Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:13

Zira1994 schreef:
Tonga was echt een droom die uit kwam <3 onbeschrijfelijk

[ [url=m/DLNxZF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G9Q7CX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!! <3 Ik zou spontaan in huilen uitbarsten denk ik, lijkt me zo overweldigend om met bultruggen te zwemmen midden in de oceaan :~

WenK

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 19:34

Nu de vakanties er voor dit jaar weer op zitten (Zanzibar en Mexico) gaan we maar eens oriënteren voor volgend jaar. Wellicht zijn hier nog fijne tips?

Ideeën die we hebben;
* Sri Lanka --> vliegreis
* Kroatië/Slovenië--> met de auto + hond

Wij houden van All Inclusive (geen nadenken/gedoe ter plaatse) in geval van een verre vliegreis, bij een autoreis nemen we deels wat eten mee en halen we ter plaatse/gaan we uit eten. We reizen met 2 volwassenen en 1 dreumes (volgend jaar is ie 2). Dreumes reist makkelijk en goed en heeft nauwelijks moeite met tijdsverschil (gistermiddag thuis gekomen, vandaag weer in normaal Nederlands ritme terug). Verder houden we van historie en natuur. We willen graag in mei/juni. Budget ligt rond de 4000 - 5000 totaal, exclusief excursies etc. Ik ben benieuwd of hier nog gouden tips tussen zitten..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 20:36

Zodra ik terug ben zal ik een topic aanmaken van de reis. Maar wat een prachtig land is dit zeg, maar wel heel veel armoede

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 20:51

Tja het zijn 2 totaal verschillende vakanties natuurlijk :P
Ik had altijd Sri Lanka hoog op mn lijst staan. Had zelfs al de rondreis gemaakt. Maar we zijn toch niet gegaan. Nu gaan we voor Costa Rica, omdat dit nog vele malen mooier schijnt te zijn. Momenteel is het ook vrij druk in Sri Lanka en er is wat politieke onrust. Het land is in een diepe economische crisis en er zijn regelmatig demonstraties en er is een verhoogde kans op aanslagen. In principe heb je daar weinig last van, maar het is goed om het in je achterhoofd te houden.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 21:12

Earth schreef:
Tja het zijn 2 totaal verschillende vakanties natuurlijk :P
Ik had altijd Sri Lanka hoog op mn lijst staan. Had zelfs al de rondreis gemaakt. Maar we zijn toch niet gegaan. Nu gaan we voor Costa Rica, omdat dit nog vele malen mooier schijnt te zijn. Momenteel is het ook vrij druk in Sri Lanka en er is wat politieke onrust. Het land is in een diepe economische crisis en er zijn regelmatig demonstraties en er is een verhoogde kans op aanslagen. In principe heb je daar weinig last van, maar het is goed om het in je achterhoofd te houden.

Haha dat klopt. We hebben nogal breede interesses zeg maar. Onze meest favoriete vakanties zijn all Incl Zanzibar, All Incl Dominicaanse Republiek en een autorondreis door Scandinavië geweest.

Goed dat je het zegt van Sri Lanka, dat had ik nog niet mee gekregen. We keken eerst voor Thailand, maar dat voelt momenteel niet passend op de een of andere manier...

Costa Rica staat hier ook op t lijstje, maar dan moet smurf ff wat ouder zijn. Zelfde geldt voor Ijskand bijvoorbeeld.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-23 21:30

Thailand lijkt me dan juist wel passend, alleen is het een stukje verder vliegen dan Sri Lanka :P
Thailand is ook wel goed kidsproof. En super gastvrij :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 16:26

Wij willen in februari naar Tenerife. Wat is the place to be? Onze activiteiten gaat voorkeur uit naar natuur, fotografie, iets als bijv quad rijden en lekker eten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:53

Napie schreef:
Wij willen in februari naar Tenerife. Wat is the place to be? Onze activiteiten gaat voorkeur uit naar natuur, fotografie, iets als bijv quad rijden en lekker eten

Het touristische stuk als Las Americas is gericht op all inclusive (Engelse) gasten die in de bar gaan zitten en willen dansen. Iets daarbuiten zijn er wat rustigere hotels en appartementen. Ik zou zeker een auto huren en ook niet perse op 1 plek blijven qua accommodatie als je veel wilt zien. Het hele eiland heeft wel wat, het Noorden is prachtig groen met mooie kliffen, maar wel veel kans op regen. Het zuiden is juist super droog, denk aan cactussen en weinig bomen. Het gebied rondom de Teide is buitenaards om te zien, zeker (meermaals) naar toe gaan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 19:41

Afbeelding
Zo mooi is Marokko

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:03

Earth schreef:
Thailand lijkt me dan juist wel passend, alleen is het een stukje verder vliegen dan Sri Lanka :P

Superbedankt voor je meedenken. Ik denk dat het inderdaad Thailand gaat worden. De vliegtijden naar Sri Lanka zijn ook echt ruk met een kleintje (1.00 landen op doha, 3.00 weer opstijgen en 5.00 op sri lanka). Naar Thailand met Emirates ook wel een nachtelijke overstap, maar die past net ff beter, ook omdat de tijden in de lucht langer zijn waardoor er wel geslapen kan worden.

Iemand hier ervaring met het seizoen in Thailand? We willen naar Khao Lak, men zegt dat de beste reistijd dec/jan/feb met uitloop nov en maart. Is het daarbuiten ook echt ruk qua weer of meer zoals in het Caribisch gebied dat het ff een uurtje flink regent en daarna weer opklaart?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:03

purny schreef:
[ [url=m/4lHixz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo mooi is Marokko

Prachtig!

* noteert Marokko op t lijstje voor later *

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 10:21

WenK schreef:
Earth schreef:

Superbedankt voor je meedenken. Ik denk dat het inderdaad Thailand gaat worden. De vliegtijden naar Sri Lanka zijn ook echt ruk met een kleintje (1.00 landen op doha, 3.00 weer opstijgen en 5.00 op sri lanka). Naar Thailand met Emirates ook wel een nachtelijke overstap, maar die past net ff beter, ook omdat de tijden in de lucht langer zijn waardoor er wel geslapen kan worden.

Iemand hier ervaring met het seizoen in Thailand? We willen naar Khao Lak, men zegt dat de beste reistijd dec/jan/feb met uitloop nov en maart. Is het daarbuiten ook echt ruk qua weer of meer zoals in het Caribisch gebied dat het ff een uurtje flink regent en daarna weer opklaart?

Wij zijn buiten het regenseizoen gegaan maar wij hadden evengoed flink veel regen. := Ik kan je ook wel Koh Tao aanraden, dat vond ik echt zo machtig mooi. Klein, maar echt paradijselijke stranden. <3 Daar wil ik echt nog eens terug. Of wonen ofzo, gewoon omdat het zo prachtig is <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:09

Earth schreef:
Wij zijn buiten het regenseizoen gegaan maar wij hadden evengoed flink veel regen. := Ik kan je ook wel Koh Tao aanraden, dat vond ik echt zo machtig mooi. Klein, maar echt paradijselijke stranden. <3 Daar wil ik echt nog eens terug. Of wonen ofzo, gewoon omdat het zo prachtig is <3

Klinkt goed! Onder voorbehoud hebben we nu Khao Lak begin mei geboekt. We vliegen dan met Emirates.

Nog wel ondertussen een klachtenzaak lopen via Tui over de vakantie in Mexico.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 21:42

Leuk Earth! Wij gaan in februari alweer voor de 3e keer naar Costa Rica. Wij vinden het een heerlijk land. <3

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:12

Wij gaan as vrijdag naar khao lak, klein weekje en dan vliegen we door naar ho chi min

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:35

Hier zijn we begonnen met het boeken van verblijven/ huurauto en wat uitstapjes voor 3 weken Japan in januari met m'n schoonfamilie. De tickets zijn al binnen.
Als iemand nog mustsee's heeft voor de omgevingen Tokyo, Osaka/ Kyoto/ Nara en alles daartussen, laat maar weten :)

Daarnaast zijn m'n vriend en ik in discussie voor de campertrip aankomende zomer: rondje Zweden/ Noorwegen, richting Italië of Frankrijk/ Duitsland en Luxemburg

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:09

Ik ben vandaag begonnen met het plannen voor onze kleine roadtripje naar de UK volgend jaar September.

Het eerste deel hebben we al gepland van Harwich naar Bristol/ Bath om daar een aantal dagen te verblijven.
Dit omdat mijn zoon in Bristol heeft gewoont en graag weer eens terug wil.

Daarna willen we naar beneden zakken en dan wel richting de kust.
Ik heb diverse holidayparken al bekeken maar moet nog even een keuze gaan maken.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:39

Gaaf Domi_94. Japan staat bij mij ook wel hoog op het lijstje!

Ik ben nu in Marokko, gister aangekomen. Wist niet echt wat ik moest verwachten. Tot nu toe positief verrast.

Ondertussen al aan het plannen voor de vakantie in januari naar Lapland

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:38

Heerlijk die plannen voor de UK paddington!
Wij hebben het er vandeweek ook al over gehad waar we volgend jaar naar toe willen, weer richting noorden of richting Cornwall.
We hebben nog even :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:43

kosseh schreef:
Ik ben nu in Marokko, gister aangekomen. Wist niet echt wat ik moest verwachten. Tot nu toe positief verrast.

Prachtig land he...

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:59

Heeft er hier iemand ervaring met Nicaragua?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 16:18

Nee, lijkt me wel heel mooi.

Ik heb Costa rica nog steeds op de lijst staan maar even in afwachting avn mijn gezondheid. Dat gaat momenteel niet zo lekker en daardoor ben ik bang dat een rondreis te vermoeiend gaat zijn.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:59

@kosseh Ik ga aankomend weekend met mijn broertje een weekje lapland boeken in maart! :D

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 22:12

Earth schreef:
Nee, lijkt me wel heel mooi.

Ik heb Costa rica nog steeds op de lijst staan maar even in afwachting avn mijn gezondheid. Dat gaat momenteel niet zo lekker en daardoor ben ik bang dat een rondreis te vermoeiend gaat zijn.

Oh wat zou dat zonde zijn! Dankzij jou zijn wij daar ook naar gaan kijken en wellicht wordt dat de bestemming voor komende zomer. Eventueel met Panama of Nicaragua erbij, vandaar dat ik het vroeg. Voor Panama ga ik nu geen vliegtickets kopen, mij te onzeker.

Ik vraag me dus af hoe anders het allemaal is, of dat het redelijk dezelfde landen zijn qua landschap en cultuur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 22:51

Ja ik baal ook hoor, want het lijkt me zo tof. Maar onze rondreis in Zuid-Duitsland was ook al best pittig, dit is nog veel zwaarder door de afstanden en de warmte. Maar dan gaan we evengoed op vakantie naar een mooie plek, maar dan zal het minder actief worden en meer rondom het water. Snorkelen etc. Misschien wel weer Thailand. Maar sowieso Azië.