Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnashJarig
Blogger

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 21:10

Ik heb die van mij drie maanden hier gehouden, toen een Engelse auto gekocht. Mijn familie heeft mijn NL auto naar NL gereden en daar verkocht.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 22:44

Annash schreef:
Ik heb die van mij drie maanden hier gehouden, toen een Engelse auto gekocht. Mijn familie heeft mijn NL auto naar NL gereden en daar verkocht.

Gaan wij tzt ook doen. Hoe vond jij de overgang van links ineens naar een rechts stuur, en met schakelen?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:41

Ik vond dat prima te doen, makkelijker zelfs want het maakt links rijden een stuk makkelijker :) Ik heb in Nederland nooit mijn eigen auto gehad (reed in de auto van m'n vader) en hier na een maand een Engelse auto gekocht. Geen problemen mee gehad, was er snel aan gewend.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:46

Ik heb ook in Engeland mijn eigen auto gekocht en geen enkel probleem met rijden in de andere kant van de auto of aan de andere kant van de weg. Eerste paar keer nog een beetje zoekende naar de precieze plaats op de weg en neiging om iets te ver naar links te rijden, maar na een keer of 2/3 ging dat ook prima. Had zelf ook geen auto in Nederland maar reed mijn vaders auto. Nu mijn eigen volvo-tje :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:48

Je zal misschien in het begin wel een aantal keer met je rechterhand heel gefrustreerd bij je portier zitten te zoeken als je wil schakelen :') Dat heb ik nu andersom als ik in een Nederlandse auto rij :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:28

woepsie90 schreef:
Annash schreef:

Gaan wij tzt ook doen. Hoe vond jij de overgang van links ineens naar een rechts stuur, en met schakelen?

Ik heb overal met alles gereden (ik heb een RHD Range Rover) en weet je: als ik van m'n links gestuurde auto in de rechts gestuurde auto stapte, ging dat probleemloos, maar terug in de links gestuurde auto zat ik met schakelen nog weleens in de deur.......

AnnashJarig
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:54

woepsie90 schreef:
Annash schreef:

Super simpel, nooit problemen gehad. Ik was vooral blij met het betere overzicht dat je in een Engelse auto (weer) hebt.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 12:24

Hey Allemaal,
nieuwe tijdelijke UK'er hier. Vorige week naar Derby verhuisd voor zes maanden stage in de marketing.
Ik ben nu halverwege mijn eerste werkweek en begin nu een beetje na te denken over hoe ik contacten ga vinden hier haha. Ik woon wel samen met twee andere studenten, 1 duits en 1 nederlands, dus heb sowieso wel wat contact, maar het lijkt me ook leuk om meer Engelse mensen te leren kennen dus als iemand tips heeft :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 13:33

xAlice schreef:
Hey Allemaal,
nieuwe tijdelijke UK'er hier. Vorige week naar Derby verhuisd voor zes maanden stage in de marketing.
Ik ben nu halverwege mijn eerste werkweek en begin nu een beetje na te denken over hoe ik contacten ga vinden hier haha. Ik woon wel samen met twee andere studenten, 1 duits en 1 nederlands, dus heb sowieso wel wat contact, maar het lijkt me ook leuk om meer Engelse mensen te leren kennen dus als iemand tips heeft :)

Wat cool!

Misschien een leasepaard zoeken, of gewoon wekelijks rijlessen op een manege nemen?

Veel succes en plezier daar!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 19:59

Teamsport? Ik vond dat ook lastig, de meeste vrienden die ik hier heb zijn collega's en (oud-)collega's van m'n vriend :+

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 20:03

Weet trouwens niet of ik het gemeld had, maar vanaf 3 september woon ik officieel in the uk!
Dit weekend ga ik de eerste lading verhuisdozen al tot daar brengen!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 10:51

Leuk! Heb je er zin in?

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:45

Spannend zeg! Succes met de verhuizing! Ik ben net (vorige week) verhuist naar Southminster in Essex, vlakbij zee. Net wat beter om naar Londen te reizen vanaf daar dan vanaf de Midlands. Verhuizing was een nachtmerrie! Pony verhuisde ook mee natuurlijk en alle busjes vol heen en weer rijden (3uur reizen van een huis naar andere) en moesten busje op tijd inleveren om niet meer te hoeven te betalen. Uit eindelijk hele nacht door gereden en ongeveer 40uur wakker voordat we eindelijk naar bed konden. Kan zeggen dat zowel partner als ik gebroken waren, maar huis is geverfd en alle meubels in het huis. Paard ook goed verhuist dus we zitten nu in het nieuwe huis. Hopelijk hoeven we niet weer te verhuizen voor de komende 3 jaar haha

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:30

xAlice: Zeker weten!
kijk er echt naar uit!
Bij het inpakken zie je maar hoeveel rommel je eigenlijk hebt :p

Lotte: dat is niet niks! Maar als het klaar is dan heb je ook wel wat. Jij zit dan niet zo heel ver van waar ik zit (Hastings)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 13:36

Bumblehorse schreef:
xAlice: Zeker weten!
kijk er echt naar uit!
Bij het inpakken zie je maar hoeveel rommel je eigenlijk hebt :p

Lotte: dat is niet niks! Maar als het klaar is dan heb je ook wel wat. Jij zit dan niet zo heel ver van waar ik zit (Hastings)

Als ik Google moet geloven is het toch wel een stief kwartiertje rijden.......

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 14:54

klopt, maar vind het toch meevallen hoor :p

xLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 16:22

Succes Bumble!

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:55

Ik heb een vraagje voor de Engelse bokkers haha.
Ik ben al vrij lang niet meer actief in het paardrijden (wel lang gereden overigens en af en toe rijd ik nog), maar het kriebelt eigenlijk wel om een keer in Engeland een rit ergens te doen omdat er hier best wel veel mooie natuur is.
Nou ben ik hier pas twee weken haha en Engeland is vrij groot, dus ik heb geen idee waar ik kan beginnen met zoeken.
Heeft iemand toevallig ideeen?
Ik woon in Derby, dus midden Engeland, maar reizen is niet zo'n probleem voor me. Het enige is dat ik alleen ben dus het moet wel iets van een groepstocht zijn :')

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:17

Beetje laat, maar wilde nog even reageren op de stallen :) 425 pond vind ik nog best duur voor de stal!
Ik sta nu op een stal wat 25 pond per week is (100 pond per maand dus) met onbeperkt weidegang, maar wel totally DIY. Wel mooie bak met goede bodem :)

Maar, omdat ik dit weekend ga verhuizen naar Cardiff moet paardlief ook verhuizen. Ik woonde tot nu toe boven mijn werk in een appartementje, maar samen met vriend werd dat toch een beetje klein dus nu hebben we een leuk huurhuis gevonden in Cardiff! Paard gaat naar een stal 10 minuten van ons nieuwe huis en dat is 40 pond per week maar ik krijg er wel een stuk meer voor: incl 2 grote rijbakken, waarvan 1 met licht dus dan kan ik 's avonds trainen, een longeerbak, stapmolen, spuitplaats met warm water en solarium en ze zetten haar buiten en binnen voor me en voeren 's ochtends. Dus ik ben benieuwd! Wel weer even wennen een grotere stal, maar ook wel gezellig en ik hoop inderdaad ook wat mensen te leren kennen.

Contacten opdoen vind ik ook lastig hoor! Het is ook niet zo dat je bij de groenteboer zomaar tegen iemand aan gaat praten haha dus eigenlijk zijn al mijn contacten nu hier óf collega's óf kennis via paard :) Maar ik voel me niet lonely ofzo! Scheelt echt dat ik veel contact heb met vriendinnen en familie thuis via WhatsApp en Skype.

xAlice ik zou eerst eens via Google proberen :) Grotere stallen vind je daar wel op! En misschien op Facebook wat groepen zoeken in die omgeving?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:26

Wat leuk bumblehorse! Hebben jullie al een datum voor jullie bruiloft? :) Succes!

xAlice, ik zoek ook nog iets leuks. Kan je helaas niet helpen dus maar als iemand nog iets weet... :D

Leuk Careano, waar in Cardiff gaan jullie wonen? :D Je stal klinkt goed! Zou inderdaad goed kunnen dat je daar nog wat meer contacten op doet.

Mijn ouders zijn een weekje op bezoek, ik heb vrijdag een dag vrij dus ik ga even een lang weekend toerist in eigen stad spelen :) Afgelopen zaterdag waren we in Cardiff, was even vergeten dat de Pride er was dus het was hartstikke druk :+ Het hele weekend was hier het Bristol Balloon Fiesta, had zondagavond dit uitzicht vanaf mijn balkon:

Afbeelding

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 08:33

De bruiloft is normaal gezien 9 juni 2018
Nog een tijdje weg, maar geeft ons tijd om te sparen :)

Mooi uitzicht!
Vanuit onze woonkamer kijken we op het park van over de straat en in de verte de zee :D

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:27

Wat spannend bumblehorse! Weet je al waar je wilt gaan trouwen? Leuk hoor!!

Ik zit inmiddels alweer anderhalve week in mijn nieuws huis in southminster. Erg leuke omgeving met veel leuke plaatsjes. Heb al een goede Chinees en goede Fish and chips zaak gevonden dus ik ben blij. Pony is ook erg blij op zijn nieuwe plekje dus kan niet klagen. :)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 14:22

Ja, the Cooden Beach Hotel ;)
Alles in het strand thema! Ga de aankleding zelf wat proberen doen om het wat goedkoper te maken.

Dat is fijn Lotte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:30

Ohh stiekeme stalker breekt in , Eulogy ik ben zo jaloers :oo <3 . Bristol is om het jaar het grootste ballonevent <3 , ooit wil ik er nog eens heen haha

-kruipt weer stuiterend weg-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 14:32

Met een beetje goede wil kom ik jullie in oktober weer even plagen. Leuke aanbieding in Schotland langs zien komen :j