USA

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:10

graag Annash, . ik word er op internet weinig wijzer van. Shilady, het is aankomende zomer pas....
Wij vinden op zich al die feestdagen daar altijd wel mooi, hoop re zien maar hier werd wel spannend over gedaan. Weet je, ik kan me niet voorstellen dat ze een hele toeristische omgeving afsluiten......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:17

HorseyDude schreef:
Angela_ schreef:
Ik heb dezelfde vluchtnummers, maar wat eerder. Ik vertrek alleen vanuit Miami met een tussenlandig op Sandford.

Zullen we elkaar tegenkomen? :')

ik ga eind mei,bijna 4
weken.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:26

Jade Helm is een oefening waarin Texas, Utah en zuid Californië als vijandig gebied wordt aangemerkt. Verschillende Amerikaanse eenheden gaan samenwerken en training voor het geval het daadwerkelijk gebeurd.

Toeristen/bewoners zullen hier minimalistisch wat van merken. Je zal meer politie en andere eenheden zien, echter is dit slechts ter oefening van. Juist goed dat ze dit doen naar mijn mening

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 03:26

Over 20 dagen is het zover :):) :x

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:15

Daffodil: de mensen die ik het nu gevraagd heb kennen het niet eens. Als ik er morgen aan denk zal ik nog iemand vragen voor je.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:20

Angela_ schreef:
Ik heb dezelfde vluchtnummers, maar wat eerder. Ik vertrek alleen vanuit Miami met een tussenlandig op Sandford.

Brrrrr.....lang onderweg, weinig service aan boord....ik hoop dat jke makkelijk slaapt in vliegtuigen anders wordt het een lange zit......

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 07:52

Ik meld mij weer!
ik ben vorig jaar naar miami gegaan met mijn gezin en dit jaar ga ik voor het eerst alleen overzee naar mijn zus in miami!
Spannend maar heel leuk!

We gaan een tripje naar key west maken, iemand die nog een must see heeft voor ons?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:53

Douraque schreef:
Jade Helm is een oefening waarin Texas, Utah en zuid Californië als vijandig gebied wordt aangemerkt. Verschillende Amerikaanse eenheden gaan samenwerken en training voor het geval het daadwerkelijk gebeurd.

Toeristen/bewoners zullen hier minimalistisch wat van merken. Je zal meer politie en andere eenheden zien, echter is dit slechts ter oefening van. Juist goed dat ze dit doen naar mijn mening

Hoi Douraque! Ja dat was wat ik er tot nu toe ook van oppikte maar ik snap niet helemaal waar onze amerikaanse vrienden zich nu zo druk om maken. Daar was ik eigenlijk benieuwd naar. Zoals ze het nu bracht, móesten we echt onze reis verzetten en was het hoogst onverstandig om precies dan te komen. Overigens kon ik niet eens vinden of dat het wel in de buurt van Las Vegas was, Nevada wordt wel genoemd maar das een stuk groter dan alleen LV :+

Blijft grappig, soms maken ze ergens iets heel groots van terwijl ik in eerste instantie dacht, goed toch juist, dat ze dit soort dingen oefenen?

Vliegen vind ik trouwens altijd een lange zit, we vliegen nu vanaf Amsterdam op Salt Lake City, die is nieuw voor ons. Daarvandaan is het nog maar een huppeltje naar LV. Laatste twee jaar over Londen gevlogen maar het was me geen 400 euro waard dit keer.....

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:32

Ik zou mij echt nergens over druk maken daffodil, Amerikanen maken soms iets groter dan dat het is :+ . Vooral als het aankomt op militaire oefeningen.

Ik vind lang vliegen niet erg, als de service/vliegtuig maar goed is. Mijn ervaring met arkefly was bagger, terwijl anderen dat als goed ervaren. Dat is gewoon iets persoonlijks

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:48

Hahaha das precies wat ik dacht ja....maar ik was toch wel nieuwsgierig!

Mijn beste ervaring is met Virgin Atlantic, die hebben echt superservice!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:20

Daar vlieg ik over 1 maand meenasr Barbados, heb daar al goede verhalen over gehoord. Ben benieuwd.

@wendybrian: een stop op Islamorada is prachtig, je hebt daar ook een beach cafe en daar kan lekker lunchen. Bahia Honda State Park vond ik ook leuk om even te rusten. Op Key West zelf natuurlijk naar het meest zuidelijk punt gaan, zit je maar 60 Miles van Cuba vandaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:44

Cowboy55 schreef:
Angela_ schreef:

Brrrrr.....lang onderweg, weinig service aan boord....ik hoop dat jke makkelijk slaapt in vliegtuigen anders wordt het een lange zit......

Ach ik heb er heel weinig geld voor betaald dus mij maakt het niet zoveel uit. Voor het geld wat ik me hiermee uitgespaard heb kan ik veel leuke dingen doen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:54

Angela_ schreef:
Cowboy55 schreef:

Ach ik heb er heel weinig geld voor betaald dus mij maakt het niet zoveel uit. Voor het geld wat ik me hiermee uitgespaard heb kan ik veel leuke dingen doen.

Mee eens....zolang je weet waar je aan begint is het allemaal wel te doen. En Stanford is een klein en prettig vliegveld vond ik. Snel door de douane, snel klaar bij het autoverhuur, zonder meerkosten een dikkere SUV mee gekregen bij Alamo: 'Yeah...those suitcases aren't going to fit in the model you want to rent. Lemme upgrade you...no charge' :D

Stanford is wel lastig te vinden als je vanuit het zuiden-zuidwesten er naartoe wil. Er zit een fout in de TomTom/Garmin routeplanners waardoor je behoorlijk van je pad af kunt raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:42

Ach, neem zelf wat te snacken mee, vul een flesje na de douane en ik overleef het wel. Wat filmpjes op laptop, boekje mee en ik vermaak me wel. :)

Nog 24 nachtjes slapen...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:57

Angela_ schreef:
Ach, neem zelf wat te snacken mee, vul een flesje na de douane en ik overleef het wel. Wat filmpjes op laptop, boekje mee en ik vermaak me wel. :)

Nog 24 nachtjes slapen...

Veel plezier!

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:38

Douraque schreef:
Daar vlieg ik over 1 maand meenasr Barbados, heb daar al goede verhalen over gehoord. Ben benieuwd.

@wendybrian: een stop op Islamorada is prachtig, je hebt daar ook een beach cafe en daar kan lekker lunchen. Bahia Honda State Park vond ik ook leuk om even te rusten. Op Key West zelf natuurlijk naar het meest zuidelijk punt gaan, zit je maar 60 Miles van Cuba vandaan.

Thnx!
We gaan daar inderdaad ook heen!
Leuk!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:01

Leuk! Wij gaan ook o.a. over de Keys, heb er super veel zin in! Het weer bevreesd me nu wel een beetje, vriendin van me zit er al en heeft nu al 2 weken aaneengesloten zware regen en de voorspelling voor de komende 2 weken is precies hetzelfde (Miami). Ik ga zelf midden juni maar hoop echt niet op de hele vakantie regen -O- Dacht dat het wel eens een buitje kon zijn maar met wat pech regent het er dus weken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:10

Dat zou wel zwaar k4t zijn Nessie

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:11

Ik volg mensen via het orlandofans topic en ik heb maar af en toe over regen gelezen. Die mensen zitten vooral in Orlando en Fort Meyers. Het is wel gebruikelijk dat er af en toe een hoosbui is, maar de gehele dag is uitzonderlijk.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:14

Hopelijk wordt het dan snel beter, ze zit nu letterlijk al 2 weken zonder zon op een korte opklaring na en de voorspelling loog er ook niet om. Wij trekken van Miami (tussendoor naar de Bahamas) naar de Keys, dan door via Clearwater naar Orlando en vliegen vanuit daar naar New York. Als het dan overal slecht weer is zou het wel heel erg wezen := :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:15

De voorspellingen voor de komende 10 dagen vallen toch wel mee? Een paar slechte dagen maar de rest is best ok.
Op de slechte dagen is er toch ook genoeg te doen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:18

Ik ga op vakantie om te zonnen (en s'avonds uit), veel meer eigenlijk niet (klein beetje 'dingen zien' en wel verschillende plekken zien maar dan ook weer zonnen :P ). Dan zou als de zon wegvalt er wel veel minder te doen zijn van wat ik in ieder geval als vakantie zie. New York dat maakt niet uit daar gaan we meer voor de sightseeing en het winkelen heen.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:18

Mijn zus woont in Miami en ik hoor van haar alleen maar dat het te warm is. haha
Nouja we gaan maar bidden naar de weer goden haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:19

NY in de regen is echt geen pretje hoor :n

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:20

Florida is momenteel juist overwegend zonnig als ik de blogs zo leeg, ja af en toe een regenbui. Maar dan ga je een mall in ofzo.