Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 06:35

Wauw wauw wauw.. Meer kan ik er niet van zeggen...

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:11

Na lang dromen en werken om wat centjes te sparen, heb ik dan eindelijk mijn ticket geboekt! 3 december vlieg ik via Hong Kong naar Nieuw-Zeeland :D
Het plan is om maximaal een jaar een beetje te werken (liefst paard gerelateerd, maar ook ander werk om geld te verdienen) en een beetje te backpacken. Maar voornamelijk op en top gaan genieten! Misschien plak in er aan het einde nog Bali aanvast, maar dat zie ik allemaal wel tegen die tijd :)
Kan het nog niet helemaal geloven dat ik dat ticket ect heb geboekt, maar dat komt wel xD

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 13:10

Wauw Canada!

Ik ga dit jaar nog verhuizen naar de VS! Heb via mijn schoonvader een baantje voor eerst 10 uren in de week gekregen.

Heb er super veel zin in!

Ga in een dieren opvang werken, geen gewone dierennopvang maar een opvang die de dieren opvangt die asiels niet willen hebben. Voornamelijk verboden dieren die als huisdier zijn gehouden. Voornamelijk kleine aap soorten , kat achtigen en reptielen. Ik kom daar op kantoor te zitten en moet een deel van het eten voor de dieren regelen en de opslag daarvan. Grootdeel van het eten is donatie van supermarkten etc, overdatum fruit beschadigd fruit etc.

heb er super zin in!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:18

Wow Tweety, klinkt echt enorm leuk daar! Kijk je er een beetje naar uit om terug te gaan werken op die reining breeding farm want ik herinner me dat je daar in het begin niet zo goed kon aarden..

Myrt3: Ga je op goed geluk naar Nieuw Zeeland of heb je er ook al een job gevonden?

NYC: Klinkt leuk! Wanneer vertrek je? :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:23

Valeriej schreef:
Myrt3: Ga je op goed geluk naar Nieuw Zeeland of heb je er ook al een job gevonden?

Nou, op dit moment ben ik me nog even aan het oriënteren. Het liefst wil ik al een adresje geregeld hebben om te beginnen, en dan het liefst ook betaald. Zit al op verschillende websites te kijken of er wat langs komt. Ook ga ik met een organisatie die helpt met het vinden van werk, dus dat is weer een fijne geruststelling!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:20

SpikkelFire schreef:
@ImkeTarek; voornamelijk overal binnenstappen en vragen voor werk. Verder http://www.gumtree.com.au en aanplakbriefjes in hostels lezen. Waar begin je in Australië?

Ik begin in Quirindi, een dorp in de buurt van Tamworth. Daar ga ik helpen bij een jong stel (25 en 30). Hij is hoefsmid, zij traint jonge paarden en doet aan trickriding (jaaa, ga ik ook leren :D ). Verder hebben ze nog het een en ander aan klein vee.

Aangezien in Tamworth Leconfield zit (jack-and jillaroo school), wil ik dit ook gaan doen, in december. Vanuit daar hoop ik op farms te kunnen gaan werken. Ik weet dat het zonder ook kan, maar Leconfield lijkt me het ultieme ponykamp :p.

16december ga ik naar Perth, sowieso tm kerst, om daar n vriend en zijn familie op te zoeken die daar wonen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 22:53

@ myrt3, super dat je de stap gezet hebt en je vliegticket geboekt hebt! Daar begint het avontuur mee! Ik weet nog goed hoe ik me toen voelde. Het voelt zo onwerkelijk en zo voel ik me soms nog, haha. Het is bijna surrealistisch. Ik wens je alvast héél veel succes en plezier. Hou ons zeker op de hoogte van je plannen! NZ en Australië staan nog steeds hoog op het lijstje. Met welke organisatie werk je samen?
Wanneer mijn visa voor Canada vervalt en ik kan niet blijven (ik ben aan het uitdokteren of er niet een manier is om te blijven :o haha, waarschijnlijk niet, maar toch), dan ga ik waarschijnlijk naar NZ of Australië. Heb de reismicrobe te pakken :D ;)

@ NYC, wow klinkt helemaal geweldig! USA staat hoog op de verlanglijst, alleen werken ze daar niet met een WHV, dus ga ik waarschijnlijk gewoon wat rondreizen daar wanneer ik er de kans voor krijg (mijn tripje LA - San Francisco - Hawaï is het begin haha). Wanneer vertrek je?

@ Valeriej, ja ik kijk er best wel naar uit om terug te gaan naar de reining breeding farm. Gezien ik als workawayer ga, zal de druk niet zo hoog liggen. Krijg dan wel niet betaald, maar hopelijk kan ik ergens in de buurt een parttime baan vinden. Kijk er helemaal naar uit om mijn droompaard weer te knuffelen (echt had ik geld... dat is namelijk hét paard voor me *zucht*) en reinig te rijden :D En ergens ben ik ook blij dat ik er niet het hele jaar ben geweest. Nu heb ik de unieke ervaring als wrangler mogen meemaken en daar ben ik héél blij om! Het is als een droom die uitkomt.

@ ImaTarek, klinkt ook super seg! De Jack- and jillaroo school in Leconfield staat ook op mijn lijst ;) haha. Heb iemand gekend die daar geweest is en zij vond het daar super. Ze kon meteen ergens aan de slag als ze wou. Maar ze was daar enkel op doorreis, dus ja.

Hier in Ashcroft, Canada gaat alles goed. Alleen slaap ik heel erg slecht de laatste tijd en dat begint nogal zwaar te wegen. Iemand slaap tips? Haha.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:30

De planning was 1 december, gaat mijn verblijfs vergunning in.

Na 2 jaar wachten wil ik wel eerder! Heb het er al met vriend over gehad begin oktober.

Als laatste grote ding moet ik mijn auto nog verkopen. De rest zijn allemaal kleine dingetjes.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:40

Gisteren is mijn paard er heen gegaan. Het is goed gegaan en hij is veilig aangekomen!!

Behalve bezweet van de landing en de warmte in de container was er niets met hem aan de hand. :D

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 12:31

NYC: Dat moet een lange reis geweest zijn! Hoelang is hij onderweg geweest?

Myrt3: Ik kende ook een organisatie waar ik mee wou gaan, maar heb uiteindelijk besloten om het niet te doen, maar zij zochten in New Zeeland mee naar jobs op paardenboerderijen waar je dan kon helpen. Je werd er dan ook voor betaald. Als je wil weten welke organisatie dit was, kan ik het wel even opzoeken.

Tweety: Ok, dan is het goed! Ik kan geloven dat je het leuk gaat vinden om terug reining te kunnen rijden. Hier in Be zijn die mogelijkheden er jammer genoeg te weinig vind ik (of je moet al een eigen paard kopen natuurlijk).

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:31

Ik ben nu alweer ruim 3 weken in Engeland en het is hier fantastisch! Ik zit bij een erg leuke familie en in een erg leuk dorp, East Horsley. Het meisje dat ik help is ook heel erg leuk. Ik help de buurvrouw (nouja, niet echt dan, maar wel bijna :P) op de zondag met de paarden. Paddocks uitmesten. Krijg ik een vergoeding voor. Naja, vegoeding, het is echt heel erg veel, eigenlijk belachelijk veel maargoed... Vorige week mocht ik op haar paard rijden. Een Engelse Volbloed (ex-renpaard). Dat was wel echt super leuk! Het is een geweldig lief persoon.

De treinverbinding is hier super. Het is ongeveer een kwartiertje lopen naar het station. In een kwartier ben je in Guildford en in een uurtje ben je op Waterloo Station. En dat zonder overstappen! Ik ben vorige week zaterdag ook naar London geweest. Ik heb er even wat rondgelopen om vanuit een andere plek op de underground te stappen naar Uxbridge (Battle of Britain bunker). Ik vond het eerst wat eng op de metro ivm. ervaringen in Parijs, maar het viel allemaal hartstikke mee! Door allerlei verbouwingen kon ik de Battle of Britain bunker niet vinden/bereiken, dus iemand gevraagd. Deze Australiër bracht mij helemaal naar de bunker toe. Het was best een eind lopen nog! Stomme verbouwingen... Maargoed, wel een leuk gesprek gehad.

Mijn Engels word ook steeds beter en ik word elke keer weer zelfverzekerder in mijn praten. Ik ben ook niet meer zo bang om fouten te maken. Vanaf volgende week begin ik met een English Course. Ik moest daarvoor een test doen, voor op welk niveau ik was. Het was echt heel erg makkelijk. Gewoon de basisdingen die je op school leert, het was vooral werkwoorden. Je kreeg zinnetjes en daar zat een gap in. Die Gap moest je invullen met A, B, C of D. Bij heel veel vulde ik de zinnen al in voordat ik de mogelijke antwoorden had gezien :') Nouja, ik zit met 5 anderen in de advanced class.

Ook ben ik vrijwilliger in een charity chop. Wat is dat leuk zeg! Ik heb nog maar een dag gewerkt dan, maar iedereen is daar geweldig lief.

Ik heb het hier echt naar mijn zin en de kans wordt steeds groter dat ik ooit ga emigreren naar Engeland...

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:49

tweety_be schreef:
@ myrt3, super dat je de stap gezet hebt en je vliegticket geboekt hebt! Daar begint het avontuur mee! Ik weet nog goed hoe ik me toen voelde. Het voelt zo onwerkelijk en zo voel ik me soms nog, haha. Het is bijna surrealistisch. Ik wens je alvast héél veel succes en plezier. Hou ons zeker op de hoogte van je plannen! NZ en Australië staan nog steeds hoog op het lijstje. Met welke organisatie werk je samen?
Wanneer mijn visa voor Canada vervalt en ik kan niet blijven (ik ben aan het uitdokteren of er niet een manier is om te blijven :o haha, waarschijnlijk niet, maar toch), dan ga ik waarschijnlijk naar NZ of Australië. Heb de reismicrobe te pakken :D ;)

Het voelt inderdaad nog onwerkelijk. Het in optie zetten van mn tickets had meer impact. En nu dan echt geboekt en kan het nog niet echt geloven eigenlijk haha. Ik ga met Australian Backpackers. Puur omdat ze gewoon zoveel voor je kunnen betekenen, zoveel goede verhalen over heb gehoord en toch wel voor het thuisfront een fijne gedachte is dat er een organisatie achter je staat. En natuurlijk zal ik huur updates geven. Vind het ook echt heerlijk om de verhalen van iedereen te lezen (ben voornamelijk een stille mee lezer haha).
Mocht je naar NZ gaan binnen nu en eind december, kunnen we misschien wel meeten haha!

En @ Valeriej, super bedankt voor je aanbod, heb alleen al een organisatie geregeld :)
Ze zeiden ook, waarom het wiel zelf opnieuw uitvinden als er al zooooveeeel mensen dat hebben gedaan en eventueel geoptimaliseerd, dus vandaar toch maar gekozen voor de makkelijke weg, hihi!

Nu rustig aan lijstjes maken van dingen die ik moet regelen/uitzoeken.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:00

Leuk, weer wat nieuw leven in dit topic!

Ik vertrek al over 10 dagen naar Oostenrijk! Heel veel zin in maar toch twijfels of dit wel leuk gaat zijn.. vorige keer viel zo tegen in die familie. Blijft natuurlijk altijd afwachten of iets leuk gaat zijn maar het is zo zonde van mijn tijd en moeite om dan weer zo'n tegenslag te krijgen. Maar we zullen zien! En anders heb ik leuk werk om naar terug te keren (hoop ik haha).

Ik heb voornamelijk zin om wat uit de sleur te komen, gezonder te leven, nieuwe mensen ontmoeten.. genieten van de natuur!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:51

Ga je weer naar dezelfde familie dan ZusJacobs? Denk dat het beste is om er gewoon neutraal heen te gaan en lekker je ding doen:) makkelijk gezegd vanaf m'n telefoon. Maar je snapt t wel..
10 dagen is al bijna! Al begonnen met inpakken enzo, en hoe lang ga je?

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:33

wat leuk omdat ze allemaal te lezen van iedereen.
ik ben over 2 maanden werkloos. en ik zou graag voor 3 maanden naar buitenland willen (liefst spanje)

heeft iemand tips of iets waar ik kan kijken op internet ? of heeft iemand een adres je voor me?

in 2007 ben ik naar Amerika geweest. Dat was helaas niet zo goed bevallen.
Het liefst zou ik via een organisatie willen. Omdat Amerika niet goed verlopen was.

Ik zou daar gaan werken met paarden. Het meisje waar ik contact mee had voordat ik ging kwam ook uit Nederland. ze was zelf ook iets van 24, en ik was toen 19. we hebben maanden mail en bel contact gehad. ik had wat research gedaan. meiden gesproken die daar ook zijn geweest, het leek allemaal zo mooi. eenmaal daar begon het al. er zit nogal wat tijd verschil in nederland en Amerika. dus ik had een behoorlijk jetlag. ik kwam daar aan om 23.00 uur. (nederlandse tijd was het 5 uur in de ochtend)
ik werd dag erna wakker om 11 uur. toen zat dat meisje al te zeiken waar ik bleef (ze praatte trouwens alleen maar Engels tegen mij. ) ik gewoon Nederlands naar haar. normaal eten kwam er niet van. ik moest maar gelijk aan de bak. zij leefde voornamelijk op snickers en red bull. de eigenaar verbleef in een luxe camper naast het huis (huis was een bouwval) zou ranzig en vies. ik sliep op een lekke luchtbed. alles draait daar om geld. ik vond het ook zo sneu voor de paarden.
dat meisje wilde zo snel mogelijk naar nederland. omdat ze haar ouders al 3 jaar niet gezien had.
ze moesten eens weten hoe hun dochter leefde daar. gewoon triest en ook vooral de paarden.
ik was het na een week zat en wilde naar huis. woest was ze. want daar ging haar plannetje.
gelukkig bracht ze me wel naar het vlieg veld. was 2 uur rijden. en geen woord zeggen.
mijn mobiel deed het daar niet en mijn laptop niet. dus ik had daar een mobiel gekocht op haar kosten. want zij wilde hem wel betalen (35 dollar) die moest ik terug geven eerder wilde ze me niet brengen naar vliegveld. eenmaal daar zei ze alleen maar dat ik snel uit moest stappen en weg moest gaan. want anders zou ze en boete krijgen.

ondanks dit zou ik het graaf weer doen, maar dan niet zo ver..haha..en goed geregeld ;)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:02

myrt3 schreef:
Ga je weer naar dezelfde familie dan ZusJacobs? Denk dat het beste is om er gewoon neutraal heen te gaan en lekker je ding doen:) makkelijk gezegd vanaf m'n telefoon. Maar je snapt t wel..
10 dagen is al bijna! Al begonnen met inpakken enzo, en hoe lang ga je?

Nee absoluut niet naar die familie in Duitsland, zo smerig dat het daar was.. Sorry maar zo wil ik niet leven. Daarbij was daar ook weinig nieuws te leren. Ik ga nu naar Oostenrijk naar een schapenherder, ben benieuwd. Geen idee wat ik kan verwachten, als dit niks is ga ik naar Zweden naar een huskyranch of gewoon weer terug nog wat maandjes werken (bevalt me wel). W'll see!

Caithlynn@

Jammer dat je gelijk vertrokken bent, je had vast een betere plek kunnen vinden! Toch duur grapje even heen en weer vliegen.
Ik gebruikt zelf Workaway.info maar je hebt er genoeg!

Steph_Lana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 13:45

ja dat was zeker jammer. maar wel een ervaring rijker. haha.

Een huskyranch lijkt me ook wel leuk zeg!!

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 13:38

Hoi,
Ik kom het topic ook even binnenvallen, leuk topic! Dit jaar doe ik examen havo en het leek me leuk om een een jaartje in het buitenland te werken (het liefst met paarden), nu ben ik alleen nog maar 16 en vroeg me af of er bokkers zijn die rond deze leeftijd in het buitenland zijn gaan werken en vooral ook of er adressen zijn die hier voor open staan. Heb niet het hele topic gelezen dus sorry als ik in herhaling val :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:51

Nog 4 daagjes!! Zo'n zin om daar in de natuur te zitten :)

Mobiel besteld die goedkoper is pm, auto krijgt nog winterbanden en net grote beurt gehad, ik ben er klaaaaar vooooor!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:54

Ik zoek voor de stal waar ik werk in Qatar nog junior instructors! Belangrijk dat je goed Engels spreekt, ervaring met NH/Parelli bij voorkeur, lesgeef ervaring niet noodzakelijk, maar goede communicatie skills wel.
Leeftijd 21-29 ish.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:12

Wauw Tweety-be, die fotos! Dat is echt mijn droom. Waanzinnig!

Spannend Myrthe, met het boeken van een ticket wordt het wat echter allemaal. Heb je al uitzicht op wat plekjes? Of ern grof plan?

NYC, dat klinkt als een tof baantje! Fijn ook dat je meteen werk hebt! Je kunt altijd verder zoeken naar iets anders, of met meer uren. Fijn dat je paard goed is aamgekomen! Hele zorg minder lijkt me!

Zus-jacobs, ben benieuwd naar je ervaring in Oostenrijk. Het land vind ik prachtig. Vooral open minded erheen gaan!

ImkeTarek, wow dat klinkt ook heel tof! Van beide kun je veel leren denk ik!

Heidy-wilco, fijn dat het zo goed bevalt! Klinkt goed allemaal. Ikdenk dat het durven praten het belangrijkste is, alles precies goed hebben komt later wel.

Wow caithlynn, dat was wel een minder fijne ervaring...

Ilsa, er zullen vast wel plekken zijn die er voor open staan. Waar ik ben geweest is het wel 18+

Volgens mij heb ik iedereen gehad, sorry als ik iemand ben vergeten!

Naar canada zou ik nog echt graag willem. Maar ik heb toch ook wel wat heimwee gehad de afgelopen keer. Eerst maar weer sparen en dan komt het vast wel op mijn pad.
In november ga ik een week terug naar Frankrijk om op de boerderij te passen. Daar heb ik wel zin in!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 22:45

Leuke lange post weer xLaura! :)

Als jullie trouwens mij (of nouja.. Wilhelm) willen volgen kun je op deze pagina kijken/lid worden:
https://www.facebook.com/WilhelmIsTravelling?fref=nf

Wilhelm reist met verschillende mensen mee en voorlopig blijft hij nog bij mij :) Ik ga proberen zijn site wat up to date te houden en genoeg foto's te plaatsen!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 14:03

Hallo allemaal!

Het is enorm lang geleden dat ik hier weer wat geplaatst heb. Ik ben intussen alweer bijna 5 weken thuis, en mijn eerste tentamen is alweer achter de rug. Ik kwam op een dinsdagavond terug, en op woensdagmiddag zat ik alweer op de universiteit. Dat was wel even back to reality na 5 weken in het prachtige Italië geleefd te hebben. :o

Ik heb echt veel meegemaakt in Italië. Veel mooie dingen, zoals ritten bij zonsopgang, de prachtige omgeving en de vele leuke kinderen/volwassenen die ik met veel plezier lesgegeven heb. Daarnaast is helaas ook het eigen paard van de eigenaar overleden wat heel heftig was. Na een zware koliekoperatie en twee weken in de kliniek heeft hij het helaas niet gered. Ik heb veel werk voor haar opgevangen in die tijd, zodat zij naar de kliniek kon. Ik heb 7 dagen per week van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds gewerkt, met natuurlijk de siësta vrij. Ik heb 2 hele dagen vrij gehad om de steden in de buurt te bezoeken. Het was natuurlijk hoogseizoen, dus ik kan wel zeggen dat ik keihard heb gewerkt. (heeerlijk om alles te kunnen eten wat je wilt, zonder te hoeven nadenken dat het te vet/te veel of te slecht voor je is:D haha) Ze willen me graag de hele volgende zomervakantie terug, maar ik wil zelf eigenlijk liever een andere ervaring opdoen heel ergens anders op de wereld. Ik vind het namelijk heel leuk om dingen te leren, en om kennis te maken met verschillende disciplines binnen de paardenwereld, de cultuur en mensen in verschillende landen.

Helaas heb ik alleen tijdens de zomervakantie echt tijd om te reizen, wat me beperkt tot 8 weken. Ik ga dus het aankomende jaar op zoek naar een nieuwe plek om een maand/anderhalve maand te werken en mee te draaien. Mijn plan voor nu (voorlopig) is om 2 weekjes terug te gaan naar Italië.

Ik vind het heel leuk om al jullie reisverhalen te lezen! Zo kom ik misschien zelf op een idee voor een land/discipline of misschien loop ik wel tegen een leuke vakantiebaan op. Iedereen die nu in het buitenland is, geniet ervan! Als iemand nog iets weet voor de zomer (wat nog wel heel lang duurt, maar ik kan het proberen) dan hoor ik het graag!

Liefs, Kim

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:21

Wat een prachtige verhalen om te lezen !! :D
Hier in DK bevalt het ook nog ontzettend goed..
Zijn super leuke ponys om mee te werken!
Heb nog zeker geen spijt gehad de stap toch te hebben gezet.
Misschien ook wel erg veel geluk gehad met het bedrijf.
Maar ik lees graag meer van jullie fantastische avonturen :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 02:36

Ik ben ondertussen verhuisd naar Melbourne en druk op zoek naar een baan. :)