Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:44

Nee dat kan ik me voorstellen, volgens mij is Winterberg erg druk en niet altijd even veilig vanwege al het niveauverschil (of zelfoverschatting).

Wij zijn in een ander gebied in Italië geweest en het was er erg mooi én ze hebben inderdaad lekker eten langs de piste. Dus wat dat betreft een aanrader :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:44

Op mij kwam het idd ook zo over :P

Maar angst maakt het wel lastiger :j maar als het nog steeds zo lastig gaat; sta je dan wel met je goede been voor? Sommigen prutsen heel lang en lukt het steeds niet en als je andersom gaan staan blijkt het ineens makkelijker te gaan.

Ik snap wel die angst bij winterberg, daar komen echt debielen voorbij := het is echt slalommen om de sukkels heen :')

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 13:47

Ik heb dus niet echt een voorkeur qua been. Kan met beide voor staan en de bochten maken als ik de kans krijg :P

Vriend staat links voor dus vorig jaar besloten dat ik ook links voor moet staan. Dan kan ik hem makkelijker volgen als hij mij helpt.

Klinkt goed Hillie, het eten op de piste haha. Ik las over Val di Sole dat het geschikt is voor beginners. :))

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:52

Snorlex schreef:
Hilli schreef:
Op basis van wat je schrijft komt dat zo over. Twee weken les en je kunt alle kanten op zonder kerstbomen ;-) te hoeven tekenen op de piste.

Oké: ik stuntel met de bochten ondanks de lessen omdat ik voorkeur heb voor been wisselen in plaats van echt de bochten te maken. Winterberg geeft mij niet echt de rust op de piste die ik nodig heb :')

Bij skigebied met langere/bredere afdalingen en minder volk is mijn vermoeden dat ik beter en sneller de bochten ook onder de knie krijg. Vandaar mijn wens om in de toekomst een dergelijk skiegebied op te zoeken waarbij Italië op de een of andere manier mijn voorkeur heeft.

Ik kan je in Italië het plaatsje/gehucht Plan de Gralba aanbevelen. Het is verbonden met de Sella Ronda maar het gebiedjes opzich zelf is lekker rustig. Je hebt er een aantal mooie brede blauwe afdalingen waar je echt goed kan oefenen. Plan de Gralba ligt op ongeveer 10miniutjes met de auto van Selva(Wolkenstein). Ik heb daar de afgelopen paar jaar in een hotel gezeten maar die is ee helaas mee gestopt :(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 18:13

Ik heb vandaag de eerste dag geskiet, gister nog de apres ski ingeweest zonder op de latten gestaan te hebben haha.

Vandaag begonnen met een blauw bospad, fijn om ff in te komen. Uiteindelijk wat rode gepakt, waren redelijk stijl. Merk wel dat ik even nodig had om in te komen. Harakiri was gesloten want het sneeuwt al heel. Hebben vgm heel de week sneeuw behalve 1 januari zon..... maarja 1 januari ..

Gaan zo naar fackellaufe en dan weer de apres ski in.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:08

Goedenavond. Hier wat stilletjes want ziek. Vandaag tweede keer dokter en aan de ab gezet. Alsje doet meteen goed doen. Bijholte keel en longontsteking. Al paar dagen hoesterig. Maar daardoor dus.

Net weer vuurwerk hier vanwege 50 jaar flaine. Rustig doen. Niet meer skieen helaas ging net zo lekker
Zitskiles was een uur loopband eigenaar deed moeilijk opeens was wel gaaf. Dat is inmiddels opgelost. Tweede uur op skis les veel geleerd. Al twee keer stukje blauwe piste gedaan en de groene gaan nu beter

Ipv vallen en lopen en slik help nu beetje plezier

Voor jullie rustig oud en nieuw.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 20:53

Afbeelding
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:16

Wauw wat een uitzicht daar, die van mij is ook mooi :')

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 21:42

Tjsa of goede sneeuw of mooi weer :+

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:31

De sneeuw is alsof je constant off piste zit, ijs en bulten overal. M’n benen werken flink haha! Maar morgen zon!!!! Eerste uren op de piste zullen top zijn maar die haal ik niet.

Veel plezier vannacht iedereen!!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 16:46

Ik kon zo snel geen wintersport topic over 2019 vinden dus ik vraag het hier even :D .
Iemand hier ervaring met de skikleding van Lidl?
Ga in maart voor het eerst sinds jaren weer skien dus moet alles nieuw aanschaffen, aangezien ik waarschijnlijk niet elk jaar zal blijven skien wil ik niet te diep in de buidel tasten. Maar een beetje fijn spul is wel welkom natuurlijk :D .

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:09

Alleen met de thermo spullen van de lidl en die waren wel goed :j

Dizzy505

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:13

Vorig jaar had iemand bij ons in de groep een ski pak van de lidl, dit beviel prima.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 19:37

Geen ervaring met de Lidl, wel met de skikleding van de Scapino. Kost ook weinig en doet zijn werk prima.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 20:59

Dat is ook een redelijke opsomming voor het spul van de Lidl.
Je moet er alleen tegen kunnen dat een kwart van de piste hetzelfde aan heeft ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:02

Het werkt prima, houd je warm en droog enzo. Je merkt alleen wel dat het goedkoop is. Maar voor die ene keer dat je gaat hoeft dat niet perse erg te zijn.

Ik heb ook een lidl skipak voor de peuter.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:08

Wij hebben jaren jassen en broeken van de Lidl, prima hoor. Ik draag een van de jassen ook wel bij het rijden, even wassen en mee op skivakantie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 02:26

Afbeelding

De enige dag zon was gisteren. Vandaag weer terug in de realiteit van deze vakantie: sneeuw, sneeuw en oh ja nog meer sneeuwbuien!

Ook hele erge storm vandaag gehad en zijn maar km half 3 in de apres ski gaan zitten :brr:

Zo hoort het er schijnbaar uit te zien:

Afbeelding

Maar dit is ons zicht al 5 dagen :')

Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 07:50

Wij hebben eergisteren prachtig weer gehad en gister sneeuwstorm. De liften waren gesloten, in de loop van de ochtend gingen en een paar open en tussen de middag ging alles weer dicht.
Heb gelukkig nog 1 piste kunnen doen, maar dat was echt niet grappig. Bij windvlagen zag je letterlijk niks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:42

Jemig klinkt niet als fijn weer. Hopelijk nog wel beter even.

Wij hebben alleen maar zon en aardig windstil weer gehad. Wel frisjes gister. Was eigenlijk al einde vakantie. Appartement moest leeg. Maar door flinke ziekte hier paar dagen ski loos. Kon gister pas laat nieuwe ab ophalen. Tussentijds zwaar illegaal nieuwe skies getest (glad) en dat ging tussen de hoestbuien door verrassend goed. Slim nee( bijholte keel en beginnende longontsteking en eerste ab die verkeerd viel. Leuk dagje overgeven) fijn ja. Ben goed vooruit gegaan. En kan nu zeggen dat ik geen starter meer ben maar een beginner. Hihi ga nog steeds traag maar met meer controle. Vandaag in ander stuk misschien een groene afdaling doen als dat kan tenminste en dan langzaam richting huis

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 09:57

Josien_ schreef:
Ik kon zo snel geen wintersport topic over 2019 vinden dus ik vraag het hier even :D .
Iemand hier ervaring met de skikleding van Lidl?
Ga in maart voor het eerst sinds jaren weer skien dus moet alles nieuw aanschaffen, aangezien ik waarschijnlijk niet elk jaar zal blijven skien wil ik niet te diep in de buidel tasten. Maar een beetje fijn spul is wel welkom natuurlijk :D .

Lidl is prima voor als je niet teveel wilt uitgeven. De waterdichtheid is goed, ook na wassen met speciaal spul. Mijn zoons hebben het 1 week aangehad met leren snowboarden. Erg veel contact gehad met de sneeuw, maar bleven lekker droog en warm.

Voor degenen die nu in de sneeuwstormen zitten, wat jammer zeg! Sneeuw is fijn, maar teveel niet natuurlijk. Hopelijk nog een paar goede dagen nu, al las ik net dat er alweer een sneeuwdump aankomt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:00

Flaine heeft daar dringend behoefte aan.aan verse sneeuw.alleen hier nog zeker een week zon en kou. Ligt nog meer dan voldoende maar wordt wat ijzighier en daa

Gister zowaar passende sokken gevonden. Al twee jaar naar op zoek. Het ene paar dat nog bruikbaar was zijn gaten ingevallen deze week.Prijs maar eindelijk ruim genoeg van boven. En ach de sokken van franse skiteam van de os :')
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-01-19 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:03

Ijzig is niks. Dan hoop ik voor Frankrijk op verse sneeuw. In Oostenrijk is het geloof ik flink bezig nu. Gister was Oberstdorf op tv, daar sneeuwde het ook flink.
Wel fijn dat je nog even wat hebt kunnen skiën, Karuna!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:06

Toch heb ik liever ijs dan van die papsneeuw.

Baal na het zien van jullie foto's wel dat ik dit jaar weer niet ga.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:10

Ijs is hier op sommige plekken zo dat paar pistes dichtzijn na zware ongevallen.terecht ook. Rood hier is zwart in Oostenrijk en als dan deels alleen ijs is valt er niks te remmen. Ook leraren hier vermijden aantal pistes daardoor wegens te gevaarlijk

Nu is hier zoveel uitwijk mogelijk dus altijd wel wat te skien zonder teveel ijs gelukkig.