Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RelarDevi

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:48

Gewoon ergens gaan zitten tot iemand zegt dat je moet oprotten :D

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:54

Karin schreef:
Eergisteravond ook een persoon voor de trein tussen Sittard en Maastricht, vriendinnetje strandde daardoor in Sittard.

Ik vermoed dat het toch wel van alle tijden is hoor, maar ik kan me voorstellen dat november toch wel de kroon spant.

Jep, volgens mij hebben we het zelfs over dezelfde 'persoon'. :j
Je kon wel omreizen via Sittard..

Het is al een aantal dagen een zooitje op het traject Heerlen - Maastricht.
Morgen komt vriendlief van Maastricht naar hier (Heerlen), maar vrees dat het weer de bus wordt..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:52

Oeff, ik kan mobiel niet quoten, maar Karin, als je dat zou willen doen ben je echt een heldin!
Ik weet verder eigenlijk niet eens hoe laat we weg moeten, dat weet mijn maatje hopelijk wel :')
Zit nu al vanaf 09.59 in de trein, moet nog tot 13.58 en mag wel haast afkloppen dat ondanks sneeuw in Zeeland en ook in een deel van Brabant, alles prima verloopt :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:59

Ben toevallig nog net ff online, ga zo ook de deur uit, eerst langs paard en dan vanaf ca. 4 uur in Vroomshoop. :j

Laatste trein vanuit Vroomshoop gaat om 21.58 en daarna gaan er vanuit Almelo nog 4. Geen enkel probleem, want ik rij toch over Almelo. Tot straks! :)
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-11-10 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 14:00

maaike5581 schreef:
MarrieLeen schreef:
Miesje, heeft hij nog mazzel gehad hoor, sommigen zijn helemaal niet thuis gekomen. ;)

Naar weten van de NS is iedereen thuis gekomen of hebben elders geslapen, er is aangeboden voor de mensen die nergens heen konden om in een hotel te slapen, op kosten van de NS uiteraard.
Zaterdag is er met man en macht gewerkt om de reizigers die evengoed naar Utrecht kwamen te vervoeren.
Ik zelf werk dus ook bij de NS en heb zaterdag gewerkt, ik heb ruim 9 uur buiten gestaan om mensen zo goed als het kon te helpen, en niet alleen ik maar iedereen van servicemedewerker tot aan het management stond buiten..
Echter het personeel van Prorail die veroorzaker was van deze ellende en zoveel andere verstoringen waren nergens te bekennen.......

Ik had die vrijdag in Amsterdam nog hulp bij mijn trein van iemand van het managent daar :D . Ik had een trein waarvan de achterste 6 afgesloten waren, (in opzending), maar de reizigers bleven allemaal bij die achterste 6 staan, en ik kon voor het vertrekoverzicht weer niet weg van het punt waar ik stond. Die man heeft de mensen naar het open gedeelste van de trein geleid zodat ik weg kon +:)+ .
Hij stond trouwens wel verbijsterd te kijken toen ik de deuren sloot terwijl mijn vertrekseinlicht niet brande :(:) . Maar omdat de gehele trein niet langs het perron paste, kon dat niet gaan branden, en had ik toestemmimg van de machinist gekregen om de vertrekprocedure in gang te zetten :D .

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:02

Liefde voor de Wifitrein :+:
Minder liefde voor medepassagiers die uit hun vel springen als je foon afgaat.
Ik neem expres niet op uit beleefdheid, omdat ik me zelf ook altijd erger aan bellende mensen in de trein, maar dat 'ie afgaat is echt niet te voorkomen. En het was niet eens een stiltecoupe.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:14

Inoterry schreef:
Ik had die vrijdag in Amsterdam nog hulp bij mijn trein van iemand van het managent daar :D . Ik had een trein waarvan de achterste 6 afgesloten waren, (in opzending), maar de reizigers bleven allemaal bij die achterste 6 staan, en ik kon voor het vertrekoverzicht weer niet weg van het punt waar ik stond. Die man heeft de mensen naar het open gedeelste van de trein geleid zodat ik weg kon +:)+ .
Hij stond trouwens wel verbijsterd te kijken toen ik de deuren sloot terwijl mijn vertrekseinlicht niet brande :(:) . Maar omdat de gehele trein niet langs het perron paste, kon dat niet gaan branden, en had ik toestemmimg van de machinist gekregen om de vertrekprocedure in gang te zetten :D .

Haha had zijn gezicht wel eens willen zien...
Maar ja veel reizigers denken dat er maar 1 deur is waar men naar binnen kan..
Die zondag door uitgelopen werkzaamheden geen rechtstreekse trein vanaf Utrecht naar Schiphol, dus via bijlmer of centraal, ik moest met de 3500 die kant op vraag me nog steeds af wat er te doen was.. t was zooooooooo druk, heb dus echt mensen de trein uit moeten zetten die op het balkon achter de meester stonden, meester wou niet vertrekken zo en de reizigers wilden het echt niet snappen dat het voor zijn veiligheid was :S uiteindelijk met +10 weg....

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 16:19

Ik geef de machinist groot gelijk dat hij dan niet vertrekt :j . Vooral als er in de rest van de trein nog plek zat is, maar ja, dan moeten ze weer wat verder lopen........... :roll: . Ik heb het zelf ook gehad, redelijk drukke trein, iedereen bleef in Leiden op het achterste balkon hangen, terwijl het gangpad vrij was, en er zelfs nog wat zitplaatsten waren. Zelfs nadat ik ze er op aansprak dat ik zo niet veilig kon sluiten, en we dus niet wegkonden bleven de mensen gewoon staan. Ik heb toen waar ze bij stonden de machinist ingelicht, en ben op het gemakje op een bankje gaan zitten }> . Binnen 1 minuut was het balkon bijna leeg :D .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:19

ik probeer altijd nog naar een andere deur te rennen of door de gangpaden verder door te lopen om nog plek te vinden. Maar soms kom je er ook niet door.

En als ik op de terug weg een bomvolle trein heb neem ik de volgende, heb echt een grote hekel aan staan. :+ 's ochtends moet ik wel anders kom ik te laat.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:36

Die bewuste vrijdag heb ik mensen echt naar voren gestuurd }> . Niet willen???? Juliie gaan gewoon ~~}> . Omdat de mensen allemaal van achter van de afgesloten 6 naar voren zijn gelopen, waren ze ook allemaal achter ingestapt, het was in de achterste bak gevaarlijk druk. In de voorste bak zat helemaal niemand, dus mensen zonder koffers moesten gewoon naar voren.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:48

Inoterry schreef:
Ik geef de machinist groot gelijk dat hij dan niet vertrekt :j . Vooral als er in de rest van de trein nog plek zat is, maar ja, dan moeten ze weer wat verder lopen........... :roll: . Ik heb het zelf ook gehad, redelijk drukke trein, iedereen bleef in Leiden op het achterste balkon hangen, terwijl het gangpad vrij was, en er zelfs nog wat zitplaatsten waren. Zelfs nadat ik ze er op aansprak dat ik zo niet veilig kon sluiten, en we dus niet wegkonden bleven de mensen gewoon staan. Ik heb toen waar ze bij stonden de machinist ingelicht, en ben op het gemakje op een bankje gaan zitten }> . Binnen 1 minuut was het balkon bijna leeg :D .

Nee helaas de hele trein was vol, met hulp S&V deuren kunnen sluiten nadat er nog wat uit moest, echter mensen voorin wilden niet weg.
Dat terwijl de volgende na 15 al weer zou vertrekken..
Heb ze de keus gegeven: Lekker blijven staan met als gevolg dat de trein niet zal vertrekken waardoor de volgende ook niet op tijd kon zijn en dus met z'n alle gezellig op Utrecht zouden blijven, of , de trein uit en de volgende pakken die met 15 minuten zou vertrekken.
Dus ik zei "zeg het maar anders ga ik samen met de machinist koffie halen want weg gaan we zo niet".
Uit eindelijk zijn ze dus eruit gegaan...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:53

Ben benieuwd hoe het volgende week verloopt met alle sneeuw die voorspeld is...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 19:54

Zo hebben we een keer met een veel te volle trein op Rotterdam Blaak gestaan, de intercity stopte daar nog in de spits, we konden de deuren niet meer sluiten omdat er nog mensen half uit hingen. Naast ons stond de stoptrein, met zitplaatsen. We adviseerden reizigers voor Dordrecht dan ook dringend om met de stoptrein mee te gaan, want als er niemand uit zou gaan konden we niet weg, en zou echt iedereen te laat zijn. Dit hebben we meerdere keren in diverse bewoordingen omgeroepen, maar niemand ging er uit.
We hebben dus noodgedwongen de trein op moeten heffen, we konden niet sluiten. De grootste zeikerds vol onbegrip waren de mensen die maar tot Dordrecht moesten, want die waren nu wel een kwartier later thuis. De mensen die we het minst hoorden klagen waren de mensen voor de Zeeuwse lijn, en die waren toch echt 1 uur later thuis.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 21:40

Goeie acties Ino, al kan ik me voorstellen dat ze het er niet altijd even mee eens zijn. := :))

En Konstantine, waarom zou je in vredesnaam je telefoon niet kunnen opnemen buiten een stiltecoupé? :oo

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:44

Het kan wel, MarrieLeen, maar ik doe het niet, ik erger me altijd kapot aan bellende medepassagiers en als het belangrijk is spreken mensen maar wat in.
Maar deze kerel ging uit zijn plaat vanwege mijn ringtone, dat was kloteherrie en asociaal en blablabla...
Ehm, ja, sorry, kwestie van smaak denk ik? En hij staat echt niet asociaal hard ook. :n

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:49

ik bel wel gewoon in de normale coupé hoor. Al zit ik sowieso nooit hele verhalen te houden door de telefoon :P

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 12:43

Konstantine schreef:
Het kan wel, MarrieLeen, maar ik doe het niet, ik erger me altijd kapot aan bellende medepassagiers en als het belangrijk is spreken mensen maar wat in.
Maar deze kerel ging uit zijn plaat vanwege mijn ringtone, dat was kloteherrie en asociaal en blablabla...
Ehm, ja, sorry, kwestie van smaak denk ik? En hij staat echt niet asociaal hard ook. :n

Dus je laat het hem gewoon gaan? Dat vind ik ook wel irritant hoor :j. Als je dan je telefoon toch niet opneemt, zet dan gewoon het geluid uit. Gaat je telefoon toch, dan zo snel mogelijk opnemen óf wegdrukken :).

Ik heb ook een hekel aan drukke treinen en neem ook net zo lief eentje later hoor. In de intercity dordrecht-amsterdam (en 1x in het uur van/uit zeeland) was altijd megadruk tot Rotterdam..pfff. Niet fijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:57

De temperatuur in de 4031 naar DH is ook niet lekker := zit er nu een uur en een kwartier in en ben door en door koud.. En ik moet nog een uur en tien minuten in deze trein zitten :=

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:59

Gaaatver wat was de trein koud zeg!
Ik ben me heerlijk aan het opwarmen thuis.
Vandaag Hengelo-Utrecht op en neer gereisd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:01

Ik ben op weg van groningen naar gouda.. En over anderhalf uur kan ik me hopelijk opwarmen met een warme douche.. Ik heb het zo koud.. Freaking airco staat te loeien hier.. Koude lucht!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:02

Hier was de koeler kapot. :+ Aldus het lampenkastje waar ik tegenover zat. _O-

Eén treinstel op zondagavond richting Enschede, logica.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:04

Ik begon met twee treinstellen.. Gok dat er nu 5 zijn.. Maar dat kan ik niet zien.. Weet niet of er een, twee of drie voorgekoppeld zijn.. :')

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:06

oeeh, sterkte Jans. Intercitys blazen altijd koude lucht lijkt het wel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:08

Het lijkt warmer te worden.. Al voel ik het zelf niet..

Heeee catering :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:27

muhaha. Volgens de conducteur hebben we mazzel.. Want als we een lekkere vulkoek willen is de cailratering aanwezig :')