USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:30

Ons lijstje tot nu toe wat we willen doen met mn kleine man en voor ons zelf iemand nog sugesties wat leuk te doen is met een kleine van 5 jaar :D
- central park zoo
- american history museum
- top of the rock

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:48

MacavityL schreef:
Check wel of je AT&T bereik hebt waar je heen wil gaan.
Ik dacht dat hij juist voor het bereik AT&T, zal het eens tegen hem zeggen.
De langste tijd zitten we in Florida en bij Boston, maar natuurlijk ook in het hele gebied daar tussenin. Dus eigenlijk overal, vooral onderweg is het prettig.

Sloffiee, ik weet dat er op veel plekken kinder/doe musea zijn. Ik kan je geen specifieke namen geven, maar via internet zijn ze vast te vinden. Mijn nichtje en neefje blijven dat leuk vinden (4 en 7 jaar).

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:36

sloffiee schreef:
hahaha ja,.ik Bedacht ook maar wat :P
we willen in de week dat de herdenking is van 9.11 ;) :j

Dan zitten wij er ook, alleen was dat niet bewust rond die datum. Dat was werktechnisch gewoon de handigste periode :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 00:37

Elja schreef:
Kan het iedereen aanraden om naar South Beach te gaan. Wij verbleven in het Bikini hostel. We hadden het geluk dat we met z'n allen in één kamer konden blijven met eigen keuken en badkamer. Hostel had een jacuzzi en zwembad, ontbijt onbegrepen en heel erg chill personeel :j

Daar zat ik vorig jaar in januari ook! Heerlijk he, zo dichtbij het strand :j
En spring break, geniaal :D Was het geen gekkenhuis? Florida staat tijdens deze periode volgens mij echt op z'n kop met al die spring breakers :=

sloffiee

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 01:17

ik vraag me af wanneer dat museum over 9/11 eens open gaat want vorig jaar toen ik er was ook in maart was hij nog dicht

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:07

Dallista schreef:
xTitanic schreef:
Woepie, ik ga dus weer naar Alabama deze zomervakantie voor 3 weken :D

Kijk, da's nou weer eens wat anders dan de 'standaard' vakantie-plekjes. ;-) Waar ergens in Alabama?

De golf van mexico, Florida, alabama, louisiana Mississippi :D

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:20

Grit, wij kiezen altijd voor een hotel met free wifi (en een koelkast en waffles bij het ontbijt :)).
Zo kunnen we 's avonds, 's nachts en 's ochtends internetten en appen.
Bij veel winkelcentra is ook free wifi en natuurlijk bij Starbucks e.d.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 09:52

In Amerika heb je nu zowat overal gratis wifi. In openbare plaatsen, winkels, cafés, restaurants, hotels, campussen...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 10:13

Dat is ook zo, maar dat is geen zekerheid genoeg voor mijn vriend die verkleefd zit met zijn iphone :D.

Voor ons is het fijn om op elke willekeurige plek te kunnen internetten/bellen, gezien de afstanden die we onderweg zijn en hotels die we last minute willen boeken. We hebben een keer midden in een bos gestaan, enigszins verdwaald. Toen even via internet (nederlandse simkaart) de gps locatie opgezocht, zodat we wisten waar we zaten. Dat waren hele duuuuure minuten :$

Dus wij gaan voor zekerheid en er blijken genoeg betaalbare mogelijkheden te zijn :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 10:51

Hahaha, koop een goede kaart of navigatie voor in de auto! :D
Dat is toch juist avontuurlijk!

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:36

Wij hebben toen we in Amerika waren gewoon een navigatie gekocht, zodat we zeker wisten waar we ergens waren.
Daarna hebben we hem gewoon verkocht aan iemand daar :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:39

Grit schreef:
Altijd leuk Charles! Hoeveel overstap tijd heb jij?
Dat is fijn te lezen MontyR :j En zonder bijbetaling een betere plek is nooit verkeerd.
De stoelen hebben we al gereserveerd. Op de heenweg zitten we helemaal achteraan in de staart. Geen last van knieen en aan de stoel hangende mensen.

Dat klinkt gezellig Elja!
Ook nog buiten Miami geweest?

Ik heb tussen de 5 en 6 uur overstap tijd, best lang.

Hoe kan het eigenlijk dat je al zo vroeg stoelen hebt gereserveerd? Ik dacht dat dat pas kan bij het inchecken?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:43

Het avontuur heeft ons die keer wat hachelijke uurtjes gekost. Kon wel janken, in een donker wordend bos, zonder enige bewegwijzering en de teken tot onze enkels en muggen overal.
We dachten een wandelpad te volgen, maar de bordjes werden steeds spaarzamer en denken dat als er geen bordje stond, je gewoon rechtdoor moest bleek niet slim. Vonden we eindelijk een overzichtskaartje, stond er geen locatieaanduiding op. En op een gegeven moment was het richtingsgevoel helemaal weg. En echt geen dier of mens gezien.

Maar dat is niet de reden hoor ( ik ga echt geen bos meer in zonder zeker te weten dat we de niet de enige zijn die sinds jaren het wandelpad gaan volgen :Y) ).
We vinden het gemakkelijk, voor zo'n 50 dollar per maand kun je dit al onbeperkt regelen. Kan ik goedkoop bellen met mijn broer en onder een boom een leuk betaalbaar hotelletje in de buurt zoeken.
Promoot iemand die in het dagelijks leven geen smartphone heeft en al helemaal geen internet op de telefoon heeft 8-)

Navigatie staat al op de iphone, maar ik heb ook kaarten gekocht. Ik vind het leuk om ouderwets routes uit te stippelen op de kaart.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:47

Charles schreef:

Hoe kan het eigenlijk dat je al zo vroeg stoelen hebt gereserveerd? Ik dacht dat dat pas kan bij het inchecken?

Dat is inderdaad erg ruim!
Bij VA kun je sinds kort 90 dagen vooraf stoelen reserveren. Het zijn maar een beperkt aantal stoelen die ze hiervoor vrijgeven, zijn die gereserveerd dan kan het pas bij het inchecken. Maar ze kunnen ook weer vrijkomen, dus je kan geregeld kijken.
Met je inlogcode inloggen op VA/my booking en dan even kijken waar een linkje staat naar de stoelkeuze.

sloffiee

sloffiee schreef:
ik vraag me af wanneer dat museum over 9/11 eens open gaat want vorig jaar toen ik er was ook in maart was hij nog dicht

Weet iemand dit?

Grit

Ik niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:49

Bij sommige airlines kun je al eerder je stoelen vastleggen.

Ik zou voor navigatie niet afhankelijk willen zijn van mijn telefoon. In afgelegen gebieden zit je vaak zonder bereik en juist daar kun je vreselijk de fout in gaan.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:50

Ik was in ieder geval erg blij met mijn TomTom :j
We gingen weleens van route af, maar konden hem daarna gewoon aan zetten en dan kwamen we al snel weer op de doorgaande wegen :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 11:52

Navigatie, kaarten, gps, beetje gezond verstand, moet goed komen :D

Ik ga werken :wave:

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:11

Grit schreef:
MacavityL schreef:
Check wel of je AT&T bereik hebt waar je heen wil gaan.
Ik dacht dat hij juist voor het bereik AT&T, zal het eens tegen hem zeggen.
De langste tijd zitten we in Florida en bij Boston, maar natuurlijk ook in het hele gebied daar tussenin. Dus eigenlijk overal, vooral onderweg is het prettig.

Volgens mij is het bereik aan de oostkust gewoon prima: http://www.wireless.att.com/coveragevie ... 6875&sci=2

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 12:18

Grit schreef:
Charles schreef:

Dat is inderdaad erg ruim!
Bij VA kun je sinds kort 90 dagen vooraf stoelen reserveren. Het zijn maar een beperkt aantal stoelen die ze hiervoor vrijgeven, zijn die gereserveerd dan kan het pas bij het inchecken. Maar ze kunnen ook weer vrijkomen, dus je kan geregeld kijken.
Met je inlogcode inloggen op VA/my booking en dan even kijken waar een linkje staat naar de stoelkeuze.

Oh ja top dankjewel voor de tip, heb ook vast onze plaatsen gereserveerd, bij check-in ga ik kijken of er betere plekken zijn. Heb nu op de heenweg een tweezits zonder buren, ideaal!

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:53

Vandaag bij arke geweest.. en als vriendjelief het er mee eens is gaan we 8 September t/m 12 sept :D *\o/*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:16

Leuke plannen allemaal!

Gaaf dat je met je zoontje gaat Sloffie! Ik zit te denken om volgend jaar ook weer richting de VS te gaan, dan is mijn zoontje ruim 1,5. Nu mijn wederhelft nog overtuigen. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 00:27

Wij hebben voor onze GPS ook gewoon een geheugenkaartje met de Noord-Amerikaanse kaarten gekocht. Werkt prima.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:29

sloffiee schreef:
Heeft iemand hier eens in hotel carter gezeten in new york?

Ja, ik! Wat wil je weten?