USA 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:26

Nog ruim 9 weken en dan ben ik ook in de USA *\o/*

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:35

Nee, de gevatte opmerkingen bewaar ik wel voor na de douane :D . Maar ik raak niet gewend aan die ingetrainde bestuderende blikken. En dan de interviewtjes met de mensen die met rollatortafeltjes rond rollen. Ik ben gewoon zo'n type die al zenuwachtig wordt van een routine politiecontrole, terwijl je weet dat alles in orde is :Y)

Ook het fouilleren hoeft voor mij niet meer, dus ik zorg wel dat alles wat zou kunnen piepen in een bakje ligt. En mijn flesje water gaat ook al ruim op tijd de prullenbak in, nadat ik een keer ben toegeschreeuwd dat die niet mee mocht. Wat ik heel goed wist, maar aangezien we in nog in een ellenlange rij stonden en we nog 20 vuilnisbakken tegen zouden komen, zag ik het probleem niet......

Maar ik heb er verder heel veel zin in :D We gaan van Miami naar Boston met de auto.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:40

Charles schreef:
En wat mij betreft nog 3 weken en dan zit ik in het vliegtuig naar San Francisco! Heb hele lange overstap op Londen maar we moeten maatschappij wisselen (met BA naar Londen en dan met Virgin van Londen naar SF) dus ik denk dat het misschien maar beter is dat het zo'n lange overstap is ivm. in- en uitchecken. Heeft iemand hier ervaring met Virgin? Ik hoor veel goede ervaringen in mijn omgeving.
Heb trouwens nog een leuk 'uitje' op de planning staan want een kennis/vriend van me die werkt bij een nieuwe Nickelodeon serie Wendell en Vinnie en we gaan met hem lunchen op de Warner Bros. Lot. Ben benieuwd of ik nog leuke mensen zal zien rondlopen daar :D
Leuk zeg!! Zou wel top zijn als je dan ook wat leuke mensen voorbij ziet lopen!

Wij vliegen ook met BA naar Londen en dan met VA naar Miami. Maar wij gaan later, dus ik kan je niet helpen aan ervaringen.
We hebben op de heenweg bijna 3 uur overstaptijd en op de terugweg ruim 4 uur.

sloffiee

Re: USA 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:39

Heeft iemand hier eens in hotel carter gezeten in new york?

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:50

Woepie, ik ga dus weer naar Alabama deze zomervakantie voor 3 weken :D .. en er komt een hele moeilijke beslissing aan. Moeder heeft daar hoogstwaarschijnlijk binnen een jaar en een half een job in amerika (nu zijn ze dingen aan het voorbereiden) en moet ik dus kiezen of ik in België blijf of naar Amerika ga voor mijn laatste jaar. :\

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:07

Haha ik wist het wel :D . Alabama lijkt me geweldig!!!

Sloffiee, ik heb er nog nooit gezeten maar wel gelezen dat ze het aan het opknappen zijn en dat je een 'nieuw' en een 'oud' gedeelte hebt. Verder is het niks luxe maarja dat hoef je voor dat geld niet te verwachten denk ik zo.
Wij zitten in het Wolcott hotel wat ook niet zo duur is.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:19

Grit schreef:
Nee, de gevatte opmerkingen bewaar ik wel voor na de douane :D . Maar ik raak niet gewend aan die ingetrainde bestuderende blikken. En dan de interviewtjes met de mensen die met rollatortafeltjes rond rollen. Ik ben gewoon zo'n type die al zenuwachtig wordt van een routine politiecontrole, terwijl je weet dat alles in orde is :Y)

Ook het fouilleren hoeft voor mij niet meer, dus ik zorg wel dat alles wat zou kunnen piepen in een bakje ligt. En mijn flesje water gaat ook al ruim op tijd de prullenbak in, nadat ik een keer ben toegeschreeuwd dat die niet mee mocht. Wat ik heel goed wist, maar aangezien we in nog in een ellenlange rij stonden en we nog 20 vuilnisbakken tegen zouden komen, zag ik het probleem niet......

Maar ik heb er verder heel veel zin in :D We gaan van Miami naar Boston met de auto.

Haha kan me voorstellen, volgens mij gaat niemand 100% ontspannen de douane door, zeker niet in de VS. :)

Wat betreft BA en Virgin, ik zal proberen als ik wifi heb daar om in dit topic mijn ervaring te delen!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:19

sloffiee schreef:
Heeft iemand hier eens in hotel carter gezeten in new york?

Nee sorry, ik ben nog nooit in NYC geweest :)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:22

Ooooh wat was Miami leuk!! Ben met een 12 mensen van mn uni naar South Beach gegaan voor spring break. Was echt heerlijk!!

Helaas zijn deze week pas de feesten met de muziek waar ik van hou. Volgend jaar hopelijk weer terug tijdens spring break!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:35

Ik heb 4 jaar geleden met BA gevlogen, super maatschappij!! Zeker aan te bevelen. We werden ook economy plus gezet omdat het vliegtuig niet vol zat en hadden toen meer beenruimte.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:41

Elja schreef:
Ooooh wat was Miami leuk!! Ben met een 12 mensen van mn uni naar South Beach gegaan voor spring break. Was echt heerlijk!!

Helaas zijn deze week pas de feesten met de muziek waar ik van hou. Volgend jaar hopelijk weer terug tijdens spring break!

Leuk! Ben zelf ook een paar dagen in Miami (South Beach) geweest, zou zo weer terug gaan! :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:43

Altijd leuk Charles! Hoeveel overstap tijd heb jij?
Dat is fijn te lezen MontyR :j En zonder bijbetaling een betere plek is nooit verkeerd.
De stoelen hebben we al gereserveerd. Op de heenweg zitten we helemaal achteraan in de staart. Geen last van knieen en aan de stoel hangende mensen.

Dat klinkt gezellig Elja!
Ook nog buiten Miami geweest?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:47

Kunnen jullie stoelen dan wel naar achteren??

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:50

Even foto van m'n paardje spammen, ben trots :o

Afbeelding

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:52

Lekker koppie :D . Wat een leuk dier!!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:58

MontyRulezz schreef:
Kunnen jullie stoelen dan wel naar achteren??

Daar ga ik wel vanuit. Stond in elk geval geen opmerking bij de site over stoelplaatsen. Alleen dat er onder de stoel soms geen ruimte is. Achter ons is nog een open ruimte, dus we zitten niet tegen een wand.

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:07

Het staat voor 89% vast dat wij in september een weekje naar new york gaan :D !
Voor mij de 2e keer maar voor mijn vriend en zoontje de eerste keer *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:14

sloffiee schreef:
Het staat voor 89% vast dat wij in september een weekje naar new york gaan :D !
Voor mij de 2e keer maar voor mijn vriend en zoontje de eerste keer *\o/*

89%? Dat is specifiek :D

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:16

hahaha ja,.ik Bedacht ook maar wat :P
we willen in de week dat de herdenking is van 9.11 ;) :j

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:31

xTitanic schreef:
Woepie, ik ga dus weer naar Alabama deze zomervakantie voor 3 weken :D

Kijk, da's nou weer eens wat anders dan de 'standaard' vakantie-plekjes. ;-) Waar ergens in Alabama?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:53

Vraagje, hoe doen jullie het met bellen/internetten in Amerika?
Los van de gratis wifi plekken, vinden we het prettig om altijd even op internet te kunnen en voor een redelijk tarief te kunnen bellen, gezien we vooral op doorreis zijn.

We hebben nu sites gevonden waarbij je voor zo'n 50 a 80 euro ongelimiteerd een maand kunt bellen/sms-en/internetten binnen Amerika.
Maar ik hoor graag ervaringen hiermee.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:56

Grit schreef:
Dat klinkt gezellig Elja!
Ook nog buiten Miami geweest?

Een avondje downtown, maar verder niets anders gezien dan het strand, de zee en de bars aan washington ave :D
We zijn allemaal studenten en wilden gewoon een weekje van het grauwe weer van de tribeca area vandaan.
Dus een week lang zonnen, genieten, drinken, beach volleybal en chillen. Heerlijk!

Kan het iedereen aanraden om naar South Beach te gaan. Wij verbleven in het Bikini hostel. We hadden het geluk dat we met z'n allen in één kamer konden blijven met eigen keuken en badkamer. Hostel had een jacuzzi en zwembad, ontbijt onbegrepen en heel erg chill personeel :j

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 22:59

Grift, ik heb hier bij T-Mobile een contractloos abonnement. Het kost me 60 dollar in de maand en kan dan ongelimiteerd bellen en smsen, en internet tot 2 gb.

Bij het afsluiten, let even op wat voor telefoon je hebt. Ik heb zelf een iPhone 4 en niet alle providers werken met een buitenlandse iPhone. Er is een goedkoper abonnement van 50 dollar waarbij je 200 mb hebt geloof ik maar als je maps wil gebruiken en foto's wil uploaden, raad ik je die van 60 dollar aan :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:10

Dat klinkt ook zeker niet verkeerd, zon, zee, strand en feesten met vrienden :D

Mijn vriend zei dat het geen t-mobile mocht zijn, maar ik weet al niet meer waarom. Hij heeft een voorkeur voor AT&T.
Maar voor die bedragen hebben we inderdaad wel simkaarten gevonden.
http://www.straighttalksim.com/
http://www.amerikaantje.nl/reizen/mobie ... etten.html

Nu inmiddels ook de mogelijkheid gevonden om via ebay een simkaart te kopen voor een paar dollar en die dan op te waarderen. Even kijken of dat wat is.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 23:28

Check wel of je AT&T bereik hebt waar je heen wil gaan. Ik had ATT, prima in New York, maar bij de grand canyon al snel geen bereik, terwijl vriendinnetje bij andere provider dit wel had..