Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:26

Rije schreef:
[ [url=m/a7xZvG.jpg]Afbeelding[/url] ]

We staan! Ik wist veel dingen nog uit m'n kinderjaren meekamperen, en het is natuurlijk ook weer geen rocket science, dus alles stond vrij vlot! We hebben nu de grote luifel op, gewoon om te oefenen, maar er zit ook nog een kleinere, handzamere (en nieuwere :')) luifel bij. Al een lekker stukje gelopen bij kasteel Middachten en door de Middachterbossen. Morgen maar kijken wat voor weer het wordt... Zonnedansje **\O/**

He de camping in de steeg... mooie plek! Lijkt van buitenaf wel klein kwa plekken of valt dat mee?

Doesburg en velp zijn ook zeker een bezoekje waard. En natuurlijk rheden maar dat vind ik vooral mooi omdat ik er woon
Wij gelukkig mooie droge dag gehad.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 20:41

Klopt! En prachtige omgeving hier inderdaad! De plekken zijn niet enorm maar ook niet heel erg klein. Onze naaste buren staan niet in onze scheerlijnen iig! :D Simpele camping, maar zo voor een paar daagjes prima :j

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:40

Veel plezier iedereen die nu op vakantie is!
Wij zijn vanmiddag vertrokken, dit keer in Nederland.
Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 19:56

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:30

In Duitsland slechter weer, dus wij hebben ons laatste nachtje in Nederland doorgebracht. Prachtig wandelen in Montferland.

Mooie camping ook.

Afbeelding

Vrijdag nacht in Duitsland

Afbeelding

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:48

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 17:44

Wij hebben in Hulsberg op camping 't Hemelke gestaan. Mooie camping, alleen waren de toiletgebouwen niet verwarmd :brr: in de zomer niet zo erg maar met de kou van afgelopen week minder geslaagd. De omgeving is wel echt prachtig daar. Je kan de rust opzoeken door lekker te wandelen, of de toerist uithangen in Valkenburg en Maastricht.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:13

Fijne vakantie voor iedereen die (op) weg is!

Wij zijn weer thuis, en mogen ons de trotse eigenaars van het ouwe caravantje noemen! :D Het kampeer-experiment is dusdanig geslaagd dat wij hem graag overnemen en mijn ouders vinden het alleen maar leuk dat ie in de familie blijft en ondanks de rijpere leeftijd van 31 jaar is ie perfect onderhouden, dus nu nog een goeie stalling vinden en dan kunnen we van de zomer met onze eigen caravan weg!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 10:21

Oh heerlijk...ga er van genieten.
Welke kant gaat de reis heen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:52

Leuk Rije! Lekker er op uit.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:21

Thanks!

Echwel schreef:
Oh heerlijk...ga er van genieten.
Welke kant gaat de reis heen

Was die aan mij gericht? Zo ja: geen idee nog :D Er zijn zoveel mooie plekjes waar we nog 's een keer heen willen... Bovendien wordt ons huis verbouwd dit jaar dus daar moeten we een beetje omheen plannen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 17:38

Wij hebben het plan opgevat om deze zomer met de camper door Slowakije te reizen. Heeft iemand tips?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 23:05

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 14:44

wij gaan eind volgende week een paar dagen weg, de poes blijft voor het eerst alleen thuis, met 2 x per dag een professionele oppasdame. Voorheen ging ze naar een kattenpension, maar ze haat soortgenoten en knokte alleen maar.

Het wordt erop of eronder voor de caravan. Mijn man is 81 en heeft veel "kwaaltjes" Als hij het niet meer redt, gaat de caravan weg en anders wil hij het nog wel een keer proberen.
Ik hoop maar dat hij het redt, want in een huisje ofzo is niks voor mij, daar heb ik echt teveel smetvrees voor, ik zit al te griezelen terwijl ik het type -O-

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:34

Joehoe, nog een paar dingen afronden qua werk, dan zondag vertrekken naar Ile de Ré. Daar blijven we een weekje. Dan rijden we door (verder naar het zuiden) naar een kennis en parkeren de bus daar ook een paar dagen (vlak bij de Pyreneeën). En dan zien we wel verder.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:46

Wat leuk al die vooruitzichten weer! Veel plezier alvast allemaal :)

@Morrie: wat vervelend dat je dan geconfronteerd wordt met het feit dat het allemaal wat lastiger gaat hè... Zo hebben wij onze caravan dus overgenomen van mijn ouders. Die lukte het ook niet meer om alles voor elkaar te krijgen en ze gaat ze erg aan het hart :(:)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:54

Morrie, zou een camper of een bus iets zijn voor jullie? Minder werk met opzetten, toch je eigen dingetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:11

Morrie schreef:
wij gaan eind volgende week een paar dagen weg, de poes blijft voor het eerst alleen thuis, met 2 x per dag een professionele oppasdame. Voorheen ging ze naar een kattenpension, maar ze haat soortgenoten en knokte alleen maar.

Het wordt erop of eronder voor de caravan. Mijn man is 81 en heeft veel "kwaaltjes" Als hij het niet meer redt, gaat de caravan weg en anders wil hij het nog wel een keer proberen.
Ik hoop maar dat hij het redt, want in een huisje ofzo is niks voor mij, daar heb ik echt teveel smetvrees voor, ik zit al te griezelen terwijl ik het type -O-

Dat is nogal een leeftijd inderdaad.
Hopelijk kunnen jullie nog even genieten van de caravan.
Boek je ook prive sanitair?
Ik heb zelf ook een beetje last van smetvrees en vind het dus echt een verschrikking om in zo'n toiletgebouw te gaan douchen en plassen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:14

Rodevlinder schreef:
Dat is nogal een leeftijd inderdaad.
Hopelijk kunnen jullie nog even genieten van de caravan.
Boek je ook prive sanitair?
Ik heb zelf ook een beetje last van smetvrees en vind het dus echt een verschrikking om in zo'n toiletgebouw te gaan douchen en plassen.

Afgelopen 2 jaar wel met privé sanitair maar mijn man wilde nog graag 1 x naar een bepaalde boerencamping met een sanitair gebouw dat zelfs niet gescheiden is. Mannen en vrouwen samen in 4 douches en 4 wc’s :r

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:33

Rije schreef:
[ [url=m/a7xZvG.jpg]Afbeelding[/url] ]

We staan! Ik wist veel dingen nog uit m'n kinderjaren meekamperen, en het is natuurlijk ook weer geen rocket science, dus alles stond vrij vlot! We hebben nu de grote luifel op, gewoon om te oefenen, maar er zit ook nog een kleinere, handzamere (en nieuwere :')) luifel bij. Al een lekker stukje gelopen bij kasteel Middachten en door de Middachterbossen. Morgen maar kijken wat voor weer het wordt... Zonnedansje **\O/**

Knaus Südwind uit de jaren '90? Onverwoestbaar die dingen. Veel plezier!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:43

Morrie je hebt ook bedrijfjes die voor jou je caravan op de gewenste plek zetten, en alles volledig installeren voor je. Is dat geen optie, als ermee rijden en alles opzetten te belastend wordt?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 06:51

Mijn vriend doet dat voor zijn ouders, die redden dat zelf ook niet meer.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:15

SusanH schreef:
Morrie je hebt ook bedrijfjes die voor jou je caravan op de gewenste plek zetten, en alles volledig installeren voor je. Is dat geen optie, als ermee rijden en alles opzetten te belastend wordt?

Ja, dat is waar ook, die bestaan. Morrie, wat een top idee!!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:56

hier is het vooralsnog andersom, als mijn man de caravan uitleent aan zijn zoon met 2 kleine kinderen, gaan wij hem brengen en zetten we hem neer en zetten de voortent op voor ze. Zoon heeft daar geen verstand van. We halen de zooi ook weer op (en laten daarna de schade repareren).

Maar de caravan ergens naartoe rijden, is het probleem niet, neerzetten ook niet, zit een over onder. De problemen zijn puur lichamelijk. Nog niet zo erg dat we recht hebben op gebruik van sanitair voor invaliden, maar gepruts in zo'n douchehokje is moeilijk en riskant (i.v.m. vallen). Zowel voor mijn man als voor mij (been en enkel gebroken gehad van de winter en 2 versleten knieën, als ik val, kom ik niet meer zelf overeind, weet ik helaas uit ervaring)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:32

rien10 schreef:
Knaus Südwind uit de jaren '90? Onverwoestbaar die dingen. Veel plezier!

Nee een Country, nog iets meer back to basics :))

Morrie is er dan niet met de camping te bespreken dat jullie toch het mindervalidesanitair kunnen gebruiken? Als je je probleem uitlegt zou het maar zo kunnen dat een campingboer dat geen probleem vindt. Wel lastig hoor!