USA - Kansas, 3 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 02:14

Oeeh heerlijk zo'n luchtje he! Ik vind het altijd zo'n machtig gezicht als de zon alles een kleurtje geeft met van die dreigende wolken op de achtergrond.

Die foto van dat veulentje dat op z'n rug ligt is trouwens ook geweldig! :~

Rennie89

Re: USA - Kansas, 3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 02:38

Ja ik vond het ook prachtig :P was wel blij toen die hagelbui voorbij was, wat een ballen kwamen er uit de lucht zeg :') Gelukkig duurde het maar even :P

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 07:35

Grote hagelstenen? Herkenbaar :D Eerste keer dat ik daar was kreeg ik er ook mee te maken:
Wat ging dat hárd zeg..
Na afloop maar even wat hagelstenen opgepakt voor een foto;
Afbeelding
:')

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:01

Wooww, die actiefoto's van de rodeo zijn echt wel machtig. Goed getimed Lifaya! Heb jij trouwens op voorhand een zicht op hoe jouw week er uit gaat zien of leven ze daar echt van dag tot dag?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:07

Nee, niet vrijgezel meer... Al 7 jaar aan de vent dus dan ga je gek doen als er wat lekkers langskomt :')

Toffe hagelstenen haha :D is het nu ook minder warm?

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:17

Jeetje wat een stenen! Balen als je net een nieuwe auto hebt ;)

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:08

Wow die stenen :oo
Als we die in Nederland zouden hebben zou ik ook nooit meer fietsen :=

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 13:51

Dan zou mijn autootje ook wel wat littekens oplopen. :(:)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:49

Ooh die foto's, ziet er echt allemaal super uit!

Over het rijden, wat ik wel fijn vond is om mijn fenders wat naar achter te leggen. Dit kan namelijk, je kan ze bovenaan bij de boom naar achter schuiven. Hierdoor ligt je been wat naar achter, ik vind dat fijner zitten.

kaars1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:32

Hi Reneeeee!!! topic gevonden en wat gaaf allemaal zeg! ik blijf je volgen hoor en ohh :~ wat een gave paarden allemaal zeg. dankzij jou ben ik ook even in amerika dus blijven posten he!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:55

x
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 05:16

Dat is niet meer dan een band die ook word gebruikt bij koedrijven :) Dus denk dat dat wel meevalt :P

Dreamy, dat was exact wat ik boven mijn hoofd had hahaha, wat een knallen opeens, dacht dat de wereld verging :')

Zo, vandaag een drukke dag. In de ochtend stallen doen, voeren, buiten zetten etc en we gingen een tweejarige wegbrengen voor training en kregen een andere er voor terug die al in training stond (dus die was ook van ons) maar ja, was de eerste keer zo'n beetje voor die tweejarige op de trailer, en heb het vaak in Nederland fout zien gaan dus was voorbereid op alles :') Ik dus met Dapper naar de trailer lopen, we hadden voor de zekerheid Zipper er al in staan zodat hij in elk geval een vriendje had, en ik stapte de trailer in en hij liep zo, zonder tegen te stribbelen, achter mij aan :') Ik was echt verbaast haha :P We zijn dus naar een show gegaan, daar de paarden gewisseld, en Dapper deed het, ook met het uitladen achterwaards, onwijs goed :oo Hij doet zijn naam eer aan, was heel rustig en ook op vreemd terrein tussen allemaal auto's, vreemde paarden etc, bleef hij gewoon braaf :') echt, we hadden ons op veel voorbereid maar niet op dit haha :P

Anyway, toen we van stal met Dapper vertrokken naar de show, merkte ik wat op in de pasture :') de grijze merrie had opeens een veulentje erbij :oo Maarja, wij waren al op weg en zagen het vanaf de highway, dus het zou een verrassing zijn als we terug kwamen :') Eenmaal terug natuurlijk eerst de paarden (Dusty is weer terug) op stal zetten, en meteen naar de pasture gegaan. Ik dacht al dat het een palomino was, en ja hoor, een prachtige palomino! Weer een merrie! <3 Foto's volgen zo.
Toen kregen we bezoek en daarna hebben we de stallen met sawdust gevuld zodat alles er weer netjes bij staat :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 06:41

The newborn filly!
Afbeelding

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:59

Ach gossie, weer al zo'n leukerd!!

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:22

Prachtig veulentje.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:50

Aaaaah wat een poepie <3 mooi ook die kleuren van mams en beeb samen!
Lekker druk daar zo te lezen!
Oef lekkere hagelstenen, hier viel een paar jaar terug ook wel eens zoiets, inderdaad zelfs autoruiten die sneuvelen dan :=

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 11:01

Ach, wat een mooi prutsje!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:05

Ik wil je ook even blijven volgen.

Wat een lief veulentje :+:

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:19

lifaya schreef:
Dat is niet meer dan een band die ook word gebruikt bij koedrijven :) Dus denk dat dat wel meevalt :P
Die band zit niet in de lies, degene die ze bij de rodeo gebruiken wel en daar bokken ze zo op.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:24

Ik volg je topic lifaya en ik vind het echt gaaf wat je doet! Ik krijg er ook spontaan zin in om dit ook te gaan doen, even 3 maanden ergens anders zijn en niet de nederlandse sleur.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:25

X
Laatst bijgewerkt door Lisette0 op 15-12-24 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:27

<3 Dat laatste veulentje!!!! <3 <3 <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 18:23

Katja schreef:
lifaya schreef:
Die band zit niet in de lies, degene die ze bij de rodeo gebruiken wel en daar bokken ze zo op.

De band doet helemaal geen pijn en heeft het ook absoluut niet als doel ;) anders zou er ook geen bontje omgeen zitten :+
Ik begrijp dat veel mensen dit niet gewend zijn, maar vind het jammer dat er wel heel snel over geoordeeld word, Rodeo paarden worden gefokt voor het bokken net zoals een dressuurpaard voor zijn bewegingen word gefokt :) Rodeopaarden zijn ook duizenden dollars waard als ze hun werk goed doen, het is niet meer dan een bepaalde tak van de rodeosport :) Worden onwijs goed verzorg.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:28

Ik lever nergens kritiek op rodeo's en zeg ook niet dat de band ze pijn doet maar jij zegt dat het een band is zoals ook aan een cutting zadel zit en dat klopt niet. Overigens kun je ook met een bontje een paard flink pijn doen met zo'n band maar dat kan ook met een hoofdstel, sporen en noem maar op. Correct gebruik is gewoon erg belangrijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:30

Wat ik me heb laten vertellen door een rodeo gast is dat deze band erom heen zit omdat ze hierop geleerd hebben te bokken. :)
Deze band zit er weldegelijk om een stukje te triggeren. Anders hadden ze dat ding net zo goed af kunnen houden ;)
Het drukt op de flanken, het geeft een bepaalde irriterende druk. Zodra de band af is zijn de paarden weer rustig.

Zielig?
neh.... Ligt eraan hoe je het aanpakt.
Dit soort amerikaanse rodeo's zijn prima geregeld, goed verzorgde paarden.
Of er nou in Nederland iemand 10 minuten aan een stang loopt te trekken op wedstrijd, of op een rodeo een paar minuten een band om de flanken... Neh.. niet over mierenneuken..
't is altijd wel wat...

Maar Renee... Je moet toch inmiddels wel weten dat dit niet een zelfde soort band is als bij het koeien drijven... écht niet... Die zit niet in de lies. Dat weet je zelf ook wel :)
Dit is een flank band(heeft nog een amerikaanse naam) die ervoor bedoeld is om de paarden te laten bokken.