Ik vertrek zelf 17 oktober voor onbepaalde tijd op reis. Plan is iig het grootste deel van Zuid amerika te doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Travel_me schreef:Gave plannen iedereen!
Ik vertrek zelf 17 oktober voor onbepaalde tijd op reis. Plan is iig het grootste deel van Zuid amerika te doenVlieg op Buenos Aires en wil vanaf daar richting Patagonia, Bolivia, Peru en Ecudaor
boeflover schreef:Gaaf allemaal een hele goede reis, en hopelijk nadien wat reisverslagen. Marokko staat hier ook nog hoog op de wishlist!
Ga je met een organisatie naar Madagaskar Steefz of ga je zelf rondreizen? Wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het de mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt, ga zeker nog eens terug om te zien hoe zo’n land zich ontwikkeld![]()
Qua voorbereiding voor reizen kijk ik ook regelmatig op blogs, reisprogramma’s zoals 3opreis en in de Lonely Planet of een andere reisgids. We zijn ook lid van de Columbus en daar halen we soms ook leuke tips uit.
Wij zijn ook echt nog “ouderwets” met stickertjes op een kaart aan het plakken om op die manier ongeveer een reisroute te bepalen. Dat leggen we verder nog zo min mogelijk vast maar geeft wel een idee van hoe groot we de route ongeveer willen maken en hoeveel tijd we nodig hebben.
[ [url=m/SHqFlV.jpg]Afbeelding[/url] ] dit wordt ongeveer onze volgende route. Rondom Alice Springs zijn de hotels wel al geboekt dus die route ligt wel ongeveer vast (er zijn daar niet zo veel opties qua hotels en het is zomervakantie als we gaan). Rondom Perth gaan we met een camper dus die route is afhankelijk van het weer etc. Kan nog kleiner of groter worden dus.
boeflover schreef:Qua voorbereiding voor reizen kijk ik ook regelmatig op blogs, reisprogramma’s zoals 3opreis en in de Lonely Planet of een andere reisgids. We zijn ook lid van de Columbus en daar halen we soms ook leuke tips uit.
Wij zijn ook echt nog “ouderwets” met stickertjes op een kaart aan het plakken om op die manier ongeveer een reisroute te bepalen. Dat leggen we verder nog zo min mogelijk vast maar geeft wel een idee van hoe groot we de route ongeveer willen maken en hoeveel tijd we nodig hebben.
[ [url=m/SHqFlV.jpg]Afbeelding[/url] ] dit wordt ongeveer onze volgende route. Rondom Alice Springs zijn de hotels wel al geboekt dus die route ligt wel ongeveer vast (er zijn daar niet zo veel opties qua hotels en het is zomervakantie als we gaan). Rondom Perth gaan we met een camper dus die route is afhankelijk van het weer etc. Kan nog kleiner of groter worden dus.
SpikkelFire schreef:D_akota schreef:Wij zijn net terug van onze familie bezoek in Australië (Melbourne). Was super maar na 35 uur reizen echt gesloopt nu
Zo dan! Flinke reis! Hoe zijn jullie gevlogen?
Earth schreef:jojoleinee schreef:Wat een gave plannen allemaal! Inderdaad allemaal veel foto's delen!
Kun je niet goed snorkelen dan in Costa Rica?
Nja ik googlede 'mooiste snorkelplekken in Costa Rica' maar daaronder stond direct dat het nog mooier snorkelen was in Panama haha
D_akota schreef:SpikkelFire schreef:Zo dan! Flinke reis! Hoe zijn jullie gevlogen?
We hebben wel de tijd gerekend van deur tot deur. Hotel in Melbourne, taxi naar vliegveld, vliegen naar Abu Dhabi, 6 uur wachten, vliegen naar Amsterdam, 2 uur trein en dan 15 min auto. Ach je moet er wat voor over hebben…..
Travel_me schreef:Earth schreef:
Nja ik googlede 'mooiste snorkelplekken in Costa Rica' maar daaronder stond direct dat het nog mooier snorkelen was in Panama haha
Is dat bij Bocas del Toro? Dat schijnt wel echt prachtig te zijn en precies aan de goede kant. San Blas schijnt ook prachtig te zijn, maar dan moet je half Panama nog doorvliegen of reizen.
Zira1994 schreef:Ja bora bora lijkt me ook echt nog een keer prachtig. Maar er is zoveel moois !! En hoe meer reizen je maakt hoe meer erbij komt. In Tonga ook weer tot nieuwe inspiratie gekomen waar ik voor die tijd nog nooit van gehoord had