Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:26

Edmonton ligt ongeveer 4 uur rijden boven Calgary, ook in Alberta.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:28

Hmm da's dan wel goedkoop. Nou dan zoek ik nog even verder Maar 800 valt me opzich nog mee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:39

tuurlijk valt achthonderd euro ook wel mee. Je gaat tenslotte niet naar belgie.. :) Ik vindt, wanneer je zo´n reis maakt, je niet al te veel op een paar tientjes of honderd euro moet letten.
Martin air, waar ik twee keer mee vloog, vliegt helaas niet meer rechtstreeks.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:34

Martinair was ook nog eens prettig vliegen vind ik. Inderdaad is Airtransat wel goedkoop maar belachelijk krap voor zo'n lange vlucht. De windchill warning is opgeheven hier maar -23 is nog steeds te koud voor onze kleine hond om buiten echt uitgelaten te worden. Racen als een wild konijn, dat wil 'ie nog wel maar p/p? ho maar... Ach. De sneeuw is ook zo hoog dat hij ten alle tijde moet blijven staan, grijns.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:47

Wij vliegen bussiness class met air transat voor 1050. Hebben we genoeg beenruimte en extra luxe ;)

Aparte incheckbalie, koffers als eerste, echt bestek :+ Goed eten.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:48

MandyR schreef:
Edmonton ligt ongeveer 4 uur rijden boven Calgary, ook in Alberta.

Ik heb er echt maar 3 uur over gedaan :+ En zo hard reed ik nou ook weer niet ;) gewoon toegestane snelheid.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:53

Ik zei ook ongeveer :D
Met een keertje stoppen zit je zo aan de 4 uur.
Maar goed, in zo'n groot land is een uurtje meer of minder ook te verwaarlozen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:04

Haha ja dat zeker :D
Ik had het voordeel dat ik veel rijden gewend ben (ik was chauffeuse) en mijn passagiers hadden even pech, ik wou shoppen :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:49

LovingTweety schreef:
Wij vliegen bussiness class met air transat voor 1050. Hebben we genoeg beenruimte en extra luxe ;)

Dan heb je geluk :D Club Class krijgt best goede reviews, maar economy schijnt een ramp te zijn. Vrienden van ons vliegen elk jaar op Canada en hebben één keer met deze club gevlogen. Ze zijn best op 'low budget', maar dit vonden ze vreselijk. Zie ook deze reviewpagina.

Club Class (Martinair kent dit ook) geeft meestal wel meer beenruimte en wat bredere stoelen, maar niet dezelfde maat stoelen en ruimte als bij een lijnvlucht met maatschappijen als KLM, United, NWA en dergelijke.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:12

Nee klopt, wij zijn vorige keer ook club class gevlogen, was ideaal.
Die keer daarvoor toen ik voor het eerst en alleen ging had ik martinair comfort class. Was prima te doen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 15:11

MoniqueT schreef:
LovingTweety schreef:

Dan heb je geluk :D Club Class krijgt best goede reviews, maar economy schijnt een ramp te zijn. Vrienden van ons vliegen elk jaar op Canada en hebben één keer met deze club gevlogen. Ze zijn best op 'low budget', maar dit vonden ze vreselijk. Zie ook deze reviewpagina.

Club Class (Martinair kent dit ook) geeft meestal wel meer beenruimte en wat bredere stoelen, maar niet dezelfde maat stoelen en ruimte als bij een lijnvlucht met maatschappijen als KLM, United, NWA en dergelijke.

Is AirCanada dan wel gewoon vergelijkbaar met KLM? Want een paar tientjes maken mij ook niet uit op bijna €1000 en je moet toch heel lang in het vliegtuig dus een beetje comfort is dan wel prettig. :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:24

Dan zijn de prijzen wel snel hoger geworden. Ik betaalde in anderhalf jaar geleden nog 630, en dat vond ik al prijzig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:09

De ticketprijzen zijn voor dit jaar heel erg gestegen in eerste instantie. Vanaf 1 januari zijn ze voor het voor- en naseizoen weer heel hard gekelderd, maar voor het hoogseizoen zijn ze nog steeds behoorlijk duurder dan vorig jaar. Dit geldt zowel voor Canada als voor Amerika.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:14

Misschien door een hogere brandstofprijs?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:11

Ja, denk ik wel. En nu daalt die weer behoorlijk én zitten de vluchten lang niet vol door de financiële crisis.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:09

Zit op dit moment in Calgary, ben met British Airways gevlogen (goede service, goede maaltijden en tja, alle vliegtuigen zijn in economy gewoon aan de krappe kant), goedkoopste vluchten via Dusseldorf. Was nog goedkoper dan AirCanada of United. Plus, had via BA een overstap op London Heathrow op dezelfde terminal. Via Air Canada of United moest ik ofwel in New York, of Chicago overstappen, en met al dat anti-terrorisme gedoe daar kun je er beter voor kiezen om op dezelfde terminal op Heathrow over te stappen (vaak is dat bij intercontinentale vluchten terminal 5, en die is niet zo groot dus je hoeft ook niet te haasten).
Heb via vliegtickets.nl geboekt. Iets duurder (8 euro volgens mij) dan via British Airways zelf, maar via BA.com kun je alleen met creditcard betalen, terwijl je bij vliegtickets.nl gewoon lekker via iDeal alles kunt regelen.
Hou er rekening mee dat bovenop de vluchtprijs vaak nog wel +/- 100 euro aan verzekeringen bijkomt (afhankelijk van hoe lang je gaat en of je het wil verzekeren). Ik was ongeveer 85 euro extra kwijt voor een annulerings en reisverzekering (doorlopende reisverzekeringen die je in NL afsluit, dekken vaak alleen reizen binnen de EU of populaire vakantiebestemmingen zoals bijv. Egypte etc, Canada zat er bij mij in ieder geval niet bij.)

Veel plezier!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:15

Leuk zeg, prettige vakantie.

Toen ik jaren terug naar Calgary vloog, moest ik ook in heathrow overstappen, maar ik had toen toch nog een flinke rit met zo'n interne bus. Ik zou echt niet meer weten vanaf en naar welke terminal ik moest. Ik weet wel dat ik dacht tijd genoeg te hebben voor de overstap en er was uiteindelijk maar iets van een half uur over ofzo.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:27

Hee,
Ik ga aankomende zomer werken in canada.
Mijn ouders gaan ook mee omdat we er toch over zitten te denken om te emigreren. maar wij hebben dus de goedkoopste vlucht uitgezocht. je hebt dan mischien weinig luxe en beenruimte maar wat wij als goedkoopste kom je ong uit op 350/400 per persoon uit. heen en terug! :Ddit gaat dan niet via nederland maargoed.

Ik had alleen als vraagje; heeft iemand hier ervaring met werken in canada? Ik ga er voor 7 weken heen en heb ik daar iets speciaals voor nodig? volgens somige moet ik een werkvergunning hebben en andere zeggen weer dat dat weer niet hoeft. en via google kan ik er vrij weinig over vinden.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:33

Als je daar wil werken heb je zeker wel een vergunning nodig. Ik ging er op een ranch werken, maar heb gezegd dat ik op vakantie ging, ik kreeg dan ook geen salaris, dus dan is het geen probleem. Maar ze willen echt perse dat je daar niet komt werken.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:43

Ik zou ook maar even de ambassade bellen en een werkvergunning aan gaan vragen. Scheelt een hoop problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:47

Sim0ne schreef:
Als je daar wil werken heb je zeker wel een vergunning nodig. Ik ging er op een ranch werken, maar heb gezegd dat ik op vakantie ging, ik kreeg dan ook geen salaris, dus dan is het geen probleem. Maar ze willen echt perse dat je daar niet komt werken.

Hoe was je verzekerd dan?

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:56

Gewoon mijn normale ziektekostenverzekering en een uitgebreide reisverzekering erbij. Het werk bestond uit paarden trainen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 13:15

Ja Ik ben ook wel op zoek naar wat ik het beste kan doen.
Ik werk daar 7 weken alleen voor kost en inwoning krijg ook geen salaris oid.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:10

Ik blijf erbij dat een werkvergunning het verstandigst is, of je nu wel of geen salaris krijgt maakt niet uit.
Zo'n vergunning kost niet zo gek veel maar je voorkomt er (eventueel) een hoop problemen mee.
Wat als jij op je werk een schade maakt? Je rijdt bijvoorbeeld een trekker door een muur heen, ik noem maar wat. Wie gaat dat dan betalen? Jou baas heeft officieel geen personeel dus zijn verzekering dekt niet. Jij mag niet werken want je hebt geen vergunning dus jouw verzekering betaalt ook niet.
Dan gaat het er dus op neer komen dat jij en je baas zoiets uit eigen zak moeten gaan betalen. Wordt je ook niet vrolijk van.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 14:40

Voor dat jullie ongelukken begaan....

Bekijk even het http://canadabb.org

Nederlandse groep....daar vind je antwoord op al je vragen !

En voor de belgen: www.amerikabelgen.com

Ik wacht ondertussen op mijn PRvisum om ginder definitief te gaan wonen :D