Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Ik vond het eten in China heel lekker. He vindt haast overal wel gelakt varkensvlees en zo. Geen gluten lijkt me moeilijker uitleggen maar het zit in niet zoveel gerechten denk ik? Is ze allergisch of intolerant? Zorg zeker dat je zo’n plaatje/tekening meehebt die het uitlegt
) over de veiligheid van alleen reizen in India. Anna schreef:Ik zit ook erg in twijfel. Het lukt nog niet echt om een reismaatje voor India te vinden, dus wellicht ga ik toch mijn plannen wijzigen. Zowel sri lanka, Nepal, Myanmar en Vietnam trekken mij heel erg. Liggen alleen niet echt onwijs naast elkaar...
Heeft iemand ervaringen met Myanmar recent? Het schijnt wat onrustig te zijn daar maar van wat ik lees valt dat voor toeristen best mee en is het goed te reizen.
Narya schreef:Ik ben net terug uit Iran en in loveWat een fantastisch mooi land en bizar goedkoop ook nog, echt een aanrader voor dames die eens van de standaardlanden willen afwijken

Ik heb één onprettige situatie gehad, die voorkomen had kunnen worden als ik niet zelf iets oerstoms gedaan zou hebben, maar voor de rest van de tijd vond ik Iran als vrouw alleen echt prima te doen. Ik werd nauwelijks aangesproken op straat, of alleen voor een heel kort gesprekje. Ik heb mij er bijzonder veilig gevoeld en vond de mannen enorm respectvol tegenover vrouwen
Kirgizië spreekt me overigens ook enorm aan, ik ben in 2016 naar Mongolië (wat op elkaar schijnt te lijken) geweest en dat is by far een van de mooiste bestemmingen waar ik ooit geweest ben...
Picassox schreef:Ik zit momenteel trouwens in Colombia (al bijna twee maanden) als onderdeel van m’n wereldreis. Colombia is ook echt fantastisch, een zekere eervolle nummer twee bestemming op mijn lijstje ‘beste bestemmingen ooit’, dus als je een beetje tijd hebt en zin in avontuur; Colombia heeft echt alles!
Ben wel heel benieuwd wat er dan op nummer één staat?! Margoooo schreef:Sakura789, ik heb een vriendin die na Iran naar de USA is geweest. Dit kan wel gewoon, maar niet met een ESTA. Dus je moet echt een visum aanvragen.
Dan maar even wachten op een nieuwe president.
) zijn de mensen iig wel heel vriendelijk, heb jij dat ook zo ervaren? Volgens mij is het echt zo'n land waar iedereen oordelen over heeft maar wat uiteindelijk misschien wel een van de leukere bestemmingen is. In mijn geval zou ik niet in m'n eentje reizen maar waarschijnlijk met mijn vriend oid, denk dat dat het ook wel makkelijker maakt. Maar eerst Cuba, daar willen we echt nog dolgraag naartoe voordat het volledig overspoeld wordt met Amerikanen in resorts.