USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:21

Klopt, zij zit er nu sinds februari maar de laatste weken is het alleen maar regen en geen buien maar de dagen door, echt een depressie. En dan wel 30-35 graden dus de warmte is niet weg. Ik heb liever helemaal geen regen maar liever daar dan op het gedeelte van de vakantie waar het om het lekker zonnen gaat :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:26

Nessie schreef:
Wij trekken van Miami (tussendoor naar de Bahamas) naar de Keys, dan door via Clearwater naar Orlando en vliegen vanuit daar naar New York. Als het dan overal slecht weer is zou het wel heel erg wezen := :+
Ik kan je helaas precies vertellen hoe dat voelt..., wij hebben dit gehad bij onze reis van Miami naar Boston, op alle plekken een kouder en natter dan gemiddeld en in Florida echt veel regen gehad. Niet de bekende korte hoosbuien, maar oerhollandse buien. Wij waren er toen ook in deze periode(april/begin mei). We hebben alsnog een mooie vakantie gehad :j , maar ik heb soms echt wel even een weerdipje moeten overwinnen. Wij gaan voor het "buitenleven", dus een dagje winkelcentrum vrolijkt ons niet echt op.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:27

Mijn familie is net een week weg en die hebben helemaal geen slecht weer gehad. Alleen heel warm maar verder normaal voor de tijd van het jaar.
Als je geen regen wilt moet je niet naar Florida gaan, daar regent het ontzettend veel. 5e staat in Amerika qua neerslag.
Gewoon het weer in de gaten houden en dan op de juiste momenten zonnen en op andere momenten lekker eten en naar een mall. Shoppen in Florida is veel goedkoper dan in NYC.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:32

Scheelt wel dat het niet koud is, ondanks de regen. En een bui is ook niet erg als het daarna weer opklaart, maar hele dagen regen had ik niet verwacht. We willen nog wel een keer naar Crystal Rivers en Orlando, maar dan in eerder in het seizoen. Voor het klimaat zou ik nooit voor Florida kiezen, dan liever California. Daar hebben we in het voorjaar altijd perfect weer gehad.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:34

Een bui(tje) geen probleem zolang ik maar lekker een aantal uur in de zon kan liggen :D . Helemaal geen regen is overdreven maar liever niet de hele dag(en) door (dat had ik in ieder geval niet in gedachte bij Florida toen ik het boekte) :n . Winkelen zullen we wel een dagdeel doen maar daarvoor zijn we niet in Florida. Maar gaan er sowieso een topvakantie van maken!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:36

Of wat later in het seizoen gaan, wij zijn in de afgelopen 1,5 jaar 2x in oktober/november geweest en 1 keer januari/februari en alleen maar mooi weer. Amper regen gehad en heerlijk kunnen zonnen. Rond de zomer is het altijd wat regenachtiger, staat Florida inderdaad bekend om in die periode

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:37

Dat zal ook onze keuze zijn als we nog eens naar Florida gaan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:39

Wij hadden in begin sept alleen om 17.30 een half uurtje regen. Daarvoor en daarna stralend weer :)

Katja

Ik vind november en maart de fijnste maanden om naar Florida te gaan. Lagere luchtvochtigheid en daardoor ook minder buien.

Grit

Keet, dan kun je er nog eens goed rekening mee houden :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:40

Grit schreef:
Keet, dan kun je er nog eens goed rekening mee houden :D

Klopt :+ wij zaten meestal in de auto op dat moment. Dus lekker droog :D
En je zag de bui meestal wel aankomen. In 1 keer pikkedonker en een heeeeeeeeeel stuk koeler

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:42

Zoiets zou dus prima zijn zoals bij jou Keet. Maar als het de hele dag wekenlang regent dan word ik er niet blijer op, naar de zonnebank voor het zonnen op vakantie daar dacht ik niet aan bij de sunshine state. Maar ik ben heel benieuwd, 1e keer Amerika :D en anders volgende zomer weer gewoon Ibiza waar het wat stabieler zonnig is.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:46

hoeveel dagen ga je Nessie?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:52

3 weken waarvan we 3.5 dagen cruise hebben (4 nachten, middag vertrek, ochtend terug) en 5 volle dagen in New York zitten. De rest reizen we door Florida :) . Druk programma maar wel leuk om meteen zo veel te zien!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:58

Zo hou ik mijn hart vast voor september....we gaan de 22e en ik denk echt dat ik het veeeeel te warm vind :D Maar goed, dat weet ik dan. We zijn tot nu toe altijd half november gegaan en dat beviel goed maar ja ik kwam een giga goeie aanbieding tegen en we hebben vorig jaar overgeslagen door allerlei werktoestanden dus leek september lekker wat dichterbij. Ik denk dat ik stuk ga hahaha :+

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:59

iik ging vorig jaar in Juli, dan is het volgens mij het heetst toch?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:30

Ik zal straks eens kijken of ik online kan inchecken. Er staat niks op mijn flight schedule. Heenweg heb ik op het vliegveld ingecheckt. Hoewel ik geen printer heb hier dus misschien is het vliegveld handiger...

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:42

Jammer Shanna alweer naar huis... ik heb je ook op Facebook gevolgd en het zag er allemaal erg gaaf uit! Wat een ervaring!

Onze reis is nog een stukje vooruit.. pas in het najaar maar ik ben nu al aan het aftellen hahaha! Zoveel zin in!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:08

Nessie, ik heb het ook gelezen hoor van iemand die in de buurt van Miami woont. Het regent daar nu al een paar dagen non stop en er komt nog meer aan.
Zelf ben ik alleen een Florida-in-de-winter-fan. Wij zijn 1 x 's zomers geweest en dat was geen pretje met een luchtvochtigheid van 95 %.
Daarna zijn we alleen nog maar in de winter geweest. Heeeerlijk! Prachtig weer en geen regen.

En nu, nu krijgen wij zelfs regen in Vegas als ik accuweather moet geloven -O-

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 22:10

Oehoeh Fitzroy, ik hoop dat het meevalt want als het ergens een puinhoop wordt als het flink regent, is het dus in Las Vegas.....Wij hebben twee jaar geleden echt met verbijstering gezien wat er dan gebeurt. Tig ongelukken op de weg, want het water kan niet weg en ze passen hun rijgedrag niet aan. Parkeergarages die volledig blank staan, lekkages in hotels en iedereen gewoon doorgokken hahaha. In ons hotel viel de stroom uit dus wij lopend naar beneden maar ja naar beneden waren die 9 verdiepingen te doen, maar we hebben mooi de auto gepakt en zijn ergens anders gaan eten in de hoop dat alles het weer deed toen we terugkwamen. Staan we bij het MGM in de rij, hup weer lekkage. Echt te bizar voor woorden. We hebben wel gelachen hoor want wij zouden niet warm of koud worden van die regen maar daar, echt iedereen op tilt!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:43

Even terug gekeken. Wij hadden tijdens onze week in Florida 5 dagen regen, waarvan 3 dagen zwaar bewolkt met 99% regen, 14 mm neerslag en 25 graden. Dat was onze sunstate ervaring.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 06:43

Haha Daffodil, ik hoop dat ons dat soort taferelen bespaard blijven.
Nou ja, voor die dag stond toch een dagje shoppen in de outlets op het programma. Misschien gelijk extra afdingen vanwege waterschade :+ Zijn de Premium outlets noord nu wel of niet overdekt?

Grit, je kan het idd slecht treffen in Florida. Zonde hoor.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 06:57

Annash schreef:
Ik zal straks eens kijken of ik online kan inchecken. Er staat niks op mijn flight schedule. Heenweg heb ik op het vliegveld ingecheckt. Hoewel ik geen printer heb hier dus misschien is het vliegveld handiger...

Welke maatschappij vlieg jij??
Bij arke kan je dus niet online inchecken als je naar amerika gaat, grrr

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 07:13

Nee, daarom kun je bij Arke beter stoelreservering doen als je zeker wilt weten dat je naast elkaar zit.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:16

daffodil schreef:
Zo hou ik mijn hart vast voor september....we gaan de 22e en ik denk echt dat ik het veeeeel te warm vind :D Maar goed, dat weet ik dan. We zijn tot nu toe altijd half november gegaan en dat beviel goed maar ja ik kwam een giga goeie aanbieding tegen en we hebben vorig jaar overgeslagen door allerlei werktoestanden dus leek september lekker wat dichterbij. Ik denk dat ik stuk ga hahaha :+

Welke giga goede aanbieding :Y) ?