USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:20

Ik kon ze ook niet vinden, zag bij ke blog alleen dag 1 en 2 staan

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 22:54

Fitzroy schreef:
Ik zie geen foto's op je site, Shanna? Waar staan ze ?
Edit: alleen van Oklahoma niet van het storm chasen.

Klopt, van het chasen heb ik nog niet online. Ik doe het dag voor dag en had een aantal dagen voor ik ging chasen. :) Ben ermee bezig... site in de gaten houden dan komt het vanzelf. :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:37

Super gaaf Shan! Ik ben weer een poging begonnen met een topic maken!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 19:52

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:05

Mooi verslag Charles!
Jammer van die zandstorm.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:35

Als het aan de Amerikanen ligt hoeven reizigers vanuit Nederland naar de Verenigde Staten niet langer uren in de rij voor de grenscontrole op Amerikaanse luchthavens te wachten.

De VS wil dat die controles op luchthaven Schiphol worden uitgevoerd.
Minister Ard van der Steur meldt woensdag het verzoek van de Amerikanen in behandeling te hebben genomen.

Lange rijen
Nu is het zo dat reizigers naar de VS op Amerikaanse luchthavens worden verwelkomd door meterslange rijen bij de grenscontrole.

Door zogenoemde preclearance faciliteiten in Nederland op te zetten, waar de controle op Schiphol plaatsvindt, hopen de Amerikanen de wachttijden op hun vliegvelden te beperken. De reiziger komt op die manier als lokale reiziger het vliegveld binnen en ontwijkt daarmee de rijen op het vliegveld.

Onderzoek
Van der Steur zegt het voorstel te onderzoeken. Zo wil hij opheldering over de gegevensuitwisseling, wat er gebeurt als een reiziger wordt geweigerd en hoe het zit met de bewaking van Amerikaanse grensbewakers. Ook heeft de bewindsman een reactie van de Europese Commissie gevraagd.

De Amerikanen hebben wereldwijd als vijftien preclearance faciliteiten, waaronder een in Aruba, Ierland en de Verenigde Arabische Emiraten.
“Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden.

De Verenigde Staten hebben in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance

Bron nu.nl

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:53

shilady schreef:
Als het aan de Amerikanen ligt hoeven reizigers vanuit Nederland naar de Verenigde Staten niet langer uren in de rij voor de grenscontrole op Amerikaanse luchthavens te wachten.

De VS wil dat die controles op luchthaven Schiphol worden uitgevoerd.
Minister Ard van der Steur meldt woensdag het verzoek van de Amerikanen in behandeling te hebben genomen.

Lange rijen
Nu is het zo dat reizigers naar de VS op Amerikaanse luchthavens worden verwelkomd door meterslange rijen bij de grenscontrole.

Door zogenoemde preclearance faciliteiten in Nederland op te zetten, waar de controle op Schiphol plaatsvindt, hopen de Amerikanen de wachttijden op hun vliegvelden te beperken. De reiziger komt op die manier als lokale reiziger het vliegveld binnen en ontwijkt daarmee de rijen op het vliegveld.

Onderzoek
Van der Steur zegt het voorstel te onderzoeken. Zo wil hij opheldering over de gegevensuitwisseling, wat er gebeurt als een reiziger wordt geweigerd en hoe het zit met de bewaking van Amerikaanse grensbewakers. Ook heeft de bewindsman een reactie van de Europese Commissie gevraagd.

De Amerikanen hebben wereldwijd als vijftien preclearance faciliteiten, waaronder een in Aruba, Ierland en de Verenigde Arabische Emiraten.
“Het beleid van de Verenigde Staten is er op gericht om het aantal preclearance locaties verder uit te breiden.

De Verenigde Staten hebben in dit kader ook andere Europese landen benaderd met het verzoek om preclearance

Bron nu.nl

Zag het ook ja zou echt top zijn!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:02

Zou idd een stuk fijner zijn

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:31

Douraque schreef:

In elk geval een stuk minder paranoide....

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:45

Cowboy55 schreef:
Douraque schreef:

In elk geval een stuk minder paranoide....

Paranoïde?
Je krijgt gewoon hetzelfde als in Amerika alleen dan in Nederland?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:48

Ik snap die paranoïde ook niet, het zijn idd dezelfde vragen cq procedure als in Amerika. Het fijne eraan is dat je in Amerika niet meer in die extreem lange rijen hoeft te staan daar je een pre clearance krijgt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 08:19

Dat zou idd echt relaxed zijn zeg!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:13

Lijkt mij een hele fijne ontwikkeling als dit doorgaat. Schiphol is sowieso aan het verbeteren, de wachtruimtes bij de gates gaat volgens mij ook opgeknapt worden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:13

Charles schreef:
Lijkt mij een hele fijne ontwikkeling als dit doorgaat. Schiphol is sowieso aan het verbeteren, de wachtruimtes bij de gates gaat volgens mij ook opgeknapt worden.

Ja merk ook elke keer dat ze weer bezig zijn geweest! Nieuwe stukken voor paspoortcontrole en is me opgevallen dat er de laatste jaren heel veel laadpunten voor de telefoon zijn gekomen!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:08

Douraque schreef:
Ik snap die paranoïde ook niet, het zijn idd dezelfde vragen cq procedure als in Amerika. Het fijne eraan is dat je in Amerika niet meer in die extreem lange rijen hoeft te staan daar je een pre clearance krijgt

Ik geloof niet dat een gemiddelde NL grenswachter mij ook 4 keer in anderhalf uur tijd vraagt om maar weer eens mijn schoenen uit te doen en op een band te zetten. In Orlando (het 'oude' vliegveld, dus niet Stanford) was dat schering en inslag...klaarblijkelijk hebben ze daar schoenfetishisten.

Daar staat overigens tegenover dat de wachttijden in Fort Myers, Stanford en LAX best goed te doen waren/zijn.....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:17

Heb bij beide bezoeken aan USA 1 maal mijn schoenen hoeven uit te trekken :) gelukkig maar :)
Bij de laatste reis zelfs alleen op de terugreis :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:24

Ik moest wel mijn schoenen uitdoen, 1x en mijn moeder niet. Die had ineens op haar ticket TSA preclearance staan en kon zo doorlopen, hoe ze eraan kwam is mij nog steeds een raadsel :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:25

Second Time visitor op haar ESTA en jij een nieuwe?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:26

Ik kreeg op Schiphol ook al een heel vragenvuur. In Amerika moest ik 1,5 a 2 uur wachten bij de paspoortcontrole, maar de rest kon ik zo doorlopen.

Ik weet niet meer hoe vaak ik mijn schoenen uit heb gedaan. Te vaak, met zoveel verschillende vliegvelden. Maar eerlijk is eerlijk: als ik van NL naar de UK ga (en andersom) dan moeten mijn schoenen ook uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:27

Annash schreef:
Ik kreeg op Schiphol ook al een heel vragenvuur. In Amerika moest ik 1,5 a 2 uur wachten bij de paspoortcontrole, maar de rest kon ik zo doorlopen.

Ik weet niet meer hoe vaak ik mijn schoenen uit heb gedaan. Te vaak, met zoveel verschillende vliegvelden. Maar eerlijk is eerlijk: als ik van NL naar de UK ga (en andersom) dan moeten mijn schoenen ook uit.

Onze eerste reis kregen we op Schiphol wel vragen. Toen hadden we een overstap in Atlanta.
Onze tweede reis kregen we geen vragen, toen vlogen we direct naar de eindbestemming.
Geen idee of daar nog verschil in zit eigenlijk.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:31

Weet ik ook niet. Ik kreeg in Schiphol een sticker op mijn paspoort na het beantwoorden van die vragen.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:38

Ja inderdaad, ik heb zelden mijn schoenen aan kunnen houden. :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:41

Mijn vriend doet daarom al makkelijke gympen aan tijdens het vliegen :+ beter als zijn wandelschoenen :D

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:44

Haha ja ik doe altijd instappers aan, die zijn zo aan en uit. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:45

Hopelijk volgend jaar met Gup naar USA :) anders wordt het volgend jaar Japan en jaar erna USA :)
Eerst maar een keertje testvliegen met hem :) en mensen pesten :+