Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:35

Kijk, als ik amper wat zou drinken zou ik het ook weten. :j Wij drinken zo 4 consumpties per uur als we aan het strand liggen, dan zou het best oplopen als we dat los moesten betalen. :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 19:35

Ik vind all inclusive echt het meest zonde om te doen in Griekenland. Heerlijk iedere avond in een Griekse taverna eten. Voor € 30,- heb je voor- en hoofdgerecht en een liter wijn met 2 personen.
Als je een appartement hebt met een koelkast kost drank je echt de kop niet. Wij hadden laatste keer 1,5 liter lemonita voor € 1,- en flessen wijn van € 2,-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:54

Waarom zo veel??? Omdat je dorst hebt of omdat je allincl zit ;)

Ik blijf sowieso niet bij mn appartement en ga lekker eropuit dus dan heb ik er ook niks aan, want moet dan alsnog drinken kopen.
Zou me echt een gevangene voelen in zo'n resort :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:00

We hebben laatst tijdens ons dagje Lefkas een bezoekje gebracht aan een lokale wijnboer. Die had lekkere rosé :wow: :wow:
Moet nog ff kijken of ze een Nederlandse importeur hebben :D

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:01

Omdat we dat anders ook doen. Niet omdat het all in is. Je hoeft nergens om te denken je kunt halen waar je zin aan hebt.
Maar all inclusive is niet per definitie dat je op je resort moet blijven. Heb vaak het idee dat mensen dat denken maar het is maar net hoe je dr zelf in staat. Sommige mensen denken idd ik heb dr voor betaald dus ik blijf hier ook. Dat doen wij iig niet, ook dagjes weg of een avondje bijvoorbeeld.
Tis bij ons puur het gemak. En met een (klein) kind bij je is het helemaal makkelijk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:01

Als je dan nog een lekkere goedkope muskaatwijn vindt, geef dan ff een gil. Oh jammmmm, die was zo lekker daar. :+:

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:02

Snap ik. Maar bij mij is het andersom. Ik ben een dagje bij het appartement ipv een dagje weg.
En dan koop ik wel een fles cola en wijn.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:03

Roosch schreef:
Als je dan nog een lekkere goedkope muskaatwijn vindt, geef dan ff een gil. Oh jammmmm, die was zo lekker daar. :+:

Oh dat ken ik dan weer niet! Maar zal het zeker zeggen als ik het tegen kom :j

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:05

Wel grappig al die verschillende meningen. Ik zal echt nooit all-inclusive gaan. Vaak wat massaler en ik gebruik het hotel echt alleen als slaapplaats heerlijk de hele dag op pad en een taverna opzoeken. Her en der een hapje of een drankje. Wat flesjes water voor tijdens het wandelen en op de kamer. Heerlijk.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:05

Ik heb ook all in gezeten en vond het ideaal.
Drinken omdat ik thuis, op het werk en altijd al veel drink.
Eten was bij ons goed. Soms was het iets aan de koudere kant. Maar als je een beetje in de gaten hield waarneer er nieuwe bakken eten kwamen was het super.

Vriendje wilde all-in en ik zon, zee en strand en zwembad :)

En ook wij zijn dagje naar Kos geweest en gewandeld en de boottocht gedaan. En ergens op een terrasje geploft :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:07

Ik ga hier ook bijvoorbeeld nooit naar buffetrestaurants. Echt niet aan mij besteed. Mijn lievelingsrestaurant hier thuis heeft ook slechts 20 zitplaatsen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:08

Wij hebben op een gegeven moment een bustrip gedaan rond het hele eiland Rhodos. Eerst naar Lindos en de Akropolis, erg leuk. Daarna zijn we ergens wat gaan eten in een dorpje met 50 inwoners, erg lokaal maar zo leuk. Verder zijn we nog naar een wijnproeverij gegaan, natuurlijk allemaal lekkere dingen meegenomen. We zijn langs de baaien gereden, erg mooi. En tot slot naar een bron en een kerkje. Toen hadden we heel Rhodos wel weer gezien. :D :D

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:16

All inclusive is echt zoooo zonde! Elke avond slenteren door het dorpje of langs de boulevard en weer een nieuw restaurant proberen. Lekker tussen de locals vanalles proberen. Ik wil nog niet dood gevonden worden in all inclusive.... en animatie kom op zeg! Griekenland is een en al animatie! ;-) ook met kinderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:46

Kamy schreef:
All inclusive is echt zoooo zonde! Elke avond slenteren door het dorpje of langs de boulevard en weer een nieuw restaurant proberen. Lekker tussen de locals vanalles proberen. Ik wil nog niet dood gevonden worden in all inclusive.... en animatie kom op zeg! Griekenland is een en al animatie! ;-) ook met kinderen.

Mijn kinderen gaan vanaf baby mee naar Syros. Dat is prima, zeker als ze klein zijn, strand en zee, meer willen ze niet. Maar als ze in de pubertijd zijn, dan willen ze toch wel graag chillen met leeftijdsgenoten en vertier, zoals animatie. Beetje slenteren en terrasjes pakken met je ouders vinden ze over het algemeen niet leuk. Als je als ouders een fijne vakantie wilt hebben, kan je beter iets uitzoeken wat pubers leuk vinden. :D
Met vriendinnen (zes) ga ik wel eens een weekje zon in een all-in-resort. Dat is gewoon veel gemakkelijker met geld. Iedereen kan eten en drinken wat zij wil, zeker als iedereen een ander budget heeft. Maar altijd gaan we een dagje weg, 's avonds winkelen, terrasje pakken of naar een bar.
Ik heb het altijd sowieso naar mijn zin op vakantie, als de zon maar schijnt. :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 22:57

Ja als ze die zon nou ook bij de allin doen..... dan ben ik om ;)
Ben alle weerpech wel een beetje zat namelijk hihi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:03

manzano schreef:
Ja als ze die zon nou ook bij de allin doen..... dan ben ik om ;)
Ben alle weerpech wel een beetje zat namelijk hihi.

Ik heb een vriendin/collega, waar zij ook heen gaat op vakantie, ze heeft altijd wel paar dagen slecht weer.
Zelfs Aruba, Dom.Rep., Dubai.

Ik heb weleens 3 dagen regen gehad op Kos, vreselijk! Zoveel is er niet te doen daar met regen :D ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 06:35

Manzano, jij hebt ook wel erg veel pech met het weer. Wij zijn alleen op Corfu echt verregend en daar zeggen we nu van, het is er niet voor niets zo groen. :+
Ook wel eens een dagje regen gehad op Thassos, de Pilion afgelopen jaar en Alonissos. Meestal trekken we er dan op uit.
Maar ik word er ook heel chagrijnig van als het regent. Je gaat tenslotte vooral voor de zon naar Griekenland, anders waren we wel naar Engeland gegaan of zo.

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:26

Wij vertrekken vandaag om half zeven!!
Heb er zo'n in in. Ben nog nooit in Griekeland(Kreta) geweest en ben heel erg benieuwd.
Ik heb geen idee in welk hotel we zitten, maar anaf het vliegtuig moeten we 150 kilometer :O rijden langs de kust. Ben benieuwd!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:46

M_nouska schreef:
Wij vertrekken vandaag om half zeven!!
Heb er zo'n in in. Ben nog nooit in Griekeland(Kreta) geweest en ben heel erg benieuwd.
Ik heb geen idee in welk hotel we zitten, maar anaf het vliegtuig moeten we 150 kilometer :O rijden langs de kust. Ben benieuwd!

Heel veel plezier !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 18:29

hoe is het weer nu op chersonissos? ik ga vannacht met 3 vriendinnen! 1 vriendin wilde helemaal geen langebroek of vestje meenemen....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:10

Ik heb dit topic gemist :oo
Ik ga 4 augustus *\o/* 10 dagen naar Cherso :)) ga ook met drie vriendinnen, naar porto village :j iemand nog meer die weken/dat hotel :)) ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:16

Roosch schreef:
Kijk, als ik amper wat zou drinken zou ik het ook weten. :j Wij drinken zo 4 consumpties per uur als we aan het strand liggen, dan zou het best oplopen als we dat los moesten betalen. :')

Wij ook. :)

Ik ben echt een natnek.

Wij drinken sowieso 2 1,5 liter flessen water per dag weg (+/- 50 euro cent het stuk) en heel veel limonade en vruchtensap.
nou dat is het geld echt niet.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:32

Wij zitten ook all inclusive. En je gaat mij niet vertellen dat het bij ons niet goedkoper zonder zou zijn :+

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 20:59

All inclusive is niets voor ons, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen erg aantrekkelijk is om te doen.
Wij zijn meer van het zelf beslissen of en wanneer wij iets willen eten en drinken en waar.

Vraagje: heeft er iemand ervaring met het boeken van losse vluchten bij Ryanair?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:08

Celiien schreef:
Wij zitten ook all inclusive. En je gaat mij niet vertellen dat het bij ons niet goedkoper zonder zou zijn :+

Goedkoper dan 0,50 cent voor 1,5 liter water?

Nou ja kan.

Maar goedkoop is toch niet het enige waar je op let lijkt mij. Ik wil dat het eten lekker is en het restaurant gezellig.

En dat mis ik in de all-inclusive concepten toch vaak.

En dat is logisch...kwaliteit en een lage prijs gaan niet samen. (er moet toch ergens geld mee verdient worden.)