[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 14:26

Tinka schreef:
Wat een gedoe allemaal. Het zal in iedergeval mooier zijn geworden dan het was.
Wij willen ook nog laten renoveren, volgende week komt er iemand kijken van een bedrijf in de buurt. Als je alles laat doen, voor ons buitenmuur isolatie, warmtepomp, dubbel glas, ander warmwater boiler, isolatie zolder en kelder, dan kan je 90 % subsidie krijgen, tot 70.000 euro.

O dat is heel mooi, maar dan moet je dus alles tegelijk laten doen? En als dat dan zeg 150.000 kost dan betaal je daar maar 15.000, dat is wel heel geweldig!

Tinka

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 14:53

Nee tot 70000 krijg je subsidie, daarboven betaal je alles zelf. De btw krijg je ook geen subsidie op. Je moet dan inderdaad alles tegelijk laten doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 15:04

O, dat is dan wel weer een aderlating denk ik. Als ik zie dat ons isolproj al 47000 is dan komt daar met buitenmuren isoleren bij jou wel een best beetje bij. Ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:06

Ik zou het niet eens kunnen betalen :') al zou ik het willen, mijn muur en vloer isolatie waren te weinig en te goedkoop voor subsidie helaas -O-

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 15:17

We wachten het af, volgens die man op die beurs kon het voor 70.000 euro. Overigens vind ik het niet erg zou het 20.000 meer worden, dan heb je wel alles gedaan. Zolder gaan ze dan alleen van dat spul op de vloer spuiten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 16:25

karuna schreef:
Ik zou het niet eens kunnen betalen :') al zou ik het willen, mijn muur en vloer isolatie waren te weinig en te goedkoop voor subsidie helaas -O-

Het is voor ons ook een enorme aderlating hoor, Karuna. Onze spaarrekening gaat ernstig snel leeg.

Tinka schreef:
We wachten het af, volgens die man op die beurs kon het voor 70.000 euro. Overigens vind ik het niet erg zou het 20.000 meer worden, dan heb je wel alles gedaan. Zolder gaan ze dan alleen van dat spul op de vloer spuiten.

Als je de zolder ooit wilt gebruiken voor logeerkamers of zelfs opslag van spullen, dan kan dat niet meer nadat dat spul er is opgespoten dacht ik.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:32

Dat kan wel, maar dan moet je van te voren balken neerleggen van 30 cm dik, dan spuiten ze het er tussen. Volgens die man was dat wel heel duur. Moeten we dan maar naar gaan kijken. Daarna leg je dan een vloer erover heen.
We hebben nu van dat gladwol oid, daar gaat allemaal ongedierte in zitten, muizen, wantsen etc. Schijnt dat dat spuit spul ongedierte afwerend is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 17:37

Tinka schreef:
Dat kan wel, maar dan moet je van te voren balken neerleggen van 30 cm dik, dan spuiten ze het er tussen. Volgens die man was dat wel heel duur. Moeten we dan maar naar gaan kijken. Daarna leg je dan een vloer erover heen.
We hebben nu van dat gladwol oid, daar gaat allemaal ongedierte in zitten, muizen, wantsen etc. Schijnt dat dat spuit spul ongedierte afwerend is.

Dat zou ik dan zeker doen, alvast balken neerleggen. Ruimte kom je altijd te kort ook in zo'n groot huis als je nu hebt!

Vind je het niet heerlijk dat je huis nu groter is? Je zat altijd al met dubbele spullen toch? Nu kun je ze kwijt!

Zet je in je eigen topic nog eens foto's van je nieuwe huis en interieur, als je dat tenminste wilt. Vind ik altijd zo leuk!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 17:46

Het staat momenteel erg vol overal. We moeten eerst alles gaan opruimen en opnieuw indelen. Nu al ruimte tekort, haha.
Bergruimte op zolder zou handig zijn ja. En misschien een grote slaapkamer en badkamer.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 18:11

Tinka schreef:
Het staat momenteel erg vol overal. We moeten eerst alles gaan opruimen en opnieuw indelen. Nu al ruimte tekort, haha.
Bergruimte op zolder zou handig zijn ja. En misschien een grote slaapkamer en badkamer.

Gaaf joh, vind het zó leuk jullie plannen! Ben supernieuwsgierig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:13

We hebben nu wel 5 slaapkamers, 1 is best groot, 1 klein en de anderen niet zo heel groot. 1 is kastenkamer voor al onze kleding en schoenen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 18:21

Tinka schreef:
We hebben nu wel 5 slaapkamers, 1 is best groot, 1 klein en de anderen niet zo heel groot. 1 is kastenkamer voor al onze kleding en schoenen.

O wauw dat klinkt heel superheerlijk groot. Wij hebben 1 slaapkamer en keuken en badkamer voor onszelf.
Dan in de toekomst hebben we het logeerappartementje met eigen douche en kitchenette. En boven hebben we dan 1 kleine slaapkamer met inloopruimte, een heel grote kamer en een reuzengrote kamer/sportzaal waar we nog overwegen om daar een 2e etage in te gaan zetten omdat het zo hoog is. En daar komt dan 1 badkamer bij. Dan hebben we totaal 3 badkamers en 3 mogelijke slaapkamers en div extra kamertjes. Zal zo blij zijn als we volgende week weer verder stappen kunnen gaan maken zonder moldaven in huis!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 18:26

Wij hebben een hele kleine badkamer, met vooral een kleine douche, echt niet fijn. En 2 kleine keukens, eigenlijk alleen een keuken blokje, dat is alles. Het is beneden best hokkerig. De 2e keuken wordt nu tijdelijk onze keuken. Dan verbouwen de andere keuken daar de muur doorbreken en de voorraad ruimte erbij trekken en daar een groter keuken maken. En dan later de badkamer in die andere keuken. En waar nu de badkamer is de wasmachine en droger. We hebben al een apart toilet boven en beneden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 18:38

Tinka schreef:
Wij hebben een hele kleine badkamer, met vooral een kleine douche, echt niet fijn. En 2 kleine keukens, eigenlijk alleen een keuken blokje, dat is alles. Het is beneden best hokkerig. De 2e keuken wordt nu tijdelijk onze keuken. Dan verbouwen de andere keuken daar de muur doorbreken en de voorraad ruimte erbij trekken en daar een groter keuken maken. En dan later de badkamer in die andere keuken. En waar nu de badkamer is de wasmachine en droger. We hebben al een apart toilet boven en beneden.

Wel heerlijk dat je zoveel mogelijkheden hebt! Klinkt als oud, maar goed te verbouwen. En als er boven al een toilet is, dan kun je dat misschien wel uitbreiden naar een badkamer? Slapen jullie boven of beneden?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 19:10

Nee dat is echt alleen een toilet, of we moeten een slaapkamer opofferen.
We slapen boven.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 19:27

Oké, ik snap het.

Nou, ik zit erdoorheen. Kwam net jankend binnen. Ze hebben vandaag de gipsplaten afgesmeerd en gewoon overal geknoeid, op onze nieuwe mooie aangeschafte wenteltrap die opgeslagen ligt en ze hadden moeten afdekken, maar ook op het matzwarte van de nieuwe trap zitten witte vegen. Kan hier zo niet tegen. Morgen zouden ze klaar zijn, maar het zou me verbazen als ze dat redden. Ik hoop zoooo ontzettend dat het morgen klaar is. De klachtenbrief (de grappige blog ga ik niet meer doen, nadat ik dat gemaakt had, is er nog zoveel fout gegaan) staat klaar om morgen te versturen zodra ze weg zijn. De voorman die de oorzaak is van alle misverstanden, schuift alles door naar de afdeling werkvoorbereiding. Langskomen voor een persoonlijke afspraak wil hij niet, ik moest maar een lijst maken met klachten. Ik ga het sturen naar zijn meerdere. Brrrr. wat een ongelooflijk gezeik jongens. Ben zo boos en verdrietig.

Afijn, het is een enorme klus die gedaan is. Het is waanzinnig veel woonruimte dat er is bijgekomen, we kunnen onze ogen niet geloven. En als de ellende van de bevalling vergeten is, gaan we verder met het kindje...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:31

Ah Monique ik voel zo hard met je mee...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:33

:(:) zonde van de trap, je hebt echt uitzonderlijke prutsers te pakken, de firma Biereco is er niks bij, gewoon prut. Auto pakken en naar een kantoor van ze rijden met fotos?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:48

Oh Monique net even bijgelezen… wat een prutsers zeg! Hoop voor jullie dat ze gauw klaar zijn en dan een fikse klacht indienen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-25 21:59

Wat een nare ervaring.
Jullie doen al het werk aan en om het huis met zoveel liefde en aandacht, waardoor dit nog eens extra heftig binnen komt.
Hopelijk kunnen jullie dit hoofdstuk snel afsluiten en verder gaan met jullie verworven extra ruimte. Het wordt vast en zeker prachtig.
Sterkte met de laatste loodjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 23:07

Prairy schreef:
Ah Monique ik voel zo hard met je mee...

karuna schreef:
:(:) zonde van de trap, je hebt echt uitzonderlijke prutsers te pakken, de firma Biereco is er niks bij, gewoon prut. Auto pakken en naar een kantoor van ze rijden met fotos?

SjonnieZ schreef:
Oh Monique net even bijgelezen… wat een prutsers zeg! Hoop voor jullie dat ze gauw klaar zijn en dan een fikse klacht indienen.

senna21 schreef:
Wat een nare ervaring.
Jullie doen al het werk aan en om het huis met zoveel liefde en aandacht, waardoor dit nog eens extra heftig binnen komt.
Hopelijk kunnen jullie dit hoofdstuk snel afsluiten en verder gaan met jullie verworven extra ruimte. Het wordt vast en zeker prachtig.
Sterkte met de laatste loodjes.

Wat lief dat jullie zo meeleven. Het gaat wel weer. De grootte van de ruimte is enorm, op zich hebben ze hard gewerkt, maar de manier waarop. Als ik nu voor het eerst in het huis zou komen en het hele traject niet zou weten, dan zou ik het prachtig vinden. Als ze morgen weg zijn, kunnen we gaan opruimen, stofzuigen, verfvlekken verwijderen, bijkomen en dan meteen maandag aan de gang met de ruimte boven de slaapkamer omdat de slaapkamer nu koud, stoffig en te licht is doordat er geen isolatie meer op het plafond ligt.

Morgen als ze weg zijn maak ik het laatste filmpje van dit project en stuur ik de klachtenbrief, 5 kantjes op dit moment, naar de hoofdman. En dan zien we wel weer.

Verder had Erwin twee banden laten vervangen van het oude peugeootje, die waren allebei lek vanmorgen. Niet goed erom gelegd. Dus hij moest naar de garage, maar dat hebben ze netjes opgelost zonder kosten, maar hij moet wel weer helemaal naar het dorp.

Ook zijn reigers en wilde katten bezig onze vijver leeg te eten, met erg naar half aangevreten vissen op het erf. ook niet grappig.

De startmotor van belle blijft kuren hebben en wilde niet starten vandaag.

De buik even vol. Maar goed het is allemaal maar materiaal, zolang we gezond zijn, is dat het belangrijkste.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:16

Jeetje Monique wat zit het tegen zeg. Ik hoop zo dat jullie klachten nog een beetje positief worden afgehandeld maar het klinkt eigenlijk heel amateuristisch allemaal. Zou je niet gewoon wachten met betalen tot je een fatsoenlijke reactie hebt gehad? Of iig een deel achter de hand houden als pressiemiddel?

Het is wel echt een fikse investering, daar zou je niet zoveel extra hoofdpijn van moeten krijgen...

Hopelijk kunnen jullie straks wel genieten van het resultaat? Wat is volgens jullie idee niet netjes geworden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 08:27

Muga schreef:
Jeetje Monique wat zit het tegen zeg. Ik hoop zo dat jullie klachten nog een beetje positief worden afgehandeld maar het klinkt eigenlijk heel amateuristisch allemaal. Zou je niet gewoon wachten met betalen tot je een fatsoenlijke reactie hebt gehad? Of iig een deel achter de hand houden als pressiemiddel?

Het is wel echt een fikse investering, daar zou je niet zoveel extra hoofdpijn van moeten krijgen...

Hopelijk kunnen jullie straks wel genieten van het resultaat? Wat is volgens jullie idee niet netjes geworden?

Hi Muga, ja, beetje K is het wel ja. Nou, het is ons niet zozeer om een financiële vergoeding te doen. Ik zou bij wijze van spreken ook blij zijn met een excuusbrief, bos bloemen en een fles wijn of zo. Iets menselijks.

Op dit moment is er veel niet 100% netjes. Er is daarnaast ook nog veel niet af. Aan het einde van de dag zou het klaar moeten zijn, maar dat lijkt ons onmogelijk, tenzij ze vandaag met zijn tienen komen of zo.

De dakraampjes hadden we overlegd om op een andere manier af te timmeren dat hebben ze niet gedaan. Ze zeiden ja, maar ze deden nee. Dat is erg jammer want nu hebben we minder lichtopbrengst.

Het zal als een bevalling van een kind zijn, dit proces was pijnlijk, maar als het eenmaal gedaan is, en de klachtenbrief is afgehandeld, gaan we deze ellende vergeten.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 08:40

Bedoelde ook niet achterhouden als compensatie hoor maar denk dat, als het eenmaal betaald is, je kan fluiten naar een fatsoenlijk excuus/antwoord... zolang ze nog geld krijgen blijf je wat belangrijker als klant...

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 09:46

Heftig dit zeg! Ik zou hier ook zo slecht tegen kunnen. Ik zou ook niet eerder betalen dan dat je wat hebt vernomen in de vorm van een exuus of compensatie. In ons huis zijn ook bouwvakkers geweest maar er was er geen een bij die zo prutste als bij jou. En daar zaten ook buitenlanders bij. Sterket nog even met de laatste loodjes :(:)