Wintersport 2015- 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 18:09

Ik heb mijn hart verloren aan Gelos! Wat een onwijs fijn, leuk en vriendelijk gebied is dit! <3 <3 <3

Afbeelding

dees20

Re: Wintersport 2015- 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:00

Hallo allemaal!

Vanochtend teruggekomen uit Gerlos, met werk gaan we ieder jaar 3 dagen skien. (Als je ingeloot wordt tenminste :) ).
Ongeveer 6 jaar geleden was mijn eerste wintersportvakantie naar Gerlos. Dat heb ik toen als geweldig ervaren vandaar dat ik super enthousiast was dat we met werk naar Gerlos gingen. Ik vond het helaas tegenvallen .....
Ik denk dat het komt omdat ik in de tussentijd meer wintersportgebieden gezien heb.
2 weken geleden was ik in Mayrhofen, geweldig vond ik dat! Wat een keuzes aan pistes!
In Gerlos was dat iets minder, we wilden naar Köningsleiten skien vanaf Gerlos maar hadden ook wat beginners mee, dat werd erg lastig omdat er alleen een zwarte piste vanaf Gerlos richting Köningsleiten was... Uiteindelijk met liften op kunnen lossen, wel jammer.

Ook ben ik geweest in Saalbach-Hinterglemm, Kirchberg, Avoriaz, Val Thorens.
Kirchberg vond ik erg tegenvallen. De pistes in Frankrijk vond ik geweldig, de apres ski in Oostenrijk weer beter!

Mijn vriend inmiddels besmet met het wintersport virus door de trip naar Mayrhofen. Waarschijnlijk wordt dat hem volgend jaar ook wel weer....

Nog een vraagje, ik heb besloten om eigen ski schoenen aan te schaffen omdat ik soms met de verhuur toch wel nare schoenen aan heb.
Heeft iemand tips om ze ergens aan te laten meten? Een wintersportzaak met goede service?
Omgeving Leiden graag :).

Bedankt!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:03

Duijvestein wellicht?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:46

Eurofuncenter in Alblasserdam (volgens mij zitten ze ook in Zevenhuizen, dat is dichterbij leiden denk ik?). Ik heb vacuüm fit schoenen, die worden dan verwarmd rondom je voet :)

Lekker hoor skiën met je werk!!
Jammer dat gerlos een beetje tegenviel.
Ik denk dat ik zelf Saalbach Hinterglemm het leukste vind :)

tofferuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 17:26

Ik heb salomon custom fit's heerlijke schoenen

Ik heb alles zelf, schoenen, ski's en stokken, gewoon om dat het zo fijn is om met eigen materiaal van de berg af te sjeezen, je weet precies wat je eraan hebt.

tip: koop er direct een setje goede zooltjes in, dat heeft mij het eerste jaar veel ellende gegeven! Maar heb nu zowel de schoenen als de zooltjes op maat, en dat skiet heerlijk!

Wij gaan eigenlijk altijd naar ovronnaz (valais, zwitserland) omdat mijn opa en oma daar een appartement hebben, maar het lijkt me geweldig om ook eens naar oostenrijk te gaan.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:15

Wij zitten nu in ValTho weg te smelten in de zon ;). Of nee vanochtend voor het eerst wat mist. Mijn vriend is op de 2e dag geblesseerd geraakt dus we maken heel wat minder km dan normaal (voor m'n gevoel). Maar de ijsblokjes-pistes zijn ook niet echt comfortabel op m'n snowboard. De skiërs zijn echter helemaal in hun nopjes met de keiharde pistes.

Ik wens elke avond voor een metertje verse sneeuw maar het wil nog niet erg ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:15

dees20 schreef:
Hallo allemaal!

Vanochtend teruggekomen uit Gerlos, met werk gaan we ieder jaar 3 dagen skien. (Als je ingeloot wordt tenminste :) ).
Ongeveer 6 jaar geleden was mijn eerste wintersportvakantie naar Gerlos. Dat heb ik toen als geweldig ervaren vandaar dat ik super enthousiast was dat we met werk naar Gerlos gingen. Ik vond het helaas tegenvallen .....
Ik denk dat het komt omdat ik in de tussentijd meer wintersportgebieden gezien heb.
2 weken geleden was ik in Mayrhofen, geweldig vond ik dat! Wat een keuzes aan pistes!
In Gerlos was dat iets minder, we wilden naar Köningsleiten skien vanaf Gerlos maar hadden ook wat beginners mee, dat werd erg lastig omdat er alleen een zwarte piste vanaf Gerlos richting Köningsleiten was... Uiteindelijk met liften op kunnen lossen, wel jammer.

Ook ben ik geweest in Saalbach-Hinterglemm, Kirchberg, Avoriaz, Val Thorens.
Kirchberg vond ik erg tegenvallen. De pistes in Frankrijk vond ik geweldig, de apres ski in Oostenrijk weer beter!

Mijn vriend inmiddels besmet met het wintersport virus door de trip naar Mayrhofen. Waarschijnlijk wordt dat hem volgend jaar ook wel weer....

Oehoeheoe geen slecht woord over Gerlos he ~~}> (niet vervelend bedoeld) De zwarte piste is idd een uitdaging maar met de lift is het toch prima te doen? Saalbach was echt niet mijn gebied, wat een verschrikking.

Dee_Es, vreselijk he die harde pistes met het board! Vind dat helemaal niks en board dan ook echt niet met plezier.

Over de schoenen, ik ben helaas pindakaas gezegend met een 'officiële' maat 42-43. Met de normale schoenen pas ik 9 van de 10 keer de 41 alleen zijn ze in snowboardschoenenland nog niet zo ver dat ze de vrouwen schoenen groter maken. Ik heb nu de laatste 2 jaar Thirthy Two's mannenschoenen aan. Grote probleem is, is dat deze schoenen te breed voor mijn voeten zijn en ik in de schoenen iedere kant op zwabber. Gelukkig mag ik de schoenen terugbrengen en weer eens wat anders proberen. Heb er echt al zoveel geprobeerd en aangehad maar ik blijf kramp en pijn in mijn voeten houden, ook met de gemaakte zooltjes erin.

Zo heel verhaal maar ik ben er goed klaar mee met de schoenenproblematiek.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:49

Oke oke oke, het seizoen mag dan bijna afgelopen zijn, dat betekent niet dat we aan alvast kunnen beginnen met de voorpret voor 2017!

Wij gaan wederom 2x, 1x naar val thorens in januari en 1x naar Italië! Italië is al helemaal geregeld maar val thorens is voor mij een onbekend gebied.

Heeft iemand tips voor accommodaties? Liefst met een sauna/zwembad :-)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 09:34

Wij zijn in Val Tho vorig jaar verbleven in een chalet van Montagnettes. Nu dacht ik dat er bij in dat complex ook iig een sauna was, maar dat zie ik nu nergens terug :o
Ze hebben ook hotels, volgens mij zijn die nog wat luxer dus daar zou je ook goed moeten zitten :)

Om te lunchen kan je het beste naar de 360, daar is het eten en drinken nog redelijk geprijsd, de andere tentjes op de piste zijn een stuk duurder.

:= Wel een beetje gek om nu aan wintersport te denken, we hebben net onze huwelijksreis naar tropisch oord geboekt dus mijn hoofd zit vol met warme zee, koraal en schildpadden en leguanen :D