Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:18

Nou ik kreeg bij china southern onwijs last van de druk.. Geen stewardess die mij hielp.... Terwijl bij KLM er gelijk na opstijgen (zonder dat ik haar aansprak) naar mij toe kwam om mij te helpen. Hele vlucht is ze een aantal keer lanhs geweest om te vragen hoe het ging..
En het vliegtuig van China southern kreeg onderweg problemen.. Nou dan zit je nog rotter in dat gammele vliegtuig

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:24

Narya schreef:
Zijn er ook nog mensen hier die niet-paardgerelateerde banen in 't buitenland hebben? :P

Ik werk als leerkracht in London over 3 weken. :)

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:07

Iemand ervaring met de jongeren/studenten vlieg tickets die je kan boeken via kilroy?
En de mensen die naar bv. NZ gaan, gaan jullie alles zelf regelen? Zoals sofinummer en bankrekening? Of is het beter om een starterspakket te nemen bij een organisatie, zoals kilroy/travelactive/australian backpackers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:54

Narya schreef:
Zijn er ook nog mensen hier die niet-paardgerelateerde banen in 't buitenland hebben? :P

In de veehouderij hier :) Misschien toch een beetje paard-gerelateerd, de baas heeft een renpaard die hij financieel onderhoudt en er wordt paardensperma verkocht :P

En voor de mensen die een paard-gerelateerde baan zoeken, ik ken hier de mensen niet zo goed ( alleen bij naam-gezicht), maar probeer eens te zoeken op stallen in Cambridge, Nieuw-Zeeland. Ik zit hier nu en dit wordt de paardenhoofdstad van Nieuw-Zeeland genoemd. Dus als je op internet zoekt op Cambridge Thoroughbred racing/jumping/Standardbred racing kom je vast wel bij iemand uit die werknemers zoekt.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:18

myrt3 schreef:
Iemand ervaring met de jongeren/studenten vlieg tickets die je kan boeken via kilroy?
En de mensen die naar bv. NZ gaan, gaan jullie alles zelf regelen? Zoals sofinummer en bankrekening? Of is het beter om een starterspakket te nemen bij een organisatie, zoals kilroy/travelactive/australian backpackers?

Die zaken zijn allemaal heel makkelijk zelf te regelen. De eerste heb ik laten doen door Australian Backpackers. Deze keer heb ik zelf allemaal gedaan, het kost wat meer tijd en moeite maar het is absoluut niet moeilijk. Vaak kwestie van wat formuliertjes invullen. En het kost je niets extra's.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 13:29

:wave:

Ik ben inmiddels weer thuis!
4 weken in Frankrijk gezeten, helaas was het weer niet zo best maarja wat doe je eraan!

Ookal ben ik maar 4 weken weggeweest, heb wel weer erg veel moeite om in m'n eigen ritme te komen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:17

Wat leuk om jullie verhalen allemaal te lezen! Ik ga 17 september alweer richting huis. Dan heb ik 5 maanden op Mallorca gewerkt als hostess. Enorm gave ervaring geweest want ik heb hier verder geen toeristische opleiding voor gedaan en dus alles hier al doende moeten leren. Wat ik enorm gemist heb is een lekkere bruine boterham, van stokbrood heb je gewoon snel genoeg. Wat missen jullie allemaal als je langer in het buitenland verblijft?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 09:45

Eigenlijk niks, ik pas me altijd vanzelf aan en heb ook geen heimwee. Als ik in Nederland Ben en ik eet een kroket vind ik het enorm lekker, maar mis niks eerlijk gezegd. :)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 13:38

Hmmm nee heb ook niet echt iets wat ik mis. Pas me ook wel aan en er zijn altijd wel lekkere dingen die dan in NL niet te krijgen zijn. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:48

Hmm ik miste eten wel heel erg toen ik in Amerika was. Goeie kaas etc. maar over het algemeen was het dat. Oh, en degelijke wegen zonder gaten erin. :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:59

Hm in Duitsland vond ik er geen zak aan dus miste ik alles in Nederland.. In Canada miste ik niks.. en daar heb ik het geweldig gehad!

Wel mis ik nu in weer in NL zit heel veel uit Canada, zo heeft mijn schoonzus Tim horton koffie en beans in maple syrup meegenomen voor mij :)

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:58

Oeff lang niets van me laten horen..
Ik zit al bijna 3 weken in Denemarken en ik kan niet meer zeggen dat ik het reuze naar mijn zin heb !!
Het voelt allemaal een beetje te luxe.. Heb onwijs relaxte dagen, wordt weinig van me verlangt, kan savonds zo aanschuiven bij het eten en ze geven elk weekend of vrijdag avond door wat er dat weekend te doen is of leuk zou kunnen zijn !! Echt ontzettend lieve mensen. En ik werk met een ontzettend leuk duits meisje !! Wauw als dit geen positief berichtje is haha :D

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:53

Mooi hoor! Klinkt goed!

Over 2 weken begin ik in London. Aankomende dinsdag ga ik kamers/huizen bezichtigen, daar heb ik wel zin in.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 13:10

Hallo :)

Mag ik me hier ook even melden?! Ik ben me aan het orienteren om volgend jaar voor 3 maanden in het buitenland te gaan werken. :) Het liefst paard gerelateerd, zie hiervoor mijn net aangemaakte topic; [BEU] Werken met paarden in het buitenland - 3 maanden

Overigens zou ik ook nog wel als propper te werk willen gaan in het buitenland (heel wat anders :'), hiervoor ben ik bezig al een account te maken holidayjob.nl ) Iemand die met bovenstaande ervaring heeft?

Alvast bedankt!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:05

Het is een beetje stilgevallen hier helaas!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 11:41

Idd stil!

Ik ben over 2 weken hier klaar met 6 maanden werken bij het cafe hier in het dorp. Na een korte vakantie ga ik naar Melbourne om daar weer een baan te vinden. :)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:56

Ik vertrek over 2 weken naar London en heb van de week een apartement gevonden. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:14

Ik heb het nog steeds naar mijn zin in Telford en kreeg afgelopen week het bericht dat ik met flying colours mijn proeftijd heb afgelegd. :-)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:18

Oh dat is mooi! Gelukkig! :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:34

Super Nagini! En Annash, dat moet een super gevoel zijn!!

Ik ben nog druk aan het werk om te sparen om weg te gaan, helaas is een van mijn pony´s overleden vorige week, en twee dagen later werd de andere heel ziek. Gelukkig hebben we die er door heen gekregen, maar buiten dat ik haar ontzettend mis, en ze goud waard is, heeft dit natuurlijk ook weer gevolgen voor mijn budget. Het lijkt erop dat ik echt een betaalde baan moet gaan zoeken.

Ik ben druk aan het solliciteren, en mijn reis-plan neemt steeds meer vorm aan :)) het heeft tijd nodig merk ik, en daar ben ik niet zo goed in haha (Ik wil NU)

Spikkelfire, heb je zin in een nieuwe baan? :)

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 15:19

Hoe gaat dat, spikkelfire, werk zoeken in Australië? Is het lastig?

ik vertrek over 3 en n halve week naar Australië! Super veel zin in, maar begin ook wel ERG zenuwachtig te worden! Grootste angst op dit moment is toch wel dat ik vroegtijdig weer terug naar Nederland moet, doordat ik geen betaald werk kan vinden en mn geld op raakt (helaas enkele weken geleden n flinke financiële tegenvaller gehad :\ )..
Gelukkig wel voor de eerste paar maanden werk tegen kost en inwoning, dus dan ben ik niet zoveel geld kwijt..

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 18:01

Ik heb al jullie berichten gelezen, maar even geen tijd om uitgebreid te reageren.

Ik ben inmiddels weer bijna twee weken thuis. En weer aardig ingeburgerd hihi.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 08:47

@Navanja; ja zeker! Ik zit hier in een gehucht, dus het wordt ook weer tijd voor een andere omgeving. :)

@ImkeTarek; voornamelijk overal binnenstappen en vragen voor werk. Verder www.gumtree.com.au en aanplakbriefjes in hostels lezen. Waar begin je in Australië?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 10:25

Ik ben na 10 dagen vakantie in Nederland inmiddels in Qatar aan het werk, erg leuk!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 04:40

Ik ben nog steeds aan het werk als wrangler (=buitenritbegeleider) op Sundance Guest Ranch in Ashcroft, BC, Canada. Nog een kleine 5 weken te gaan en het seizoen zit erop... Oh, wat ga ik dat missen! Het heeft even geduurd om me hier 'thuis' te voelen, maar wat ben ik blij dat ik heb volgehouden! Het hoogseizoen is voorbij en het is een stuk relaxter nu. Afgelopen weekend was het hier een bachelor party, 18 jonge kerels die feest komen vieren. Was echt zo vet gaat hihi.

En het heeft 7 weken geduurd, maar ik heb eindelijk mijn eerste bruine en zwarte beer gezien! Ondertussen krioelt het hier van de beren haha. Ook al veel herten en coyotes gezien. En ratelslangen en zwarte weduwe spinnen, dat is iets minder ^^. Ik heb de tijd van mijn leven en overweeg sterk om volgend seizoen terug te komen tot mijn visa vervalt. Ach we zien wel.

20 oktober is het hier afgelopen voor me... Dan ga ik naar Vancouver, vlieg ik naar LA om daar samen met een vriendin, die ik hier op de ranch heb leren kennen, door te reizen met de auto naar San Francisco, om dan naar Hawaï (The Big Island) te vliegen, daar 2 weken rond te reizen en dan reis ik alleen terug naar Vancouver. 12 november ga ik dan teurg naar de reining breeding farm waar ik eerst was. Ik ga dan als workawayer aan de slag. Krijg niet betaald, maar voor 20u/week werken krijg ik gratis kost- en inwoon en mag ik reiningpaarden rijden. En ik mocht gerust op zoek gaan naar een part time betaalde job terwijl ik daar ben. Ga dat ook doen, fingers crossed dat ik iets vind (hoeft niet in de paardenwereld te zijn voor me, dus er zijn wel wat opties hoop ik). Normaal blijf ik daar dan tot 15 februari. Voor de rest heb ik nog geen plannen, we zien wel hoe het loopt :) Misschien reis ik wel wat rond en kom ik dan terug naar Sundance, wie weet.

Bij deze ook een sfeerplaatje tijdens een trail ride...
Afbeelding