USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:50

Schoenen uitdoen is niet zo erg toch? Ik weet nog de paar jaren na 9/11 dat je in Amerika standaard iedere tas en koffer moest laten swipen op explosieven en dat ze iedere tas open deden om te controleren. Toen moest je bijna 3 of 4 uur op voorhand aanwezig zijn op alle controles op tijd door te komen. Goede tijden :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:51

Nee hoor :) vind het ook geen probleem :) maar 4 keer op 1 en hetzelfde vliegveld is wellicht wat overdreven vaak :)
Controles zijn inderdaad wel minder intensief geworden :)

Wat ik wel irritant vind is dat het zo laat pas wordt aangegeven dat ze uitmoeten en dat sommige mensen daarmee de stroming enorm ophouden bij de controles. Net als alle electronica uit de handbagage halen :+
Wij doen dat altijd vast bovenop leggen en bij de hand pakken als er nog 4 mensen voor ons zijn, kan het zo in die bakken en kunnen we vlot doorlopen.
Maar op een of andere manier treffen wij altijd een gezin van 6 mensen voor ons die allemaal nog alles door moeten zoeken om het eruit te halen en hun schoenen uit te doen :+ duurt eeuwig

Nadir

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 13:56

Wat doen jullie steeds in Japan Keet? Ook rondreizen? Vliegen gaat vast goed met Gup, bij ons was het iig geen probleem, ook de langere vluchten niet. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:58

Wij wilde dit jaar naar Japan, maar Gup komt ertussendoor :+ Dus dan volgende zomer maar of jaar erna.
Plan is Tokyo voornamelijk :) wil daar ook een dag naar Disney en mijn vriend vind de magneetbanen daar erg interessant :)
Is voor mij het enige Aziatische land wat voor vakantie in aanmerking komt. Hij gaat met zijn vader nog naar Vietnam ooit (stond voor afgelopen najaar op de planning maar kwam wat tussendoor, toen zijn ze maar naar Spitsbergen en Berlijn gegaan) en Korea geloof ik :+

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:01

Wij hadden in september een hele tas vol met elektronica: spiegelreflex, iPad, GoPro, ereader, koptelefoon en alle opladers bij elkaar. De man bij de controle wierp er een blik in, rolde met zijn ogen en zei: "ok.. laat er maar in zitten." :')

Gaaf hoor, Japan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:07

Niwla schreef:
Wij hadden in september een hele tas vol met elektronica: spiegelreflex, iPad, GoPro, ereader, koptelefoon en alle opladers bij elkaar. De man bij de controle wierp er een blik in, rolde met zijn ogen en zei: "ok.. laat er maar in zitten." :')

Gaaf hoor, Japan!

Ben benieuwd of ik daar nog bokkers tegenkom in het zwembad :+ in the middle of nergens :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:26

Even een vraagje over de NY gangers hier...
hebben jullie wel is een musical show gezien in New York?
Zou graag naar bv de Lion king willen, maar boeken jullie dat dan van te voren hier in NL? *(zo ja waar)
Ook zo met kaartjes voor entree voor ground zero en Empire State building begreep ik?
dat je die van te voren moest kopen

en begreep ook dat er visum nodig was voor Amerika?
tip van collega, wist ik niet eens
:') :+
Lekker voorbereid ben ik he
whahahaha

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:27

Keet schreef:
Second Time visitor op haar ESTA en jij een nieuwe?

Allebei voor tweede keer op onze esta

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:28

Haha, één keer was bijzonder Keet. Twee keer zou helemaal bizar zijn. :')

Wendy, kaartjes voor een musical kun je het beste op de dag zelf bij een TKTS booth in New York zelf kopen.
(https://www.tdf.org/nyc/7/TKTS-ticket-booths)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:33

Wendy1978 schreef:
Zou graag naar bv de Lion king willen, maar boeken jullie dat dan van te voren hier in NL? *(zo ja waar)
Ook zo met kaartjes voor entree voor ground zero en Empire State building begreep ik?

whahahaha

Nee, geen Visum voor een vakantie, wel een ESTA :) online aan te vragen.
Kaartjes voor 9/11 museum zou ik vast reserveren, zo vroeg mogelijk want dan is het lekker rustig in het museum.
Zou niet naar het Empire State gaan, maar naar de Top of the Rock (Rockefeller Center) dan heb je de Empire State ook op je fotos :+

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:33

Wendy1978 schreef:

whahahaha

Ben naar Chicago, Alice in Wonderland, ABBA en If/Then geweest :D

Je kunt kaartjes kopen bij een TKTS booth in NYC (zit er een bij Times square die druk bezocht wordt, en eentje downtown bij Water street die een stuk rustiger is). De laatste keer heb ik ze via een app (Today Tix) besteld wat ik super handig vond omdat ik nergens op een bepaalde tijd bij een booth hoefde te zijn, ze komen de kaartjes half uur voor aanvang van de show bij het theater brengen.

Ground zero en Empire State geen ervaring mee, bij Top of the Rock kon ik 'm gewoon daar aan de kassa kopen.

Voor een vakantie heb je inderdaad een ESTA nodig.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:49

Wow bestaat er een TKTS app? :oo Ik heb de standaard app waar je kan zien welke kaarten die dag beschikbaar zijn, maar ik wist niet dat er een app was om te bestellen. Fantastisch! Dan ga ik in september de booth skippen en rechtstreeks bestellen.

Er is trouwens een TKTS booth in Brooklyn waar nooit iemand staat te wachten. Ook een aanrader. Wij hadden op 2 minuten tickets gefixt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 14:52

Die in Brooklyn zijn wij ook geweest geloof ik. :j Wij hoefden in ieder geval niet te wachten.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 16:21

Keet schreef:
Wij wilde dit jaar naar Japan, maar Gup komt ertussendoor :+ Dus dan volgende zomer maar of jaar erna.
Plan is Tokyo voornamelijk :) wil daar ook een dag naar Disney en mijn vriend vind de magneetbanen daar erg interessant :)
Is voor mij het enige Aziatische land wat voor vakantie in aanmerking komt. Hij gaat met zijn vader nog naar Vietnam ooit (stond voor afgelopen najaar op de planning maar kwam wat tussendoor, toen zijn ze maar naar Spitsbergen en Berlijn gegaan) en Korea geloof ik :+

Ah oke, Disney is prima idd, verder trekt het mij ook niet zo :+

Wij hadden musicalkaartjes online besteld in Nederland. Was wel een smak geld maar we hadden wel mooie plekken.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:27

MacavityL schreef:
Wendy1978 schreef:

whahahaha

Ben naar Chicago, Alice in Wonderland, ABBA en If/Then geweest :D

Je kunt kaartjes kopen bij een TKTS booth in NYC (zit er een bij Times square die druk bezocht wordt, en eentje downtown bij Water street die een stuk rustiger is). De laatste keer heb ik ze via een app (Today Tix) besteld wat ik super handig vond omdat ik nergens op een bepaalde tijd bij een booth hoefde te zijn, ze komen de kaartjes half uur voor aanvang van de show bij het theater brengen.

Werkt ook prima voor sportwedstrijden (mits natuurlijk niet uitverkocht). Online bestellen bij de club zelf en op de wedstrijddag bij het 'will call' loket afhalen en betalen. Appeltje eitje.....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:53

als ze je naar de verhoor kamer meenemen valt het ergeren over extra schoenen uitdoen in het niets :+

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 18:56

Keet schreef:
Wendy1978 schreef:

whahahaha

Nee, geen Visum voor een vakantie, wel een ESTA :) online aan te vragen.
Kaartjes voor 9/11 museum zou ik vast reserveren, zo vroeg mogelijk want dan is het lekker rustig in het museum.
Zou niet naar het Empire State gaan, maar naar de Top of the Rock (Rockefeller Center) dan heb je de Empire State ook op je fotos :+

Echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Top tip !
En ook de tips voor de tickets voor de show

dank!

super

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:35

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:13

Bij ons was het echt drama gisteren op Seattle. We waren al met een uur vertraging vertrokken, gingen via de APC kiosken maar dat werkte voor geen meter. Pakte geen vingerafdrukken, toen weer geen foto. Afijn, einde vh liedje was 2 kruizen en heeeel lang wachten. Toen ook weer voor security en we hadden nog een kwartier om bij de connecting flight te komen. Maar wat een geluk in dit geval, ook die was een uur vertraagd. Pfff wat een stresstoestanden. Maar nu lekker bij de pool in TI.
Daf, vandaag uitgebreid geshopt in premium outlet north en ik had het zelfs koud. Het weer is niet echt wat ik gewend ben in Vegas.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 09:01

Lekker dan Fitzroy! Jammer van het weer, maar de vooruitzichten zien er goed uit. Fijne vakantie iig!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:19

Ik vind die automaten helemaal niks toevoegen want je moet toch een praatje maken met die Immigrations officier en daar aan zijn bureau kan je ook gauw een foto laten maken en vingerafdrukken.... Maarja ze verzinnen graag nieuwe dingen blijkbaar

Fitzroy meschien klaart het weer nog op :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:37

shilady schreef:
Ik vind die automaten helemaal niks toevoegen want je moet toch een praatje maken met die Immigrations officier en daar aan zijn bureau kan je ook gauw een foto laten maken en vingerafdrukken.... Maarja ze verzinnen graag nieuwe dingen blijkbaar

Fitzroy meschien klaart het weer nog op :)

Verwerkingstijd voor de douane op JFK was echt stukken sneller bij ons :j Vingerafdrukken en foto gingen via de automaat. Daarna alleen een stempeltje halen bij de officer.
Ik binnen 3 minuten via de automaten en mijn vriend 1,5 uur via de rij ivm nieuwe ESTA.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 09:59

Ik bedenk me net dat de situatie voor mij anders was want ik werd natuurlijk die dag op boston na de automaat detained omdat de automaat mijn formulier met een kruis heeft uitgeprint :+ Daarna op Detroit idem dito :+ hoop dat ik ooit ook in 3 min door mag lopen :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:00

Ja dat zou wel eens het verschil kunnen maken :) hopelijk gaat het de volgende keer vloeiender :)
Wij moeten de volgende keer allebei weer in de rij (tenzij dat preclearence gebeuren er hier in NL komt) moeten beide een nieuwe ESTA

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:01

Ik zit nu wel onwijs af te tellen hoor *\o/*
21ste is het zover en dan met Aer lingus en door de pre clearence in Dublin

Spannend :D

Oh heb je nieuwe paspoorten keet?