Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Omdat je je trolley goed kwijt wilt kunnen? Als er teveel trolleys in de vakken liggen verhuist die van jou naar het ruim.
lucifertje schreef:roosjenat schreef:Toevallig vrijdag met Transavia gevlogen. Ze maken op Schiphol 2 rijen (duidelijk aangegeven met bord) normale passagiers en priority apart.
Maar als ze omroepen dat ze gaan boarden ben je al snel aan de beurt door de vaak kleine rij bij priority. Dus wel verstandig al vast in de juiste rij te gaan staan. :D
Ik begrijp niet waarom je dat doet als je al vaste plaatsen hebt? Dit zorgt vaak voor onnodige vertraging. Meestal laden ze op een bepaalde volgorde in om de doorstroom in het gangpad van het vliegtuig te bevorderen.
verootjoo schreef:Als je als eerste instapt, zit je het langst in een veel te krappe houding en moet iedereen nog om en over je heen, en wordt er nog zoveel gerommeld, blegh.
Ik zorg altijd dat ik als laatste ben
Als je met kinderen vliegt moet je wel vaak als eerst heb ik gemerkt.
Dus ik begrijp priority ook niet helemaal. Grappig om te lezen dat mensen daar extra voor willen betalen. Vaak als er geboard wordt, rennen er allerlei mensen gelijk naar de poort. Wij zijn altijd de laatste.
Fitzroy schreef:Ik heb geen stress van inchecken en koffer vd band halen. Was gisteren ook het eerste buiten, de taxichauffeur schrok zich een hoedje. Zo fijn, alleen handbagage.
sureido schreef:Fitzroy schreef:Ik heb geen stress van inchecken en koffer vd band halen. Was gisteren ook het eerste buiten, de taxichauffeur schrok zich een hoedje. Zo fijn, alleen handbagage.
Ben jij dan ook zo’n persoon die al naast de stoel staat terwijl de deuren nog dicht zijn als er geland is? Want die personen irriteer ik me toch zo aan.
mvdende schreef:Hier een trolley vol met li-ion batterijen en die mogen dus niet in het ruim.
Bij de check in werd me verteld dat ik die apparaten/ losse batterijen "dan maar uit de trolley moest halen"
Nou lijkt het me wat lastig om met een halve trolly inhoud op schoot te gaan zitten en zeker niet iets waar ik zin in zou hebben.
Dus was ik nu óók als een van de eersten die naar binnen wilde / ging, zodat ik netjes mijn trolley kwijt kon.
Vlieg ik alleen met een kleine tas, ben ik vaak juist een van de laatste die aan boord gaat, in de gate veel meer ruimte dan op je stoel waar je toch al z'n 4-5 mag stilzitten.
ingvdh schreef:mvdende schreef:Hier een trolley vol met li-ion batterijen en die mogen dus niet in het ruim.
Bij de check in werd me verteld dat ik die apparaten/ losse batterijen "dan maar uit de trolley moest halen"
Nou lijkt het me wat lastig om met een halve trolly inhoud op schoot te gaan zitten en zeker niet iets waar ik zin in zou hebben.
Dus was ik nu óók als een van de eersten die naar binnen wilde / ging, zodat ik netjes mijn trolley kwijt kon.
Vlieg ik alleen met een kleine tas, ben ik vaak juist een van de laatste die aan boord gaat, in de gate veel meer ruimte dan op je stoel waar je toch al z'n 4-5 mag stilzitten.
Dan betaal je toch voor de priority en is je probleem opgelost.
Hetzelfde geldt voor Germie, wil je zeker weten dat de trolley bij je blijft dan betaal je daarvoor en zit je ook niet elke keer in de stress hierover.
verootjoo schreef:Als je als eerste instapt, zit je het langst in een veel te krappe houding en moet iedereen nog om en over je heen, en wordt er nog zoveel gerommeld, blegh.
Ik zorg altijd dat ik als laatste ben
Als je met kinderen vliegt moet je wel vaak als eerst heb ik gemerkt.
Dus ik begrijp priority ook niet helemaal. Grappig om te lezen dat mensen daar extra voor willen betalen. Vaak als er geboard wordt, rennen er allerlei mensen gelijk naar de poort. Wij zijn altijd de laatste.
SimoneeM schreef:Gratis ruimbagage kan prima, maar dan gaan gewoon de ticketprijzen weer omhoog
Die prijsstunters zijn zo goedkoop omdat ze alles uitkleden en je dan dus met enkel handbagage goedkoper kan reizen.
En de trolley mag idd gratis mee, maar wel altijd met de kleine lettertjes dat als het niet past door volle vlucht, deze alsnog het ruim in gaat. Wil je garantie, dan betaal je bij. Lijkt me niet zo vreemd hoor. Zo kom je mensen die per se handbagage bij zich willen hebben toch tegemoet.
We kunnen zo ook overal over zeuren