USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:40

Ik zou willen dat ik toentertijd de ballen had gehad om naar het buitenland (en dan met name de US) te gaan voor mijn studie, maar heb het nooit aangedurfd en daar heb ik enorme spijt van! Ik ben jaloers op jullie dat jullie het wel gedaan hebben / gaan doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:44

Ik ben er zelf niet zo moeilijk mee, maar wat mij vooral helpt is het feit dat ik binnen 24 uur weer thuis ben als ik dat echt wil. Zo is mijn opa erg oud en zit zijn gezondheid niet echt mee. Ik zou het mezelf echt nooit vergeten als ik hem niet gedag kan zeggen als het ware, vandaar dat ik het gewoon fijn vind dat ik snel weer thuis kan zijn.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:31

Het schijnt dat de universiteit van Michigan heel goed is
Laatst zag ik een meid in een documentaire en zei verkoos Michigan boven UCLA :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:32

Michigan State staat inderdaad heel hoog aangeschreven, maar ivm het klimaat zou ik het persoonlijk voor een uitwisseling niet zo heel snel doen haha. Zou liever ergens zitten waar je wat meer zekerheid hebt op lekker weer, als je het dan toch voor het kiezen hebt.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:44

Wat jullie zeggen is inderdaad ook mijn twijfel. Aan de ene kant lijkt het me gaaf om een keer het studentenleven in de USA mee te maken, aan de andere kant zit in Europa alles dichtbij en ben je snel thuis mocht er iets zijn.. Ik las ergens iets over lawschool. Die bachelor rond ik volgend jaar af als het goed is, waardoor ik met Bestuurskunde in 2016-2017 op exchange wil. Er is een grote kans dat ik vrijstelling krijg voor de minor, wat zou inhouden dat ik 7-10 ECTS moet halen in 3.5 maand tijd :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:03

shilady schreef:
Het schijnt dat de universiteit van Michigan heel goed is
Laatst zag ik een meid in een documentaire en zei verkoos Michigan boven UCLA :)

Michigan State is hoog aangeschreven, maar die in Steef haar lijstje is Central Michigan University.

En ik heb mijn Master in Canada gedaan. Master of Arts en dat is heus ook wel hard werken want ik had graduate vakken, maar ik zorgde dat ik rond mijn schoolwerk heen andere dingen inplande.

Emma, tof dat je gender studies gaat doen! Ik ben ook voor women studies naar Canada gegaan.

Ilse_CJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:32

Steef schreef:
Bedankt voor het meedenken allemaal! Het gaat om deze universiteiten:
- Central Michigan University;
- Florida State University;
- George Mason University;
- Gonzaga University;
- San Fransisco State University;
- Stony Brook University;
- University of Mississippi;
- Western Washington University.
Ik zag ook dat sommige private instellingen zijn en andere public. Ik weet dat hier in sommige landen een groot niveau/kwaliteitsverschil tussen zit, is dit in de VS ook het geval, of zijn de public universities ook prima?

Edit: Ik heb even in de ranglijst gekeken en hier staat Stony Brook en University of Mississippi het hoogst in gerankt :j

Hoi Steef!
Ik reageer nooit meer, maar lees nog wel mee. Mocht je meer over de University of Mississippi willen weten en over studeren daar, vraag maar raak! Ik heb daar een half jaar voor uitwisseling gezeten in 2011 en een fantastische tijd gehad :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:00

Jee Fitz, das op zich wel lekker om te shoppen maar ik hoop voor jullie dat het wel opklaart! Het kan ook zo wisselend zijn. Wij hebben eind november ook wel eens 28 graden gehad, ik ging stuk :D vooral toen we dachten dat we wel "even" de halve strip af konden lopen......oké dat doe je ook maar één keer!

Gisteren nog heerlijk voorpret gehad en op Groupon kaartjes voor het Atomic Testing Museum gescoord, daar wil mijn man zo graag heen. Comiccon zou nog gaver zijn maar das helaas al in juni. Ach er is straks ook nog genoeg te doen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:07

Studeren in Europa is wel heel anders dan studeren aan je eigen universiteit hoor :) NUIG is bijvoorbeeld niet te vergelijken met de RUG. Daarvoor hoef je niet perse naar Amerika te gaan :D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:27

Ik vond zelfs studeren aan de VU of UvA al heel anders :P :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:56

MacavityL schreef:
Ik vond zelfs studeren aan de VU of UvA al heel anders :P :D

Verschil UvA en Erasmus was ook groot :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:09

Morgenochtend maar weer ff naar LA.
Het weer valt echt tegen alleen.
Dus denk dat een dagje shoppen en een dagje pretpark wordt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 11:33

Echt jammer van het weer needje :(

Tot hoelang blijf je nog?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:04

Ik ga morgen pas weg uit NL. Dus ben er nog niet. :D
Denk vrijdag al weer terug.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:06

Veel plezier Needje! Jij gaat vaak mee op paardtransport toch, daarom die korte reisjes naar de VS?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:10

:j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:16

shilady schreef:
Ik vind die automaten helemaal niks toevoegen want je moet toch een praatje maken met die Immigrations officier en daar aan zijn bureau kan je ook gauw een foto laten maken en vingerafdrukken.... Maarja ze verzinnen graag nieuwe dingen blijkbaar

Fitzroy meschien klaart het weer nog op :)

Ik hoefde geen praatje te maken. Enkel welcome in new York en ik mocht doorlopen xD

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:17

Needje schreef:
:j

Als je ooit een reisgenoot zoekt haha, ik meld mij graag aan xD

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:23

Wordt deze keer echt ff op en neer. Waarschijnlijk zelfs donderdag al terug. Vrijdag en zatedag zitten de vluchten overvol.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 12:39

Nou dat is dan toch ook de moeite niet Need... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 12:47

Ik zou het persoonlijk prima vinden als ik toch niks te doen heb lol. Gewoon eff boodschappen doen in de states en dan weer terug komen haha. Ik hou van de pasta salades die ze daar hebben en die limonades!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:18

Tsja soms is het niet anders Nadir.
Het is toch geen mega goed weer. Gaan we binnenkort wel weer wat langer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 15:42

Jeetje dat is wel een heel kort uitstapje. Mij niet gezien met mijn vliegangst ;)

Eindelijk begint het weer nu op te warmen. We hebben zelfs sneeuw gehad ! Eerst baalde ik ervan, maar eigenlijk was het een unieke ervaring om Bryce in de sneeuw te zien. Levert prachtige plaatjes op! We hebben echt al heel veel gedaan en ook wat onbekendere dingen. Nu zitten 4 volle dagen in Moab. Morgen gaan we met een jeep op pad en hub is nu aan het ballonvaren boven Canyonlands.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:48

:wave:

Wat een leuke verhalen zeg over de USA! Ik heb gisteren mijn huwelijkscadeau gekregen en mag 7 dagen naar New York met mijn vriend (bijna man :D )

Nu kan ik alleen niet 270 pagina's doorlezen met tips etc en ik denk dat de vraag al tig keer is gesteld.
Maar welke hotels raden jullie aan in het centrum van New York, en wat moet je zeker hebben gedaan/gezien hebben?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 07:49

Rechtsonderin heb je een zoekfunctie waarmee je het topic mee kan doorzoeken :)