Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:21

Omdat je je trolley goed kwijt wilt kunnen? Als er teveel trolleys in de vakken liggen verhuist die van jou naar het ruim.

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:25

Ik reis altijd gewoon met ruimbagage en een rugzak, geen stress met te weinig plaatsen voor handbagage en blijf ik lekker op de stoel voor de gate zitten terwijl de rest al een half uur naast me staat om maar als eerste erin te kunnen :’)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:27

Ik heb geen stress van inchecken en koffer vd band halen. Was gisteren ook het eerste buiten, de taxichauffeur schrok zich een hoedje. Zo fijn, alleen handbagage.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:49

Fitzroy schreef:
Omdat je je trolley goed kwijt wilt kunnen? Als er teveel trolleys in de vakken liggen verhuist die van jou naar het ruim.

De laatste keer dat wij vlogen liepen ze rond met die labels en riepen ze per rij om, om te boarden. Daan heb je per definitie pech als je als laatste aan boord mag.

Maar die reden dat je dan vooraan wil staan snap ik wel ja, zeker als je alleen met handbagage vliegt.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 21:59

lucifertje schreef:
roosjenat schreef:
Toevallig vrijdag met Transavia gevlogen. Ze maken op Schiphol 2 rijen (duidelijk aangegeven met bord) normale passagiers en priority apart.

Maar als ze omroepen dat ze gaan boarden ben je al snel aan de beurt door de vaak kleine rij bij priority. Dus wel verstandig al vast in de juiste rij te gaan staan. :D

Ik begrijp niet waarom je dat doet als je al vaste plaatsen hebt? Dit zorgt vaak voor onnodige vertraging. Meestal laden ze op een bepaalde volgorde in om de doorstroom in het gangpad van het vliegtuig te bevorderen.

Priority passagiers stappen toch als eerste in? Dat is ook een van de redenen waarom je extra betaald, om als een van de eerste naar binnen te kunnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:05

Als je als eerste instapt, zit je het langst in een veel te krappe houding en moet iedereen nog om en over je heen, en wordt er nog zoveel gerommeld, blegh.
Ik zorg altijd dat ik als laatste ben :=

Als je met kinderen vliegt moet je wel vaak als eerst heb ik gemerkt.

Dus ik begrijp priority ook niet helemaal. Grappig om te lezen dat mensen daar extra voor willen betalen. Vaak als er geboard wordt, rennen er allerlei mensen gelijk naar de poort. Wij zijn altijd de laatste.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 22:41

Met priority heb je de zekerheid dat je handbagage mee aan boord mag. Met de drukte nu zijn er genoeg handbagage koffers die het ruim in moeten (en dat wil ik niet ivm apparatuur en het gedoe met de koffers momenteel). Ook op de terugvlucht vanaf Griekenland. Iedereen die dacht zonder label door te kunnen lopen werd bij het boarden staande gehouden en kon z’n koffer alsnog afgeven voor het ruim. Zijn de labels op? Dan zijn ze op. Ik vind priority dan wel fijn. Dan heb ik de garantie dat mijn handbagage mee mag (dat als eerste boarden neem ik dan meer even voor lief, normaliter blijf ik ook zo lang mogelijk buiten het vliegtuig).

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:31

Hier een trolley vol met li-ion batterijen en die mogen dus niet in het ruim.

Bij de check in werd me verteld dat ik die apparaten/ losse batterijen "dan maar uit de trolley moest halen"

Nou lijkt het me wat lastig om met een halve trolly inhoud op schoot te gaan zitten en zeker niet iets waar ik zin in zou hebben.

Dus was ik nu óók als een van de eersten die naar binnen wilde / ging, zodat ik netjes mijn trolley kwijt kon.

Vlieg ik alleen met een kleine tas, ben ik vaak juist een van de laatste die aan boord gaat, in de gate veel meer ruimte dan op je stoel waar je toch al z'n 4-5 mag stilzitten.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:44

Dan hebben ze wel pech, maar mijn handbagagekoffer gaat absoluut mee het vliegtuig in en niet in het ruim. Daar zit voor meer dan 10.000 euro aan camera apparatuur in. Dat gaan ze echt niet in het ruim donderen. Hier ook altijd heel veel li-ion batterijen, maar ook lenzen, flitsers en dat soort dingen. Dus in mijn geval kan dat niet anders. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad, nou ja, 1 keer vanaf Bonaire, maar ook gewoon gezegd dat mijn spullen niet in het ruim komen en toen was het uiteindelijk ook goed.
Overigens kan ik ook veel spullen kwijt in kleding. Maar niet alles en het is ook niet fijn om met 10kg aan kleding aan te moeten reizen. Dus alles wat in een handbagagekoffer past gaat daar gewoon in.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:30

verootjoo schreef:
Als je als eerste instapt, zit je het langst in een veel te krappe houding en moet iedereen nog om en over je heen, en wordt er nog zoveel gerommeld, blegh.

Dus ik begrijp priority ook niet helemaal. Grappig om te lezen dat mensen daar extra voor willen betalen. Vaak als er geboard wordt, rennen er allerlei mensen gelijk naar de poort. Wij zijn altijd de laatste.

In het geval van Transavia en corendon is bij priority dat je dan gegarandeerd je handbagage trolley mee mag nemen. Dan vind ik wat bij betalen niet erg. Dat je als eerste het vliegtuig in mag zal me ook een worst wezen. Ik boek ook altijd zitplaatsen met extra beenruimte. Dan is het nog niet zo’n ramp als je als eerste instapt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:50

Fitzroy schreef:
Ik heb geen stress van inchecken en koffer vd band halen. Was gisteren ook het eerste buiten, de taxichauffeur schrok zich een hoedje. Zo fijn, alleen handbagage.

Ben jij dan ook zo’n persoon die al naast de stoel staat terwijl de deuren nog dicht zijn als er geland is? Want die personen irriteer ik me toch zo aan.

Ook grappig dat super veel mensen al gaan staan, en alsnog moeten wachten tot alle rijen voor hun weg zijn. Ik heb even een vrouw een smeuig lachje gegeven die duidelijk ongeduldig stond te wachten van 2 rijen achter mij in het gangpad :Y)

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:00

Sureido, dat gebeurt in de trein ook vaak dat mensen al gaan staan voor de trein stil staat. Ik kan dat ook nooit zo begrijpen :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:08

jojoleinee schreef:
Sureido, dat gebeurt in de trein ook vaak dat mensen al gaan staan voor de trein stil staat. Ik kan dat ook nooit zo begrijpen :=

Oh nee dat doe ik ook, als ik mijn aansluiting moet halen bijvoorbeeld! :j Maar dan kun je al naar de deur lopen..
In het vliegtuig begrijp ik het niet. :+

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:24

Ik vlieg de 22e naar Bordeaux, moet 9:20 vliegen dus probeer rond 6:00 daar te zijn.

Van tevoren online inchecken, online coronaformulier invullen en 1 kleine tas handbagage mee. Meer kan ik niet doen om het soepel te laten verlopen denk ik? :D

Heb al jaren niet gevlogen en nu voor t eerst in mn eentje dus wel beetje zenuwachtig :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:32

@sureido: ja, klopt. Ik heb altijd een stoel aan het gangpad dus het is logisch dat je dan alvast je spullen verzamelt. Houd je de mensen naast je ook niet op.
En ik zit altijd vooraan of zo goed als vooraan dus weinig mensen die ik voor moet laten. Ik erger me dan weer aan mensen die nog uitgebreid hun spullen moeten gaan verzamelen m. Ieder zo zijn eigen ergenisswn :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:51

sureido schreef:
Fitzroy schreef:

Ben jij dan ook zo’n persoon die al naast de stoel staat terwijl de deuren nog dicht zijn als er geland is? Want die personen irriteer ik me toch zo aan.

Soms, hangt ervanaf hoe laat ik mijn eerste meeting heb in combinatie met vertraging. Ik zit dus altijd voorin , zodat ik er ook als eerste uit kan :D

Als ik op vakantie ga oid , dan doe ik dat echt nooit. Dan neem ik alle tijd. Maar voor m'n werk zit ik er soms anders in (ook niet altijd, soms heb ik ook dan gelukkig alle tijd )

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:54

Als je vooraan zit, ben je ook de eerste die eruit mag. Maar ik vind die mensen die op 15 of zo zitten zo ongelofelijk triest :')

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 11:55

mvdende schreef:

Bij de check in werd me verteld dat ik die apparaten/ losse batterijen "dan maar uit de trolley moest halen"

Nou lijkt het me wat lastig om met een halve trolly inhoud op schoot te gaan zitten en zeker niet iets waar ik zin in zou hebben.

Dus was ik nu óók als een van de eersten die naar binnen wilde / ging, zodat ik netjes mijn trolley kwijt kon.

Vlieg ik alleen met een kleine tas, ben ik vaak juist een van de laatste die aan boord gaat, in de gate veel meer ruimte dan op je stoel waar je toch al z'n 4-5 mag stilzitten.

Dan betaal je toch voor de priority en is je probleem opgelost.
Hetzelfde geldt voor Germie, wil je zeker weten dat de trolley bij je blijft dan betaal je daarvoor en zit je ook niet elke keer in de stress hierover.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:27

ingvdh schreef:
mvdende schreef:

Dan betaal je toch voor de priority en is je probleem opgelost.
Hetzelfde geldt voor Germie, wil je zeker weten dat de trolley bij je blijft dan betaal je daarvoor en zit je ook niet elke keer in de stress hierover.

Eh, dus niet. Het mag gewoon mee als handbagage, dus dan gaat het mee. Zo eenvoudig is het. Niet alles hoeft immers altijd bijbetaald te worden. Bovendien kent niet elke maatschappij priority ofzo.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 12:41

verootjoo schreef:

Ik betaal niet extra om als eerste binnen te kunnen, maar omdat ik een trolley heb waarin spullen zitten die ik bij me wil houden i.p.v. dat hij in het ruim moet. Nu weet ik tenminste zeker dat ik hem niet alsnog in moet leveren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:40

Dat overal voor moeten bijbetalen heb ik z'n schurfthekel aan!

Trolley mag gratis mee, ga dan geen constructies verzinnen om mensen met een ruimere bankrekening voorrang te geven op mensen met een lege bankrekening.

Gewoon ouderwets first Come, first serve, of nog beter, Gewoon weer gratis 20kg ruimbagage, dan Hoeven de meeste óók geen grote trolley meer ls handbagage.

Desnoods gratis 20kg ruimbagage en zeg €5 voor een trolley ipv al dat dure bijbetalen van tegenwoordig overal voor. Stoel met extra beenruimte kost gewoon €23 per vlucht.... belachelijk!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:22

Gratis ruimbagage kan prima, maar dan gaan gewoon de ticketprijzen weer omhoog :D
Die prijsstunters zijn zo goedkoop omdat ze alles uitkleden en je dan dus met enkel handbagage goedkoper kan reizen.

En de trolley mag idd gratis mee, maar wel altijd met de kleine lettertjes dat als het niet past door volle vlucht, deze alsnog het ruim in gaat. Wil je garantie, dan betaal je bij. Lijkt me niet zo vreemd hoor. Zo kom je mensen die per se handbagage bij zich willen hebben toch tegemoet.

We kunnen zo ook overal over zeuren :)

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:49

SimoneeM schreef:
Gratis ruimbagage kan prima, maar dan gaan gewoon de ticketprijzen weer omhoog :D
Die prijsstunters zijn zo goedkoop omdat ze alles uitkleden en je dan dus met enkel handbagage goedkoper kan reizen.

En de trolley mag idd gratis mee, maar wel altijd met de kleine lettertjes dat als het niet past door volle vlucht, deze alsnog het ruim in gaat. Wil je garantie, dan betaal je bij. Lijkt me niet zo vreemd hoor. Zo kom je mensen die per se handbagage bij zich willen hebben toch tegemoet.

We kunnen zo ook overal over zeuren :)

Eens, in dit geval ging het maar om een euro of 6 dus dat heb ik er prima voor over. Dat zijn niet echt wereldbedragen te noemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:38

Precies, zoveel scheelt dat niet. Ik vind reizen met handbagage echt heerlijk. Hup, trolley mee en gaan ipv wachten aan de band.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:11

Wij vliegen vandaag terug vanuit Amerika. Ben benieuwd hoe het gaat met de koffers op Schiphol.