Egypte 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Jeanine_x

Re: Egypte 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 16:37

Fijne vakantie!!

Wij hebben weer geboekt voor volgend jaar. Zelfde hotel, andere periode, lekker chillen, genieten, opladen <3

Is voor ons de eerste keer terug naar hetzelfde hotel. Maar nu met boeken was het goedkoper dan ons Griekenland plan en de vakantie was zelfs goedkoper dan september dit jaar. Dus de keus was makkelijk gemaakt.
Hopelijk doet corendon aankomend jaar dus een keer niet moeilijk :+
Maar dat zien we wel weer.

Via Duitsland of België was ook duurder dan via Amsterdam. Eind mei is het weer zo ver...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 09:31

Oeh heerlijk Roos, waar mag je heen?

Ik nog 5,5 week wachten. Eerste keer Marsa Alam.

Jeanine dat had ik begin dit jaar ook hoor, was Amsterdam het goedkoopste.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 10:16

Roosch schreef:
Dusseldorf scheelde voor mij ook onwijs veel deze keer. Ik kan gaan inpakken en aftellen, zin in!

Ik reis met 8 kg handbagage en geen ruimbagage. Ik merk al dat dat best ambitieus is.. :))

Ik ben 2 weken terug geweest, ook enkel handbagage. Was een uitdaging maar ging prima! :') Wij vlogen met Easyjet, dus helemaal moeite gedaan om een goede passende tas te vinden. Werd nergens gecheckt. Op de terugweg vloog ik met 3 stuks handbagage _O-

Wij hadden de hele week 26-28 graden <3 Zo lekker!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:09

Ik ga naar Marsa Alam! <3

Ik heb een handige tas geleend van een vriendin! Ik was heel optimistisch want joh wat heb ik nou allemaal nodig op zo een week aan gewicht, maar het valt me niet mee. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:12

Roos neemt een keer geen boeken mee en denkt dat ze zonder bagage kan := Ik zou er ook niet aan moeten denken :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:13

Mandyy schreef:
Roos neemt een keer geen boeken mee en denkt dat ze zonder bagage kan := Ik zou er ook niet aan moeten denken :o

Ik neem ruim 120 boeken mee maar dan wel op de ereader. :))

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:28

O, heerlijk, Roosch, dat je al bijna gaat. 8 kilo zou voor mij ook een uitdaging zijn. 10 kilo red ik dan weer wel makkelijk.

Hier nog 2 maanden wachten. Wij vliegen ook vanaf Düsseldorf.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:32

Ik had het wel een beetje onderschat hoor. :') Ik denk wat weegt nou een beetje rituals en zonnebrandcrème, en een snorkelmasker, ereader en tablet. Paar jurkjes, ondergoed, en klaar is Roos. :))

Ook maar niet teveel souvenirs mee terug nemen dan zeker. :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:30

Ik was eigenlijk helemaal niet van plan er veel op uit te gaan maar ik heb per ongeluk 2 excursies geboekt haha. :))

Ik heb een aantal jaren geleden een oude dame leren kennen toen ik alleen op vakantie ging. Zij ging ook alleen. Hebben elkaar toen af en toe opgezocht. Inmiddels loopt ze tegen de 80 en ik zag op Facebook dat ze zelf ook volgende week naar Marsa Alam ging. Dus ik heb gevraagd of ze zin had een excursie te doen. Ik dacht aan een snorkeltrip met de boot maar dat was haar niet avontuurlijk genoeg. :') quadsafari it is. En omdat ik eens extra gek wilde gaan doen heb ik ook een paardrijdtocht bij zonsopgang geboekt. Ik slaap zo een eerste nacht toch niet fijn vaak en ben dan vroeg wakker, dus de dag na aankomst ga ik gelijk in de vroegte op pad. :')

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 13:36

Dat betekent foto’s! :):)
Wat een avontuurlijke vrouw heb je ontmoet :))

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 09:53

Wat heerlijk om te lezen Roos!

Ik was van plan met handbagage te vliegen. Maar de koffers zaten er bij in. Ook prima.

Ben benieuwd wat je van je excursies vind en hoor graag tips.

Ik heb nu ook de parkeergarage geboekt dus ik ben er klaar voor

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 02:34

Leuk om te lezen van die handbagage struggles van mijn mede bokkers. Ik heb ruim 4 weken door Egypte gereisd met alleen een persoonlijk item :+ _O-
Gewoon allemaal kleren gekozen die met elkaar gecombineerd kunnen worden (dat het dan ook nog leuk staat) en islamproof zijn. 2 lange rokken en 2 lange broeken waarvan eentje aan in het vliegtuig, en dan 2 dunne blouses met lange mouwen en 2 dunne vestjes met lange mouwen en een paar dunne shirtjes/hemdjes voor daaronder. Wat gedragen is kan met een handwasje weer schoongemaakt worden tussendoor.
En dan gewoon ondergoed en toiletspullen. Meer heb je toch niet nodig?
En die vestjes kun je gewoon om je middel knopen, dat hoeft dan al niet in je tas. 1 van de blouses en een (paar) shirtje(s) aan en je bent er

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 10:04

Kom ik aan... ik had dit jaar een 20kg koffer mee, tot de nok vol, een maximale afmetingen cabine baggage tot de nok vol en een (te groot) persoonlijk item :+ :D

Tja, ik had eigen zwemvest, full face snorkelmasker, shorty wetsuit, flippers, paardrij kledij én cap en jhoppers + chaps mee. Daarnaast systeem camera, gopro + bijbehoren, ereader, ipad enz mee.

En voldoende kleding dat ik een week door kwam zonder te hoeven wassen. Ja, m'n paardrijbroek + shirt heb ik gewassen tussendoor, maar geen kleding enz..dus bijvoorbeeld ook 2 set bikini, stapel tshirt enz.

Voor 3 weken Tanzania kwam ik uiteindelijk uit op 14kg ruimbagage en 10kg handbagage (welke gelukkig nergens gecontroleerd is op gewicht + afmetingen) dat vond ik al ontzettend knap!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:05

Ik ben de nazomer 2 weken naar Polen geweest met alleen handbagage. Maar zoals nu vind ik inderdaad m’n eigen snorkelspullen t fijnste.
Ik krijg van bepaalde zonnebrandcrème uitslag dus wil ik graag m’n eigen mee, ik zou misschien 10 mini’s in handbagage kunnen proppen maar 1 fles is makkelijker.
Normaal deed ik met mijn vriend samen met 1 koffer. Nu zitten er al 2 koffers bij de vlucht in.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:49

Oh jongens ik heb me vanochtend toch een fijne paardrijdrit gemaakt.. <3

M'n eerste keer rijden in Egypte. Ik vond bij andere stallen de paarden niet goed uit zien. Goed internet afgestruind en ik kwam bij een stal uit waar ik wel een goed gevoel bij had. En terecht. Ik had aangegeven een relaxed ritje te willen, geen gerace. Dat kreeg ik.. <3 1 op 1 begeleiding, een fijne gids, een onwijs braaf paard en onbetaalbare foto's en herinneringen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:54

Ziet er heerlijk uit, Roosch! Waar ben je geweest?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 11:55

Bij Pilot stable, echt 3 keer struikelen vanaf m'n hotel! Ze hebben wel een instagram pagina. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:04

Ik heb geen insta. Is die boot de pas vergane boot voor die duiktrip?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:10

Wauw dat ziet er geweldig uit! Tof Roos <3
Hele fijne vakantie! Lekker genieten!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 13:24

Fitzroy schreef:
Ik heb geen insta. Is die boot de pas vergane boot voor die duiktrip?

Nee deze lag er al een jaar of 30 en was een vissersboot vertelde m'n gids me. :))

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 00:09

mvdende schreef:
Kom ik aan... ik had dit jaar een 20kg koffer mee, tot de nok vol, een maximale afmetingen cabine baggage tot de nok vol en een (te groot) persoonlijk item :+ :D

Tja, ik had eigen zwemvest, full face snorkelmasker, shorty wetsuit, flippers, paardrij kledij én cap en jhoppers + chaps mee. Daarnaast systeem camera, gopro + bijbehoren, ereader, ipad enz mee.

En voldoende kleding dat ik een week door kwam zonder te hoeven wassen. Ja, m'n paardrijbroek + shirt heb ik gewassen tussendoor, maar geen kleding enz..dus bijvoorbeeld ook 2 set bikini, stapel tshirt enz.

Voor 3 weken Tanzania kwam ik uiteindelijk uit op 14kg ruimbagage en 10kg handbagage (welke gelukkig nergens gecontroleerd is op gewicht + afmetingen) dat vond ik al ontzettend knap!

Dat snorkelmasker had ik ook mee. In mijn persoonlijk item. Kan je nagaan.
Ohja en vergeten te vertellen.. de heenweg had ik wel een cabinekoffer, maar de terugweg niet (andere luchtvaartmaatschappij) dus daar had ik niks aan. Dus ik heb op de heenweg mijn persoonlijk item in de opslagruimte boven de stoelen gelegd en een cap meegenomen voor onder mijn stoel, en die heb ik in Egypte achtergelaten. Ik had namelijk in Nederland 2 dezelfde caps (eentje donkerblauw en eentje zwart) en van de donkerblauwe was ik het clipje kwijt. Dus daar kon ik niks mee. Had ik eigenlijk allang kunnen weggooien. Dus ik heb het clipje van de zwarte cap eraan gedaan, de cap gebruikt op al mijn ritten, en toen het clipje weer mee naar huis genomen en de cap daar achtergelaten. Verder wel alles wat ik de heenweg mee had gewoon mee terug genomen

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:07

Helaas een haaien aanval geweest met 1 dode en 1 gewonde in Marsa Alam.
Ze zwommen in diep water waar niet gezwommen mocht worden.
Maar dan nog, hoezo valt een haai 2 mensen aan? Ik weet dat er soms nog steeds haaien gevoerd worden.
Of natuurlijk puur pech.
Ik probeer te zoeken bij welk hotel het is gebeurd maar kan er niks over vinden.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:10

Sataya resort, las ik op nu.nl in de reacties.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:20

Gisteren ook al in Australië.
Ik vind dat je het steeds meer hoort…

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:30

TamaraFloor schreef:
Helaas een haaien aanval geweest met 1 dode en 1 gewonde in Marsa Alam.
Ze zwommen in diep water waar niet gezwommen mocht worden.
Maar dan nog, hoezo valt een haai 2 mensen aan? Ik weet dat er soms nog steeds haaien gevoerd worden.
Of natuurlijk puur pech.
Ik probeer te zoeken bij welk hotel het is gebeurd maar kan er niks over vinden.

Tja haaien blijven natuurlijk gevaarlijke dieren. Het is niet voor niets dat ze veilige zones hebben waar je kunt zwemmen. Haaien zijn super voorspelbaar. In principe zwemmen ze 2 rondjes voor verkenning/observatie en daarna bij het derde rondje vallen ze pas aan. Als je op de juiste plek bent kun je gewoon terug naar het strand, of het rif op. Ga je echter op plekken zwemmen waar het niet de bedoeling is, kan je niet op tijd weg komen voor het derde rondje
De meeste aanvallen vinden plaats in gebied wat niet bedoeld is om te zwemmen