USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:03

Nee, maar ze verlopen na 2 jaar ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:13

Oh nieuwe esta
Maar als je paspoort nog het zelfde Is kan je waarschijnlijk nog gewoon langs de automaat hoor
Want ik had me 2e esta en zelfde paspoort en ik mocht ook langs de automaat...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:18

Op JFK moesten nieuwe ESTA's de rij in. Maar heb net even gekeken :+ moet ook een nieuw paspoort.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:07

Yasmine schreef:
Wow bestaat er een TKTS app? :oo Ik heb de standaard app waar je kan zien welke kaarten die dag beschikbaar zijn, maar ik wist niet dat er een app was om te bestellen. Fantastisch! Dan ga ik in september de booth skippen en rechtstreeks bestellen.

De app is niet van TKTS, maar wel zelfde principe (gereduceerde prijzen). Ze willen de app ook uitbreiden naar een versie voor London's West end.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:53

Keet schreef:
Op JFK moesten nieuwe ESTA's de rij in. Maar heb net even gekeken :+ moet ook een nieuw paspoort.

:+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:44

Hallo allemaal!

Ik kom even binnenvallen, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :) Ik ben momenteel rond aan het kijken naar universiteiten in het buitenland. In de VS heb ik 8 universiteiten waar ik mogelijk heen zou kunnen op uitwisseling. Mijn vraag is nu welke staat het fijnste is om in te verblijven en waarom (ookal is dit denk heel persoonlijk). Volgens mij zit er namelijk heel erg veel verschil tussen staten, en van google word ik tot nu toe ook niet veel wijzer.. Ik kan kiezen uit een universiteit in de staten New York, Mississippi, Florida, Michigan, Virginia, Washington en California. Elke staat heeft denk zijn charmes, maar ik ben best benieuwd hoe jullie het in een van deze staten hebben ervaren :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:54

Ik zou eerder kijken in welke stad je terecht komt en of daar, buiten het campus leven wat vast erg gezellig en leuk is, nog wat te beleven valt. En of je afhankelijk bent van het OV of dat je een auto tot je beschikking zal hebben.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:57

MacavityL schreef:
Ik zou eerder kijken in welke stad je terecht komt en of daar, buiten het campus leven wat vast erg gezellig en leuk is, nog wat te beleven valt. En of je afhankelijk bent van het OV of dat je een auto tot je beschikking zal hebben.

Dat is inderdaad ook wel verstandig :') Dat is vooral waarom ik ook nog twijfel of ik wel naar de VS wil, alles zit ver uit elkaar..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 10:58

Jaargetijde kan ook nog een rol spelen. Ik zou niet in de winter in Michigan willen zitten bijvoorbeeld.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:00

Dallista schreef:
Jaargetijde kan ook nog een rol spelen. Ik zou niet in de winter in Michigan willen zitten bijvoorbeeld.

Ik ga als het goed is van augustus/september t/m november/december, dus is inderdaad iets om rekening mee te houden! Bedankt!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:07

Dan zou ik als het la of san diego is kiezen voor california of Florida ivm het weer.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:20

Ik zou ook goed kijken naar de reputatie van de universiteit. Er zit een heel groot verschil in kwaliteit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:36

Inderdaad. Welke universiteiten zijn het juist? Want in iedere staat heb je er wel meerdere zitten.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 11:59

Bedankt voor het meedenken allemaal! Het gaat om deze universiteiten:
- Central Michigan University;
- Florida State University;
- George Mason University;
- Gonzaga University;
- San Fransisco State University;
- Stony Brook University;
- University of Mississippi;
- Western Washington University.
Ik zag ook dat sommige private instellingen zijn en andere public. Ik weet dat hier in sommige landen een groot niveau/kwaliteitsverschil tussen zit, is dit in de VS ook het geval, of zijn de public universities ook prima?

Edit: Ik heb even in de ranglijst gekeken en hier staat Stony Brook en University of Mississippi het hoogst in gerankt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:04

Ik zou helemaal niet in Amerika gaan studeren ;) Zou een leuke Europese stad uitkiezen, is een pak leuker.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:09

Joman schreef:
Ik zou helemaal niet in Amerika gaan studeren ;) Zou een leuke Europese stad uitkiezen, is een pak leuker.

Dit is ook nog mijn dilemma :') Ben nu nog vooral aan het oriënteren binnen landen die me gaaf lijken om heen te gaan, dus het kan ook zo iets anders worden :+

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 12:31

Zou denk ik gaan voor een private uni is vaak kwalitatief beter en beter aangeschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:00

Steef schreef:
Joman schreef:

Dit is ook nog mijn dilemma :') Ben nu nog vooral aan het oriënteren binnen landen die me gaaf lijken om heen te gaan, dus het kan ook zo iets anders worden :+

Om je een idee te geven van Amerikaanse University's: Het zijn meestal ontzettend grote campussen waardoor je echt in een 'bubble' leeft. De meeste studenten studeren vrij hard (al helemaal als je naar een school gaat. Ik weet niet welke opleiding je doet? )Undergraduate is voor Nederlanders met een Universitaire opleiding juist weer ontzettend gemakkelijk.
Je kan niet gemakkelijk weg van de campus, tenzij je een auto hebt.
In Europa studeren betekent meestal dat je in een stad zit. Veel bezienswaardigheden zijn dichtbij, de afstanden zijn kleiner en je leeft echt in een stad. In Amerika leef je echt op de campus.

Mocht je overigens meer willen weten kan je me pb'en. Ik heb zowel in Nederland als in Amerika als in een Italiaanse stad gestudeerd. (Universitair)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:09

Ik heb in Galway, Ierland gestudeerd. Vreselijk leuk, vooral omdat de campus echt in de stad zelf ligt. En ik woonde samen met alleen maar Amerikaanse huisgenootjes :)) Best of both worlds :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:10

Verschilt ook wel per campus hoe afgelegen het is. Het is meestal wel echt een bubbel, maar er zijn vaak meer dan voldoende voorzieningen op de campus zelf, en het geeft wel een heel ander studentengevoel dan je hier in NL en in andere Europese steden hebt.

En Steef ik ga naar SF voor m'n minor! Heb het al helemaal uitgezocht haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:15

Emmaa_ schreef:
Verschilt ook wel per campus hoe afgelegen het is. Het is meestal wel echt een bubbel, maar er zijn vaak meer dan voldoende voorzieningen op de campus zelf, en het geeft wel een heel ander studentengevoel dan je hier in NL en in andere Europese steden hebt.

En Steef ik ga naar SF voor m'n minor! Heb het al helemaal uitgezocht haha

Geloof mij maar dat je dat studentengevoel ontzettend gaat missen. Juist omdat de campus alle voorzieningen heeft kom je nergens anders dan op de campus.
Als je naar een school gaat zoals Law School of Medical School dan kom je al helemaal nergens, want dat is ontzettend hard blokken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:28

Joman schreef:
Om je een idee te geven van Amerikaanse University's: Het zijn meestal ontzettend grote campussen waardoor je echt in een 'bubble' leeft. De meeste studenten studeren vrij hard (al helemaal als je naar een school gaat. Ik weet niet welke opleiding je doet? )Undergraduate is voor Nederlanders met een Universitaire opleiding juist weer ontzettend gemakkelijk.
Je kan niet gemakkelijk weg van de campus, tenzij je een auto hebt.
In Europa studeren betekent meestal dat je in een stad zit. Veel bezienswaardigheden zijn dichtbij, de afstanden zijn kleiner en je leeft echt in een stad. In Amerika leef je echt op de campus.

Mocht je overigens meer willen weten kan je me pb'en. Ik heb zowel in Nederland als in Amerika als in een Italiaanse stad gestudeerd. (Universitair)

Het is niet omdat jij dat niet leuk vond dat een ander het niet leuk kan vinden :)
Ik heb in Vancouver ook op een campus gestudeerd die op 45min van downtown zat, maar ik voelde me absoluut niet in een bubble. Als uitwisselingsstudent heb je sowieso veel meer contact met andere uitwisselingsstudenten dan met de lokale studenten. En die andere uitwisselingsstudenten studeren net als jijzelf veel minder dan lokale studenten. Ik vond studeren aan een typisch Noord-Amerikaanse universiteit net fantastisch, ik had geen behoefte aan te gaan studeren in een Europese stad waar alles net ging zoals mijn thuisuniversiteit.

Je bent wel erg negatief, hoor. Op mijn campus zat ook alles wat ik nodig had (supermarkten, postkantoor, ziekenhuis, brandweer, cafés, clubs), maar het is net je eigen verantwoordelijkheid om jezelf te pushen om verder dan dat te gaan. Dat heb ik gedaan, en het is fantastisch goed meegevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:32

Waar staat dat ik het niet leuk vond? Mijn jaar studeren in Amerika is me ontzettend waardevol en ik heb ontzettend leuke contacten overgehouden aan mijn studie daar.
Voor wat voor studie heb jij een exchange gedaan? Ik denk zomaar dat het geen Law School of Medical School was? Want dan heb je niet veel tijd over om veel andere dingen te gaan doen met exchange studenten.
Ik wil Steef alleen maar waarschuwen voor het grote contrast tussen Europa en tussen Amerika wat studeren betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:33

Als je voor een minor gaat ben je altijd undergraduate toch? Medical/Law in Amerika lijkt me hier niet van toepassing, hooguit dat je vakken voor een van die onderwerpen gaat volgen. Zelf ga ik voor gender studies, vandaar ook SF :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 13:35

Emmaa_ schreef:
Als je voor een minor gaat ben je altijd undergraduate toch? Medical/Law in Amerika lijkt me hier niet van toepassing, hooguit dat je vakken voor een van die onderwerpen gaat volgen. Zelf ga ik voor gender studies, vandaar ook SF :)

Als Steef voor haar studie Rechtsgeleerdheid naar Amerika gaat, dan komt ze op een Law School terecht.
In het buitenland studeren is sowieso een onvergetelijke ervaring, waar je ook naartoe gaat. Mijn buitenland ervaringen zijn altijd super geweest. Maar mijn studie in Rome is toch heel wat anders geweest dan in Amerika. En ik denk dat handig is om te weten dat het er in Amerika zo wezenlijk anders aantoe gaat dan in de EU.