Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
joke20 schreef:Daar zit ik dindag ook in. Vertel hoe is het in dat hotel?
viefdepief schreef:Ik heb net mijn Hepatitis A prik gehaald
NonaWen: Toffe foto's!
NonaWen schreef:joke20 schreef:Daar zit ik dindag ook in. Vertel hoe is het in dat hotel?
Citaat:Ja wij hebben al innDat is toch eten enzo halen wanneer je wilt?
Kaitlin schreef:blegh.. ik val helemaal niet op turkse jongens! whaha!! ben maar blij dat ik samen met m'n hollandse hunk ga![]()
Ben echt al aan het aftellen, heb er zo verschrikkelijk veel zin in!![]()
Wil zoveel gaan doen.. denk alleen niet dat het gaat lukken in een week..![]()
Ik ben enkele jaren geleden naar Afrika geweest, weet iemand hoe lang hep. A inenting geldig is?
Citaat:Van de infecties die vermijdbaar zijn door vaccinatie, komt hepatitis A (ook geelzucht genoemd) bij reizigers het meest voor. (Na 1 maand avontuurlijk reizen is tot 2% van de reizigers besmet met het hepatitis A-virus en vertoont ziekteverschijnselen).
De besmetting gebeurt via uitwerpselen,voedsel,drank en bevuilde voorwerpen.
Hepatitis B wordt overgedragen via seksuele relaties en via bloed (bloedtransfusie in bepaalde landen, gebruikte injectiespuiten, niet-steriele piercing en tatoeage).
Hepatitis B kan zich ontwikkelen tot chronische hepatitis, met soms levercirrose als gevolg.
• Inenting tegen hepatitis A wordt aangeraden elke reiziger die naar Azië/Oceanië, Afrika en Latijns-Amerika op reis gaat, zelfs wanneer de hygiënische omstandigheden goed zijn.
Voor volwassenen en kinderen bestaat de vaccinatie uit 2 dosissen.
De tweede dosis wordt 6 maanden tot een jaar na de eerste gegeven.
Beschermingsduur: min.20 jaar (waarschijnlijk levenslang).
In sommige specifieke gevallen is de preventie van hepatitis A mogelijk door toediening van gammaglobulines. De bescherming blijft 3 maanden geldig.
• Momenteel worden kinderen in België ingeënt tegen hepatitis B met 3 dosissen op 2,3 en 4 maand, gevolgd door een rappel op 15 maanden. Kinderen van 11-12 die nog niet gevaccineerd zijn, krijgen 3 dosissen (de tweede dosis een maand na de eerste, de 3de 6 aan 12 maanden na de eerste. Het vaccin wordt ook aanbevolen voor jongeren en volwassenen die een professioneel risico lopen (bv. medisch en paramedisch personeel) of die risicogedrag vertonen (vooral seksueel).
Duur bescherming : waarschijnlijk levenslang. Vaccinatie wordt bovendien ook aangeraden aan reizigers die regelmatig naar bepaalde risico-gebieden gaan of er meer dan 6 maanden verblijven.
Ook aan mensen die tijdens hun reis een zgn. risicogedrag
vertonen, wordt de raad gegeven zich tegen hepatitis B te
laten vaccineren :
- intraveneus druggebruik;
- mogelijke medische of tandheelkundige ingrepen ter plaatse;
- activiteiten met een verhoogd risico op ongevallen;
- risicovol seksueel gedrag.
• Voor sommige reizigers zijn beide vaccinaties (hepatitis A + hepatitis B) dikwijls aan te raden. Zij zijn gebaat met een gecombineerd vaccin (de tweede dosis 1 maand na de eerste en de derde dosis 6 maanden na de tweede).
Bron: www.gezondheid.be
_Fieke schreef:Hebben julie allemaal zo'n prik gehaald?
NonaWen schreef:Citaat:Ja wij hebben al innDat is toch eten enzo halen wanneer je wilt?
Jups![]()
http://partyflock.nl/albumelement/43688 ... _held.html
Hij is écht vetheeft een vriendin in Nederland (Scheveningen) super leuke kerel is dat
![]()
http://partyflock.nl/albumelement/43689 ... ukste.html
En hij..en zoo leuk!
heb m geen eens doei gezegd