Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Yasmine schreef:Wow bestaat er een TKTS app?Ik heb de standaard app waar je kan zien welke kaarten die dag beschikbaar zijn, maar ik wist niet dat er een app was om te bestellen. Fantastisch! Dan ga ik in september de booth skippen en rechtstreeks bestellen.
MacavityL schreef:Ik zou eerder kijken in welke stad je terecht komt en of daar, buiten het campus leven wat vast erg gezellig en leuk is, nog wat te beleven valt. En of je afhankelijk bent van het OV of dat je een auto tot je beschikking zal hebben.
Steef schreef:Joman schreef:Ik zou helemaal niet in Amerika gaan studerenZou een leuke Europese stad uitkiezen, is een pak leuker.
Dit is ook nog mijn dilemmaBen nu nog vooral aan het oriënteren binnen landen die me gaaf lijken om heen te gaan, dus het kan ook zo iets anders worden
Emmaa_ schreef:Verschilt ook wel per campus hoe afgelegen het is. Het is meestal wel echt een bubbel, maar er zijn vaak meer dan voldoende voorzieningen op de campus zelf, en het geeft wel een heel ander studentengevoel dan je hier in NL en in andere Europese steden hebt.
En Steef ik ga naar SF voor m'n minor! Heb het al helemaal uitgezocht haha
Joman schreef:Om je een idee te geven van Amerikaanse University's: Het zijn meestal ontzettend grote campussen waardoor je echt in een 'bubble' leeft. De meeste studenten studeren vrij hard (al helemaal als je naar een school gaat. Ik weet niet welke opleiding je doet? )Undergraduate is voor Nederlanders met een Universitaire opleiding juist weer ontzettend gemakkelijk.
Je kan niet gemakkelijk weg van de campus, tenzij je een auto hebt.
In Europa studeren betekent meestal dat je in een stad zit. Veel bezienswaardigheden zijn dichtbij, de afstanden zijn kleiner en je leeft echt in een stad. In Amerika leef je echt op de campus.
Mocht je overigens meer willen weten kan je me pb'en. Ik heb zowel in Nederland als in Amerika als in een Italiaanse stad gestudeerd. (Universitair)
Emmaa_ schreef:Als je voor een minor gaat ben je altijd undergraduate toch? Medical/Law in Amerika lijkt me hier niet van toepassing, hooguit dat je vakken voor een van die onderwerpen gaat volgen. Zelf ga ik voor gender studies, vandaar ook SF