[HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esile

Re: [HK] bokkers in (of onderweg naar ;)) buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:46

Anna01 schreef:
Ach ooit vind ik wel weer mijn rust, desnoods in het buitenland Lachen

Helaas heb ik last van hetzelfde 'probleem'...studie allemaal leuk enzo hoor, maar ik vind t hier echt niet boeiend.. Vork Ja, vind het leuk dat ik bepaalde mensen weer heel actief spreek/zie, maarre voor de rest hoeft t voor mij hier niet meer zo..

Zeker met van die leipen als Rita Verdonk...als zij premier wordt, zit ik diezelfde dag nog op een vlucht naar NZ

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:04

Hahaha Lachen
Nou ik vind het knap van jullie hoor. Dat jullie het niet zwaar hadden! Ik had het de eerste paar dagen écht heel zwaar. Maar ik had thuis wel héél veel moeten achterlaten (Paard, vrienden, familie, werk) wat me echt lief was!
Nu begint het enigszins wel te wennen. Alleen de taal is nog wat lastig! Maar wat wil je ook als 17 jarig meisje alleen in Parijs, met een kleine basis Frans! Bloos

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:18

Ik heb in Nederland ook alles achter moeten laten (paarden, familie, vrienden), maar toch viel het me in het begin wel mee. Ik vond het wel een leuk avontuur. Nu zit ik meer thuis met mijn hoofd dan dat ik hier ben... Foto's van de paarden kijken, familie bellen of mailen enz. Ik riep vorig jaar dat ik erg graag naar Nieuw Zeeland wilde om daar te gaan werken, maar dat is nu even over. Ik weet niet waar het vandaan komt, maar goed, het is er... Misschien omdat ik weet dat er nu thuis iemand mijn toekomstige paard aan het zadelmak maken is en dat ik daar graag bij wil zijn ofzo. Ik heb soms het idee dat ik vooral de dieren en de ruimte thuis (boerderij) mis en nog niet eens zo zeer vrienden en familie. Hier woon ik in een studentenhuis waar dat allemaal gewoon niet kan. Ik heb het hier wel naar mijn zin hoor daar niet van, maar ik mis het hoofdstuk paarden. En ik vind het heel vervelend dat als je de voordeur uit stapt dat je meteen op straat staat en iedereen je kan zien. Is in een stad of dorp natuurlijk vaak zo, maar ik ben daar nog steeds niet aan gewend...

Sorry ik moest ff zeuren... Knipoog

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:45

Kinee_ schreef:
Hahaha Lachen
Nou ik vind het knap van jullie hoor. Dat jullie het niet zwaar hadden! Ik had het de eerste paar dagen écht heel zwaar. Maar ik had thuis wel héél veel moeten achterlaten (Paard, vrienden, familie, werk) wat me echt lief was!
Nu begint het enigszins wel te wennen. Alleen de taal is nog wat lastig! Maar wat wil je ook als 17 jarig meisje alleen in Parijs, met een kleine basis Frans! Bloos

Misschien dat je het al gezegd hebt, maar wat doe je precies in Parijs?
Als 17-jarige: respect hoor!!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:46

Haha zeur maar lekker hoor. Kan af en toe zo ontzettend opluchten!
Ik heb precies hetzelfde probleem hoor. Hier in Parijs vind je geen lévend paard! Alleen maar standbeelden.
Gister was er in de buurt van de Eiffeltoren een kar, waar toevállig een Paard voor stond. Ik rende er echt bijna gillend heen!! Ik móest er even in de buurt zijn, even de geur opsnuiven, even een Paardenneus aaien! Zó'n raar gevoel is dat! Normaal doe je dat elke dag, en nu al 1 week niet! En ik mis het nu al zo!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:48

Anna01: Ik ben hier om mijn Frans te verbeteren. Ga elke dag 4uur naar school (internationale school), en woon bij een gastgezin! Lachen
Bedankt!

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:52

Zit je al een week in Parijs?

Gisteren mijn eerste keer iets gaan drinken in België terug. Wat saai!! En allemaal marginale mensen. Pff niets kan op boven Phnom Penh...

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:20

Anna01 schreef:
Gisteren mijn eerste keer iets gaan drinken in België terug. Wat saai!! En allemaal marginale mensen. Pff niets kan op boven Phnom Penh...

Ik had in het begin ook de neiging om tegen iedereen aan te l*llen. Aangezien ik dat in NZ echt overal deed, in de hostels, kroeg, lift, noem maar op! Maarja..mensen hier kijken je zo raar aan als je begint te praten Clown Heb inmiddels wel weer geleerd mn mond te houden... Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:02

Esile schreef:
Ik had in het begin ook de neiging om tegen iedereen aan te l*llen. Aangezien ik dat in NZ echt overal deed, in de hostels, kroeg, lift, noem maar op! Maarja..mensen hier kijken je zo raar aan als je begint te praten Clown Heb inmiddels wel weer geleerd mn mond te houden... Lips are sealed Nagelbijten / Gniffelen

Jaa jaa dat ken ik haha! Ik heb die drang nog steeds wel en stap nu veel gemakkelijker op mensen af dan dat ik eerst deed. Ik heb een tijdje in Australië gezeten en het verbaasde me zooo dat iedereen met me wou praten met name in de pub Tong uitsteken

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:58

Anna01 schreef:
Zit je al een week in Parijs?

Nu al 2 weken! Clown

Hahaha ja in Nederland kijken mensen raar op als je tegen ze aan begint te praten! Wat lijkt me dat heerlijk zeg, zo'n sfeertje in NZ of Australie!

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:44

Hier praten mensen ook zomaar tegen je. Is wel grappig. Gister nog. Ik had net mijn auto naast een zelfde model auto geparkeerd, komt de eigenaresse van die auto (oud vrouwtje) naar mij toe en begint over haar auto te praten wat voor fijne auto dit wel niet is en dat ze hem al heel lang heeft en dat hij het nog zo goed doet... En of de mijne ook zo'n fijne auto is... Haha!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:57

Hahah wat vet!! Lachen Voor hoelang zit jij in Engeland? Of woon je daar?

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 00:04

Ja was erg grappig! Lachen Ik doe mijn hele studie hier (5 jaar) en zit nu in mijn 4e jaar. Ik hoop in juli aan mijn laatste jaar te beginnen.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 11:53

Wauw, wat gaaf!! Wat studeer je? Wil je wel nog terug? Ik kan me zo voorstellen dat na 5 jaar je misschien wel helemaal in Engeland gesetteld bent...

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:09

Ik studeer Chiropractie. Ik heb een hele poos gehad dat ik echt niet terug wilde omdat ik mijn leven hier opgebouwd heb en thuis eigenlijk alleen nog familie en de paarden heb. Vrienden van de middelbare school is allemaal een beetje verwaterd. Maar de laatste tijd heb ik heel veel lopen nadenken over wat ik nu eigenlijk wil omdat iedereen dat aan me vraagt. Ik ben er nog niet uit, maar de kans is redelijk groot dat ik in eerste instantie terug ga naar NL, en dan verder kijk wat ik wil. Maar als er hier iets leuks op mijn pad komt weet ik het nog niet wat ik dan doe. Ik heb nog een jaar de tijd...Lachen

Ik heb er ook wel over nagedacht om ergens anders heen te gaan. Nieuw Zeeland is wel eens door mijn hoofd geschoten. Lijkt me erg leuk om daar een tijdje te werken.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 11:22

Ik kan me voorstellen dat je in ieder geval terug wilt voor de paarden. Heb je er nooit aan gedacht om ze over te laten komen? Vriendinnen van de middelbare school zijn bij ook nogal verwaterd. Je merkt toch wel wie je echte vrienden zijn als je bijna een jaar in het buitenland zit. (En jij nog langer natuurlijk!)

Nieuw-Zeeland kan ik je altijd aanraden *LOL* Zo'n gaaf land! De mensen, de natuur, de ruimte. I-de-aal gewoon Lachen als je voor de gein eens op mn weblog wil kijken; http://elisegoeskiwi.waarbenjij.nu
Werk is niet moeilijk om te vinden, als je maar voor alles open staat en flexibel bent.

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:17

Ik heb er wel over gedacht om ze (of 1) over te laten komen, maar ik heb er door de studie niet veel tijd voor, en het is veel te duur. En mijn paarden zijn nog te jong om te rijden (net 3, 2 en 1 jaar nu), en ze staan bij mijn vader thuis en worden heel goed verzorgd.

Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet echt het contact met middelbare school vrienden heb gehouden...

Ik heb even op je blog gekeken. Leuk! Mooie foto's en leuke verhalen! Ben je heel Nieuw Zeeland doorgereist? Misschien moet ik daar ook maar eens heen. Haha! Maar eerst afstuderen en dan kijk ik wel weer verder. Werk is niet het probleem. Als chiropractor is redelijk makkelijk werk te vinden. (ik weet niet precies hoe dat daar zit, maar dat ik in NL zeker zo)

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:21

Dan heeft je paarden laten overvliegen idd niet heel veel zin, als het en duur is en als ze beter ergens op het land staan Ja

Haha, ja de foto's op mn blog zijn helaas nog maar minimaal. Je moet betalen voor fotoruimte en sinds ik terug ben heb ik dat opgegeven Knipoog In mn profiel staan ook nog wat foto's. Ik ben idd heel NZ doorgereisd, op een paar plekken na dan..Heb vooral veel gewerkt en super veel leuke ervaringen opgedaan!
Ik weet dat ze daar sowieso een tekort aan opgeleide mensen in de medische zorg hebben...dus dat zal wel goedkomen idd!

Hoe ben je er op gekomen om naar Engeland te gaan om te studeren?

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:02

Ik moest zowiezo naar het buitenland omdat er geen chiropractie opleiding in NL is. Ik kon kiezen tussen frankrijk, denemarken, engeland of verder weg naar amerika, nieuw zeeland of australie. En engeland is een goede opleiding dus die keuze was snel gemaakt.

Ik ga later even in je profiel kijken, heb nu niet zo veel tijd. Wel erg gaaf zo'n reis!

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:12

Nou mijn vriend en ik zijn er nu wel over uit.

Dit weekend zijn we teruggekomen van 11 dagen vakantie in Portugal en voor het eind van dit jaar zitten we er weer maar dan niet voor vakantie.... Knipoog
Jep we willen er echt gaan wonen, het avontuur achterna!

Lawine gaat gewoon mee, op transport en de katten mogen onder in het vliegtuig miauwen hihi.....

We moeten alleen nog even kijken of we daar gaan huren op kopen, dat hangt van opa en stiefpapa af Haha!

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:25

ChirooHeleen schreef:
Ik moest zowiezo naar het buitenland omdat er geen chiropractie opleiding in NL is. Ik kon kiezen tussen frankrijk, denemarken, engeland of verder weg naar amerika, nieuw zeeland of australie. En engeland is een goede opleiding dus die keuze was snel gemaakt.

Begrijpelijk Ja

@Schimpie, wat gaaf!! Hebben jullie ook al een specifiek deel van Portugal in gedachten? Fijn dat je beestjes ook gewoon meegaan Ja

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:27

Ik heb familie in de Algarve, Albufeira, Olhos d'Aqua. Die regio.
Daar heeft de vriend van mijn tante ook een Lusitano fokkerij/ manege en daar kan ik dan werken.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:47

Oehh das niet verkeerd *LOL*

Moet je door een erge papiermolen heen wil je daar kunnen wonen, of valt dat allemaal wel mee?

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 10:15

Volgens mij valt het allemaal wel mee. ik heb een website ontdekt waar je een lijst kan uitprinten met alles wat je moet doen/ gedaan moet hebben als je zoiets onderneemt.
Erg handig.
Verder hebben wij in Nederland een huurhuis maar die mag je voor een jaar verhuren aan een familielid dus hopelijk wil de broer van mijn vriend erin. Wat in iedergeval erg belangrijk is is dat je niet alles achter je verbrand zodat je altijd nog terug kunt als het in Portugal allemaal in de soep loopt.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:22

Ohh dat is inderdaad ook wel belangrijk, dat mocht het niet bevallen, je altijd weer terug kunt gaan. En fijn dat je familie in Portugal je natuurlijk kan helpen! Haha!