Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:06

Sexuele intimidatie? Ik ben het ermee eens dat de continue aangeboden massages niet helemaal op zijn plek zijn, maar ik vind spreken over sexuele intimidaties e.d. toch wel erg ver gaan. Vervelend om mee te maken, maar iets heel anders dan aangerand worden oid. Dat is iets wat moeilijk is om voor uit te komen, maar dit? Nee, sorry. Misschien dat het voor de persoon die de massage uiteindelijk heeft geaccepteerd (met het gevoel niet anders te kunnen) wat moeilijker is, maar ervoor uitkomen dat iemand je constant wilde masseren en dat dat je geen fijn gevoel gaf lijkt me niet zo heel zwaar.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:09

Volgens de definitieve van seksuele intimidatie geldt dat al voor ongewenst taalgebruik. Seksuele intimidatie is absoluut niet hetzelfde als aanranding. Een vrouw nadrukkelijk van boven naar beneden bekijken en ondertussen de lippen aflikken is bv. ook seksuele intimidatie. Ook als dat op 3 meter afstand gebeurt. Waarmee ik niet wil suggereren dat dat hier is gebeurt, puur als voorbeeld.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:10

Zitouna schreef:
Niet stomdronken? Is dat zijn normale gedrag dan om urenlang te schreeuwen en vrouwonvriendelijke dingen te zeggen terwijl hij ergens uitgenodigd is om te eten?
Sorry hoor maar dat stel zijn vrienden van ons en zij zijn getrouwd. Ik vind dat niet te ver gaan, wat mij betreft mogen ze zoenen wat ze willen.
Jij hebt het altijd maar zo over aanpassen, misschien moet jouw vent zich dan ook maar eens aanpassen als je hem uit z'n dorp meeneemt of hem blootstelt aan jonge meiden en vrouwen!!

Bedouin hoe genant moet dat wel niet zijn geweest voor jou? Wees nou eens heel eerlijk tegen jezelf, als je met een Nederlander, IN Nederland zoiets had moeten meemaken, hoe groot is dan de kans dat je hem een pestklap had verkocht, hem zijn bed in had gedrukt met de mededeling, morgen gaan jij en ik eens fijn babbelen?
Ik had hem echt het vel over de oren getrokken ipv een excuus te zoeken waarom hij zich zo gedraagt.

Ieder mens heeft zijn eigen normen en waarden, en dat hebben we te respecteren zolang niemand schade zal worden toegebracht. Moment dat jouw man als een idioot zit te krijsen, schaadt hij jou. Moment dat hij klanten een ongewilde massage geeft schaadt hij het bedrijf, zijn relatie, jou.
Als hij mensen bespuugt, schaadt hij jou. Hallo wake up and smell the roses. JIJ bent degene die de klappen op mag vangen hier, en vannacht kruip je weer tegen hem aan. Geloof dat mijn man toch echt een andere mededeling zou krijgen als ik zo afgerekend zou worden op zijn gedrag als jij dat nu bent.

Lieve schat, er is toch totaal geen respect op wat voor manier dan ook naar vrouwen en zeker naar jou als zijnde zijn vrouw, en heel duidelijk ook als degene die zijn boterhammetje moet bekostigen. Of hij gaat veranderen en dan ook echt binnen een periode die zeker geen jaar moet duren, of er moeten hele andere consequenties voor gaan staan.

Hoe kan je dit nou in hemelsnaam voor normaal aanzien?

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:11

Ik heb het topic door gelezen en zou het als ik het zo lees ook geen leuke vrijwilligers vakantie vinden. Wel vind ik het zonde dat er zoveel negatieve publiciteit nu op het internet staat over dit bedrijf. Het kan hun stuk maken, het bedrijf naar zijn grootje brengen en dat omdat enkele een rotweek daar hebben gehad!

Ik ben vroeger ook hier in Nederland op ponykamp geweest, was het eten ook niet te eten en kregen we niks tussen door. Buiten dat het een duur kamp was heb ik bijna de hele week staan poep scheppen en dit terwijl ik van andere alleen maar positieve ervaring hoor

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:13

Colorado schreef:
Sexuele intimidatie? Ik ben het ermee eens dat de continue aangeboden massages niet helemaal op zijn plek zijn, maar ik vind spreken over sexuele intimidaties e.d. toch wel erg ver gaan. Vervelend om mee te maken, maar iets heel anders dan aangerand worden oid. Dat is iets wat moeilijk is om voor uit te komen, maar dit? Nee, sorry. Misschien dat het voor de persoon die de massage uiteindelijk heeft geaccepteerd (met het gevoel niet anders te kunnen) wat moeilijker is, maar ervoor uitkomen dat iemand je constant wilde masseren en dat dat je geen fijn gevoel gaf lijkt me niet zo heel zwaar.

Dat is moeilijk om iemand mee te confronteren als je ook al hebt mogen meemaken hoe hij zijn eigen vrouw van een paard af heeft gesleurd omdat ze wat formulieren moest invullen en hij als een krijsend hysterisch kind zijn trouwring ergens in die zandput heeft gesmeten. Geloof niet dat iemand dan denkt van goh.. zal eens effe melden dat hij me wilde masseren op een plekje dat niet van hem was. De een doet adt wel, de ander niet, maar kan me voorstellen dat iemand behoorlijk angstig kan zijn als zo'n meneer niet eens respect voor zijn vrouw heeft en als een woesteling zijn EIGEN vrouw van een paard af rukt.

De een zou wellicht meneer enigszins verbouwen, de ander kiest eieren voor haar geld. Neem dat iemand niet kwalijk. Sexuele intimidatie is juist dat.. intimidatie en de een is daar gevoeliger voor dan de ander.
Laatst bijgewerkt door Ceriadwen op 05-08-12 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:13

Colorado schreef:

Verbazingwekkend genoeg valt ook aandringen op massage onder sexuele intimidatie. En ja, ik kan me helemaal voorstellen dat er meiden zijn die er niet meteen voor uit durven te komen dat dit is gebeurt. Persoonlijk had ik dat ook pas gedaan wanneer ik veilig en wel op Schiphol stond.

Verder sluit ik me helemaal bij Ceriadwen aan. Fijn ook dat Bedouin de eerste kleine stappen naar verbetering heeft gezet door om stageplek en mentor voor haar man te vragen. Dit zal niet 1, 2, 3 opgelost zijn, maar ik hoop dat we over een paar jaar mooie positieve ervaringen terug zien op Bokt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:14

Ik ben er zelf nooit geweest, dus wilde eigenlijk ook geen oordeel vellen. Maar de vijf individuele verhalen geloof ik. Misschien dat er hier en daar wat dingen verkeerd zijn opgevat, maar ik kan me niet voorstellen dat dit verhaal verzonnen/heel erg aangedikt is. Er zijn dingen gebeurt waar absoluut geen excuses voor is, dus zet je bril af Bedouin.. Een kamer inlopen in zijn ondergoed per ongeluk? Erg boos/agressief worden dat een vrijwillig plek contact heeft met iemand anders? Met een theepot gooien, iemand in zijn gezicht slaan, steeds maar weer aandringen tot een massage? Dat klopt gewoon niet, en het maakt dan geen zak uit dat je man amper geschoold is, het heel moeilijk heeft gehad enzovoorts. Belachelijk! Dat is gewoon geen excuus.. Ik ben benieuwd of er nog meer verhalen komen. En ik zou zelf maar eens heel goed gaan nadenken ...

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:15

Ibbel schreef:
Volgens de definitieve van seksuele intimidatie geldt dat al voor ongewenst taalgebruik. Seksuele intimidatie is absoluut niet hetzelfde als aanranding. Een vrouw nadrukkelijk van boven naar beneden bekijken en ondertussen de lippen aflikken is bv. ook seksuele intimidatie. Ook als dat op 3 meter afstand gebeurt. Waarmee ik niet wil suggereren dat dat hier is gebeurt, puur als voorbeeld.

Ok, dan valt het onder de term, vervelend. Maar om het nou te zien als iets wat enorm zwaar is om voor uit te komen? Dat zie ik echt niet. En dat ze er niet voor uit willen komen waar meneer bij is, zeker als je hem al niet fijn over vond komen, dat snap ik ook helemaal. Maar achteraf, veilig achter je computertje? Kom op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:16

paardjes123 schreef:
Ik heb het topic door gelezen en zou het als ik het zo lees ook geen leuke vrijwilligers vakantie vinden. Wel vind ik het zonde dat er zoveel negatieve publiciteit nu op het internet staat over dit bedrijf. Het kan hun stuk maken, het bedrijf naar zijn grootje brengen en dat omdat enkele een rotweek daar hebben gehad!

Ik ben vroeger ook hier in Nederland op ponykamp geweest, was het eten ook niet te eten en kregen we niks tussen door. Buiten dat het een duur kamp was heb ik bijna de hele week staan poep scheppen en dit terwijl ik van andere alleen maar positieve ervaring hoor

En het kan een hoop meiden en vrouwen beschermen. Ik ben erg blij dat dit wel naar buiten komt, ook met de naam van de stal want ik had het ook erg leuk gevonden, ik wil nog steeds graag maar kies daar absoluut een ander adres voor uit. En het grote probleem is niet het poepscheppen hoor.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:16

Dat ligt er maar net aan hoé zoiets gaat Colorado. Ookal heeft hij TS helemaal niet aangeraakt, dan nóg kan het heel intimiderend overgekomen zijn, zeker als je nagaat dat TS een jonge meid is in een vreemd land die probeert rekening te houden met het feit dat normen en waarden in Tunesië anders zijn en dus juist niet wil provoceren.
Ik kan je zeggen dat ik in Egypte 1 keer 'in het nauw gedreven' ben door 4 mannen in een klein verkoopkraampje bij een tempel. We waren met 3 vrouwen en er waren 4 mannen die ons de uitgang versperde en ons sjaaltjes wilden om doen en probeerden andere artikelen te verkopen. Ik ben met geen vinger aangeraakt maar gód wat heb ik in angst gezeten. En wij waren met z'n drietjes én 3 volwassen vrouwen die zich alle drie ook nog eens heel goed weten aan te passen in arabisch gebied.
We wisten uiteindelijk weg te komen maar pas nadat ik uiteindelijk voor de goede vrede de Galabia kocht waarvoor ik eigenlijk het winkeltje in was gegaan (waar hij véél te veel voor vroeg en wat ik dus niet van plan was te betalen, daar begon de ellende mee. Uiteindelijk een redelijk acceptabel bedrag betaald (nog niet weinig maar het was wel een mooie met handwerk zoals de locals zelf dragen, geen toeristending).

Dit dus even ter illustratie dat ik me héél goed voor kan stellen dat ook alleen verbale intimidatie door een volwassen arabische man voor een meisje van 20 als zéér bedreigend over kan komen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:17

Colorado schreef:
Ibbel schreef:

Ok, dan valt het onder de term, vervelend. Maar om het nou te zien als iets wat enorm zwaar is om voor uit te komen? Dat zie ik echt niet. En dat ze er niet voor uit willen komen waar meneer bij is, zeker als je hem al niet fijn over vond komen, dat snap ik ook helemaal. Maar achteraf, veilig achter je computertje? Kom op.

Jij beoordeeld TS nu net zo goed vanachter je computer.
Wij waren er niet bij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:17

Oke, lang nagedacht om te reageren maar nu toch maar de stap genomen om te vertellen dat als ik een keer zou gaan hier dus echt niet heen ga. De gang van zaken met betrekking tot de houding van Bedouin en haar man, die onder het mom van maar even in zijn onderbroek midden in de nacht bij iemand in de kamer stond, de massages die werden aangeboden terwijl die engerd gewoon getrouwd is en dronkenschap enzo staan mij al helemaal niet aan. En vooral omdat bedouin ergens in een post vermeld had dat haar man labiel zou zijn, zijn voor mij al helemaal een reden om er niet heen te gaan. Wanneer je van iemand weet dat deze persoon labiel is, is het helemaal geen goed idee om het bedrijf open te gooien voor vrijwilligerswerk. Wellicht is het een idee om dit soort gevallen aan te geven bij een vrijwilligersorganisatie waar de ranch onder valt? Dan zijn er misschien nog meer gevallen geweest en kan dit bedrijf gesloten worden of op zijn minst onder toezicht gesteld worden. Ik wil niemands geluk afpakken maar om nou mensen in een vieze keuken te laten eten en dat je geheid een urineweg infectie op kan lopen alleen maar omdat het toilet te ranzig is om erop te gaan, noem ik geen geluk, meer een marteling. Dit bedrijf is gewoon niet geschikt om te functioneren als normaal bedrijf.

En we horen nu een aantal verhalen van meiden hier van bokt die het hebben aangedurft om hun verhaal neer te zetten, waar ik ze ook heel erg voor bewonder, want veel meiden durven onzedelijk gedrag niet aan te geven. Dus wie weet wat er nu allemaal naar boven komt. Er zijn misschien nog meer meisjes geweest die gewoon niets durfden te zeggen onder het mom van de cultuur.

Ik hoop alleen wel dat bedouin in gaat zien wat voor een man zij heeft getrouwd. En misschien kan je man ook een aanpassingscursus gaan volgen of op zijn minst zich verdiepen in de westerse wereld?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:18

Ik bedoel helemaal niet dat het niet intimiderend kan zijn, absoluut niet, dat begrijp ik zelfs heel goed. Maar om TS nou helemaal de hemel in te prijzen met dat het zo dapper is dat ze dit durft aan te geven, achteraf, dat begrijp ik echt niet.

Ik beoordeel TS helemaal niet, wel de reactie waarin men 'zegt'.. nouja, wat ik in het zinnetje hierboven heb geschreven.
Laatst bijgewerkt door Colorado op 05-08-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:19

Colorado schreef:

Daarom heet het nou intimidatie. Je wordt er zo bang van, dat je op dat moment geen actie durft te ondernemen. En vaak nooit, omdat je er een schuldgevoel aan overhoudt ook nog. Want het zal wel aan jou gelegen hebben...

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:21

Colorado schreef:
Ibbel schreef:

Je moet niet vergeten dat Bedouin al vooraf via pb en mail heel duidelijk had gemeld zeker niet te provoceren. Dan gebeurt er iets, en je weet gewoon als je dat hardop zegt dat je provoceert. I.c.m. een man met een geweldadige inslag/dronk whatever ( teder kan ik het niet noemen) is toch haast geen mens die dan ergens in de woestijn zegt, moederziel alleen, oh ja, je man zat aan me.. met in je achterhoofd constant hamerend, niet provoceren niet provoceren.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:23

Ibbel schreef:
Colorado schreef:

Daarom heet het nou intimidatie. Je wordt er zo bang van, dat je op dat moment geen actie durft te ondernemen. En vaak nooit, omdat je er een schuldgevoel aan overhoudt ook nog. Want het zal wel aan jou gelegen hebben...

en niet te vergeten, dat sommige er last van kunnen houden..

Vervelend is het zeker, maar zou het inderdaad eerder intimidatie noemen, vervelend is wel erg zacht uitgedrukt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:26

Nogmaals, dat ze het niet ter plekke zeiden begrijp ik helemaal, ik vind het ook oprecht heel vervelend voor ze dat het gebeurd is. Ik doel echt alleen op het in de hemel prijzen van TS omdat ze zo dapper is dit achteraf te melden. Ik zie overigens niet in hoe je er later echt nog last van kunt houden, wel in het geval dat het heel dicht in de buurt zou komen van aanranding. Mocht dat zo zijn, dan heb ik niets gezegd. Maar een opmerking die iets te vaak en wat intimiderend gemaakt wordt.. Nouja, het doet er verder ook niet heel erg toe, misschien ben ik er te nuchter voor.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:26

Ceriadwen schreef:
Lieve schat, er is toch totaal geen respect op wat voor manier dan ook naar vrouwen en zeker naar jou als zijnde zijn vrouw, en heel duidelijk ook als degene die zijn boterhammetje moet bekostigen. Of hij gaat veranderen en dan ook echt binnen een periode die zeker geen jaar moet duren, of er moeten hele andere consequenties voor gaan staan.

Hoe kan je dit nou in hemelsnaam voor normaal aanzien?

Hier sluit ik me bij aan.
Bedouin, ik las in je berichten terug dat, behalve dat je kostwinner met het bedrijf bent met je Nederlandse contacten, ook de bouw van de stallen en het huis waar jullie nu wonen hebt gefinancierd. Poe, je hebt wel ontzettend veel voor deze man over. Hij zou je op handen moeten dragen in plaats van jou op deze manier in de problemen te brengen. Hoop dat je je dat realiseert. Dat hij, met zijn gedrag, jullie bedrijf, waar ook jij je ziel en zaligheid (en geld) in hebt gestoken, geen enkele kans op bestaan biedt.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:27

bedouin schreef:
Ja we zijn naief en dat moet je hier ook wel zijn om door te kunnen zetten. Zonder dat kan je al bij voorbaat opgeven. Een felle persoonlijkheid als mijn man heeft is ook nodig om alle mannen die voor ons werken in het gareel te houden of ook maar op de been te krijgen, dat is allang gebleken.
Degene die hem goed zou kunnen begeleiden voor een korte tijd, mentor wil zijn, is van harte welkom.
......
Ik wil niet verklaren dat ik hiermee juist handel, ik probeer diplomatiek te zijn en ben zeker niet een persoon die zomaar de schuld afschuift op een jong meisje maar stel direct Abderrahim verantwoordelijk, ik bekijk wel altijd de zaak van meerdere kanten.
Daarvoo rheb ik wel informatie nodig.
.....
Wanneer hij niet garanderen kan dat er verbetering komen in zijn betrouwbaarheid comfort en beleefdheid naar zijn clienten kan het bedrijf niet door onder mijn hoede doorgaan.

Ik heb respect voor het feit dat je hier blijft reageren Bedouin.

Ik heb even een paar punten uit je post gepakt. Dat je man een felle persoonlijkheid heeft is niet erg. Sterker nog, voor een zelfstandig ondernemer met personeel (al dan niet vast en niet de gasten uit andere landen bedoelend) heb je een zekere mate van dat felle ook nodig. Problemen in de werksfeer dienen echter buiten het zicht van gasten uitgesproken te worden en gasten dienen er ook niet bij betrokken te worden. Hij zal dus moeten leren wat een correct moment is om 'op zijn strepen gaan staan'.
Met betrekking tot een mentor ga ik mee met Ceriadwen. Er zullen vast mensen zijn die dat kunnen, maar ik vermoed (zeg het vooral als het niet zo is) dat er ook sprake is van een alcohol-intolerantie en alles bij elkaar neemt het jaren in beslag voordat mensen mindere eigenschappen weten te verbeteren. En het begint met het herkennen en erkennen van je mindere eigenschappen. Zo krijg ik al jaren dezelfde mindere eigenschappen op mijn beoordelingen, bijvoorbeeld ongeduld. Ik weet het, ik probeer er rekening mee te houden en er aan te werken, maar er komt toch altijd wel weer een moment waarop ik mijzelf betrap op... juist, ongeduld. Ik heb het dan even niet over zijn losse handjes richting dames (want dat noem ik geen karaktereigenschap), maar over zijn ongeduld, zijn felheid, zijn hartstocht, etc.

Hij is je man Bedouin en dat je zijn kant van het verhaal wilt, is niet meer dan terecht. Je hoort ook achter hem te staan en hem te steunen waar mogelijk. Maar wees ook eerlijk en dan voornamelijk naar jezelf. Jij kent zijn karakter, je weet hoe hij kan zijn. Erken zijn fouten en probeer niet alles met de mantel der liefde te bedekken. Uiteindelijk heb je daar alleen jezelf mee.

Je laatste zin lijkt mij de enige juiste conclusie. Wat sommige meiden hier gemeld hebben vind ik echt heel ernstig en het gevoel van onveiligheid dat zij hebben ervaren mag niet gebagatelliseerd worden.

Ik wil je heel veel wijsheid en sterkte wensen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:29

Colorado schreef:
Nogmaals, dat ze het niet ter plekke zeiden begrijp ik helemaal, ik vind het ook oprecht heel vervelend voor ze dat het gebeurd is. Ik doel echt alleen op het in de hemel prijzen van TS omdat ze zo dapper is dit achteraf te melden. Ik zie overigens niet in hoe je er later echt nog last van kunt houden, wel in het geval dat het heel dicht in de buurt zou komen van aanranding. Mocht dat zo zijn, dan heb ik niets gezegd. Maar een opmerking die iets te vaak en wat intimiderend gemaakt wordt.. Nouja, het doet er verder ook niet heel erg toe, misschien ben ik er te nuchter voor.

Het gaat niet specifiek over alleen het stukje intimidatie op die manier, maar over alles wat er mis ging. En het zal vast niet makkelijk zijn om je kop boven het maaiveld uit te steken. Het is en blijft Bokt en voor hetzelfde geld komt het mes jouw kant op puur omdat je het durft te melden.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:31

Sodeletuut schreef:
Na al honderd keer begonnen te zijn aan een post, zal ik het nu maar toch doen.. Ik vind het vreselijk moeilijk om hier te reageren, ook al heb ik niets ergs meegemaakt. Ik ben in december 2010 bij Bedouin geweest, en ik heb de week in de woestijn echt als fantastisch ervaren, de mooiste vakantie ooit, echt waar. Ik heb zo genoten, het was prachtig. De zonsondergangen, de kamelenmannen die 's ochtends brood bakten in het zand, de paarden, de omgeving, het was gewoon echt een droom. Ik heb die week van ieder moment genoten, het was echt heerlijk en dat zou ik ook zo over willen doen. Ook vind ik Bedouin een ontzettend lief mens, ik heb zo gezellig met haar kunnen kletsen, gewoon echt heel erg leuk. Ook haar man was de hele week heel vriendelijk en normaal tegen ons, ik vond hem ook heel erg aardig en gezellig. Af en toe vond ik hem wel wat onaardig tegen Bedouin, maar goed, daar bemoeide ik mij ook niet mee, en dat was ook niet vaak het geval, meestal was het gewoon goed. Echter, de laatste nacht zaten wij in een hotel, en 's avonds kwam de man van Bedouin nog even bij ons langs. Hij had gedronken en in eerste instantie deed hij gewoon normaal, maar het is toch een beetje uit de hand gelopen, en op een gegeven moment zei hij tegen mij iets in de trant van dat ik omdat ik een vrouw ben niet tegen hem in mocht gaan en dat ik mijn mond moest houden. Op dat moment was ik erg boos en overstuur, maargoed, hij is toen weggegaan en toen heb ik het daar gewoon bij gelaten, ik vond het wel vervelend, maar ik heb mijn fantastische week in de woestijn hier niet door laten verpesten, en het is ook niet echt iets schokkends, alleen kan ik gewoon slecht tegen dat soort operkingen.. Verder heeft hij aan het begin van de week, toen hij ons van het vliegveld haalde, ook gedronken. Hij had ons meegenomen naar een of ander cafe, en daar ging hij bier drinken, maar toen heeft hij verder niet vreemd gedaan.. Hij zei alleen wel 'don't tell 'bedouin'', dat vond ik wel vreemd.. Ik wil nog wel even zeggen dat ik, nu ik dit topic helemaal heb gelezen, het vervelend vind dat ik dit hier nu zo neerzet, en het nooit aan Wenda heb verteld. Maar in principe is het natuurlijk ook niks, in verhouding tot ander dingen die er daar gebeurd zijn.. Ik kijk zeker heel erg positief terug op mijn week daar, het was gewoon een geweldig avontuur en ik vind bedouin een geweldig mens! Wel moet ik zeggen dat ik blij ben dat ik daar met mijn vader was...

Moeilijk om dit te posten, ik vind het zo erg voor bedouin, ik gun het haar zo om gewoon een fijn leven daar te hebben, en ik denk dat met dit topic wel haar droom in het water valt.. Dat vind ik erg.. Maar het topic hield me toch de hele tijd bezig, dus ik moest toch een post sturen.. Sorry.. ;(

Ik vind dat je toch erg veel moed en lef hebt om dit toch aan ons te melden, dit is alweer twee jaar eerder gebeurd
dus je was toen pas 17 jaar!
Ik snap dat je nu een rot gevoel hebt, maar als je t niet had gedaan, had je daar weer een rot gevoel over gehad.
Ik geloof ook zeker dat het meeste van de week erg fijn verlopen is, des te rottiger is 't om met een nare bijsmaak er aan terug te denken. Ben erg blij voor je dat je vader er ook bij was.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:33

Intimidatie ja of nee..

Met een labiele man met 'ik noem het even ' 'gedragsproblemen'.
die soms zonder toezigt ect bij jonge vrouwen zit is HOE DAN OOK onverantwoordelijk.

Echter is wel bekend dat de 'buitelandse mannen' zig vaak aangetrokken voelen tot de europeese poppetjes. hier is niks mis mee. als ze zig kunne gedragen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:38

Ibbel schreef:
Colorado schreef:

Nou, wat denk je, je zit alleen als jong meisje in zo'n land, dat voel je je al snel niet zo op je gemak (zacht uitgedrukt) als dit soort dingen gebeuren hoor! :j
Als je in Nederland 's avonds alleen over straat loopt en iemand doet dat is het al niet prettig!
Maar ik denk dat desbetreffend persoon de drank moet laten staan, dat daar voor een groot gedeelte de oorzaak in zit.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:38

Het is toch best dapper van TS haar verhaal te doen. Wat als er niemand anders zich had gemeld,dan had het ook geheel andersom kunnen lopen en had zij de gehele bokt over zich heen gekregen. Toen zij de OP schreef wist zij ook niet hoe het zou gaan lopen en heeft toch het risico genomen omdat zij vond andere jonge vrouwen te moeten waarschuwen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:39

Nou moment dat iemand met een al door mij ongewenste massage OOK nog eens mijn onderkant wil masseren geloof ik niet dat het nog valt onder intimidatie. Dan zitten we al wel op een heel ander punt.

Moment dat je dat als man doet bij een vrouw die in principe al bij voorbaat zegt nee dan maak je misbruik van de situatie, de positie en hoe je het ook wend of keert, dat gaat dan toch echt op voor sexueel misbruik.

En of dat nou proberen is hoever hij kan gaan, of hij stopt of niet, dat maakt dan geen ene bal meer uit. Hij heeft het geprobeerd en maakt misbruik van zijn positie en de situatie op dat moment. Hij heeft geen opleiding genoten maar IEDERE vent weet wat het woordje nee betekend hoor.