Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:54

Nou, wat ik eergisteren toch heb beleefd in de trein doet me nog steeds verbazen. Ik reis dagelijks zo'n 5 uur met een NS trein, en omdat ik studeer, zit ik eigenlijk altijd in de stiltecoupé. Er zijn daar bijna altijd wel mensen die gewoon lopen te bellen of te kletsen. Nu goed, meestal wacht ik een half uurtje (soms hebben mensen het namelijk niet door dat ze er zitten), maar daarna vraag ik meestal vriendelijk of ze zouden willen fluisteren.
Eergisteren dus ook. Een koppel van zo'n 30-40 jaar oud, ze bleven maar praten. Vroeg ik of ze stil wilden zijn, en toen werd ik me toch een partij uitgescholden!! :oo En bedreigd, en maar kinderachtig lastigvallen (ssssssst sssssst om me heen en maar blijven dreigen en roepen dat ze nog nooit zo'n k*nkerachtige slet hadden gezien). Geen conducteur te zien, en alle 20 andere passagiers hielden hun mond.

En dat op m'n verjaardag... -O-

Ik kan er nog steeds niet bij. Ben ik nou gek? 8)7

NienSCHaap

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:44

Dat vind ik echt heel erg, vorige week had ik een man die boos werd op een vrouw en kindje, oke kindje kon der mond ook niet houden, dat is niet handig in de stilte coupe.
Vervolgens gaat die meneer uitgebreid zitten bellen heb hem er toe maar op gewezen, keek wat narrig maar hing wel op.

Gisteren defecte trein ergens op traject apeldoorn - deventer..

Gelukkig werd ik opgehaald van deventer en hoefde ik niet te wachten tot ik in enschede aankwam haa.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:36

Epel, Dat is idd niet leuk en nog wel op je verjaardag.
en tja met kleine kinderen zou ik niet in de stilte coupe gaan zitten.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:12

Onze gebeden zijn verhoord, er zijn meer paaltjes geplaatst op station vlissingen! _/-\o_ _/-\o_

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:14

*\o/*

En dat op Blue Monday! :D

De Beneluxtrein was vandaag gewoon te vroeg! :oo Ik dacht dat het de Fyra was, maar toen bedacht ik me dat die geen groene locomotief heeft... Rennen dus! Zat ik net, helemaal hijgend, bleef 'ie gewoon nog bijna 5 minuten staan. :+

Dat verhaal van Egel hierboven... Jeetje. := :(:)
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 16-01-12 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:15

Nee met kleine kinderen zal ik ook absoluut niet in een stilte coupe gaan zitten, tenzij echt niet anders kan.

@Lonniejj, haha super

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:53

Jeetje Egel.. jij met je goede wil!

Dat gebeurde ook bij mij in de coupé paar weken terug, toen waren er alleen meerdere mensen die aanhaakten, toen dropen ze af. :n

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:58

Had vandaag zowel heen als terug herrie in de trein, en beide zat ik net niet in de stilte coupé. Wat kunnen mensen soms irri zijn. Eerst met je muziekje dan met je geld gaan pingelen etc.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:05

Gezellig he Ukje,

Ik moest vanmorgen wel erg lachen, Er zaten 3 mensen 8 stoelen bezet te houden.
Je weet wel van die 4 stoelen tegenover elkaar geplaatsd en daar zaten 2 en aan de andere kant in "de 4 stoelen" zat nog een man.
Ze zagen eruit (sorsy dat ik dit moet zeggen) als zwervers uit en niemand durfde erbij te gaan zitten terwel die plekken als enige nog vrij waren :+
Zat een vrouw een stukje vederop een broodje te eten en vroeg een van die personen of ze de rest van het broodje mocht.
Die vrouw gaf haar broodje af en die persoon zat glunderend te smikkelen van dat broodje.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:10

Zekers als je zit te leren. Maarja dan had ik maar een stukkie door moeten lopen.

Vindt het van die vrouw ook een beetje apart hoor dat ze dan maar dat broodje weggeeft.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:35

ukje schreef:
Zekers als je zit te leren. Maarja dan had ik maar een stukkie door moeten lopen.

Vindt het van die vrouw ook een beetje apart hoor dat ze dan maar dat broodje weggeeft.

Ach, ik zou dezelfde doen. Beter een broodje die ik toch niet meer hoef, dan geld waarmee ze misschien drugs kopen.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:07

Ik ben vanochtend vroeg weer in Utrecht beland, maar geen enkele trein was op tijd. Ik kwam om 6.40 aan op Duivendrecht en dan moet ook de trein naar Utrecht daar vertrekken. Dus als een gek naar boven gegaan, ja hoor had ik in mijn haast de verkeerde trap, stond ik op het perron richting amsterdam CS, maar gelukkig was de trein naar Utrecht er nog niet, dus snel weer terug rennen, andere roltrap op. En toen ik boven kwam, kwam ook de trein eraan rijden.
Alles ging goed tot we om 7.10 voor Utrecht CS stonden, daar hebben we een kwartier voor een rood sein staan wachten. Werden we uiteindelijk nog ingehaald door de intercity vanaf Schiphol naar Utrecht en Eindhoven. Dan had ik beter op Schiphol een rustige overstap kunnen nemen op die trein, had ik eerder geweest.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:54

Dat schiet ook lekker op dan, zoiets! :=

*diepe zucht*
Er zou ook weer eens géén vertraagde stoptrein voor ons rijden... :roll:

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:10

Had ik pas ook idd, hele tijd gestaan voor Utrecht.
Was blij dat ik een trein eerder had, had tentamen namelijk. :=

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:14

@Ukje, de vrouw had inderdaad ook nee kunnen zeggen maar vond het goed dat ze haar broodje gaf.
Mensen tegenwoordig zijn zo stijf dat ik dit wel erg leuk/mooi vond om te zien.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:23

NienSCHaap schreef:
@Ukje, de vrouw had inderdaad ook nee kunnen zeggen maar vond het goed dat ze haar broodje gaf.
Mensen tegenwoordig zijn zo stijf dat ik dit wel erg leuk/mooi vond om te zien.

Nouja als ze haar broodje toch niet meer hoefde, maar uit pure hygiëne blijf ik het niet fris vinden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:59

Ach, ik heb al meerdere keren zwervers halve broodjes en aangebroken flesjes drinken uit de vuilnisbak zien vissen en met smaak op zien eten of drinken := . Dus voor zwervers is een half opgegeten broodje van iemand aannemen en opeten niet zo vies :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:02

Ieuw... :=

Ik vond het van de week al vies dat het prullenbakje uitpuilde toen de schoonmaak staakte, kan me niet voorstellen dat je daarin gaat graaien en er dan nog uit gaat eten ook... %)

Even een domme vraag hoor Inoterry, maar is Heerle dat schattige kleine stadje/dorpje dat je ziet liggen in de rijrichting links van de trein tussen Bergen en Roosendaal, vlak voor dat bedrijf met de oranje letters (v.d. Velde of zo)?
Mijn richttinggevoel is zo beroerd dat ik op Google Maps niet kan inschatten waar ik moet kijken. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:05

Tsja, als je helemaal geen geld hebt om eten te kopen breekt nood wet :=

Yep, daar ligt Heerle :j .

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 11:11

Ik eet gerust ook halve boterham die een vriendin niet meer hoeft. Glas/fles waaruit ze heeft gedronken, is ook geen probleem. Je proeft er toch niks van hehe.

Had vanmorgen prachtig uitzicht uit de trein, overal bevroren weilandjes.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:14

Een bekende is wel wat anders dan een vreemde, ik heb er met vriendinnen ook geen moeite mee. :P

Het ziet er echt schattig en gezellig uit daar, Inoterry! :))

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:19

Het is gevoelsmatig misschien wel anders maar eigenlijk is er geen verschil qua speekseloverdracht... :P

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:20

Dat is waar. :P

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:57

Dit weekend ga ik naar jumping amsterdam, maar ik krijg 2 routes, 1 via rotterdam met een stuk fyra en 1 met de stoptrein via breukelen. Kan ik ook via rotterdam gaan, maar het fyra stuk overslaan en de gewone trein nemen? of moet ik dan een duurder via kaartje kopen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:02

Er gaat vanaf Rotterdam ook een niet-Fyra, maar die doet er ontzettend lang over, dus over Breukelen is waarschijnlijk sneller, de website geeft altijd de snelste optie. Ik weet niet zo goed hoe het zit met via-kaartjes, maar ik denk wel dat je inderdaad een via-Rotterdam kaartje nodig zult hebben. :j