Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Travel_me

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:30

Gave plannen iedereen!

Ik vertrek zelf 17 oktober voor onbepaalde tijd op reis. Plan is iig het grootste deel van Zuid amerika te doen :) Vlieg op Buenos Aires en wil vanaf daar richting Patagonia, Bolivia, Peru en Ecudaor

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:54

Geweldige plannen allemaal, vooral foto’s delen nadien ook he!
Heel veel plezier!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 18:05

Travel_me schreef:
Gave plannen iedereen!

Ik vertrek zelf 17 oktober voor onbepaalde tijd op reis. Plan is iig het grootste deel van Zuid amerika te doen :) Vlieg op Buenos Aires en wil vanaf daar richting Patagonia, Bolivia, Peru en Ecudaor

Oehhh heel gaaf hoor! Heel veel plezier en doe voorzichtig.

Emj ook veel plezier, klinkt ook al een prachtige reis.

Ik ben vol op ontdekkingstocht om te kijken waar we allemaal heen willen en wat we willen doen in Costa Rica. Er is zoveel moois te zien en te doen, ik heb nu al keuzestress _O- Nu zie ik dat een oud-collega van mij ook in Panama is geweest op de eilanden in het noordoosten, dat ziet er ook onwijs gaaf uit := Vooral omdat ik erg graag wil snorkelen en dat lijkt daar heel goed te kunnen.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:11

Wat een gave plannen allemaal! Inderdaad allemaal veel foto's delen!

Kun je niet goed snorkelen dan in Costa Rica?

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:22

Wij zijn net terug van onze familie bezoek in Australië (Melbourne). Was super maar na 35 uur reizen echt gesloopt nu :Z

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:28

Ik ben ook aan het kijken voor volgend jaar.

Mijn vakantie periode (September) al wel door gegeven en goed gekeurd op het werk.

Twijfel nog voor een kleine rondreis door de UK maar door mijn gezondheid kan dit nog een kleine uitdaging worden.

Of ergens een all inclusief iets gaan zoeken als in Griekenland / Turkije o.i d.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:09

D_akota schreef:
Wij zijn net terug van onze familie bezoek in Australië (Melbourne). Was super maar na 35 uur reizen echt gesloopt nu :Z

Zo dan! Flinke reis! Hoe zijn jullie gevlogen?

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 20:47

boeflover schreef:
Gaaf allemaal een hele goede reis, en hopelijk nadien wat reisverslagen. Marokko staat hier ook nog hoog op de wishlist!
Ga je met een organisatie naar Madagaskar Steefz of ga je zelf rondreizen? Wij zijn er vorig jaar geweest en ik vond het de mooiste reis die ik tot nu toe heb gemaakt, ga zeker nog eens terug om te zien hoe zo’n land zich ontwikkeld <3

Qua voorbereiding voor reizen kijk ik ook regelmatig op blogs, reisprogramma’s zoals 3opreis en in de Lonely Planet of een andere reisgids. We zijn ook lid van de Columbus en daar halen we soms ook leuke tips uit.
Wij zijn ook echt nog “ouderwets” met stickertjes op een kaart aan het plakken om op die manier ongeveer een reisroute te bepalen. Dat leggen we verder nog zo min mogelijk vast maar geeft wel een idee van hoe groot we de route ongeveer willen maken en hoeveel tijd we nodig hebben.
[ [url=m/SHqFlV.jpg]Afbeelding[/url] ] dit wordt ongeveer onze volgende route. Rondom Alice Springs zijn de hotels wel al geboekt dus die route ligt wel ongeveer vast (er zijn daar niet zo veel opties qua hotels en het is zomervakantie als we gaan). Rondom Perth gaan we met een camper dus die route is afhankelijk van het weer etc. Kan nog kleiner of groter worden dus.

Ik ga inderdaad met een reisorganisatie op pad, dus ben erg benieuwd! Fijn dat je zo positief bent over het land als vakantiebestemming! <3
Fotoverslag volgt als ik eraan denk!

Gave route!! Alleen de voorpret is al geweldig. :D

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 22:59

boeflover schreef:
Qua voorbereiding voor reizen kijk ik ook regelmatig op blogs, reisprogramma’s zoals 3opreis en in de Lonely Planet of een andere reisgids. We zijn ook lid van de Columbus en daar halen we soms ook leuke tips uit.
Wij zijn ook echt nog “ouderwets” met stickertjes op een kaart aan het plakken om op die manier ongeveer een reisroute te bepalen. Dat leggen we verder nog zo min mogelijk vast maar geeft wel een idee van hoe groot we de route ongeveer willen maken en hoeveel tijd we nodig hebben.
[ [url=m/SHqFlV.jpg]Afbeelding[/url] ] dit wordt ongeveer onze volgende route. Rondom Alice Springs zijn de hotels wel al geboekt dus die route ligt wel ongeveer vast (er zijn daar niet zo veel opties qua hotels en het is zomervakantie als we gaan). Rondom Perth gaan we met een camper dus die route is afhankelijk van het weer etc. Kan nog kleiner of groter worden dus.

Heeeerlijk hoe jullie ouderwets bezig zijn met het plannen van de reis :D Een landkaart bestuderen van je vakantiebestemming helpt wel enorm goed, krijg je net even wat meer inzicht over de afstanden die afgelegd moeten worden en waar alles precies ligt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-23 23:26

jojoleinee schreef:

Nja ik googlede 'mooiste snorkelplekken in Costa Rica' maar daaronder stond direct dat het nog mooier snorkelen was in Panama haha :P

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 05:26

SpikkelFire schreef:
D_akota schreef:

We hebben wel de tijd gerekend van deur tot deur. Hotel in Melbourne, taxi naar vliegveld, vliegen naar Abu Dhabi, 6 uur wachten, vliegen naar Amsterdam, 2 uur trein en dan 15 min auto %) . Ach je moet er wat voor over hebben…..

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:01

Earth schreef:
jojoleinee schreef:

Nja ik googlede 'mooiste snorkelplekken in Costa Rica' maar daaronder stond direct dat het nog mooier snorkelen was in Panama haha :P

Is dat bij Bocas del Toro? Dat schijnt wel echt prachtig te zijn en precies aan de goede kant. San Blas schijnt ook prachtig te zijn, maar dan moet je half Panama nog doorvliegen of reizen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:32

D_akota schreef:
SpikkelFire schreef:

We hebben wel de tijd gerekend van deur tot deur. Hotel in Melbourne, taxi naar vliegveld, vliegen naar Abu Dhabi, 6 uur wachten, vliegen naar Amsterdam, 2 uur trein en dan 15 min auto %) . Ach je moet er wat voor over hebben…..

Ja, dan gaat het hard, maar het is wel wat veel mensen niet tellen.

Even naar Kopenhagen: 10min met de auto naar het station. Een uur met de trein naar schiphol, twee uur om in te checken en vooral wachten. dan in totaal 1,5u taxiën, vliegen, weer taxiën en uitstappen. Dan een half uur voor bagage, douane, even koffie om vervolgens een half uur kwijt te zijn voordat je in je huur-auto stapt waarna je nog 45min moet rijden naar je hotel.
Dat krappe uurtje vliegen naar Kopenhagen kost je dus grofweg 6 u!
Terugweg kostte het vliegen ruim 2u omdat we niet meteen konden landen en we aan de andere kant van Schiphol landden en er dus bijna een half uur getaxied moest worden!

Met de auto en een beetje doorrijden, is het ongeveer 8u.....

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 16:36

Travel_me schreef:
Earth schreef:

Is dat bij Bocas del Toro? Dat schijnt wel echt prachtig te zijn en precies aan de goede kant. San Blas schijnt ook prachtig te zijn, maar dan moet je half Panama nog doorvliegen of reizen.

Ja klopt daar idd. Maar mijn man zegt ook dat het misschien zonde is om dat soort dure tripjes te doen voor het snorkelen omdat er op land al zoveel mooie dieren te zien zijn. Daar heeft hij wel een punt. Als ik wil snorkelen ga ik wel weer naar Thailand _O-

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 05:22

Costa Rica is prachtig Earth! Heb gereageerd in je topic. Wij zijn vorig jaar geweest. Onze vakantie zit er helaas net weer op, maar het was geweldig! We hebben gesnorkeld met bultruggen in Tonga. En een mini roadtrip gemaakt door Australië, van Sydney naar Melbourne.
Iedereen die hem nog tegoed heeft heel veel plezier !

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 09:59

Oh Tonga moet ook zo mooi zijn Zira! En sydney-Melbourne een mini road-trip noemen :')
Ben je langs de kust gereden? Geweldige route! Ook in Eden geweest?

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 16:58

Haha ja voor Australische begrippen is dat klein toch :P. Ja daar zijn we wel doorheen gereden. Ja grotendeels langs de kust inderdaad. Sydney, blue mountains, kangaroo valley, jervisbay, Murramarang, Paynesville, Wilson’s promontory en toen Melbourne.

Tonga was echt een droom die uit kwam <3 onbeschrijfelijk

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 17:05

Wauw! <3 Ik ga echt sparen om ooit naar een van die eilanden te gaan. Bora bora staat bovenaan de lijst maar dan mogen we nog wel ff wat jaartjes werken _O-
Maar dan heb je op vakantie gaan ook wel een beetje uitgespeeld denk ik :P :')

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 17:07

Ja bora bora lijkt me ook echt nog een keer prachtig. Maar er is zoveel moois !! En hoe meer reizen je maakt hoe meer erbij komt. In Tonga ook weer tot nieuwe inspiratie gekomen waar ik voor die tijd nog nooit van gehoord had :')

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 17:10

Zira1994 schreef:
Ja bora bora lijkt me ook echt nog een keer prachtig. Maar er is zoveel moois !! En hoe meer reizen je maakt hoe meer erbij komt. In Tonga ook weer tot nieuwe inspiratie gekomen waar ik voor die tijd nog nooit van gehoord had :')

Oh dat zal zeker. Maar ik ben toch echt een sucker voor parelwitte stranden en turquoise zee met prachtige groene bomen en rotsen. _O- Hoe mooi ik bijvoorbeeld de Lofoten in Noorwegen ook vond. Niks kan tippen aan strand en blauwe zee <3

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:44

Afbeelding
Stiekem ben ik heel trots op deze foto

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:51

Stiekem? Wauw die is mooi! Hoe bevalt Marokko purny? Merk/zie je veel van de aardbeving of juist weinig?

Hier is onze spontane Portugal mini roadtrip alweer achter de rug, nu weer verder plannen. Bezig met mijn duik brevet, dus het wordt sowieso duiken in Egypte, en van de zomer waarschijnlijk met de caravan roadtrippen. De nieuwe auto komt eraan :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:56

Dank je voor het compliment!
We zijn er pas 1 dag, het is hier bloody Hot.
Vandaag zijn we van marrakech naar casablanca gereden, onderweg een pitstop gemaakt.
Alleen was daar geen stromend water.. en moesten ze de wc met een emmer doorspoelen.
Morgen rabat en fez volgens mij.
En het is super luxe. Je hoeft alleen je koffers naar de kamer te brengen, ze worden uit de bus gehaald voor je en er weer in gezet.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 10:23

Zeker mooi Purny, kom maar door met de rest van de foto’s hoor!!
Net zoals Zira! Wat een droom om zo dichtbij een walvis te zijn geweest, de foto is al geweldig maar ik kan me voorstellen dat het gevoel erbij echt overweldigend was!
Ik ken maar weinig mensen die Australië in 1 vakantie rondrijden hoor, daar mag je wel een paar maanden voor uittrekken dus tenzij je backpacker bent moet je gewoon meerdere keren terug!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:52

Ja het was echt een droom. De baby walvissen die waren super nieuwsgierig dus kwamen heel dichtbij en gaven een showtje weg. Echt heel overweldigend, maar op een of andere gekke manier ook heel vredig. Zijn geen moment bang geweest ondanks dat ze bijna tegen ons aan botsten.

Ja klopt Australië is reusachtig, maar helemaal geen straf om meerdere keren terug te moeten haha :P