USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:01

Hotel is al geboekt, auto doe ik niet aan en als mijn creditcard gestolen wordt ben ik ook alles kwijt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:04

Hotel kan wel geboekt zijn maar als je gaat inchecken willen sommige hotels wel een creditcard hebben zodat ze ingedekt zijn tegen eventuele schade. Zou dat wel even navragen voor je daar gezeur hebt.
Als je CC gestolen wordt kun je dat ter plekke regelen zodat je weer kunt betalen.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:39

Voor ons hotel moest je inderdaad ook een creditcard hebben hoor! Heb al wel geboekt, maar moet daar betalen en daarbij creditcard tonen

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 23:11

Je kunt daar toch gewoon geld pinnen?
Kost meestal tussen de $ 2 en $ 4, zo veel is dat toch niet? Net wat Katja zegt, als ze al je geld afpakken heb je niks meer!

En mijn ervaring is inderdaad dat ze bij elk hotel om een creditcard vragen.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 00:30

Ik zou inderdaad gewoon een credit card meenemen. Als iemand je cc steelt, krijg je het geld weer terug. Contact geld ben je echt kwijt.

Sommige mensen maken een copie van hun credit card en het nummer van de bank. Als de kaart gestolen wordt kunnen ze alles zo makkelijker stop zetten. Ik doe dat zelf niet, maar misschien dat je je daar veiliger mee voelt?

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 08:50

bij 99% van de hotels moet je een cc overhandigen als borg etc etc.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:41

Je bent verzekerd tegen diefstal en misbruik van je creditcard. Bovendien kun je in bepaalde moeilijke gevallen aantonen dat je op die dag betaald hebt en aan wie. Omdat ik dus in het ziekenhuis heb gelegen hier in de US, hebben we o.a. een rolstoel moeten huren, medicijnen moet kopen. Kunnen we allemaal weer verhalen op de verzekering en bovendien hakt dat niet zo in ons budget om hier te besteden voor pretparken etc.

Gisteren zijn we dus vroeg vertrokken voor Universal Studios & Islands of Adventure. Eigen rolstoel meegenomen, gelukkig maar, want mijn voet moet ophoog en dat kon wel met die van ons. Bloedje heet (ik dacht dat het rond de 95 F was). Wel veel geld kwijt aan toegang & twee Express Plus passen, bijna 600 dollar (twee kids, twee volwassenen), voor twee parken dan hè. Nou gezellig met manlief (lees stresskip met kort lontje wegens niet geplande korte slaap) en twee kids het park rond.
Om 9 uur waren we al binnen, maar de meeste attracties gingen pas rond 10.00 / 10.30 uur open. Saai. Maar goed, eenmaal op gang was het leuk. Toen naar Islands of Adventure (zit ernaast). Bij de ingang werd ons een tip gegeven dat je met een rolstoel ook voorrang krijgt. Nee dus. Maar wel zitplaatsen vooraan bij theater/zaaldingen (zoals Shrek 4D bijvoorbeeld). The Wizarding World of Harry Potter was ongelooflijk mooi! Alleen omdat het net geopend was, e n o r m druk. En dan met een rolstoel een winkeltje ingaan, is de goden verzoeken. En tja, de prijzen hè? Een t-shirt in die parken 'doet' al gauw tussen de 21.95 - 32.95. Ex 6% tax. Maar ja, omdat het voor ons al de derde keer daar was, waren we wat 'selectiever'. zoonlief heeft weer een collectors honkbal (Mummy the Ride), verder een aardigheidje voor een buurmeisje gekocht, die gek is van Spongebob. Maar om 4 uur s'middags werd het weer zo slecht, met regen en onweer, dat de buitenattracties gesloten werden en als gevolg daarvan de rijen van de binnenattracties meer dan een uur waren. Om de ramp compleet te maken, was het rubber van m'n linkervoorwiel overmidden, dus reden we met een hobbelrolstoel. Om 6 uur uiteindelijk maar naar huis gereden... 't Is me een vakantie wel....Planning om voor twee dagen naar Orlando te gaan, maar toen het ziekenhuis in met m'n voet. Accu auto leeg. Onverwachte kosten & tijd kwijt aan ziekenhuis/dokter/apotheek. In Universal regen & kapotte rolstoel..tja.

Vandaag naar de dokter, en naar Mr. Mobility om m'n gehuurde kapotte rolstoel om te ruilen. Gelukkig hadden we die niet gekocht (was eigenlijk goedkoper, maar wat moet ik in NL ermee?), dus das weer een klein gelukje!

Ik zou nog foto's plaatsen, maar ontdek net dat m'n toestel nog in de auto ligt. Wordt vervolgd!

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:42

En al huur je een auto in NL, je hebt idd een creditcard nodig, en ze vragen om borg met een creditcard! En ze smeren je alsnog van alles aan. Ons wilden ze een grotere auto aansmeren en nog een extra verzekering, terwijl die in het geboekte pakket zat. Wel handig om een Sunpass voor de tolwegen te kopen, kostte ons 85 dollar, maar we hebben gisteren uitgerekend, dat we nu al voor zo'n 55 dollar al aan tol gebruikt hebben. En het is relaxter, geen muntjes nodig, geen wachtrij!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 13:44

*kom weer even binnenvallen* dus als je zo'n sunpas koopt van 85 dollar, hoe je bij geen 1 tolweg meer tol te betalen en kan je gewoon doorrijden?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:04

Sunpass werkt alleen in Florida volgens mij maar dan hoef je daar geen tol meer te betalen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:17

En je hoeft niet in de rij te staan :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:17

Credit card wordt inderdaad in 90% van de gevallen in hotels opgevraagd bij inchecken, voor borg.

Wij hebben een pas waarmee we bij tolwegen langs die voorrangshokjes moeten. Ook geen muntjes, want bij het passeren wordt er een foto van je nummerplaat gemaakt en de tol gaat dan van je credit card.

Wij vertrekken nu uit Chincoteague, nemen straks de overzetboot en zijn vanavond dan in New York. De laatste halte, 4 nachten. Helaas...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:18

Dat gaat weer veel te snel Yasmine.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:48

ik lees al geruime tijd mee in dit topic, vooral naar de plekken om te moeten zien, ik ben zelf bezig om een reis te plannen zodat ik volgend jaar eindelijk Amerika kan bezoeken, één van mijn dingen die ik graag wil doen :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:52

Katja schreef:
Sunpass werkt alleen in Florida volgens mij maar dan hoef je daar geen tol meer te betalen.

Oke dus niet in Californie, Nevada, Utah en Arizona?
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 16-07-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:54

Waar houd je van Dela? Natuur, stad, cultuur?

Daar heb je soortgelijke systemen voor LisaDijk je kunt dat vast wel vinden op internet.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 14:58

florida is een van de weinige staten waar je tol moet betalen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:05

Er zijn er wel een hoop meer maar de
In Arkansas, Californië, Delaware, Florida, Illinois, Indiana, Mississippi, Texas en Virginia wordt tol geheven door de staat en in
New York, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, Ohio, Pennsylvania, Kansas, Oklahoma en West Virginia zijn er wegen die eigendom zijn van bedrijven die er tol op heffen maar dat zijn inderdaad niet de staten waar LisaDijk heen gaat.
Ben niet zo scherp vandaag :n

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:08

katja; ik vind alles wel interessant, zelf wil ik eigenlijk LA heel graag zien, maar natuur & cultuur trekken mij ook heel erg..
ik wil gewoon zo'n diverse reis maken, die ik niet snel meer ga vergeten!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:09

Katja schreef:
Er zijn er wel een hoop meer maar de
In Arkansas, Californië, Delaware, Florida, Illinois, Indiana, Mississippi, Texas en Virginia wordt tol geheven door de staat en in
New York, Massachusetts, New Hampshire, New Jersey, Ohio, Pennsylvania, Kansas, Oklahoma en West Virginia zijn er wegen die eigendom zijn van bedrijven die er tol op heffen maar dat zijn inderdaad niet de staten waar LisaDijk heen gaat.
Ben niet zo scherp vandaag :n

Ik ga naar Californie ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:12

Dat zeg ik, niet zo scherp vandaag :=

Waarom trekt LA je aan Dela?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:18

katja hele goede vraag, ik denk het onbekende? ik kan niet specifiek iets opnoemen, ja misschien voor het stukje hollywood en de studios en misschien het strand daar, hoor je ook best leuke dingen over!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:22

Ik vind LA echt 1 van de minder leuke steden in de VS vandaar mijn vraag. Is overigens wel beste leuk voor een dag of wat en ik vond zeker de studio's wel leuk om te zien.
Als je die kant op wilt heb je heel veel mogelijkheden voor natuur en ook steden.
Hoe lang zou je willen reizen?

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:24

minimaal 3 weken had ik in gedachten.. ik ben nog in twijfel wat ik allemaal wil zien, dus dat eerst op een rij zetten en dan maar lijnen zetten op de kaart om alles passend te maken!
ik hoef ook niet 10 dagen in LA te blijven, gewoon 1 dag als het op de route past!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 15:30

In die periode kun je mooi naar San Francisco vliegen dan langs de kust naar LA rijden, binnenland in naar o.a Grand Canyon, Las Vegas, en dan via Yosemite weer richting SF rijden.