan.
Ook met een nachtje daar verblijven. Had ikzelf nog helemaal niet over nagedacht.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 05:30

blackstar schreef:
Super bedankt voor je bericht. Daar heb ik heel veel aan.
Ook met een nachtje daar verblijven. Had ikzelf nog helemaal niet over nagedacht.

You're welcome :D

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:13

Hoi, is er nog iemand die binnenkort naar Egypte gaat? Ik heb ossengalzeep nodig want ik heb geen schoon stuk kleding meer voor de kinderen, en ik zit hier nog wel een paar maanden…

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 22:51

Kimmie235 schreef:
Hoi, is er nog iemand die binnenkort naar Egypte gaat? Ik heb ossengalzeep nodig want ik heb geen schoon stuk kleding meer voor de kinderen, en ik zit hier nog wel een paar maanden…

Wij gaan in maart naar Hurghada, maar dat duurt dus nog wel even :(

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 14:27

Kimmie235 schreef:

Opsturen geen optie?

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:54

Bonnelover schreef:
Kimmie235 schreef:

Opsturen geen optie?

Best duur geloof ik, maar ik heb privé contact gehad met Michelle , dus komt goed! Dankjullie wel in ieder geval!

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:47

Ik zoek een leuk hotel in het zuiden van Egypte zoals Marsa Alam waar ze een heel mooi huisrif hebben!
Omdat we vrij snel willen gaan wat zuidelijker dat scheelt toch net een paar graden.
We zijn al wat verwend zeg maar.
Iemand tips?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 21:50

Ik zou dan denk ik voor Brayka Bay gaan. :j

Die heb ik vorig jaar gehad. Fayrouz ook een keer gedaan en die beviel ook goed qua snorkelen, daar heb ik onder andere de zeekoe gezien.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-25 19:21

Three Corners Fayrouz is absoluut een aanrader. Supermooi huisrif en goed restaurant en eten. Mooi strand en zwembaden. Tis dat deze behoorlijk aan de prijs is tegenwoordig en ik dit jaar andere vakantieplannen heb, maar ik zou het wel weten!

Blend Elphistone resort is trouwens echt een afrader, eten zeer weinig keuze, kamers oud en versleten en geen warm water tot je beschikking in de douche/badkamer. Water was daarnaast regelmatig gewoon bruin wat uit de kraan kwam. Wel huisrif, maar véél minder mooi dan Fayrouz.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 14:53

Bedankt voor de tips! Ik had ook naar Elphinstone gekeken maar die gaat dus van de lijst!
Ik heb nu onze vaste hotel, Casa Mare resort, Hilton en Malikia in Abu Dabbab. Daar kan je sowieso goed snorkelen, daar zijn we een keer een dagje geweest.